Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Svara gärna här när du får svar

Med anledning av detta inlägg gav jag upp. Lär inte ha fått mer konkret information än så.
Då var det "bara" en tjugo minuter kvar sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Med anledning av detta inlägg gav jag upp. Lär inte ha fått mer konkret information än så.
Då var det "bara" en tjugo minuter kvar sådär.

Tack för citeringen! Ja jag har redan börjat fira tilldelningen och mailat chefen om att semesterdagen på fredag kan stå fast bokade maj 2019 så känner mig nästan helt säker nu

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Det bådar gott inför kommande släpp att Webhallen hanterar det här så OTROLIGT dåligt för då har jag, som tycker dom skött sig bra, har ännu större chans. Nu hoppas jag att alla (inte här men på andra ställen) som lovat att aldrig mer handla av WH inte heller gör det.

Permalänk
Medlem

ser också fram emot en från Webhallen också då jag bokade juni 2019.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Detta i kombination med att mitt pris blev ändrat gör mig väldigt optimistisk

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kizzm0:

Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

Sug på den foliehattar som trodde att webhallen inte skulle få några enheter och mörkade p.g.a. det!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Najs!!!

Då känner jag mig säker på en maskin på torsdag som bokade maj 2019! Skål grabbar!

Känner mig ganska säker ändå då jag bokade i Juni 2019! Valde dock upphämtning i butik här i Stockholm, hoppas inte någon typ av allokering mellan webb/butiker påverkar min kötid negativt på något sätt.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Köpte en ps4a 23/11 och fick den 11/2.
Köp sugen var kanske inte lika stort då?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Känner mig ganska säker ändå då jag bokade i Juni 2019! Valde dock upphämtning i butik här i Stockholm, hoppas inte någon typ av allokering mellan webb/butiker påverkar min kötid negativt på något sätt.

Bokade du så sent ska du nog inte räkna med att få en. Skämt å sido... Läste på deras forum för några dagar sedan att vart och hur man bokar inte påverkar. Dom skickar enheter dit där den är bokad. Alltså, det är köplats som gäller och inte plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sug på den foliehattar som trodde att webhallen inte skulle få några enheter och mörkade p.g.a. det!

De har ju inte fått några enheter ännu

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Beställde just en Samsung T7 500GB för att köra PS4-spel från. Såg den här tabellen (sorry om den redan postats).
Har inte tid att spela så många spel åt gången så 500GB räcker för mig tills vi kan expandera PS5an ”på riktigt”.

https://www.forumbilder.com/images/2020/11/13/713FE3F4-1969-494E-9126-D4A3FC77C05C.jpg

Det här förstår jag inte...
Den här nyheten säger väl att det inte går att lägga spel på extern ssd.
https://www.ign.com/articles/ps5-external-storage-ssd-hdd-can...
Köpte du mest i förebyggande syfte?
Och hur kan dom ha gjort mätningarna om det inte går att spela från extern ssd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Ser inte något vettigt syfte att ha CD-läsaren för min del, jag spelar inte många spel alls. Ifall någon känner att de föredrar disk över digital och har tillgång till en digital så byter jag gärna, med mellanskillnad så klart.

Har köpt ett enda spel till ps5 hittills och redan sparat 300 kr 2 köp till och jag har redan sparat de 1000 kronorna!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Det här förstår jag inte...
Den här nyheten säger väl att det inte går att lägga spel på extern ssd.
https://www.ign.com/articles/ps5-external-storage-ssd-hdd-can...
Köpte du mest i förebyggande syfte?
Och hur kan dom ha gjort mätningarna om det inte går att spela från extern ssd?

PS4-spel går att spela från extern disk. Tänker lägga mina PS4-spel på extern för att få plats med PS5 på interna så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Köpte en ps4a 23/11 och fick den 11/2.
Köp sugen var kanske inte lika stort då?

Tror alla länder i lock-down och inget globalt semesterresande har gjort:
1. Att folk är uttråkade och vill ha sköj hemmavid
2. Att folk har pengar över (som de skulle bränt på resande 2020 annars)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

PS4-spel går att spela från extern disk. Tänker lägga mina PS4-spel på extern för att få plats med PS5 på interna så klart.

Ah tack!
Då förstår jag, det var ju förstås bara PS4-titlar som visades där 🍻

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Har köpt ett enda spel till ps5 hittills och redan sparat 300 kr 2 köp till och jag har redan sparat de 1000 kronorna!

Precis samma tanke som jag har. DE var självklar först. Sen ser man att Valhalla går för 499:- på Elis och 729:- på PSN. Ett par sånna så är man ”ikapp” och har en läsare som man kan använda om man vill men behöver inte om man inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwhatsup:

Jag bokade 50 minuter efter att de öppnade bokningen 16/4 2019. Nog ändå borde jag få en tänker jag!

Då lade de ut den utan bild och med ett pris på 29.999kr, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Tack för citeringen! Ja jag har redan börjat fira tilldelningen och mailat chefen om att semesterdagen på fredag kan stå fast bokade maj 2019 så känner mig nästan helt säker nu

Gjorde jag också (fast jag trodde det var i slutet av april redan) tydligen, känner mig också rätt säker men en bekräftelse vore inte så fel faktiskt. Tänkte jag. Rätt illa att de själva inte fått in konsolerna såhär mindre än en vecka kvar till lansering. Så det ligger ju på Sony/Nordisk Film att vi fortfarande lever i dunkel. Men ändå med visst hopp. Dock fnissar jag lite åt de som skriver typ "aa jag bokade mars 2020 jag får på release va?" så aningslösa.

Permalänk
Medlem

Har fan varit sugen att gå ner till webhallen och bajsa på deras golv hela dagen, får jag mod så jävlar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av atWa:

Har fan varit sugen att gå ner till webhallen och bajsa på deras golv hela dagen, får jag mod så jävlar

Ta ett par bärs först så blir du säkert modig nog

Permalänk
Medlem

FOMO-kulturen på Sweclockers är stor, vissa borde verkligen tagga ner. Ditt liv är inte över för du inte får något PS5 på release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Bevakat på Netonnet "hela mitt liv".Fick inget meijl imorse.Story of my life

Har det släppts några ytterligare för bokning eller vad händer? Jag har den också under bevakning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Har det släppts några ytterligare för bokning eller vad händer? Jag har den också under bevakning.

Tydligen släppte de några enheter som folk avbokat, så några hann boka under ett par minuter tidigare idag.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Precis samma tanke som jag har. DE var självklar först. Sen ser man att Valhalla går för 499:- på Elis och 729:- på PSN. Ett par sånna så är man ”ikapp” och har en läsare som man kan använda om man vill men behöver inte om man inte vill.

Det som fick mig att till slut tippa över till köpa med disk var just rea spel som kommer sen! Det här gamla att stå och gräva i en hög skitspel på rusta bland massa bortskämda snorungar och hoppas att vara först med att hitta ett spelbart spel för 79kr

Funderat lite på om Sony kommer släppa en blu-rayläsare som kopplas in i USB-c porten om något år eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Nej, jag har inte fått något mail vad jag hittar men har pratat med kundtjänst och min order ligger för hantering. Kan handla om att de som hunnit få bokning hos PostNord fått spårinformation och att de skickar ut löpande.

Samma här, inget mail. Lite skeptisk till att många har fått mail om leveransinfo från dom, borde skrivits flera gånger från folk här i tråden isf.
Jag har Bring som speditör, känns värdelöst men kunde inte välja ngt annat vid beställningen

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Det som fick mig att till slut tippa över till köpa med disk var just rea spel som kommer sen! Det här gamla att stå och gräva i en hög skitspel på rusta bland massa bortskämda snorungar och hoppas att vara först med att hitta ett spelbart spel för 79kr

Funderat lite på om Sony kommer släppa en blu-rayläsare som kopplas in i USB-c porten om något år eller inte

Det är ju en stor del av vinsten att sälja tillbehör så möjligheter kan säkert finnas om intresset är tillräckligt stort.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Bra demo på Adaptive Triggers i Black Ops Cold War på PS5: https://twitter.com/GabrielFarat/status/1327282287868846082 - fan så coolt.
Har börjat spela onlinen på PS4 men sparar campaignen till PS5.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har Webhallen åtminstone gett lite info:

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/information-mej...

De fick inte in enheterna idag och ville då inte skicka ut än. Däremot stod det så här:

"Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

Så hoppet finns för oss som fick den texten :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Samma här, inget mail. Lite skeptisk till att många har fått mail om leveransinfo från dom, borde skrivits flera gånger från folk här i tråden isf.
Jag har Bring som speditör, känns värdelöst men kunde inte välja ngt annat vid beställningen

Bring är sämst, iaf nere i Skåne är det ingen höjdare med antalet serviceställen..

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Too late.