Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Såg att Sony börjat köra TV-reklam för PS5, kändes lite stört faktiskt med tanke på att det inte direkt är så att nån kan svänga in på närmsta el-lada och köpa en i julklapp till ungarna eller liknande. De borde ha väntat med sin reklamsatsning till de faktiskt kan leverera enheter...

Skrivet av mgsrex:

Såg massa storbildsreklam på konsolen när jag var på mitt lokala köpcentrum idag. Kan ju knappast spontant gå in en av elektronikbutikerna och köpa den över disk under resten av året minst Tror knappt man kan boka.

Alltså... ni inser väl att det är en konsol, och inte bara dess lansering, Sony vill göra människor uppmärksamma på?
Alla är inte som vi och MÅÅÅÅSTEEE bara ha en konsol på lanseringsdagen. Men visst vore det bra om alla som ser reklamen kunde köpa en till black friday eller i alla fall julhandeln. Det är betydligt viktigare än torsdag. Om de skulle vänta med marknadsföring tills produkten finns tillgänglig för alla kanske de måste vänta till mellandagarna. Och missa massvis av kunder längs vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Wow, mindre än en vecka kvar!
Hjärtat kommer att hoppa till varje gång när ett mail inkommer och telefonen plingar till!
Hoppas komplett fixar detta nu så att det inte är några förseningar.

Lycka till alla!

Skrivet av Mindfighter:

Verkligen, vi ses på andra sidan! (vilket i mitt fall verkar bli på andra sidan nyår, men jag är lika peppad för det! )

Lycka till! Blir en spännande vecka att följa denna tråden när/om kollid börjar dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svindelmannen:

Den dyrare modellen är inte disc only, går alldeles utmärkt att köpa enbart digitala spel till den med.
Sony baserar rimligen sin tillverkning på efterfrågan.
Sony förlorar pengar på varje såld PS5 digital edition

Går ju utmärkt att köpa med skivläsare bara för att kunna se UHD-blu-ray (och bakåt) och sen köpa alla spel digitalt.
Om man nu är sån. Men det verkar undgå en viss kverulant att alla inte konsumerar som honom.

Permalänk
Medlem

Detta med digital eller optisk läsare versionen hmm 😁

Killen som tyckte Sony skulle få alla pengar ser ju inte att det är bra att man köper spel hos lokala handlaren så de också tjänar pengar, tror Sony klarar sig. Men som så många sagt valmöjligheter är bra👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Detta med digital eller optisk läsare versionen hmm 😁

Killen som tyckte Sony skulle få alla pengar ser ju inte att det är bra att man köper spel hos lokala handlaren så de också tjänar pengar, tror Sony klarar sig. Men som så många sagt valmöjligheter är bra👌

Ja, hur kom vi ens in på att konsumtion ska vara bäst för storföretagen och inte oss som faktiskt konsumerar?
Jag har bokat standardutgåvan, men inte för att jag vill att så mycket pengar som möjligt ska gå till Sony, utan för att jag vill kunna både spela spel och se film på konsolen. Långt ifrån allt jag vill se finns på streaming. Och att köpa digitala samlarutgåvor känns inte riktigt som samma sak. Jag vill kunna bläddra i fysiska designböcker t.ex. Men det är väl bara jag som är snål och fattig...

Permalänk
Medlem

Jag hittade ingen dedikerad tråd men jag måste säga att Demon's Souls ser riktigt fett ut! Jag riktigt älskar monstren i souls-spelen! Det är konst på hög nivå!!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag hittade ingen dedikerad tråd men jag måste säga att Demon's Souls ser riktigt fett ut! Jag riktigt älskar monstren i souls-spelen! Det är konst på hög nivå!!

Jo ps5an ser ut att ha en riktigt starka release spel 👌

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av voffen1:

Jo ps5an ser ut att ha en riktigt starka release spel 👌

Rätt så dålig koll. Kan du rabbla upp några?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Va? Den digitala versionen är givetvis bättre för miljön.

Sant. Men du låser då in dig på Sony playstore och får sukta deras egna prissättning. "Tjäna" pengar gör man inte på att sälja spelen vidare begagnat. Däremot så kan du få någon hundring tillbaka så du har möjlighet att köpa ett nytt spel i framtiden.
Alla är inte rika och kan sprätta 800kr på varje nytt spel, som dessutom efter 2 års tid säkert ligger på minst 600 spänn på Sony's spelshop.

Permalänk
Konsolgrävare

Första spelet som verkligen ser ut som next gen i mina ögon!

Inte bestämt mig ännu om det blir Souls Eller Miles Morales som första spel man testar 🤔

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av machiavelli1337:

Dessa spel är jag riktigt sugen på och dom har fått bra recensioner:

• Astro's Playroom

• Demon's Souls

• Marvel's Spider-Man: Miles Morales

• Marvel's Spider-Man: Remastered

• Sackboy: A Big Adventure

Sen finns det självklart några AAA spel som tex Assassin's Creed Vallahala

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Första spelet som verkligen ser ut som next gen i mina ögon!

Inte bestämt mig ännu om det blir Souls Eller Miles Morales som första spel man testar 🤔

Tyvärr skulle jag inte ha tålamod att spela Demon's Souls själv men även på stream ser det ju riktigt bra ut rent grafikmässigt. Ser framemot att se vad utvecklarna lyckas trolla fram om ett par år! Det är roligt att se hur allting bara flyter på också och laddningstiderna är i princip ingenting. Enligt de streamarna jag har kollat på så flyter DS även på bra vilket också bådar bra inför framtiden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Konsolgrävare

Tyvärr skulle jag inte ha tålamod att spela Demon's Souls själv men även på stream ser det ju riktigt bra ut rent grafikmässigt.

Haha jo det är man lite orolig över. Men har en vän som kommer skaffa ett Playstation lite senare som ville ha Souls så om man inte klarar av att spela Demon's souls och dör för ofta så får han ta över skivan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

• Marvel's Spider-Man: Remastered

Det är väl egentligen inte ett releasespel utan mer en bonus till specialutgåvan av Miles Morales.
Men ja, då det är ett releasespel är det väl hårklyverier, men bara så ingen tänker köpa enbart det och blir besviken.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

Det är väl egentligen inte ett releasespel utan mer en bonus till specialutgåvan av Miles Morales.
Men ja, då det är ett releasespel är det väl hårklyverier, men bara så ingen tänker köpa enbart det och blir besviken.

Nä det har du ju rätt i. Men rekommenderas starkt för dom som har missat spelet på PS4an. En av mina favoriter denna gen

Visa signatur

Permalänk

Får man Spider Man remastered om man har vanliga till PS4?

Permalänk
Medlem

Borde Sony inte ha något för ps5 på blackfriday alltså spel inte själva konsolen. Eller vad tror ni? Eller försöker jag vara för positiv 😁😁😁

Permalänk
Medlem

Får man Spider Man remastered om man har vanliga till PS4?

Tyvär inte men förståeligt då dom lagt ner mycket arbete på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nä det har du ju rätt i. Men rekommenderas starkt för dom som har missat spelet på PS4an. En av mina favoriter denna gen

Ja, skulle rekommendera Ultimate Edition av Miles Morales oavsett. Nu kan du ju spela om det med bättre grafik och ray-tracing (förlåt, strålspårning). Det gör det värt bara det liksom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Borde Sony inte ha något för ps5 på blackfriday alltså spel inte själva konsolen. Eller vad tror ni? Eller försöker jag vara för positiv 😁😁😁

De kanske drämmer till med en bundle med både spel och konsol?

Permalänk
Medlem

Demon's Souls, spiderman, sackboy big adventure, valhalla och astros play room tilltalar väl mig mest.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Kan man fortfarande va 2 som delar på spel digitalt? På ps3 kunde man ju vara 5 rätt länge till dom sänkte till 2 på Ps4. Brukar bli rätt fördelaktigt om man har en som spelar liknande titlar o få spelen för halva pengen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordmax:

Kan man fortfarande va 2 som delar på spel digitalt? På ps3 kunde man ju vara 5 rätt länge till dom sänkte till 2 på Ps4. Brukar bli rätt fördelaktigt om man har en som spelar liknande titlar o få spelen för halva pengen

Japp. Den ena måste ha internet för att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Alltså... ni inser väl att det är en konsol, och inte bara dess lansering, Sony vill göra människor uppmärksamma på?
Alla är inte som vi och MÅÅÅÅSTEEE bara ha en konsol på lanseringsdagen. Men visst vore det bra om alla som ser reklamen kunde köpa en till black friday eller i alla fall julhandeln. Det är betydligt viktigare än torsdag. Om de skulle vänta med marknadsföring tills produkten finns tillgänglig för alla kanske de måste vänta till mellandagarna. Och missa massvis av kunder längs vägen.

Saken är mer att ingen kommer kunna gå in i valfri el-lada och köpa en PS5 förrän tidigast 2021, så varför göra reklam för en produkt som ingen (som inte förbokade tidigt) kommer få tag i, i år?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Saken är mer att ingen kommer kunna gå in i valfri el-lada och köpa en PS5 förrän tidigast 2021, så varför göra reklam för en produkt som ingen (som inte förbokade tidigt) kommer få tag i, i år?

Hopp om mirakel blandat med att skapa en ”åtråvärd produkt”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

För att skapa medvetande. Marknadsföring är (oftast) till för att påverka människors tankebanor "in the long run" och inte bara en liten sprint. Så att säga. Helt enkelt: även om gemene man inte kommer kunna ströshoppa en inom närmsta tiden vinner Sony ändå på att folk tänker på den och söker information om den så att när de väl finner en så känner de att de "måste slå till". Allt handlar inte om vad vi kan fönstershoppa nu, eller de kommande 2-3 dagarna bara. Det här är en konsol som är aktuell i flera år, och desto fler som är medvetna om att den snart släpps desto bättre.

Permalänk
Medlem

Mötte säkert en 10 st långtradare påvägen hem från jobbet. Dem är säkert påväg upp mot Stockholm, kan hoppas att det mesta av dem är ps5 som ska raka vägen upp till webhallen. Aldrig mött så många vid den tiden en söndag! 🤪🤞

Hyped!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara 10. Då får jag nog inte alla mina förhandsbokningar på torsdag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Bara 10. Då får jag nog inte alla min förbokningar på torsdag...

Precis 😅 hoppas på fler under natten också 🤤

Visa signatur
Permalänk
Konsolgrävare

Releaseveckan är här!

4 dagar kvar!

Visa signatur