3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Någon som har en aning hur många 3080 Asus TUF OC Inet kan tänka sig få in i veckan i snitt? Antar att ingen vet, men tänkte prova höra ändå

Letar inte efter någon exakt data eller något, men jag fick information att jag har köplats 174 för att Asus TUF OC idag. Jag beställde den 18:e September, så en dag sent, men det säger mig inte väldigt mycket. Var det tusentals som beställde först dagen eller något, så kanske jag får det i år, men känns lite som att det inte har rört sig väldigt mycket de senaste 2 månaderna...

Antar jag kanske får fråga support igen om ett tag och se om det förbättrats

Vet inte ens om jag kommer behålla det, men i och med att RDNA 2 verkar bli lika svårt att få tag på, så kanske man får nöja sig med det första man kan få tag på.

Tja, vilken tid beställde du? Så man får nån referens... beställde också 18:de kl 20 och frågade inet förra veckan då hade jag 192.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Skrivet av Anhjo:

Tja, vilken tid beställde du? Så man får nån referens... beställde också 18:de kl 20 och frågade inet förra veckan då hade jag 192.

Jag beställde (asus3080 oc) 18/9 och har frågat Inet två gånger om köplats för att se om det rör på sig.
Fått dessa svar: köplats 128 den 10/11 och 115 den 16/11.
Så verkar gå trögt

Permalänk
Medlem
Skrivet av r1nne:

Vore riktigt bussigt om ni kunde uppdatera med bekräftelse om ni får korten levererade eller vad som pågår. Jag beställde samma modell på releasedagen och har bokstavligt talat fått höra från Elgiganten KS att jag var på plats 5 i kö på kortet efter att flera hade avbeställt den modellen.

Det är typ den enda anledningen till att jag inte försökt få tag på någon annan modell då jag i stort sett var garanterad ett kort från deras första batch. Mitt GTX 680 går jävligt tungt sedan mitt 980ti pajjade...

Skrivet av Ph4st:

@Gird @TheBlackbeard @r1nne

Jag ringde Elgiganten och hon i kundtjänst trodde inte att de som fått leveransbekräftelse skulle få något kort (åtminstone inte rätt kort :s), då de enligt henne inte fått in några kort alls ännu. Snackar fortfarande om att de inte kommer få in dem förrän i januari 2021.

Så uppdatera gärna om ni får hem de 3080 TUF OC ni beställt då det här är väldigt konstigt!

Fått kvitto på beställning så de vill påstå att det är rätt än så länge. Men ja, jag är fruktansvärt tveksam till att det är rätt vara som är på väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbaus:

Fick ut mitt idag. Beställde 17 september ca 1530

Okej, det låter inte väldigt lovande...

Skrivet av Anhjo:

Tja, vilken tid beställde du? Så man får nån referens... beställde också 18:de kl 20 och frågade inet förra veckan då hade jag 192.

16:16 fick jag orderbekräftelse.

Skrivet av Sötgroda:

Jag beställde (asus3080 oc) 18/9 och har frågat Inet två gånger om köplats för att se om det rör på sig.
Fått dessa svar: köplats 128 den 10/11 och 115 den 16/11.
Så verkar gå trögt

Om man summerar allt, så måste det öka drastiskt med inkommande kort för att det ska finnas något hopp om att få mitt kort detta året. Inet support sade också att datumet som står (2021‑01‑04) är när man förväntas få produkten om man beställer idag. Antingen är det helt fel, eller så förväntar de sig en stor ökning innan årets slut.

Önskar man kunde i alla fall få lite uppdateringar från deras sida, om de vet att en ökning kommer eller något... För med nuvarande takt, är vi fortfarande på först timmen efter lansering i kön, vilket är absurt. Inte Inet's fel, men irriterande.

Får väll beställa RDNA 2 kort imorgon och nästa vecka (eller när tredjepartskorten kommer), och sen tar jag det som kommer först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Okej, det låter inte väldigt lovande...

16:16 fick jag orderbekräftelse.

Om man summerar allt, så måste det öka drastiskt med inkommande kort för att det ska finnas något hopp om att få mitt kort detta året. Inet support sade också att datumet som står (2021‑01‑04) är när man förväntas få produkten om man beställer idag. Antingen är det helt fel, eller så förväntar de sig en stor ökning innan årets slut.

Önskar man kunde i alla fall få lite uppdateringar från deras sida, om de vet att en ökning kommer eller något... För med nuvarande takt, är vi fortfarande på först timmen efter lansering i kön, vilket är absurt. Inte Inet's fel, men irriterande.

Får väll beställa RDNA 2 kort imorgon och nästa vecka (eller när tredjepartskorten kommer), och sen tar jag det som kommer först.

Det kan vara så att de lyckades klämma in ett antal NON OC männsikor innan de ändrade sig. För mig står det fortfarande 4 jan som leveransdag.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Beställde ett Evga från inet idag. Stod att de skulle komma in 26e, så får väl se.

Permalänk
Medlem

Här gick man och spontanköpte ett FKA2 3090, men blir att skicka tillbaka det pga att mjukvaran är värdelös samt att bios har helt låst powerlimit som även är lägre än andra 3090... Köper man ett kort för 18500kr så ska man förbanne mig få den prestanda korten i den klassen har!

Jahapp bara fortsätta vänta på 3080 strix då. Tur jag ej tog bort beställningen!

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk

Beställde 3080 TUF OC från Inet.
Fick orderbekräftelse 17/9 kl. 17.09
Förra veckan på måndagen den 9/11 hade jag köplats 79
Idag tisdag 17/11 har jag plats 30.
Kundtjänsten trodde att nästa veckas leverans kan täcka min order.
För er som undrar hur snabbt det rör på sig just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Beställde 3080 TUF OC från Inet.
Fick orderbekräftelse 17/9 kl. 17.09
Förra veckan på måndagen den 9/11 hade jag köplats 79
Idag tisdag 17/11 har jag plats 30.
Kundtjänsten trodde att nästa veckas leverans kan täcka min order.
För er som undrar hur snabbt det rör på sig just nu...

Wow! det låter iofs hyffsat fort, nog ganska svårt att skicka ut 100 kort om dagen hehe..

Jag har än inte bytt kö även om Webhallen Patrik nämnde att jag kunde från Non OC till OC. Jag står kvar , kanske så länge att 3080ti kommer ut & man köper det...

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Jag beställde ett komplett bygge med ett 3080 TUF non-OC på Inet den 21/9 kl 17.
Den 11 November frågade jag om köplats och fick svaret 285 och en fråga om jag vill byta till OC för introduktionspriset vilket jag tackade ja till. Jag frågade inte om jag hamnade före i kön eller inte (är det bekräftat?)

Efter att ha fått hjälp att byta frågade jag dock om jag ska räkna med att få min beställning innan eller efter årsskiftet och fick detta som svar:

"Hej igen,

Kan tyvärr inte ge något riktigt bra besked om datum det kan tänkas skickas men ja, vad vi fått höra från ASUS bör du få leverans detta året."

Hoppas detta kan stilla några oroliga själar!
Jag har en fungerande dator än så länge och sitter lugnt i båten även fast det kliar i fingrarna! Lycka till allihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_H:

Beställde ett Evga från inet idag. Stod att de skulle komma in 26e, så får väl se.

Nu står det 2020‑11‑30 istället

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gird:

Fått kvitto på beställning så de vill påstå att det är rätt än så länge. Men ja, jag är fruktansvärt tveksam till att det är rätt vara som är på väg.

Håll oss uppdaterade!

Permalänk
Medlem

Bois, kanske lite offtopic men behöver lite råd.

Jag har ett 3080 TUF OC kort beställt 17/9 vid 16.27 på Komplett. Några stycken här på Sweclockers sagt att de fått sitt kort med liknande tider som mig (till och med någon som hade kl 17+). Även någon som beställt på inet vid 17 som påstår vara på plats 30. Känns inte alls så otroligt att mitt kort hinner komma inom 3 veckor iaf.

Med den informationen, hade ni bara väntat lite mer eller hade ni försökt köpa 6800XT imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Bois, kanske lite offtopic men behöver lite råd.

Jag har ett 3080 TUF OC kort beställt 17/9 vid 16.27 på Komplett. Några stycken här på Sweclockers sagt att de fått sitt kort med liknande tider som mig (till och med någon som hade kl 17+). Även någon som beställt på inet vid 17 som påstår vara på plats 30. Känns inte alls så otroligt att mitt kort hinna kommer inom 3 veckor iaf.

Med den informationen, hade ni bara väntat lite mer eller hade ni försökt köpa 6800XT imorgon?

Jag tror svaret hänger på om du är intresserad av att köra ray tracing eller inte. Om svaret är ja skulle jag köra Nvidia denna generation. Om nej verkar 6800xt lovande, om du nu får tag på en sån lättare.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Jag tror svaret hänger på om du är intresserad av att köra ray tracing eller inte. Om svaret är ja skulle jag köra Nvidia denna generation. Om nej verkar 6800xt lovande, om du nu får tag på en sån lättare.

Det är ju en av grejerna, tänker att Raytracing är ändå rätt nice och skulle definitivt vilja spela några spel med det utan att få typ 40 FPS hahaha

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

Bois, kanske lite offtopic men behöver lite råd.

Jag har ett 3080 TUF OC kort beställt 17/9 vid 16.27 på Komplett. Några stycken här på Sweclockers sagt att de fått sitt kort med liknande tider som mig (till och med någon som hade kl 17+). Även någon som beställt på inet vid 17 som påstår vara på plats 30. Känns inte alls så otroligt att mitt kort hinna kommer inom 3 veckor iaf.

Med den informationen, hade ni bara väntat lite mer eller hade ni försökt köpa 6800XT imorgon?

Tjena!

Killen med kölapp nr. 30 här.
Hade jag varit dig så hade jag väntat. Ditt 3080 är säkert bara runt hörnet för dig medans vi vet egentligen ingenting om hur bra 6800xt presterar i diverse spel.
Tänk om raytracingen är värdelös?
Köp inte grisen i säcken. Ta det lugnt, ditt ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC kommer snart och du kan vara säker på att detta kortet är GRYMT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Bois, kanske lite offtopic men behöver lite råd.

Jag har ett 3080 TUF OC kort beställt 17/9 vid 16.27 på Komplett. Några stycken här på Sweclockers sagt att de fått sitt kort med liknande tider som mig (till och med någon som hade kl 17+). Även någon som beställt på inet vid 17 som påstår vara på plats 30. Känns inte alls så otroligt att mitt kort hinna kommer inom 3 veckor iaf.

Med den informationen, hade ni bara väntat lite mer eller hade ni försökt köpa 6800XT imorgon?

Jösses. Beställde samma kort den 19e, cyberpunk hinner nog släppas och bli gammalt innan mitt kort kommer. Komplett levererar ju till både Danmark och Norge med så kön lär vara bra lång. Hade köpt AMD direkt om det inte vore för att jag hade g-sync skärm. Överväger att skita i vilket snart och beställa AMD ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av BullzeyeBane:

Tjena!

Killen med kölapp nr. 30 här.
Hade jag varit dig så hade jag väntat. Ditt 3080 är säkert bara runt hörnet för dig medans vi vet egentligen ingenting om hur bra 6800xt presterar i diverse spel.
Tänk om raytracingen är värdelös?
Köp inte grisen i säcken. Ta det lugnt, ditt ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC kommer snart och du kan vara säker på att detta kortet är GRYMT!

Tack för de fina orden! Det känns som det hade varit en no brainer om jag var i din sits och visste att man ligger på plats 30 utan tvivel.

Kompletts kösystem har visat sig vara ett stort skämt och efter att ens "förväntade i lager" flyttats säkert 7 gånger vid det här läget blir det svårt för mig att "våga tro" hahahah.

Samtidigt som Komplett väger ge ett svar på vad som händer och varför det blir så stora skillnader på när man får sitt kort, FLERA stycken här har sagt att de beställt EFTER mig och redan fått sina kort med marginal. Till och med två (2!!!) stycken jag sett som sa de beställt TVÅ DAGAR efter release (lol) som redan fått sina kort också.

Det enda positiva hittills är att förväntad i lager inte flyttats tillbaka än, innan har det alltid skett minst 7 dagar innan datumet.

Håller med om att Raytracing prestandan kommer troligtvis inte vara lika bra och då om korten annars är likvärdiga känns det dumt att ge upp den prestandan

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

Tack för de fina orden! Det känns som det hade varit en no brainer om jag var i din sits och visste att man ligger på plats 30 utan tvivel.

Kompletts kösystem har visat sig vara ett stort skämt och efter att ens "förväntade i lager" flyttats säkert 7 gånger vid det här läget blir det svårt för mig att "våga tro" hahahah.

Samtidigt som Komplett väger ge ett svar på vad som händer och varför det blir så stora skillnader på när man får sitt kort, FLERA stycken här har sagt att de beställt EFTER mig och redan fått sina kort med marginal. Till och med två (2!!!) stycken jag sett som sa de beställt TVÅ DAGAR efter release (lol) som redan fått sina kort också.

Det enda positiva hittills är att förväntad i lager inte flyttats tillbaka än, innan har det alltid skett minst 7 dagar innan datumet.

Håller med om att Raytracing prestandan kommer troligtvis inte vara lika bra och då om korten annars är likvärdiga känns det dumt att ge upp den prestandan

Det flyttades fram 5 dagar efter på 3080 strix OC idag, hade förväntat datum 12 november och nu är det 2 januari som gäller.

Permalänk
Medlem

Konstigt, beställde 3080 TUF OC från Elgiganten 10/10 nu paket på väg. Blir spännande å se vad som är i.. 43x26x16 2,3 kg låter ju lovande.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Viking
Skrivet av Nasen:

Konstigt, beställde 3080 TUF OC från Elgiganten 10/10 nu paket på väg. Blir spännande å se vad som är i.. 43x26x16 2,3 kg låter ju lovande.

Men vafan. Du är den andra idag som får ett, medan andra har beställt 17/9 och inte fått något. Vad tusan håller dem på med?!

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men vafan. Du är den andra idag som får ett, medan andra har beställt 17/9 och inte fått något. Vad tusan håller dem på med?!

Ja verkar inte som dom har ngn ordning på kön, kanske får man ngt annat i paketet. Inte säker, blir å byta PNY 3080 som sitter i burken nu då....

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

Jösses. Beställde samma kort den 19e, cyberpunk hinner nog släppas och bli gammalt innan mitt kort kommer. Komplett levererar ju till både Danmark och Norge med så kön lär vara bra lång. Hade köpt AMD direkt om det inte vore för att jag hade g-sync skärm. Överväger att skita i vilket snart och beställa AMD ändå

Jag börjar mer och mer inse att mitt 3080 inte hinner komma innan Cyberpunk. Jag kör på ett 1070 nu, men den dagen 3080n är i burken och man sätter på Ray tracing så kommer det känns "nytt och fräscht" igen sen bara kötta på. Sen tror jag inte spelet kommer bli gammalt på låååååångt tag.

Nåndag är det våran tur, frågan är bara när..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av vIKz3080:

Tack för de fina orden! Det känns som det hade varit en no brainer om jag var i din sits och visste att man ligger på plats 30 utan tvivel.

Kompletts kösystem har visat sig vara ett stort skämt och efter att ens "förväntade i lager" flyttats säkert 7 gånger vid det här läget blir det svårt för mig att "våga tro" hahahah.

Samtidigt som Komplett väger ge ett svar på vad som händer och varför det blir så stora skillnader på när man får sitt kort, FLERA stycken här har sagt att de beställt EFTER mig och redan fått sina kort med marginal. Till och med två (2!!!) stycken jag sett som sa de beställt TVÅ DAGAR efter release (lol) som redan fått sina kort också.

Det enda positiva hittills är att förväntad i lager inte flyttats tillbaka än, innan har det alltid skett minst 7 dagar innan datumet.

Håller med om att Raytracing prestandan kommer troligtvis inte vara lika bra och då om korten annars är likvärdiga känns det dumt att ge upp den prestandan

Fyfan för Komplett. Sånt blir man ju galen på så jag förstår din frustration.

Har alltid tyckt att kundtjänst och servicen hos ÅF är jätteviktig. Just om det strular med nån order eller om någon vara man köpt har gått sönder.
Där har alltid Inet och Webhallen varit i en klass för sig. Alltid tillmötesgående och lätta att ha att göra med.

Antar att det var sista gången du valde Komplett..hahaha
Hoppas det löser sig för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

Konstigt, beställde 3080 TUF OC från Elgiganten 10/10 nu paket på väg. Blir spännande å se vad som är i.. 43x26x16 2,3 kg låter ju lovande.

Jävla klåpare, hade det inte vart för det idiotiska introduktionspriset och allt skalpande ifrån ÅF:s hade jag droppat Elgiganten för längesedan

Permalänk
Medlem

Tack för tipset

Skrivet av jorgen69:

Sådärja. Beställde en sådan i söndags, fick den strax före kl 20.00 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Det flyttades fram 5 dagar efter på 3080 strix OC idag, hade förväntat datum 12 november och nu är det 2 januari som gäller.

Kan mycket väl hända mig också...

Skrivet av BullzeyeBane:

Fyfan för Komplett. Sånt blir man ju galen på så jag förstår din frustration.

Har alltid tyckt att kundtjänst och servicen hos ÅF är jätteviktig. Just om det strular med nån order eller om någon vara man köpt har gått sönder.
Där har alltid Inet och Webhallen varit i en klass för sig. Alltid tillmötesgående och lätta att ha att göra med.

Antar att det var sista gången du valde Komplett..hahaha
Hoppas det löser sig för dig

Förmodligen... Förstår att det kan vara jobbigt med nästan dagliga uppdateringar som @Webhallen gör (woo Patrik) men samtidigt vad hade det skadats att bara säga var man ligger i kön rakt av. Inet gör det, det fungerar bra för dem. Vi förstår att leveranser kan skilja sig och att bara för att x kort kommit någon vecka att det kommer samma antal veckan därpå, men vafan.

Blir nog ingen Komplett längre nej hahaha tyvärr :/

EDIT: Märkte nu att proshop fått en gigantisk leverans av TUF OC, de är uppe i 245 levererade kort totalt. Sista gången jag kollade var de vid 187 tror jag, tidigare i veckan eller förra veckan

Permalänk
Medlem

Proshops förra uppdatering som var från den 12:e hade:
65 inkommande, 30 levererade TUF non-OC
87 inkommande, 185 levererade TUF OC

Deras uppdatering från idag ser ut så här:
51 inkommande, 44 levererade TUF non-OC
27 inkommande, 245 levererade TUF OC

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Proshops förra uppdatering som var från den 12:e hade:
65 inkommande, 30 levererade TUF non-OC
87 inkommande, 185 levererade TUF OC

Deras uppdatering från idag ser ut så här:
51 inkommande, 44 levererade TUF non-OC
27 inkommande, 245 levererade TUF OC

Okej hade visst fel det var 185 och inte 187 tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasen:

Ja verkar inte som dom har ngn ordning på kön, kanske får man ngt annat i paketet. Inte säker, blir å byta PNY 3080 som sitter i burken nu då....

@Nasen Uppdatera gärna hur det går och vad du får hem, Elgiganten ska få sig ett argt samtal om det visar sig att oktoberbeställningar skickats ut före de lagda vid release i september!