Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Moderator
Forumledare

Vi kör en favorit i repris:

*tråd rensad*

Jag vet att det är frustrerande att inte få tag i en vara men det gör det inte ok att bara slänga forumets regler åt sidan.

Är man ute efter att köpa/byta/sälja/skänka etc så skapa en annons i marknaden

Tråden har redan varit på väg att spåra ur helt några gånger, tillbaka på spåret tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Såhär ser mitt mejl ut:

https://ibb.co/Cs5Nqpf

Hur ser era ut?

Jag har samma datum

Permalänk
Medlem

Standard finns inte ens kvar som produkt hos elgiganten???

Permalänk

Jag tror att EG fick TOO MANY bokningar den här gången hahaha

Permalänk

Jag hann köpa en standard edition på elgiganten med kort och pengarna drogs av dock fick jag har jag än inte fått Något orderbekräftelse mail. Men mitt ordernummer fick jag efter köper på hemsidan bör jag vara orolig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Jag vet att det är frustrerande att inte få tag i en vara men det gör det inte ok att bara slänga forumets regler åt sidan.

Tråden har redan varit på väg att spåra ur helt några gånger, tillbaka på spåret tack

Sorry, det var en viss sarkasm som var meningen med inlägget men det är ju som vanligt svårt att få fram i text hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krillocop:

Jag kom fram till kundservice.

Hon sa att alla som köpt efter kl 12.00 får den i december.

Underbart, tack för uppdateringen! Dags att fira lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

fick igenom köp från elgiganten runt 12(tidigt 12, med ps5 i varukorg sen 09.), har order status: Orderstatus:Reserverad, där det tidigare stod under behanlding. står inget om 4e dec på min. kommer den gå igenom innan 4 dec tro :)?

Oroväckande att ni har fått era reserverade men jag sitter här med min beställning från 09.01 och är fortfarande under behandling..

Permalänk
Medlem

Folk som bokat kl 12 har fått status reserverad? Fick min bekräftad och utskickat kvitto i morse kl 9:01 men står fortfarande som "under behandling"

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt från Amazon.se och kommit längre än "skickad" status?

Min har 2 streck kvar till Skickad.

The suspense -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Tack för svar. Jag förbokade den 17:e september och det ser hittils inte lovande ut.

Oof. 25 oktober här.. Så jag får en nitlott och får vänta ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Såhär ser mitt mejl ut:

Hur ser era ut?

https://imgur.com/Hy5eRYw

Samma, fast "I lager i varuhus". Ingen aning vad det innebär igentligen. Fick igenom beställningen 12:15.

Permalänk

Så kl 09 var för November kl 12 var för December.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Är väl sen också emot reglerna att sälja något som PS5 på marknaden eftersom det är en bristvara?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillocop:

Jag ringde också in och han sa leverans 7/12 till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Det kan inte vara sant! Har övervakat PS5 sedan i morse och tog en lunch strax efter 12 och så får folk igenom beställningar för bara några minuter sedan! Det är väl bara att ge upp antar jag!

Likadant för mig. Riktigt tröttsamt att lyckas missa alla släpp idag. Mitt enda hopp som är kvar nu är att folk avbokar från komplett så min beställning från april kan leta sig hem till mig i år iallafall.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillocop:

Från att ha missat de flesta chanser idag så är jag jävligt nöjd med det. Får jag en till från Netonnet så går den för inköpspris, om jag inte hinner avboka!
Nu loggar jag ut, hej på er!

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Ska jag våga återgå till jobbet eller riskerar jag att missa något igen? Känns som att jag slösat bort den här dagen.

Ja denna PS5a blir dyr om man räknar in alla timmar man lagt på den här jakten, kommer få jobba över till 22 ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Oroväckande att ni har fått era reserverade men jag sitter här med min beställning från 09.01 och är fortfarande under behandling..

Skrivet av NorthBadass:

Folk som bokat kl 12 har fått status reserverad? Fick min bekräftad och utskickat kvitto i morse kl 9:01 men står fortfarande som "under behandling"

Tror inte ni behöver oroa er, min kompis som fick igenom sin beställning 09:00 har samma status som er, han ringde kundtjänst och de garantera honom att han kommer få ett ex, antingen skickas det idag eller imorgon. Tror bara de har fullt upp med alla orders som kom in i morse.

Permalänk
Skrivet av Buji:

Mitt ser också ut sådär förutom att under "lagersaldo" så är det blankt.

Samma här, lagersaldo är tom i mailet

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

The suspense -.-

Tror allas skickas samtidigt, förhoppningsvis idag men senast imon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon259415:

Såhär ser mitt mejl ut:

Hur ser era ut?

Min ser ut sådär med, på sidan finns ordern med status "under behandling".

Lite sent nu men möjligen att du skulle få bort ordernummret från bilden. Tänker främst på risken för social engineering och liknande, men Elgiganten kanske har koll på sådant.

Mitt ordernummer är senare, 600-700 nummer vilket nog kanske säger en del om ordrar om varje ny order blir ordernummer+1 hehe.

Skrivet av icogniito:

Lyckades inte beställa. När jag väl kom fram till att betala försvann alla leveransalternativ och såg sen att de var slut

Sådär blev det för mig imorse, hade till och med verifierat med Klarna och BankID och skulle bara slutföra, inga leveranssätt och hela beställningen körd. Du har min sympati men kanske inte kört ännu.

Skrivet av WaldenKing:

Det kan inte vara sant! Har övervakat PS5 sedan i morse och tog en lunch strax efter 12 och så får folk igenom beställningar för bara några minuter sedan! Det är väl bara att ge upp antar jag!

Frustrationen är förståelig! Kollat av lite extra vid vissa tidpunkter men hela lanseringen har stört arbetskoncentrationen. Är nog inte kört än, jag började kolla Amazon.se nu vid lunch och missade helt att Elgiganten börjat släppa loss.

Permalänk
Avstängd

När är nästa release??

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tror inte ni behöver oroa er, min kompis som fick igenom sin beställning 09:00 har samma status som er, han ringde kundtjänst och de garantera honom att han kommer få ett ex, antingen skickas det idag eller imorgon. Tror bara de har fullt upp med alla orders som kom in i morse.

Tack för betryggande orden! :') Ska försöka släppa det här och faktiskt jobba lite nu, haha!

Permalänk
Medlem

Satt och åt middag och var lite besviken över att man inte lyckats få någon på alla släpp idag, så säger helt plötsligt en kollega att de går att beställa igen på EG.
Trodde han skoja först men fick sedan hans mobil och lyckades slutföra beställningen

Permalänk
Medlem

Nu är han igång!

Den var faktiskt större och tyngre än vad jag hade tänkt mig... sicken jävel att ha att göra med. Kontrollen har också bra vikt och känns mycket mer stabil än DS4an.
Paketeringen kändes inte alls premium dock, kändes mest som dom slängt i allt, kablar låg lösa i ett fack bara osv, lite synd faktiskt när allt annat känns så high end!
Har inte hunnit spela något än men maskinen är igång och håller på att ladda ner både Dark Souls och AC Valhalla, ikväll blir det dock Astro Playroom först med sambon för att känna på kontrollen

Så taggad! Säg till om ni har några frågor.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av BergEr:

Är väl sen också emot reglerna att sälja något som PS5 på marknaden eftersom det är en bristvara?

§3.4: Storskalig och/eller systematisk försäljning av bristvaror som köpts in och säljs till ett högre pris är inte tillåtet på SweClockers marknad. Det här innefattar inte individer som annonserar enstaka produkter.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

The suspense -.-

3 streck från :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsu:

The suspense -.-

Min har också 2 streck kvar till "Skickad"

Permalänk
Avstängd

När kommer nästa release?????????????????????????????????????????