Logitech avtäcker lätta trådlösa spelmusen G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Är sugen, men väntar på nästa hårdvara de släpper (när det nu är) och hoppas på fler knappar

Permalänk

G Pro Wireless är den bästa spelmus jag haft trots att den är lite för liten för min hand. Lär köpa den här till mig själv i julklapp.

Skrivet av pv2b:

Vad kommer de kalla uppföljaren där de borrat en massa hål i plasten för att få ner vikten ännu mer?

Anorexia Pro

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Nej, du har rätt, men vet dock inte om kostnaden är försumbar. Om den skulle vara det så tjänar troligtvis Logitech enorma pengar på sina möss och skulle förmodligen tjäna ännu mer om dom sänkte kostnaden. Många ggr kostar ju exotiska material mer och jag vet inte hur mycket själva lasern och tekniken går på. Hur som helst, när det gäller en lätt liten datormus så tycker jag dom pengarna är i högsta laget och ett rent slöseri "för mig". Det har givetvis mycket med egen preferens att göra. Jag använder själv en Logitech G305 som jag köpte på rea för 200kr och det är den bästa musen jag ägt skulle jag tro. Kan inte tänka mig lägga så mycket mer på något som jag vet inte kommer göra någon skillnad "för mig".

All hårdvara är relativt billig att fysiskt producera sett till priset på produkten. Att utveckla produkter kostar löjligt mycket däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

All hårdvara är relativt billig att fysiskt producera sett till priset på produkten. Att utveckla produkter kostar löjligt mycket däremot

Mmm att utveckla avancerade nya saker kostar en del, men ett företag som Logitech har gjort ett par tre möss genom åren. Det är ju inte direkt som att dom behöver uppfinna hjulet på nytt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av culliford:

G Pro Wireless är den bästa spelmus jag haft trots att den är lite för liten för min hand. Lär köpa den här till mig själv i julklapp.

Medhåll. G Pro Wireless är min absoluta favorit genom tiderna, utan tvekan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Håller också med de som sagt att G Pro Wireless är den bästa musen de haft. Har sagt det ett flertal gånger i forumet när ämnet kommit upp. Men jag kommer inte köpa den här för min G Pro Wireless fungerar helt felfritt fortfarande, men i framtiden kanske.

Permalänk

Är väldigt sugen på denna, blir nog ett köp. Har i dagsläget en G603 som jag är mycket nöjd med, men den är lite väl tung och plastig, men för priset (betalade knappt 400 kr) är den kanon.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Otroligt skön mus! 😏 Min G pro är nerpackad för gott 👌🏻

Permalänk
Medlem

Man blir ju sjukt sugen på att köpa en... Men då jag har en Logitech G Pro Wireless idag känns det inte riktigt värt det hehe. Jag tvivlar på att jag skulle märka av viktminskningen om jag ska vara ärlig. Så länge de inte lyckats få med någon bygg i mjukvara eller dylikt så är det här antagligen den bästa spelmusen (både trådad och trådlös) som finns att köpa för pengar idag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Otroligt skön mus! 😏 Min G pro är nerpackad för gott 👌🏻

Har med en g pro😂
Får nog bli en sån då.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nygards:

Ingen USB-C är en dealbreaker för mig.

Ja detta förstår jag inte. Varför väljer man inte USB-C när man skapar en ny produkt under 2020? Finns det någon fördel alls med den gamla standarden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja detta förstår jag inte. Varför väljer man inte USB-C när man skapar en ny produkt under 2020? Finns det någon fördel alls med den gamla standarden?

Inte 2020, för två år sedan så kanske ja.. Men då var vi ju i övergången (typ...) till usb C.
Det sägs att det är billigare, men jag tror inte det kan handla om många kronor längre :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja detta förstår jag inte. Varför väljer man inte USB-C när man skapar en ny produkt under 2020? Finns det någon fördel alls med den gamla standarden?

Därför att det här inte är en helt ny produkt sett till tillverkning och logistik. Samma tooling, samma assets, samma komponenter. Det är en refresh (en förbannat imponerande refresh, inget illa menat, men likväl). Eftersom USB-C inte skulle ge någon egentlig fördel men implementeringen av det skulle innebära massor med extra kostnader och arbete så har jag full förståelse för det.

Ja, vi alla vill självklart att allt ska gå över till USB-C jag argumenter inte emot det. För min del är det dock inget jag egentligen mig om.

Permalänk
Medlem

ingen USB C? 1500kr? what

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

På min tid fick man med extra vikter till musen och tillverkarna skröt om hur tung musen va.... börjar nog bli gammal

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag sitter just nu med denna mus och testpilotar den. Ifall ni har några frågor om musen så citera mig gärna.

Hur är den i jämförelse med G PRo Wireless ? känns den mycket lättare, glider den bättre och har du testat grepptejpen på sidorna av musen ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av völund:

Hur är den i jämförelse med G PRo Wireless ? känns den mycket lättare, glider den bättre och har du testat grepptejpen på sidorna av musen ?

Jag är ganska säker på att det är exakt samma teflon-fötter som används i båda, så glidet bör inte skilja. Glidet väljer du främst med vilken musmatta du kör dessutom, då de flesta premium-möss är mer eller mindre likadana på den punkten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag är ganska säker på att det är exakt samma teflon-fötter som används i båda, så glidet bör inte skilja. Glidet väljer du främst med vilken musmatta du kör dessutom, då de flesta premium-möss är mer eller mindre likadana på den punkten.

Det syns både på bilderna av musen att det är nya, större fötter och sen påpekar de också det själva. När jag jämför min Gpro wireless med Taurus gm1 & cooler master mm710 verkar Gpro ha lite sämre glid, men den kan iofs vara lite mer sliten.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Ingen usb-c? E-waste direkt.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Tycker ni alla ska vänta på alla andra bra trådlösa som kommer ut. Model o wireless, den där ec2 superlight kopian, aerox 3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nappev:

Tycker ni alla ska vänta på alla andra bra trådlösa som kommer ut. Model o wireless, den där ec2 superlight kopian, aerox 3....

Aerox 3 finns ute ser trevlig ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Logitech har ju sin "speciella" laddkabel med micro-usb. Den funkar bra och jag ser ingen nytta med usb-c kabel till musen.

Nyttan är dels att USB-C passar på båda hållen, och att om alla andra manicker laddas med USB-C så kan man använda samma kabel till allt och slipper att det plötsligt blir dubbelt så många laddkablar vid skrivbordet...

Men det förutsätter givetvis att ens andra manicker laddas med USB-C - om ens andra manicker laddas med micro-USB så blir det givetvis tvärt om... men micro-USB känns på väg ut.

För min egna del blir jag förbannad när jag ska tvingas leta fram en micro-USB kabel när allt annat använder USB-C... och lika förbannad när man ska pilla in skiten och man ska vända & vrida för att få den på rätt håll

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW