3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hej är lite nyfiken på vilken data som finns på att Strix är vassare än EVGA ftw3 ?

Buildzoid var inte lyrisk direkt

https://youtu.be/ZuimvlNraLM

Jänkarna älskar EVGA för deras service och garantier. Vet dock inte hur dom är här i EU, speciellt när man köpt produkten av ÅF

Permalänk
Medlem

Inet flyttade fram Ventus OC från 30/11 till 15/12, så före jul känns klart hotat. Men väntat.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

ASUS 3080 Strix OC har helt stannat av på @webhallen, verkar vara nya non-oc kortet gällande att ej produceras nu.
Senaste uppdateringen är 6 nov. Så tråkigt.

Uppdaterad 2020-11-06, uppdateras ej förens ny information finns
Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
443 13 nov(försenad) + 20 nov Ingen ETA

Permalänk
Webhallen

Slänger in en kort uppdatering här också på status just nu.

Allt verkar bli minst +1 vecka förskjutet på ASUS pga höjda flygfraktskostnader, så allting ska numer gå via deras hubb i Holland innan de skeppas vidare till oss för att priser inte ska skena mer än vad de redan börjat göra.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Jänkarna älskar EVGA för deras service och garantier. Vet dock inte hur dom är här i EU, speciellt när man köpt produkten av ÅF

Jag hade problem med mitt EVGA 1080ti för några år sedan
Kontaktade EVGA och fick personlig kontakt efter någon timme.

Fick 2 val
1: Skicka mitt kort till dom så skickar de ett nytt när mitt kommer fram.
2: Köpa ett nytt kort av dom, vilket jag gjorde. Fick det på 1-2 dagar. Sedan skicka jag mitt kort med deras låda. När det kom fram så fick jag tillbaka pengarna

Smidigt!

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Mitt ASUS 3080 Strix OC blev flyttad från 2021-01-04 till 2021-01-15 på Inet idag.
Jag bokade ganska sent ändå så för mig spelar det ingen roll.. väntar på andra delar också så jag får helt enkelt fortsätta att vänta.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Skrivet av markus-ipse:

Beställde Strix OC från webhallen 17e september, kl 15:12 och är fortfarande runt plats ~100.
Verkar inte ha kommit in några kort på flera veckor, det ska dock komma en batch idag (med det skulle det gjort den 13:e också), så om du inte redan beställt och vill ha ett grafikkort inom de närmsta månaderna så skulle jag nog börja leta efter andra modeller om jag vore du, tyvärr.

Jag vill också egentligen ha Strix OC, men har börjat ge upp och lagt en beställning på ett EVGA XC3 Ultra från Inet, som (förhoppningsvis) ska komma in till deras lager i slutet på månaden. The waiting game continues..

och nu några timmar efter min beställning så ändrade Inet EVGAs "I lager" från 30/11 till 15/12..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Allt verkar bli minst +1 vecka förskjutet på ASUS pga höjda flygfraktskostnader, så allting ska numer gå via deras hubb i Holland innan de skeppas vidare till oss för att priser inte ska skena mer än vad de redan börjat göra.

/Patrik

Så för 27 nov för Asus 3080 Tuf non-oc blir den 4 december, vet ni hur många ni får in och till vilket klockslag det täcker.
/Håller tummarna för 12 minuter över 15.00

Tack för infon Patrik

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Beställde EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA från Inet 4/11, ligger hos ICA nu. Deras leveranstid stämde +1 dag.

Är inte helt nöjd med priset men ser det som ett experiment med EVGA.

Nu börjar dock cirkusen igen, den här gången med AMD 5900x'en som jag vill ha, F5 börjar bli utsliten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Precis pratat om dem, vad jag förstår så ligger kötiden på dessa kort på ca 2 månader.
Webbhallen har 443kundbokningar och 50+ anses komma in idag med ca 2-3 veckors mellanrum.

Men om du beställt den sedan releasedagen så borde den redan ha kommit till dig tycker jag. Varifrån beställde du?

Beställde från komplett. Kontaktade kundservice för en månad sen för att få reda på köplats, men det verkar inte existera någon...

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

@webhallen
Tror du man har allokering med ordernummer ****8928 15:38 för nästa lev av TUF OC?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Då var det äntligen dags att stänga av RSS feeden på denna tråden. Kom en Leverans från Netonnet precis.

Väntar även jag på ett sådant från Netonnet, vad hade du ungefär för beställningstid / datum

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Inet flyttade fram Ventus OC från 30/11 till 15/12, så före jul känns klart hotat. Men väntat.

Fick flyttat precis samma som dig.
När jag la beställningen så trodde jag dom hade tagit i med datumet för att vara säkra på att leverera innan utsatt datum, det verkar ju skita sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Beställde EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA från Inet 4/11, ligger hos ICA nu. Deras leveranstid stämde +1 dag.

Är inte helt nöjd med priset men ser det som ett experiment med EVGA.

Nu börjar dock cirkusen igen, den här gången med AMD 5900x'en som jag vill ha, F5 börjar bli utsliten...

Har exakt likadant kort framför mig i oöppnad kartong. Fick den på 2 dagar så verkar inte vara kö. Priset sög lite men säljer mitt nuvarande kort så blir det inte så illa.

Kan ju öppna och testa kortet men så länge man INTE aktiverar spelnycklarna kan man alltid skicka tillbaka. Funderar lite smått på ifall man ska vänta o se ifall man kanske kan få ett 6800xt ev på onsdag men frågan är vad priset på deras premium modeller kommer bli

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Jag kan varmt rekommendera Evga just endast för deras service.
Min story med mitt Gtx1080 FTW:

Evga upptäckte att korten gick aningen för varma vid minnena och skickade ut ett kit med värmekuddar för att leda bort värme från minnena om man ville. Jag skrev under på att jag ville ha ett kit, men under min disassembly av kylaren så åkte ett pyttelitet smt-motstånd av kortet.
Jag fick panik och förklarade händelsen för Evga. De ville ha in kortet till Tyskland och skickade ett nytt till mig efter bara nån dag. Detta utspelade sig ett år efter kortets release.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Tack för förklaringen... men varför höjde de flygfraktskostnader?

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Tack för förklaringen... men varför höjde de flygfraktskostnader?

Corona

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick mitt EVGA ftw ultra från Inet idag, beställde den 17e. Super nice kort, nu blir det spelhelg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Towbiekun:

Fick bekräftat samt tracking på mitt Zotac AMP Holo idag också, kan hämta ut det på Måndag. (Webhallen)

Jag har också fått bekräftat tracking, men inte att det är skickat. Har ditt skickats?

Inte för att det spelar mig någon större roll om det kommer måndag eller någon annan dag men kul att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Så kan det gå. Några planer på att uppdatera kövisningen så den visar 1-100 igen (Standard-TUF)? Det ger ju en skaplig uppskattning om vart man ligger i kön, utan att ge några exakta detaljer

Eller det kanske är en del jobb med att räkna ut det, och då ska du inte göra det, och ta helg istället

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Jag hade problem med mitt EVGA 1080ti för några år sedan
Kontaktade EVGA och fick personlig kontakt efter någon timme.

Fick 2 val
1: Skicka mitt kort till dom så skickar de ett nytt när mitt kommer fram.
2: Köpa ett nytt kort av dom, vilket jag gjorde. Fick det på 1-2 dagar. Sedan skicka jag mitt kort med deras låda. När det kom fram så fick jag tillbaka pengarna

Smidigt!

japp, så gjorde jag med ett moderkort från EVGA som felade. de gav mig också en gratis uppgradering då de inte hade min modell i lager. snabba svar och behandlade mig inte som att jag var en total jubelidiot vilket också var trevligt.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Jag har också fått bekräftat tracking, men inte att det är skickat. Har ditt skickats?

Inte för att det spelar mig någon större roll om det kommer måndag eller någon annan dag men kul att veta.

Nej inte fått det "skickat" ännu, men det kan mycket väl ha lämnats in för att inte ha skannats av Postnord ännu, det brukar ta ett tag innan sakerna skannas.

Kommer det på Måndag eller Tisdag är ingen större skillnad här heller, bara kul att veta att sakerna är i rörelse!

Permalänk

Nu har Elgiganten äntligen levererat en ASUS 3080 TUF OC edition till mig. (Beställt på releasedagen vid 16)
Så jag får tacka för den mest spännande tråden att följa dom 2 senaste månaderna.
Men vi ses väl igen nästa grafikkortsgeneration??

Visa signatur

[ASUS Maximus X Hero] [i7-8700k] [32GB DDR4-3200] [RTX3080]
[Amiga 1200] [Blizzard 1230 MK IV+FPU@50mhz 64MB] [Indivision AGA MK2cr] [32GB HDD] [PCMCIA WLAN] [OS3.9]

Permalänk
Medlem

Var in på Webhallen och köpte ett Z490 Tomahawk och vad ser man inte bakom disken, jo ett Zotac Trinity 3090!

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut ett 3070 från Komplett. Ska man få Geforce now via kod eller räcker det med att Geforce Experience känner igen 3070:et?

Permalänk
Medlem

Jahapp INET sköt upp min beställning av EVGA XC3 med 6 veckor. Beställde I måndags och skulle ha fått den nästa vecka.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

korrekt, pga av pandemin så är det otroligt begränsat med utrymme på flygen från Asien till Europa och därför går priserna upp(skenar) på flygfrakt just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Towbiekun:

Nej inte fått det "skickat" ännu, men det kan mycket väl ha lämnats in för att inte ha skannats av Postnord ännu, det brukar ta ett tag innan sakerna skannas.

Kommer det på Måndag eller Tisdag är ingen större skillnad här heller, bara kul att veta att sakerna är i rörelse!

Nu scannades det, officiellt leverandatum måndag. Shit, inte dåligt med tanke på att man beställde igår.

@webhallen tack för det fantastiska jobb som görs, det har gett mycket att hålla koll på denna tråd.

Permalänk
Skrivet av Chris_H:

Fick mitt EVGA ftw ultra från Inet idag, beställde den 17e. Super nice kort, nu blir det spelhelg

Vilken tid beställde du?

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Nu scannades det, officiellt leverandatum måndag. Shit, inte dåligt med tanke på att man beställde igår.

@webhallen tack för det fantastiska jobb som görs, det har gett mycket att hålla koll på denna tråd.

Mitt har inte scannats ännu, orolig.