3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krillec:

Ja, jag kommer överge inet helt och hållet. Ingenting som står på deras sida verkar någonsin stämma, och kundtjänsten kan ju inte berätta nåt vettigt heller

Väldigt många som klagar och att de ska minsann "överge X nu för de levererar inte!"

Tycker du att det är Inets fel att du inte fått ett 30xx-kort? Tror du inte att Inet gärna hade sålt ett till dig om de kunde? Tror du verkligen att de medvetet försöker lura dig?

Tycker du kan ta det lite lugnt och skicka din skit på Nvidia där den hör hemma

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Perkanliu:

Gött! Passade också på att beställa ett när Patrik från Webhallen tipsade om att 20st var på väg in. Vid lunch idag stod det att det var på väg till butiken (Linköping) där jag ska hämta upp det och det förväntades komma dit på måndag. Men nu när jag tittar står det att det saknas i lager och att det inte finns något bekräftat leveransdatum.. Så frågan är om jag lyckades knipa ett kort eller inte..

När gick din order igenom?

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Viking
Skrivet av Lagerlöf:

Väldigt många som klagar och att de ska minsann "överge X nu för de levererar inte!"

Tycker du att det är Inets fel att du inte fått ett 30xx-kort? Tror du inte att Inet gärna hade sålt ett till dig om de kunde? Tror du verkligen att de medvetet försöker lura dig?

Det jobbiga är nog att de flesta ÅF sätter orimliga leveransdatum när de är väl medvetna om bristen på kort.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Skrivet av Andrezz94:

När gick din order igenom?

11.03 är den mottagen.

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag skyller inte tillgången på inet, eller på någon annan ÅF för den delen. Det jag har ett problem med är deras kommunikation.

Permalänk
Skrivet av Perkanliu:

11.03 är den mottagen.

Okej, då borde du få ett kan jag tycka!

Själv är jag tveksam, min är lagd 11:09.

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Viking
Skrivet av Perkanliu:

11.03 är den mottagen.

Oj, min blev mottagen kl. 11:02. Antingen tog jag sista eller så bör du få ett. Det stod att det var 18 st kundbokningar innan jag beställde (om jag minns rätt).

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av Andrezz94:

Då ska du tekniskt sett inte få ett, tyvärr. Minns jag rätt stod det att det var 18 st bokningar när jag la min beställning 11:02. Och han ovanför la sin 11:03.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Andrezz94:

Får hoppas att du fick ett! Lite svårt att veta hur många som beställde runt 11-tiden.

Det dumma för min del var att jag avbokade mitt EVGA-kort från inet när det stod att mitt AMP Holo var på väg till Linköping..

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz

Permalänk
Skrivet av Flopp3n:

Måste fråga nu när ni är i tråden:
Hur ser det ut med asus 3080 strix oc? Jag har min order som jag gjorde på releasedagen kl 15:08. Förstår att det står stilla med leveranser, men går det att få svar på om ni skickat ut många kort som var beställda mellan 15-16?

Det tråkiga för min del är att min order ändå står som 15:47... Påverkar detta ”köplatsen?”

Jag beställde 15:02 och fick min order uppskjuten till 2 januari, kanske ger dig lite hum om hur långt bort ditt är. Jag avbeställde mitt för ett par dagar sen då jag beställde ett FTW3 från Inet istället.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Då ska du tekniskt sett inte få ett, tyvärr. Minns jag rätt stod det att det var 18 st bokningar när jag la min beställning 11:02. Och han ovanför la sin 11:03.

Nej, jag är lite rädd för det, var ute i sista stund! Men jag har fortfarande en grön bock, men det vet vi ju inte om det spelar något roll...

Skrivet av Perkanliu:

Får hoppas att du fick ett! Lite svårt att veta hur många som beställde runt 11-tiden.

Det dumma för min del var att jag avbokade mitt EVGA-kort från inet när det stod att mitt AMP Holo var på väg till Linköping..

Ah, är som sagt tveksam, så jakten får väl fortsätta! Aha segt, men om du har fått att den är påväg till Linköping så borde den ju vara det!

Visa signatur

Permalänk
Viking
Skrivet av Andrezz94:

Nej, jag är lite rädd för det, var ute i sista stund! Men jag har fortfarande en grön bock, men det vet vi ju inte om det spelar något roll...

Jaha, men om du har en grön bock så känns det som att du kommer få ett. Nu när jag tänker efter så kan det vara så att det ändrades till 18 st bokningar efter att jag beställt, som sagt lite osäker på det. Håller tummarna för din skull!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Andrezz94:

Ah, är som sagt tveksam, så jakten får väl fortsätta! Aha segt, men om du har fått att den är påväg till Linköping så borde den ju vara det!

Bara jaga vidare. Förr eller senare så blir det ett kort. Får väl se vad mitt kort blir av om jag fick ett eller inte. Kan ju inte göra annat än att vänta och se. Får väl beställa något annat om det dyker upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Mitt 3080 xc3 ultra ligger hos ombudet nu 3 dagar efter beställning på inet. Vågar jag öppna eller ska jag vänta o se ifall jag lyckas få ett 6800xt 😬 behöver nytt för 3k spel men bryr mig inte om RT riktigt

Jag blir så förbannad. Dom sa bokstavligen att jag valde ett kort som hade kortare kötid (iom att jag ska vattenkyla behöver jag referens).

Ringde igår, kollade igen och fick det relativt lovat att de skulle komma senast 27e, eventuellt innan.
Nu blev det uppskjutet tills Januari.

2 dagar efter jag splittat ordern så jag fick vattenblocket innan kortet.

Så nu sitter man här, vattenblock som passar till PNY av alla märken i ena handen, k**en i andra... och tittar sorgset.

Permalänk

Någon som vet status gällande Asus Strix OC hos Webhallen
Hade tilldelning med 13Nov ordern som blev försenad.

@webhallen

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jaha, men om du har en grön bock så känns det som att du kommer få ett. Nu när jag tänker efter så kan det vara så att det ändrades till 18 st bokningar efter att jag beställt, som sagt lite osäker på det. Håller tummarna för din skull!

Inte för att vara en partypooper här, men jag fick grön bock på mitt TUF OC för nån vecka sen, men inte kom det nåt kort för det. Hoppas du har bättre tur än vad jag hade!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ultra är EVGAs motsvarighet till OC. FTW3 ska ju vara motsvarigheten till Strix, men Strix är överlägsen på alla sätt och egentligen en klass över FTW3. FTW3 är lite bättre än TUF, men inte 2500 kr mer än lanseringspris. XC3 är sämre.

Hej är lite nyfiken på vilken data som finns på att Strix är vassare än EVGA ftw3 ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Absolut, det är inte Inets fel men samtidigt så har det skiljt sig rätt rejält mellan hur ÅF hanterat situationen trots att alla haft samma situation i grunden.

Webhallen och proshop körde med lite mer öppna kort direkt, de resurserna har inte Inet kunnat/viljat avvara. Jag hade min beställning hos Inet men eftersom de inte kunnat köra lika öppna kort så har jag nu istället ett 3080 från Webhallen på ingång istället.

Men man kan ju se det positivt, de är ju inte Elgiganten i alla fall som verkar vara skräckexempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hej är lite nyfiken på vilken data som finns på att Strix är vassare än EVGA ftw3 ?

https://www.inet.se/jamfor?compare=5411677&compare=5411728

Högre klockfrekvens, men du kan säkert överklocka EVGAs turbofrekvens om du vill ha någon mer fps.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Viking
Skrivet av Kilrah:

Inte för att vara en partypooper här, men jag fick grön bock på mitt TUF OC för nån vecka sen, men inte kom det nåt kort för det. Hoppas du har bättre tur än vad jag hade!

Okej, men mitt har redan skickats från Webhallen, så för mig är det lugnt. Det är dock gränsfall för han jag citerade om han får något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

På alla sätt betyder alla sätt. Bättre komponenter, digitala controllers, och annat lull-lull. Att man som vanlig användare inte har användning för det eller märker någon som helst skillnad i prestanda/ljudnivå osv är en sak, men det är verkligen en klass högre om man sysslar med extrem överklockning.

Försöker själv få tag i ett FTW3 för att jag inte behöver det extra, men tänker absolut inte betala mer än ett Strix för ett FTW3. Har en beställning på Amazon.se på FTW3 för 8700 SEK och det är ett rimligt pris enligt mig.

EDIT: Bara för att Strix är bättre än FTW3 så betyder inte det att den senare är dålig. Lite som Rolls-Royce vs Bentley om man ska göra en liknelse.

Oj missade ditt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Okej, men mitt har redan skickats från Webhallen, så för mig är det lugnt. Det är dock gränsfall för han jag citerade om han får något.

Man får hoppas på det bästa! Själv fortsätter man vänta men man har varit sugen flertalet gånger på att klicka hem nåt annat.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Viking

Det där bevisar snarare motsatsen. Det där med turbofrekvensen säger egentligen ingenting då dem båda boostar långt över vad som stod där. Skulle säga att båda stabilt lägger sig över 2 GHz vid spel. Boost-frekvensen beror mer på hur tur man har i "kisel-lotteriet", så ett FTW3 kan förmodligen vara bättre än ett Strix och så tvärt om.
Men däremot har FTW3 en extra HDMI-port vilket jag kan anse vara en större fördel.
Läste fel, det var visst Strix som hade 2 HDMI. Då utser jag Strix som vinnare (bortsett från lagerstatus).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det där bevisar snarare motsatsen. Det där med turbofrekvensen säger egentligen ingenting då dem båda boostar långt över vad som stod där. Skulle säga att båda stabilt lägger sig över 2 GHz vid spel. Boost-frekvensen beror mer på hur tur man har i "kisel-lotteriet", så ett FTW3 kan förmodligen vara bättre än ett Strix och så tvärt om.
Men däremot har FTW3 en extra HDMI-port vilket jag kan anse vara en större fördel.

Källa på det?

Visa signatur

Permalänk
Viking
Skrivet av griid:

Källa på det?

Det första jag hittade: https://youtu.be/uG_xJ_rC3WE?t=852

Edit: Haha, tittade på fel linje. Trodde röd var FTW3. Men tittar man hur stabilt den ligger på frekvensen så betyder ju det bara hur lätt den är att överklocka (ligger dock över 1935 MHz som Strix är specad för).

Visa signatur

Permalänk

Fick bekräftat samt tracking på mitt Zotac AMP Holo idag också, kan hämta ut det på Måndag. (Webhallen)

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Håller med dig om allt annat, men EVGA korten har bara en HDMI. Det är ASUS korten som har två.

Permalänk
Viking
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Håller med dig om allt annat, men EVGA korten har bara en HDMI. Det är ASUS korten som har två.

Stämmer bra det. 👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt Palit 3090 å tjejens Aorus 3070. 3070 är fan större än 3090 😂 vad hände där?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Fick precis hem mitt Palit 3090 å tjejens Aorus 3070. 3070 är fan större än 3090 😂 vad hände där?

Men du kan ju inte jämföra ett Aorus med ett Palit. Aorus är en premiummodell, kända för bra kylning etc.

Visa signatur