Monitor till Xbox Series X (1440p, 144hz samt 27")

Permalänk
Medlem

Monitor till Xbox Series X (1440p, 144hz samt 27")

Hej,

Söker som rubriken lyder en monitor för att lira Xbox Series X när den nu skulle få för sig att dyka upp.
Budget på 3-4k. Kravspec. på 1440p, 144hz samt 27". Paneltyp är alltså oklart. Spelar Apex Legends just nu, lite CoD och BF också. Så kanske lutar åt VA-panel, eller?

Har försökt läsa på lite om huruvida det ska vara AMD Freesync eller om VESA adaptive sync också fungerar(?), men det vet ni ju bättre än jag tänker jag
Curved eller inte curved?

Har ni några bra förslag som förslagsvis är lite billiga just denna veckan också så är det ju tacksamt!

Hälsningar,
Fredrik.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av langster:

Hej,

Söker som rubriken lyder en monitor för att lira Xbox Series X när den nu skulle få för sig att dyka upp.
Budget på 3-4k. Kravspec. på 1440p, 144hz samt 27". Paneltyp är alltså oklart. Spelar Apex Legends just nu, lite CoD och BF också. Så kanske lutar åt VA-panel, eller?

Har försökt läsa på lite om huruvida det ska vara AMD Freesync eller om VESA adaptive sync också fungerar(?), men det vet ni ju bättre än jag tänker jag
Curved eller inte curved?

Har ni några bra förslag som förslagsvis är lite billiga just denna veckan också så är det ju tacksamt!

Hälsningar,
Fredrik.

VESA Adaptive = Displayport. Så skärmen måste ha AMD Freesync över HDMI vilket ofta förekommer men inte alltid. Alternativt HDMI VRR som ännu inte är etablerat på datorskärmar. Så det måste bekräftas vad som fungerar.

VA-paneler kan ha väldigt markanta eftersläp, så det är något de behöver stämma av via tester. Tricket är att köpa något som faktiskt är testat och bekräftat som problemfritt för eftersläp.

Curved eller inte är en smaksak. Ofta har man inget val. Produkten är krökt eller så är den inte krökt.