3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag som hoppades få mitt 3080 Strix innan Cyberpunk släpps, med en order 15:13 på Webhallen vid launch, tänkte i början av Oktober: "Ganska säkert att jag får den innan 19:e Nov!". Sedan kom nyheten om förseningen. "100% chans att jag har den innan 10:e Dec!".

Idag, efter tre veckor utan någon ny leverans av Strix: "... It's over"

Men, en liten del av mig är fortfarande hoppfull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zigg:

Jag som hoppades få mitt 3080 Strix innan Cyberpunk släpps, med en order 15:13 på Webhallen vid launch, tänkte i början av Oktober: "Ganska säkert att jag får den innan 19:e Nov!". Sedan kom nyheten om förseningen. "100% chans att jag har den innan 10:e Dec!".

Idag, efter tre veckor utan någon ny leverans av Strix: "... It's over"

Men, en liten del av mig är fortfarande hoppfull!

Har känt precis lika men gav upp idag och köpte ett 3090 istället.
Om inget händer tills imorgon när jag får det så avbokar jag mitt 3080 Strix OC.

Men leveransen måste ju komma snart! Det finns fortfarande hopp

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Skrivet av Marsi:

Inet verkar ha bra tryck på 3080 TUF oc i alla fall. Jag gick från 203 til plats 15 på en dryg vecka. Beställde tidigt 18/9.

Tack för infon. Har mailat Inet nu och bett om vilken köplats jag har

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Idag plingade det till från postnord att jag hade ett paket att hämta ut. Då det är "black friday vecka" tänkte jag att det var väl något annat paket i mängden, men när jag nu loggar in på Elgiganten står det att mitt Asus TUF 3080 icke-OC är skickat och finns för uthämtning. Lite oväntat då de varit rätt tydliga med att det är 2021 som gäller enligt de senaste smsen.

Får se om det faktiskt är ett 3080 som ska hämtas ut eller inte, men det kanske finns hopp för er andra som väntar på en leverans.
För kännedom så fick jag min orderbekräftelse klockan 16:27 på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Håll koll på inets fyndhörna! Mitt oanvända Evga XC3 Ultra har anlänt till dom nu. Fick precis sms

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Håll koll på inets fyndhörna! Mitt oanvända Evga XC3 Ultra har anlänt till dom nu. Fick precis sms

Tack för tipset! Endast öppnad kartong men inte installerat i din PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mawux:

Tack för tipset! Endast öppnad kartong men inte installerat i din PC?

Stämmer. Hypen dog när jag öppnade kartongen. Tog inte ens ur den från den genomskinliga lådan kortet ligger i

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Beställde 3080 TUF oc från inet 00:15 18/9 och har köplats 9, så känns ganska nära nu!

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att man får just leta efter just returer från de som beställt flera de kommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsi:

Inet verkar ha bra tryck på 3080 TUF oc i alla fall. Jag gick från 203 til plats 15 på en dryg vecka. Beställde tidigt 18/9.

Mellan vilka veckor var det detta hände? Kollade med dem i början av förra veckan och då hade inte min köplats rört sig en millimeter sen jag kollade sist med dem.

Permalänk
Skrivet av Jtok:

Mellan vilka veckor var det detta hände? Kollade med dem i början av förra veckan och då hade inte min köplats rört sig en millimeter sen jag kollade sist med dem.

Dessa är mina uppdateringar jag fått från Inet när jag frågat via mejl för 3080 tuf oc:

  • 10/11 köplats: 128

  • 16/11 köplats: 115

  • 25/11 köplats: 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Dessa är mina uppdateringar jag fått från Inet när jag frågat via mejl för 3080 tuf oc:

  • 10/11 köplats: 128

  • 16/11 köplats: 115

  • 25/11 köplats: 9

Är ju t.o.m. så nära att du kan se ljuset i tunneln nu, grattis!

Permalänk
Medlem

Är på köplats 81 fick jag reda på nyss! Så börjar se lite mera positivt ut nu!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Har varit på plats 7 för ett 3080 rog strix oc sedans 1 november. Skulle ha fått det 3 november. Börjar bli trött på inet. Dom verkar inte veta något.

Permalänk
Medlem

beställde ett evga 3080 ftw3 ultra på inet 19 november runt 14 som packats och skickas idag fick in en order innan leveranstiden på korten ändrades från 30 november så hade lite tur

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloude71:

Har varit på plats 7 för ett 3080 rog strix oc sedans 1 november. Skulle ha fått det 3 november. Börjar bli trött på inet. Dom verkar inte veta något.

Tyvärr verkar ingen veta något, har en liknande situation fast mot Webhallen. Det officiella är förseningar men min magkänsla börja säga att det är något mer. Speciellt när ÅF inte ens kan spåra vart leveransen är.

Snart 2 veckor försenat på den leverans som planerades komma den 13e hos Webhallen.

Kan testa pinga @Asus.David och se om han vill svara / vet något.

Permalänk
Viking
Skrivet av mecc:

Tyvärr verkar ingen veta något, har en liknande situation fast mot Webhallen. Det officiella är förseningar men min magkänsla börja säga att det är något mer. Speciellt när ÅF inte ens kan spåra vart leveransen är.

Snart 2 veckor försenat på den leverans som planerades komma den 13e hos Webhallen.

Kan testa pinga @Asus.David och se om vill svara / vet något.

@Asus.David

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Tänkte boka ett 3080 efter RX 6000 seriens katastrofala launch. Frågan är bara vilket som är störst chans att få tag på? Känner att mitt GTX980 inte riktigt orkar med längre.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Jag hade köplats 41 eller 42 tror jag det var på en tuf oc 3080 hos inet. Har ingen aning om vad det översätts till i tid, nån som vet ungefär?
Sen har jag en beställning på en msi gaming x trio 3080 från webhallen, beställningsdatum 2020-09-17 15:43, alltså direkt vid releasen. Nån som fått ett MSI Gaming x trio 3080 från webhallen? Vilket kort tror ni jag hinner jag få först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exerco:

Tänkte boka ett 3080 efter RX 6000 seriens katastrofala launch. Frågan är bara vilket som är störst chans att få tag på? Känner att mitt GTX980 inte riktigt orkar med längre.

mycket snack om EVGA-kort hos inet i tråden, kan vara en bra idé möjligen. rent generellt tror jag man ska sikta in sig på lite mindre populära märken som palit, gainward, zotac, evga osv. asus och msi verkar vara populärast. sedan får butikerna säkert in färre av de mindre populära korten också så det är svårt att veta. webhallen visar nuvarande kö på korten vilket är trevligt men inte alltid uppdaterat nyligen så ibland kan det nog vara ganska annorlunda än det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloude71:

Har varit på plats 7 för ett 3080 rog strix oc sedans 1 november. Skulle ha fått det 3 november. Börjar bli trött på inet. Dom verkar inte veta något.

Scan förväntar sig en leverans av 3080 Strix OC denna vecka. Oftast får Scan och Sverige leveranser ganska snarligt, så din väntan är nog snart över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exerco:

Tänkte boka ett 3080 efter RX 6000 seriens katastrofala launch. Frågan är bara vilket som är störst chans att få tag på? Känner att mitt GTX980 inte riktigt orkar med längre.

Kolla här: https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs vilka kort som kommer in, kolla sedan hur köerna ser ut på Webhallen.

Du kan även kolla på Komplett genom att söka på 3080 under grafikkort och sortera på "Finns i lager", de dyker då upp några timmar upp till en dag eller så innan de går att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kolla här: https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs vilka kort som kommer in, kolla sedan hur köerna ser ut på Webhallen.

Du kan även kolla på Komplett genom att söka på 3080 under grafikkort och sortera på "Finns i lager", de dyker då upp några timmar upp till en dag eller så innan de går att köpa.

Tack för tipset! Bokade ett Palit Gaming Pro på Webhallen.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Hej!

Det är på g fler. Pga av stigande Express flyg-priser från Kina direkt till Norden har vi flyttat om och centraliserat våra leveranser från Asien till Europa och tar dem via vårt Europeiska centrallager nu. Det blev en förskjutning på cirka en vecka men vi ska börja rulla mer f om denna veckan av både STRIX OC och TUF modellerna. Det ser ut som vi kan leverera följande veckor också. Men tyvärr kan jag inte svara på vardera butiks kö och hur man påverkas iom att vi har många partners i Norden som delar på leveranserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Mellan vilka veckor var det detta hände? Kollade med dem i början av förra veckan och då hade inte min köplats rört sig en millimeter sen jag kollade sist med dem.

Fick reda på plats 15 i måndags, 203 var lite över 1 vecka innan dess. Jag vet inte hur tätt de uppdaterar listorna. Får lite vibbar att det görs manuellt när de fått iväg ett gäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!

Det är på g fler. Pga av stigande Express flyg-priser från Kina direkt till Norden har vi flyttat om och centraliserat våra leveranser från Asien till Europa och tar dem via vårt Europeiska centrallager nu. Det blev en förskjutning på cirka en vecka men vi ska börja rulla mer f om denna veckan av både STRIX OC och TUF modellerna. Det ser ut som vi kan leverera följande veckor också. Men tyvärr kan jag inte svara på vardera butiks kö och hur man påverkas iom att vi har många partners i Norden som delar på leveranserna.

Gött. Får se om man kan killa Patrik (@webhallen) under hakan för att få köerna uppdaterade till 1-100 etc igen med tider (när han har arbetstid förstås) ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Lyckades snappa upp ett Zotac GeForce RTX 3080 Trinity OC från amazon.se 19/11 fick det idag.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Amazon.se har bara haft scalping priser när jag har tittat

Väntar som alla på Cyberpunk, dessbättre verkar det inte så krävande. Jag får 5900X imorgon, och eftersom jag redan har ett 2070 Super kommer det antagligen att flyta riktigt bra. Så ingen panik. Men det skall bli skoj att få köra riggen med ett RTX3080, frågan är när, det känns helt otroligt osäkert. Har 15/12 som preliminärt datum men det vete tusan

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har grönt ljus "reserverad i lager" TUF OC nu på komplett, beställt vid 18 tiden release dagen.

Men har varit så i några dagar så har inte hoppet uppe än, men nåt är iaf på gång.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steffe:

Gött. Får se om man kan killa Patrik (@webhallen) under hakan för att få köerna uppdaterade till 1-100 etc igen med tider (när han har arbetstid förstås) ;p

Consider the haka kliad!

TUF OC uppdaterad! ROG kollar jag ifall jag hinner imorgon, den bär inte vara lika dramatisk.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch