Anmäl dig till Roborock Challenge!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

msi suprim x kortet är i princip ljudlöst 😀 3x8pin dock 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Some analysis on GPU consumption YoY https://www.tomshardware.com/news/gaming-and-home-working-drive-demand-for-pcs-and-graphics-cards

Nothing really crazy, single digits growth. I can understand why AMD do not have stock ( all consoles and processors eat TSMC allocation) but what is wrong with NVdia? Are they still trying to sell previous gen cards or what?

The rumors say that nvidia sold large quantities directly to mining companies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rejzer:

Det kan gå snabbt! Mitt var planerat till att komma till Malmö-butiken på fredag, men det dök upp där 15:00 idag. Så nu sitter jag med det här hemma

Arrgghh. Skulle valt att hämta i butik istället. Inget har hänt med min order. 😢

Jaja. Dagens i-landsproblem Jag springer över till PS5 tråden och gråter där istället. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

The rumors say that nvidia sold large quantities directly to mining companies

Really big dick-move if this is true...

Permalänk

Spoke to inet customer care -

The new dates apply to fresh orders & for those who will miss the queue. The status is as below -

EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA - More than 50 cards expected in stock before 15th December 2020
EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA - 30-40 cards expected in stock before 15th December 2020

Check your queue position directly with them. This will give you an idea.

Hope this helps !

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Tack Patrik, tog ut mitt 3080 Suprim X kort idag, och vilken jäkla monster det är till storleken, så det blir a modifiera mit H440 chassi för det här

"Partik first of his name and Saviour of Cyberpunk 2077"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Webhallen

Märker att det börjar bli "anarki" med frågorna nu, hänvisar återigen till produktsidorna, har den inte uppdaterats på 1 månad så har jag inte hört något på en månad, vad gällande köer så är det en gissning, just nu går det bra med Zotac allokeringar, imorgon kanske det kommer massa Palit? vem vet? inte jag när jag vet så uppdaterar jag som sagt varje korts produktsida

Kan absolut uppdatera köinfo på produktsida om ni pingar i tråden men gå in i detalj på orders blir för tidskrävande när det haglar taggningar jag är som tidigare sagt inköpare för datorkomponenter och jag kan inte avsätta all tid till enskilda ärenden.

Liten kvällsupdate:
Ni som hakade på AMP holo kan få en trevlig överraskning nästa vecka då ytterligare 10st trillar in fick jag reda på ikväll det bör täcka alla orders till och med 11.31 idag (ja även 11.31 inkluderat)
Suprim X har fått en statustabell nu också

Trevlig kväll gubbs!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Märker att det börjar bli "anarki" med frågorna nu, hänvisar återigen till produktsidorna, har den inte uppdaterats på 1 månad så har jag inte hört något på en månad, vad gällande köer så är det en gissning, just nu går det bra med Zotac allokeringar, imorgon kanske det kommer massa Palit? vem vet? inte jag när jag vet så uppdaterar jag som sagt varje korts produktsida

Kan absolut uppdatera köinfo på produktsida om ni pingar i tråden men gå in i detalj på orders blir för tidskrävande när det haglar taggningar jag är som tidigare sagt inköpare för datorkomponenter och jag kan inte avsätta all tid till enskilda ärenden.

Liten kvällsupdate:
Ni som hakade på AMP holo kan få en trevlig överraskning nästa vecka då ytterligare 10st trillar in fick jag reda på ikväll det bör täcka alla orders till och med 11.31 idag (ja även 11.31 inkluderat)

Trevlig kväll gubbs!
/Patrik

Kung! Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av reimertz:

Verkar som jag snart får en leverans på detta kort! Kortet kostade 16990kr när jag beställde! Tack för tipset!:)
Får nog bli detta kort istället för 3080 då det verkar vara kört att få något ändå! Måste ha nåt till nästa vecka och ni vet varför! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Liten kvällsupdate:

Trevlig kväll gubbs!
/Patrik

attans, då missade man precis. förlåt att man är på och frågar hela tiden, tack för allt du gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

hämtat mitt kort också, satan i gatan va stort det är 😀 större än mitt gamla asus rog rtx 2080ti som gick sönder 🙂 blire gaming här 😀👍

Hehe ja Det är ju galet stort. Har ett ASUS 2080ti rog oc också. Det ser ju ut som en pygme när det ligger brevid varandra =D

Permalänk
Medlem

Beställde 23/9, plats 220+ på Inet för ASUS 3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Hehe ja Det är ju galet stort. Har ett ASUS 2080ti rog oc också. Det ser ju ut som en pygme när det ligger brevid varandra =D

ja 😀 tackolov för stödpinnen man fick till 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av BigDuke:

Hur kan man kolla sin köplats på inet?

Permalänk
Skrivet av BigDuke:

Å herre j... Snart får jag nog börja se mig om efter alternativ på allvar.. Någon som kan tipsa om möjliga kandidater? Sitter med ett define C så min yta är en aning begränsad tyvärr.. Vill väldigt gärna hålla nere ljud/temp så mycket som möjligt vilket var främsta anledningen till att mitt val blev just Asus :/

Permalänk
Skrivet av georgiimo:

Man frågar dom väldigt snällt. Jag försökte men fick inget svar, antar att det är en ganska god indikator på var i kön jag är

Permalänk
Medlem
Skrivet av georgiimo:

Chatt eller maila dem!

Jag är fortfarande på plats 81 och det är för en vecka sedan och idag har ingen ändring ändras tyvärr! Ser inte ljust ut!
Nu får jag hem ett RTX 3090 så står i kö enbart för min brors skull då han söker ett kort han med:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Å herre j... Snart får jag nog börja se mig om efter alternativ på allvar.. Någon som kan tipsa om möjliga kandidater? Sitter med ett define C så min yta är en aning begränsad tyvärr.. Vill väldigt gärna hålla nere ljud/temp så mycket som möjligt vilket var främsta anledningen till att mitt val blev just Asus :/

Om ni inte bestämt vill använda er av de svenska butikerna så har proshop ett bra spreadsheet så man kan se antal bokningar + inkommande kort på https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Bara att hogga något som ser bra ut där isåfall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Om ni inte bestämt vill använda er av de svenska butikerna så har proshop ett bra spreadsheet så man kan se antal bokningar + inkommande kort på https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Inte oväntat är TUF väldigt väldigt populär. Undrar hur det fungerar när Nvidia fördelar kort till partnertillverkarna. Jag hoppas verkligen Asus får oproportionerlig många. Annars ser det riktigt illa ut för min del ☹️

Permalänk
Webhallen

Klockan 12:00 3e december åker ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC 10GB Vit upp till bokning, vi har INGET inkommande såvitt jag vet. Men är ni sugna så vet ni vad ni behöver göra. Ingen länk, blir ingen sport då

EDIT: Icke-OC kommer ej upp alls pga tidigare trend men uteblivna icke-OC modeller.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Vad jag förstår och kan se så ska det få plats.
Men det är lite overkill med 6 fläktar på en radiator. Vad ska du kyla, chernobyl?

Jag vill byta ut originalfläktarna på Liguid Freezer II 360så att jag har 9 likadana fläktar i chassit som syns, men det känns dumt att att inte maxa radiatorn för 5900x.
Fler fläktar på låga RPM tänker jag ger en bra ljudbild.

Permalänk
Skrivet av DRAKKISH:

Drygt 4600 beställningar på 3080 enbart och då enbart på en butik samtidigt som de har fått/levererat c:a 1200 kort.
Det visar ju ändå vilken enorm efterfrågan det är på RTX380 i synnerhet och på RTX3xxx i allmänhet.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Drygt 4600 beställningar på 3080 enbart och då enbart på en butik samtidigt som de har fått/levererat c:a 1200 kort.
Det visar ju ändå vilken enorm efterfrågan det är på RTX380 i synnerhet och på RTX3xxx i allmänhet.

Om dom fortsätter leverera i samma takt kommer det att ta 42 veckor innan dom är ikapp, vilket är helt orimligt, om dom inte ökar produktionen kraftigt kommer dom aldrig att komma ikapp eftersom det droppar in nya beställningar hela tiden.

Det ser nattsvart ut för GPU just nu.

Visa signatur

9950X3D ROG CROSSHAIR X870E HERO 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32-6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64-3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32-3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem

Attans!!!

Kortet kommit och kan inte åka dit förens fredag p.g.a afterwork med kollegorna imorn. Någon som vill hoppa in och låtsas vara jag så jag kan hämta kortet istället?

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Hm...

Kan vara så att jag lyckades knipa ett MSI GEFORCE RTX 3080 10GB SUPRIM X FACTOR ALL CAPS EDITION från Inet.

Beställde ikväll strax efter 19 och fick direkt "i lager på måndag". På produktsidan har lagerstatus ändrats till 21/12.

Vågar ju knappt få upp hoppet men ändå.

Edit: Står att ordern levereras den 8/12. Varan är dock gulmarkerad.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Edit: Står att ordern levereras den 8/12. Varan är dock gulmarkerad.

Det var så jag hade på Ventus, när leveransdagen passerat fick jag ett mail om att dom inte har en aning om när det kommer kort typ. Jag gissar att du kommer att få samma mail.

Jag avbokade och njuter av gamla grafikkort istället, värre om man inte har något.

Visa signatur

9950X3D ROG CROSSHAIR X870E HERO 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32-6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64-3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32-3600c18 RTX3080 Gaming OC || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 780M 1TB 980Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDawg:

Attans!!!

Kortet kommit och kan inte åka dit förens fredag p.g.a afterwork med kollegorna imorn. Någon som vill hoppa in och låtsas vara jag så jag kan hämta kortet istället?

Har en bättre idé! Jag hämtar ditt kort åt dig ist Gå du på aw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Klockan 12:00 3e december åker ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Gaming OC 10GB Vit upp till bokning, vi har INGET inkommande såvitt jag vet. Men är ni sugna så vet ni vad ni behöver göra. Ingen länk, blir ingen sport då

EDIT: Icke-OC kommer ej upp alls pga tidigare trend men uteblivna icke-OC modeller.

/Patrik

Vågar man fråga vad priset hamnar på eller är det hush hush?

Permalänk
Medlem

riktigt nöjd med msi suprim x, tackar så hemskt mycket igen @webhallen du är en ängel 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Vågar man fråga vad priset hamnar på eller är det hush hush?

Såg att proshop listar det för 11290 och 11390.