Heads up: Elgiganten och cash back, se till att vara ute i god tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Det har nog lite att göra med att asus sida flaggas som scam av firefox och att bekräftelsemailet hamnar i skräpposten på gmail.

När det gäller elgiganten så var det digitala kvittot som genererades efter de skickade routern daterat korrekt vid köpdatum,
det strular nog mer vid 'hämta ut i butik'

Helt rätt! Jag upptäckte bara nyss att det i gmail finns en "more" flik där man väljer email-korg, och där under finns "spam" och däri fanns min ASUS-bekräftelse från när jag gjorde anspråk. Lustigt att man inte hittar det mailet när man söker i fritext i sökfältet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hopkin:

Helt rätt! Jag upptäckte bara nyss att det i gmail finns en "more" flik där man väljer email-korg, och där under finns "spam" och däri fanns min ASUS-bekräftelse från när jag gjorde anspråk. Lustigt att man inte hittar det mailet när man söker i fritext i sökfältet.

Jo absolut. Jag kollade till och med spaminboxen men hittade det inte av någon anledning, men sökning däri funkade.

Permalänk
Medlem

Jag är kanske lite sent ute men såg att det fanns cashback från Routern jag köpte på elgiganten. Men när jag följer länken " Claim Your Cashback here (From Nov. 9th)" så får jag bara upp detta. https://i.imgur.com/RyYBYuD.png Klickar jag sen på "Back to entry page." och väljer Sverige, så finns inte denna med i listan även om det står att det skulle gå till den 4e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopkin:

Helt rätt! Jag upptäckte bara nyss att det i gmail finns en "more" flik där man väljer email-korg, och där under finns "spam" och däri fanns min ASUS-bekräftelse från när jag gjorde anspråk. Lustigt att man inte hittar det mailet när man söker i fritext i sökfältet.

Samma här, hittade också min bekräftelse där nu! Tack!

Permalänk
Medlem

Fick också strul med elgiganten. Köpte asus wifi 6 2 pack mesh.. 20201122 ca 23:50. Vetalade med Mastercard. Fick orderekrännadet direkt men kvittot kom några dagar senare med köpdatum 20201123. Jväligt deyg och osamarbetsvillig attityd ifrån elgigantens kundtjänst

Permalänk
Medlem

Jag får en känsla av att det varierar med vilket varuhus man beställer till, jag antar alla har beställt för att hämta i varuhus?

Jag har köpt två saker under senaste veckorna och har rätt datum på kvittot.

Jag misstänker att det är lokalbutiken som avgör vilket datum transaktionen får. Normalt slår butiker ut kassan på kvällen, vet inte om detta kan ha ett samband? Det vill säga butiker som har slagit ut kassan på kvällen som sedan nästa dag innan öppning skriver ut kvitton för varor de ska plocka får den dagen datum. Andra butiker skulle kunna låt kassa vara öppen över natten och skriver ut kvitton på morgonen eller kanske under natten och stänger kassan automatiskt vid midnatt eller på morgonen.

Vet inte om det är på detta sätt men något skumt är det när inte alla drabbas.

Permalänk
Medlem

Jag beställde på nätet med frakt

Permalänk
Medlem

Man kan följa sin application på sidan https://promotion.asus.com/en/promotion_status , min är "pending" vad det verkar. Går jag in på "Min sida" och tittar under "applikationsstatus" är det dock helt blankt, står bara "Product Information". Rätt svårt att följa sitt ärende kan jag spontant tycka, å andra sidan kan det ju ta mellan 20 dagar och 20 månader, så...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Man kan följa sin application på sidan https://promotion.asus.com/en/promotion_status , min är "pending" vad det verkar. Går jag in på "Min sida" och tittar under "applikationsstatus" är det dock helt blankt, står bara "Product Information". Rätt svårt att följa sitt ärende kan jag spontant tycka, å andra sidan kan det ju ta mellan 20 dagar och 20 månader, så...

Samma här.

Permalänk
Medlem

Har någon fått cashback pengar ?

Permalänk
Medlem

Har någon här fått pengarna från cashbacken ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Har någon här fått pengarna från cashbacken ännu?

Min står som State approved men inte fått pengarna än. 45 euro för min del.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Min är fortfarande "pending"

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fick igår detta:

Hello xxxxxx,
thank you for participating in this Promotion. Your claim ID xxxxxx has already been approved.
The payment of your cashback / shipping of your bonus usually takes place within 90 days after the release of your application.
We kindly ask you for your patience.
----
Kind regards | Mit freundlichen Grüßen | Cordialement
Your ASUS Promotion-Team!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murgatroyd:

Fick igår detta:

Hello xxxxxx,
thank you for participating in this Promotion. Your claim ID xxxxxx has already been approved.
The payment of your cashback / shipping of your bonus usually takes place within 90 days after the release of your application.
We kindly ask you for your patience.
----
Kind regards | Mit freundlichen Grüßen | Cordialement
Your ASUS Promotion-Team!

Fick samma igår också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min står som State approved men inte fått pengarna än. 45 euro för min del.

Loggade precis i och min är approved men har inge fått något mail..

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Loggade precis i och min är approved men har inge fått något mail..

Jag såg för någon vecka sedan att båda mina var approved men fick bara ett mail den 7e Jan. Så deras epostutskick verkar inte fungera så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Beställde en router som var inkluderat i ASUS Cash back promotion i Söndags 2020-11-22.

Bekräftelse osv. kom på studs och har sedan dess legat på status "Reserverad".
Fick ett SMS om att den gick att hämta ut i butik idag men när jag sedan fått den i handen stod det 2020-11-23 på kvittot vilket är efter cash back-kampanjen hade gått ut.
Tydligen var detta inget de kunde fixa. Valde att häva köpet eftersom det gjorde väldigt stor skillnad på slutpriset.

Så går ni i tankar att haka på en cash back-kampanj där Elgiganten är inblandade, se till att beställa i god tid.

Samma problem för mig, på Elgigantens kvitto stod det 2020-11-23. Men jag betalde med Klarna faktura och på deras faktura stod rätt datum, alltså 2020-11-22. Skickade in Klarna fakturan istället och fick godkänt i förrgår. Ville bara dela med mig om någon skulle råka ut för samma sak i framtiden.

Permalänk
Medlem

vet väl redan svaret, 😆 men ändå.... inga nyheter om cashbacken för ASUS routern etc? Samma status fortfarande hos mig...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murgatroyd:

vet väl redan svaret, 😆 men ändå.... inga nyheter om cashbacken för ASUS routern etc? Samma status fortfarande hos mig...

https://i.postimg.cc/k4RtfMnH/bild.png

Nej. Daterad första december så det är väl runt hundra dagar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej. Daterad första december så det är väl runt hundra dagar nu.

Fick detta idag på min fråga till ASUS, "NÄR degen kommer"! 😎 Min är godkänd sedan slutet av November....

"thank you for your email.

Your claim has been approved. Unfortunately, due to the high level of participation, there are some delays in the process. We will, however, make every effort to ensure that you receive your cashback as soon as possible.

We ask for your patience."

Edit: nästan samma meddelande som förut, fast de skippat "90 days"...

😷😷😷

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Fick detta idag på min fråga till ASUS, "NÄR degen kommer"! 😎 Min är godkänd sedan slutet av November....

"thank you for your email.

Your claim has been approved. Unfortunately, due to the high level of participation, there are some delays in the process. We will, however, make every effort to ensure that you receive your cashback as soon as possible.

We ask for your patience."

Edit: nästan samma meddelande som förut, fast de skippat "90 days"...

😷😷😷

Mailade dem i måndags och fick samma svar som ovan i tisdags. Men när jag sen loggade in på banken i går kväll onsdag, så fanns mina pengar där. Vet inte om mailet skyndade på processen eller om det bara var en slump att det skedde typ samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElKungo:

Mailade dem i måndags och fick samma svar som ovan i tisdags. Men när jag sen loggade in på banken i går kväll onsdag, så fanns mina pengar där. Vet inte om mailet skyndade på processen eller om det bara var en slump att det skedde typ samtidigt.

Oj, grattis, men troligen slump då, jag har ännu inte fått in pengarna.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElKungo:

Mailade dem i måndags och fick samma svar som ovan i tisdags. Men när jag sen loggade in på banken i går kväll onsdag, så fanns mina pengar där. Vet inte om mailet skyndade på processen eller om det bara var en slump att det skedde typ samtidigt.

Progress, fick min cashback/stålar tillbaka idag också.
Reg. 28-11-2020

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Fick min cashback idag! Jag epostade Asus i fredags för att höra hur det går och fick något standardsvar, men idag så kom pengarna in.

Verkar som att de prioriterar kunder som kontaktar dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whizky:

Fick min cashback idag! Jag epostade Asus i fredags för att höra hur det går och fick något standardsvar, men idag så kom pengarna in.

Verkar som att de prioriterar kunder som kontaktar dem.

Hmm, inget för mig och jag har inte kontaktat dem så.. it checks out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hmm, inget för mig och jag har inte kontaktat dem så.. it checks out.

Samma här inga pengar och har inte mailat dem

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar blev det och vad står det som namn på avsändare? Har glömt vilket konto jag angav så känner att jag måste söka igenom alla innan jag kontaktar Asus. Har 3 banker och 6 konton tror jag, men det borde nog varit ett lönekonto. (har många Asusprodukter men lär inte köpa en till förrän jag fått mina pengar )

Fast jag borde se insättningen visserligen, då den skulle mer än dubbla beloppet på flera av kontona

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Hur mycket pengar blev det och vad står det som namn på avsändare?

Det står bara ”Utlandsbetalning - Insättning” och landade på ca 460:- (45 EUR). Har inte många utlandsbetalningar på ingång så den var rätt enkel att identifiera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Hur mycket pengar blev det och vad står det som namn på avsändare? Har glömt vilket konto jag angav så känner att jag måste söka igenom alla innan jag kontaktar Asus. Har 3 banker och 6 konton tror jag, men det borde nog varit ett lönekonto. (har många Asusprodukter men lär inte köpa en till förrän jag fått mina pengar )

Fast jag borde se insättningen visserligen, då den skulle mer än dubbla beloppet på flera av kontona

Beroende på dagskurs förstås, fick 455,44:-
Hos Handelsbanken står bara ett kontonummer eller ev. ordernummer från utbetalaren.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994