3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Nvidia stryper väl tillgången till dessa "snålkort till introduktionspris" så att de hinner lansera deras 3080Ti till ett mer "rimligt" pris på 13 000kr+, så att folk som inte längre pallar vänta haffar ett 3080 Ti vid lanseringen i januari.
(som det lär finns gott om).

Permalänk

Nu har jag F5:at "Mina beställningar" sidan så ofta på Webhallen att det snart måste räknas som en DoS-attack.

Permalänk
Medlem

Jag måste ha någon sjukdom.
Beställde ROG STRIX 3080 OC white edition trotts att jag redan har gigabyte vision..........
Ordernr: *****8674

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag måste ha någon sjukdom.
Beställde ROG STRIX 3080 OC white edition trotts att jag redan har gigabyte vision..........
Ordernr: *****8674

F*n du fick 2st nummer före mig. Jag som tyckte jag klickade snabbt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

F*n du fick 2st nummer före mig. Jag som tyckte jag klickade snabbt

Vad du inte vet är att jag har på mig en jultröja på kontoret idag, då blir man extra snabb! 144hz IRL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag måste ha någon sjukdom.
Beställde ROG STRIX 3080 OC white edition trotts att jag redan har gigabyte vision..........
Ordernr: *****8674

Attans... fipplade med mitt bankid så kom 15 platser efter dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Attans... fipplade med mitt bankid så kom 15 platser efter dig

rookie-mistake, du bokar alltid till butik för att slippa sådant
Sedan behöver det inte vara så att just alla ordernummer innan är just till det kortet. De är troligtvis så att ordernumret är löpande så andra kunder kan ha beställt andra produkter emellan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ni andra som beställde 3080 suprim på webhallen ni fick ut era kort alltså? Var där precis och killen i kassan sa att de inte hade mitt trots att det stod klart för hämtning, vad är det som pågår här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag måste ha någon sjukdom.
Beställde ROG STRIX 3080 OC white edition trotts att jag redan har gigabyte vision..........
Ordernr: *****8674

Sjukdom? Här sitter jag med ett 3090 och väntar på en beställning av ett 3080 strix, ett Evga ftw3 OCH ett MSI suprim. Undrar vilket som kommer först? Jag köper nog ytterligare ett snart

Ps. Jag ska bara ha ETT 3080. Mer galen än så är jag inte

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Sjukdom? Här sitter jag med ett 3090 och väntar på en beställning av ett 3080 strix, ett Evga ftw3 OCH ett MSI suprim. Undrar vilket som kommer först? Jag köper nog ytterligare ett snart

Ps. Jag ska bara ha ETT 3080. Mer galen än så är jag inte

Mitt hopp är att majoriten av de som är före mig i kön är sånna som du, som kommer försvinna och släppa fram mig när ni väl fått ett kort någon annanstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Nu har leveransen för min order ändrats till 10/12. Jag håller tummar och tår 👌

Tyvärr har jag inget annat grafikkort att luta mig tillbaka mot i nuläget. Ja, förutom ett lastgammalt Asus GTX580 DirectCU II som knappt duger som brödrost...

Är det MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC du menar på Inet?
Vilket datum hade du innan det du fick nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Mitt hopp är att majoriten av de som är före mig i kön är sånna som du, som kommer försvinna och släppa fram mig när ni väl fått ett kort någon annanstans

Jo och jag hoppas samma! Jag har lagt ytterligare beställningar efter att ha väntat över 2 månader på strix-kortet från komplett. Jag la beställningen direkt vid release, men ändå står det att kortet kommer I början på januari. Blir galen av att vänta... speciellt när polaren som beställde samma kort exakt samtidigt men från webbhallen fick sitt kort för 3 veckor sen.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Är det MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC du menar på Inet?
Vilket datum hade du innan det du fick nu?

MSI RTX 3080 SUPRIM X på Inet. Beställde igår kväll och då stod det leverans 8/12.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

@webhallen vad hände med zotac rtx 3080 amp holo? gick från leverans lördag till ej i lager?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Så Inet sköt upp EVGA korten igen.

20-12-18 för XC3Ultra

21-01-15 för XC3.
Alltså XC3 har skjutits upp 7 veckor.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Kan absolut uppdatera köinfo på produktsida om ni pingar i tråden men gå in i detalj på orders blir för tidskrävande när det haglar taggningar

-----------------

Suprim X har fått en statustabell nu också

Trevlig kväll gubbs!
/Patrik

@webhallen orkar du kolla vad jag fick för plats på 3080 Suprim x ? ordernummer: xxxx5956

Vad menar du med statustabell? Är det något vi -mortals- även kan se?

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fishingrod:

Webhallen.david? Den var ny! Har de mergats ihop till någon form av supermänniska som i tid och otid kommer rycka ut för att svara på samma gamla fråga om och om igen?

Permalänk
Skrivet av Fishingrod:

Vad menar du med statustabell? Är det något vi -mortals- även kan se?

Antar att han menar tabellen under Produktbeskrivning på tex. https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Uppdaterad 2020-12-02, uppdateras ej förens ny information finns
Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
55 Ingen ETA Ingen ETA

typo
Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Webhallen.david? Den var ny! Har de mergats ihop till någon form av supermänniska som i tid och otid kommer rycka ut för att svara på samma gamla fråga om och om igen?

haha, hoppsan... ja man kan ju hoppas

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Skrivet av britt-marieyo:

Antar att han menar tabellen under Produktbeskrivning på tex. https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Uppdaterad 2020-12-02, uppdateras ej förens ny information finns
Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
55 Ingen ETA Ingen ETA

Ah snyggt, ja det måste vara det

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

@webhallen vad hände med zotac rtx 3080 amp holo? gick från leverans lördag till ej i lager?

Har du till butik? För tror de sagt att det kan gå fram och tillbaka då. Jag tog med Postnord och mitt har en grön bock, men står ej i lager ovanför, vilket det gjort "hela tiden". Är ledig imorgon och helgen, så skulle sitta fint med kortet imorgon

Permalänk
Medlem

okej, yes har till butik 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

okej, yes har till butik 🙂👍

Det har sagts tidigare men när varan är under "leverans" mellan butiken och lagret så verkar det försvinna, men det är ändå på väg

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

bra namn 😉👍 okej tackar för hjälpen 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är problem med leveranserna för vissa av Gigabyte-korten?

Beställde en Gigabyte 3080 Eagle OC från @Komplett 20:e September, och ordern blev i omgångar försenad från sista september till mitten av oktober, sedan till mitten av november, och till sist uppskjuten hela vägen till Januari.

Med tanke på att många som beställt kort från andra tillverkare mycket senare nu har fått dem så får man väl inse att man drog nitlotten i valet av modell

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk
Medlem

tackar @webhallen

rog 2080 vs suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Valde du upphämtning i butik? Jag valde frakt och mitt är fortfarande inte skickat (ja jag köpte det genom länk i pm, har grön bock och allt).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Valde du upphämtning i butik? Jag valde frakt och mitt är fortfarande inte skickat (ja jag köpte det genom länk i pm, har grön bock och allt).

Upphämtning. Stod en stund som leverans till butik, sen gick den över till endast mottagen och artikel saknas i lager. Sen idag var den helt plötsligt framme

Permalänk
Medlem

Hur gör ni som hela tiden vet vad ni har för köplats hos Inet? Jag frågade för ungefär en månad sedan och då hade jag köplats 47 nåt sånt på 3080 tuf oc. Men nu när jag frågar så får jag bara som svar att det är hög efterfrågan och blir hänvisad till statusen på "order" osv. Där står det plötsligt datumet 2021-02-15, alltså mitten av februari (wut?). Har Inet slutat med att meddela vilken köplats man har hos dem? Nån som vet nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Upphämtning. Stod en stund som leverans till butik, sen gick den över till endast mottagen och artikel saknas i lager. Sen idag var den helt plötsligt framme

Orderstatusen har ändrats från "mottagen" till "behandlas" så nu ser jag ljuset av tunneln iallafall!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650