3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen

Har åkt på något som sänkt mig nu på eftermiddagen men har f5at min inkorg för er skull innan jag slocknar på soffan.

MSI RTX 3080 (eta sen december)
Mer MSI x trio, suprim x och även ventus 3x.

ASUS: inte ett tjut på lagret, börjar själv få panik nu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det kommer landa in ett gäng TUF OC både 3090/3080 hos flera butiker nästa vecka (ink Webhallen, Inet, Komplett, Elgiganten, Proshop, Netonnet mfl) borde kunna hoppa ned ett gäng platser i köerna då.

Vad vet du om när ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC White - 10GB GD landar hos Svenska butiker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har åkt på något som sänkt mig nu på eftermiddagen men har f5at min inkorg för er skull innan jag slocknar på soffan.

MSI RTX 3080

/Patrik

Hoppas du blir bra snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

MSI RTX 3080

/Patrik

@Webhallen magiskt! Hur ser kön ut på kortet du släppte idag 12:00? Tack för att du håller oss uppdaterade! <3

Permalänk
Medlem

hoppas du inte åkt på något farligt får krya på dej 🤗🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det kommer landa in ett gäng TUF OC både 3090/3080 hos flera butiker nästa vecka (ink Webhallen, Inet, Komplett, Elgiganten, Proshop, Netonnet mfl) borde kunna hoppa ned ett gäng platser i köerna då.

Så inget denna vecka?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Vad vet du om när ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC White - 10GB GD landar hos Svenska butiker?

Han sa igår att det varit en lucka i leveranser av asus strix 3080/3090 till norden och att kort nu börjar gå iväg från fabriken.
Nästa bör komma om en vecka eller två. Vet inte om det även gäller vita korten men antar det

Permalänk
Medlem

När min kompis frågade Proshop efter det vita Strix-kortet så sa de att de inte hade något förväntat datum, men det handlar om 2+ månader iallafall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Han sa igår att det varit en lucka i leveranser av asus strix 3080/3090 till norden och att kort nu börjar gå iväg från fabriken.
Nästa bör komma om en vecka eller två. Vet inte om det även gäller vita korten men antar det

Då får jag hoppas att det dyker upp inom 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Mitt Suprim X har backat från Behandlas till Mottagen igen. Jag klarar inte mer av detta

Permalänk
Medlem

Orderstatus tillbaka till "mottagen" på Suprim X hos webhallen, suck. Blir inget förräns efter helgen verkar det som

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skämt Mitt TUF 3080 blev flyttat till den Beställd, förväntas i lager 17 januari 2021, 1 st.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

En hög chef på Nvidia var med på en QA på Youtube igår, tror det nämns längre bak i den här tråden, enligt honom rör det sig om akut komponentbrist så räkna inte med några mirakel.

Jag har själv ställt in mig på ersättaren till RTX3080 nu, 3080Ti/Super och hoppas att logistiken har hämtat sig tills dess.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

20 November (RIP). Kanske får en till hösten

Ja då är det kört skulle jag gissa, min beställning 23/9 har jag i alla fall inte fått och räknar inte med att få den i år men är för snål för att försöka få tag på något annat. EG lär ju ha gigantisk kö på TUF korten eftersom de sålde dem till intropris även efter att kampanjen var slut så höst 2021 kanske inte är allt för galet

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Ja då är det kört skulle jag gissa, min beställning 23/9 har jag i alla fall inte fått och räknar inte med att få den i år men är för snål för att försöka få tag på något annat. EG lär ju ha gigantisk kö på TUF korten eftersom de sålde dem till intropris även efter att kampanjen var slut så höst 2021 kanske inte är allt för galet

Som grädden på moset har de dessutom inget kösystem utan korten skickas höger och vänster oavsett när man beställt (enl tidigare personer så fått kortet LÅNGT efter releasedagen). Känns jättekul att de pissar på de som beställt i tid också, sista prylen jag handlar hos de klåparna.

Permalänk
Skrivet av the squonk:

En hög chef på Nvidia var med på en QA på Youtube igår, tror det nämns längre bak i den här tråden, enligt honom rör det sig om akut komponentbrist så räkna inte med några mirakel.

Jag har själv ställt in mig på ersättaren till RTX3080 nu, 3080Ti/Super och hoppas att logistiken har hämtat sig tills dess.

URL?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kabex:

Så inget denna vecka?

Denna veckas har redan landat. Va mest 3070 denna veckan.

Permalänk
Medlem

Jag beställde kl 12 dagen efter release från Elgiganten, 3080 tuf oc. Har såklart inte fått kortet än och kommer avbeställa imorgon då jag legat ute med pengarna.

Lyckades få tag på ett överprisat rx 6800 ref kort för 7 lax som jag nu kommer nöja mig med,dock inte alls kortet jag ville ha.

Sjukt tråkigt att man som konsument drar ner byxorna och böjer sig framåt för dessa företag men man är ju "tvungen" om man vill spela. Kommer köra 1080p framöver om det här fortsätter från AMD/Nvidia eller gå över till konsol som jag inte ens gillar att spela på.
Priserna och leveranstiderna är ett skämt och det finns inga ursäkter längre oavsett corona. Det behöver komma in fler spelare på marknaden här.

Hoppas ni får era kort snart!

Over and out

Permalänk

Vet någon hur det är med Elgiganten och kösystem?
Jag beställde ett RTX 3090 TUF OC från dem kl 15:34 på lanseringsdagen, alltså 34 minuter efter det lanserades, eller minns jag fel där?

De uppskattar kunna leverera mig ett kort den 26:e januari, men jag undrar om någon har fått någon info om de har någon sorts kösystem eller hur det funkar?

Försökte få tag på någon på Elgiganten att fråga men via chatten går det just nu inte att få prata med annat än deras chattbot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Punchboll:

White Edition - Tidigast slutet av året, troligare med Januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Verkar som jag snart får en leverans på detta kort! Kortet kostade 16990kr när jag beställde! Tack för tipset!:)
Får nog bli detta kort istället för 3080 då det verkar vara kört att få något ändå! Måste ha nåt till nästa vecka och ni vet varför! xD

Denna kom hem idag!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Som grädden på moset har de dessutom inget kösystem utan korten skickas höger och vänster oavsett när man beställt (enl tidigare personer så fått kortet LÅNGT efter releasedagen). Känns jättekul att de pissar på de som beställt i tid också, sista prylen jag handlar hos de klåparna.

Visste jag inte, riktigt illa i så fall. Kanske handlar det om kort beställda till butik som någon lämnar tillbaka/inte hämtar så nästa i kön(för samma butik) får det istället? Minns jag läste att det var så med Webhallen för ett tag sedan. Fast Elgiganten verkar fullständigt inkompetenta i jämförelse så skulle inte bli förvånad om det är så att de bara tycker det verkar svårt att sortera ordrarna efter datum.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Galadhnen:

Vet någon hur det är med Elgiganten och kösystem?
Jag beställde ett RTX 3090 TUF OC från dem kl 15:34 på lanseringsdagen, alltså 34 minuter efter det lanserades, eller minns jag fel där?

De uppskattar kunna leverera mig ett kort den 26:e januari, men jag undrar om någon har fått någon info om de har någon sorts kösystem eller hur det funkar?

Försökte få tag på någon på Elgiganten att fråga men via chatten går det just nu inte att få prata med annat än deras chattbot.

Felgiganten ;/ ;/ ;/

Permalänk
Permalänk
Skrivet av britt-marieyo:

Felgiganten ;/ ;/ ;/

Jag valde Elgiganten, och gör ofta det, just för att de är så schysta med sina returvillkor. Om jag gör något köp som jag är det minsta osäker på så köper jag det helst från Elgiganten för att jag vet att jag kan lämna tillbaka det, även med bruten förpackning. Har gjort det med en TV t.ex. som jag inte va nöjd med.

Så helt och hållet fel kan jag inte riktigt hålla med om att de är. Har inte haft några direkt problem med dem själv iaf.

Permalänk
Medlem

För er som köpte 3080 suprim och inte fått dem. Jag talade med kundtjänst på webhallen idag efter att mitt kort skulle vara framme men inte var det när jag gick till affären, var någon system bug och försändelsen var tydligen på väg och beräknades anlända imorgon. Antagligen gäller något liknande för era kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

MSI RTX 3080 (eta sen december)

/Patrik

Helt ärligt så har jag nu tappat hoppet om Asus TUF Non OC.. För några dagar sedan var jag envis, peppad, att inte ge upp.

väntat 2 månader och några dagar.
Jag hade innan "accepterat" men innerst inne. nah. Jag är faktiskt besviken. Inte på ert grymma jobb utan på Nvidia/Asus..(David gör ett grymt jobb dock!)

Gjorde en försäljning så har fått in lite cash och där med gjorde jag en bokning för Amp Holo, då jag såg att du nämnde att dom kommer komma in. Kanske inte får något nästa vecka, men ligger iaf längre fram i kön än på Tuf:en med bara hjälp av ett klick..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Ni som är med i game't, vad innebär det när det står "Meddela mig" på ett grafikkorts sida bara? (komplett.se) Har de inget kösystem alls då? eller kommer det en länk på mailen där den med snabbast avtryckarfinger vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

För er som köpte 3080 suprim och inte fått dem. Jag talade med kundtjänst på webhallen idag efter att mitt kort skulle vara framme men inte var det när jag gick till affären, var någon system bug och försändelsen var tydligen på väg och beräknades anlända imorgon. Antagligen gäller något liknande för era kort

Don't do that. Don't give me hope För övrigt valde jag ju frakt via postnord och inte upphämtning i butik, så samma bug kanske inte påverkar oss?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk

"Kress reiterates that it will likely be several months before the amount of stock is sufficient to meet demand." wtf! sick