3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Hur gör ni som hela tiden vet vad ni har för köplats hos Inet? Jag frågade för ungefär en månad sedan och då hade jag köplats 47 nåt sånt på 3080 tuf oc. Men nu när jag frågar så får jag bara som svar att det är hög efterfrågan och blir hänvisad till statusen på "order" osv. Där står det plötsligt datumet 2021-02-15, alltså mitten av februari (wut?). Har Inet slutat med att meddela vilken köplats man har hos dem? Nån som vet nåt?

Verkar vara en hit or miss på vilken person du får på andra änden då de antagligen ändrat policy. Just nu har de nog massor med arbete med Black Friday, PS5, Xbox, 3000-serien, 6000-serien, 5000-serien och snart jul. Så kommer massor och frågar hur de ligger i kö en gång i veckan eller oftare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Orderstatusen har ändrats från "mottagen" till "behandlas" så nu ser jag ljuset av tunneln iallafall!

Såg nu att mitt kort också uppdaterats till det. Hoppas hoppas

Mina kylflänsar som jag ska sätta på minnena så de inte överhettas kom i förrgår. Beställde dem vid lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Orderstatusen har ändrats från "mottagen" till "behandlas" så nu ser jag ljuset av tunneln iallafall!

Min är fortfarande på status mottagen så hoppas min oxå går över till behandlas idag 😅

Permalänk
Medlem

Någon som vet status för Elgiganten? Specifikt 3080 TUF OC. Undrar hur långt av kön de har betat av.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Mitt kort blev flyttat förväntat igen på Komplett från 17 december till 6'e januari. Förväntar mig just nu att aldrig få det.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Avstängd

Riktigt deppigt detta, måste skaffa ny dator och hamnar mitt i detta GPUCPU-drama, haha Mitt 960 är riktigt trött och jag är trött på lagg ;[ Blir väl att vara reda på ett 3080ti i januari för överpris.. Antar att nästa teknikrea är mellandagarna för resterande produkter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Någon som vet status för Elgiganten? Specifikt 3080 TUF OC. Undrar hur långt av kön de har betat av.

EG är ju typ minst transparenta med detta. Har sett att några fått kort från dem så de har i alla fall fått leveranser. När beställde du?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

EG är ju typ minst transparenta med detta. Har sett att några fått kort från dem så de har i alla fall fått leveranser. När beställde du?

20 November (RIP). Kanske får en till hösten

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av Kasidro:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

Permalänk
Medlem

Aja nu fick jag svar från Inet när jag ringde in istället. Hade köplats 38 på asus tuf oc. Undrar vad det översätts till i tid. Det gick från plats 47 till plats 38 på ungefär en månad. Jag hoppas bara att den läskiga tiden på 15e februari inte stämmer på riktigt. Sitter med ett gtx 770 som jag köpte billigt för ha medan jag väntar på det nya kortet, sålde mitt gamla innan release. Har väntat ända sen dess. Det här börjar suga lite på riktigt nu känns det som.

stavning
Permalänk
Skrivet av kettlebell:

Hur gör ni som hela tiden vet vad ni har för köplats hos Inet? Jag frågade för ungefär en månad sedan och då hade jag köplats 47 nåt sånt på 3080 tuf oc. Men nu när jag frågar så får jag bara som svar att det är hög efterfrågan och blir hänvisad till statusen på "order" osv. Där står det plötsligt datumet 2021-02-15, alltså mitten av februari (wut?). Har Inet slutat med att meddela vilken köplats man har hos dem? Nån som vet nåt?

Ja dom verkar ha slutat att ge köplats. För en vecka sedan fick jag svar på köplats men nu hänvisar dom bara till någon ctrl+v text som alla får som svar.

Permalänk

Verkar inte som @webhallen fått in nån leverans idag heller av Asus. Försenade leveranser eller inte. Detta är nog sista gång jag köper utav Asus när de finns andra märken tillgängliga.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Nu vill dessutom flickvännen också ha ett 3080 kort. Hon tjatar redan om att hon vill ha det före mig. Första gången jag ångrar att jag har en gamer till flickvän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

Webhallen körde ju en raffle där man fick chansen att köpa. Jag är då tacksam att jag fick chansen att få ett kort garanterat, varför skulle man inte vara det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

Jag hade ju köpt ett i vilket fall så att jag nu fick tag på ett betydligt snabbare än jag trott kan jag absolut tacka för.

Permalänk
Medlem

edit: skrev i fel tråd.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

En dag började plötsligt folk att applådera i slutet av en film, inne på biosalonger..
De började skriva God Jul och I love you på facebook till olika stora företag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Aja nu fick jag svar från Inet när jag ringde in istället. Hade köplats 38 på asus tuf oc. Undrar vad det översätts till i tid. Det gick från plats 47 till plats 38 på ungefär en månad. Jag hoppas bara att den läskiga tiden på 15e februari inte stämmer på riktigt. Sitter med ett gtx 770 som jag köpte billigt för ha medan jag väntar på det nya kortet, sålde mitt gamla innan release. Har väntat ända sen dess. Det här börjar suga lite på riktigt nu känns det som.

De uppdaterade kön 20:e November vad jag senast fick reda på, kanske de har uppdaterat denna veckan, men det är inte säkert. Det känns inte som att den uppdateras väldigt ofta. Någon dag innan den 20:e, så låg jag på 174, sen efter den 20:e låg jag på 59. Jag trodde det var en väldigt stor leverans precis där, men jag tror nu framförallt att de inte hade uppdaterat på ett tag.

Jag trodde dock att det skulle börja komma leverans nu varje vecka, vilket inte riktigt har hänt. Nu verkar det som Inet inte får några denna veckan heller, utan skulle få några den 8:e (15 kort...)

Till alla som klagar på Asus, så är det svårt att avgöra hur mycket är hög efterfrågan, och hur mycket är långsam leverans, men i alla fall Proshop's tabell av leveranser, är t.ex. Asus TUF OC det kort som de har fått mest av för 3080 korten, men det är också otroligt många som beställt det. Hade det varit lika liten efterfrågan på det, som vissa andra kort som inte är har väldigt lång väntetid, då hade det förmodligen varit det kortet som var lättast att få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Ja dom verkar ha slutat att ge köplats. För en vecka sedan fick jag svar på köplats men nu hänvisar dom bara till någon ctrl+v text som alla får som svar.

Borde ha fått ett mail där de skrev att de inte kommer svara på köplats utan att man ska kolla datum under order. Fick två mail, tuf och tuf OC beställning.
Angivna tiden är dock bullshit då det är samma för de som ligger först som sist i kön.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk

Pratade precis med Inet angående min beställning kring EVGA RTX 3080 XC3 Black. Den (27e Nov) var jag på plats 53 och idag var jag på plats 9. Om man kollar på https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs verkar de ungefär få in leveranser samtidigt som Inet. Blir nog dessvärre inget Rtx 3080 innan Cyberpunk om man ser vad Scan får in.

Jag kollade även med Dustin där jag beställt samma kort. De har tydligen inte fått in ett enda 3080 kort sen release enligt han jag pratade med. Wohoo.

Det sista som lämnar människan är hoppet brukar man ju säga, så jag håller tummarna om ingen vill sälja sitt kort till mig då Bara att skicka PM innan den 10e December!

Permalänk
Medlem

Status: Plockas
Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB AORUS MASTER @ inet
De fick in ett gäng kort?
Orderdatum 2020-11-17

Blir det skickat lämnar jag kön för strix OC 3080 regular och white på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

De uppdaterade kön 20:e November vad jag senast fick reda på, kanske de har uppdaterat denna veckan, men det är inte säkert. Det känns inte som att den uppdateras väldigt ofta. Någon dag innan den 20:e, så låg jag på 174, sen efter den 20:e låg jag på 59. Jag trodde det var en väldigt stor leverans precis där, men jag tror nu framförallt att de inte hade uppdaterat på ett tag.

Jag trodde dock att det skulle börja komma leverans nu varje vecka, vilket inte riktigt har hänt. Nu verkar det som Inet inte får några denna veckan heller, utan skulle få några den 8:e (15 kort...)

Till alla som klagar på Asus, så är det svårt att avgöra hur mycket är hög efterfrågan, och hur mycket är långsam leverans, men i alla fall Proshop's tabell av leveranser, är t.ex. Asus TUF OC det kort som de har fått mest av för 3080 korten, men det är också otroligt många som beställt det. Hade det varit lika liten efterfrågan på det, som vissa andra kort som inte är har väldigt lång väntetid, då hade det förmodligen varit det kortet som var lättast att få.

Tror du att datumet 15e februari stämmer för asus tuf oc? Blir det att vänta ända tills dess tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

Att vänta på ett köpt grafikkort i 10 veckor är också galet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

20 November (RIP). Kanske får en till hösten

Då har du inte ens fått introduktionspriset på kortet. Asus TUF modellerna är de som det är överlägset längst kö på eftersom de såldes till et hyfsat pris första månaden och jag tror knappt någon ställer sig in den kön numera. Det vore bättre om du avbeställde det och valde ett kort som det är kortare kö på, antagligen från något annan återförsäljare där du har bättre koll på vilka köer det är.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Tror du att datumet 15e februari stämmer för asus tuf oc? Blir det att vänta ända tills dess tror du?

15e februari har inget med när din order förväntas levereras, det har support sagt till mig innan. Vissa personer verkar få ett förväntat leveransdatum, och det ska väll stämma, men vet inte hur pålitligt det är. Det du och jag har, är inte förväntat leveransdatum för oss. Det är bara det förväntade leveransdatumet om man beställer ett kort idag.

Så du behöver inte titta på det datumet överhuvudtaget, om inget ändrar sig. Med andra ord, om du går in på själva produkten, och inte din ordersida, och det skiljer sig från det datum som står på din ordersida, då kanske det stämmer.

När du faktiskt kommer få ett kort, kan nog ingen svara på. Får helt enkelt se vad som händer kommande 2 veckorna, för jag tror det är avgörande. Inet support sa 15 kort den 8:e December, och antar att det sen kommer en leverans till kanske nästa vecka (ska göra det), eller veckan efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

15e februari har inget med när din order förväntas levereras, det har support sagt till mig innan. Vissa personer verkar få ett förväntat leveransdatum, och det ska väll stämma, men vet inte hur pålitligt det är. Det du och jag har, är inte förväntat leveransdatum för oss. Det är bara det förväntade leveransdatumet om man beställer ett kort idag.

Så du behöver inte titta på det datumet överhuvudtaget, om inget ändrar sig. Med andra ord, om du går in på själva produkten, och inte din ordersida, och det skiljer sig från det datum som står på din ordersida, då kanske det stämmer.

När du faktiskt kommer få ett kort, kan nog ingen svara på. Får helt enkelt se vad som händer kommande 2 veckorna, för jag tror det är avgörande. Inet support sa 15 kort den 8:e December, och antar att det sen kommer en leverans till kanske nästa vecka (ska göra det), eller veckan efter.

Februari? Gjorde du beställningen på relasedagen? Om så, sjukt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Jag vill inte vara sån... men förstår inte detta med att "tacka" för att du köpt ett kort för 10 000? Galet

Han tackar nog för att killen bakom kontot ordnar väldigt mycket med information och anordnade en "tävling" för att alla skulle ha en chans att få kort, samt skriver här i tråden när exakt de släpper nya kort etc. Plus att han fixade med att vi har kölistor på Webhallen.

Så ja, TACK till @webhallen för allt ditt arbete!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

Februari? Gjorde du beställningen på relasedagen? Om så, sjukt!

Jag lade beställningen dagen efter release dagen (Ville inte ha kortet direkt, för att hinna se RDNA2, sämsta valet någonsin).

Om jag får det i februari, så måste något ha gått otroligt snett. Även om det är långsamt fortfarande, så har det börjat röra på sig mer, och ska inte ta så lång tid. Jag hoppas dock att Scan uppdaterar snart med förväntade leveranser, för det tar slut vid 13:e December just nu.

Dessutom, tror jag det kan vara folk som avbokar nu när det börjar gå att få andra kort, även om det är dyrare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kettlebell:

Aja nu fick jag svar från Inet när jag ringde in istället. Hade köplats 38 på asus tuf oc. Undrar vad det översätts till i tid. Det gick från plats 47 till plats 38 på ungefär en månad. Jag hoppas bara att den läskiga tiden på 15e februari inte stämmer på riktigt. Sitter med ett gtx 770 som jag köpte billigt för ha medan jag väntar på det nya kortet, sålde mitt gamla innan release. Har väntat ända sen dess. Det här börjar suga lite på riktigt nu känns det som.

det kommer landa in ett gäng TUF OC både 3090/3080 hos flera butiker nästa vecka (ink Webhallen, Inet, Komplett, Elgiganten, Proshop, Netonnet mfl) borde kunna hoppa ned ett gäng platser i köerna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Han tackar nog för att killen bakom kontot ordnar väldigt mycket med information och anordnade en "tävling" för att alla skulle ha en chans att få kort, samt skriver här i tråden när exakt de släpper nya kort etc. Plus att han fixade med att vi har kölistor på Webhallen.

Så ja, TACK till @webhallen för allt ditt arbete!

Japp! Håller med.
Trots att alla tjatar på Patrik så återkommer han och gör sitt bästa. All cred till Patrik! Han gör detta dessutom på sin fritid om jag har fattat rätt. Klart ska man då tacka🙂