Permalänk
Medlem
Skrivet av TioTum95:

Hur ser ni eran köplats på inet?

Ryktet säger att man behöver kontakta supporten antingen via chat eller telefon.

Permalänk
Medlem

Stackars kundtjänst. Jag låter tiden gå bara, spelar ingen roll vilken plats jag har. Kommer när det kommer ändå.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Stackars kundtjänst. Jag låter tiden gå bara, spelar ingen roll vilken plats jag har. Kommer när det kommer ändå.

Klokt
Det är som det är, vi människor är grymt dåliga på att känna oss lugna när vi inte har kontroll.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Ryktet säger att man behöver kontakta supporten antingen via chat eller telefon.

Är det ett trovärdigt rykte mån tro... Låter dem få vara, inte superbrådis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Till min stora förvåning. Samma här. Fick mitt mail 23.35 att de skickat en 5900x. Också från Netonnet.

Detta är ändå rätt märkligt då jag har en order hos Inet ifrån den 16 november som fortfarande är i kö. Medan den hos Netonnet la jag den första december och den påstås skickas nu.
Återstår att se.

Jag har en order från Inet på en 5900x sedan 8/11, la min på netonnet 26/11 och den ankommer idag. Antingen har NoN haft sjukt mycket.mindre beställningar än övriga spelare eller så har de lyckats plocka in mer leveranser från distributörerna på något vis. Troligtvis är det markant mindre beställningar hos NoN i jämförelse med de övriga, i sammanhanget mer välkända spelarna.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Jag har en order från Inet på en 5900x sedan 8/11, la min på netonnet 26/11 och den ankommer idag. Antingen har NoN haft sjukt mycket.mindre beställningar än övriga spelare eller så har de lyckats plocka in mer leveranser från distributörerna på något vis. Troligtvis är det markant mindre beställningar hos NoN i jämförelse med de övriga, i sammanhanget mer välkända spelarna.

Om man hade lagt en order på 5900x hos webhallen för 1-2 veckor sen så hade man hamnat på plats 600+

NoN lär inte haft många orders förens SweC börja terra dom med panikorders och nyfikna kundtjänstfrågor

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Jävligt intressant det där, har plats 163 och för mig står det fortfarande i lager på fredag....

Nu har status uppdaterats till skickad.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

5900X transporteras nu, beställd 15:04 på Webhallen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Kokefa:

Nu har status uppdaterats till skickad.

Fortfarande i lager på fredag på mig...
Får man fråga när beställde du prollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Fortfarande i lager på fredag på mig...
Får man fråga när beställde du prollen?

Min order gick igenom 15:03, skrev till kundtjänst dagen efter vilken plats jag i kön jag hamna på och de sa då 386.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått tag i min 5900X också, eller ja, tre stycken av dem faktiskt...

Fick min 5900X igår, beställd från Netonnet i Fredags 15:04, Faktura, Best leveranssätt.
Får även idag min 5900X som jag beställde på lansering på Webhallen 15:03, ****0175 ordernummer.
Får en tredje, från Netonnet, beställd 25/11 imorgon, instabox leverans.

Blev lite många, men har vänner som är intresserad och om dem inte nappar så försöker jag nog sälja av dem till inköpspris + frakt här på Sweclockers.

Grymt nöjd med prestandan, ligger konstant på 4.9GHz! Temps ligger runt 40C i Idle, och 70C i AIDA64 stresstest, detta med en NZXT Z73.

Idag blir det att köra lite tester på den samt kanske hinna spela lite mot kvällen!

Hoppas ni som väntar får era snart, vet hur det känns, får jag inte sålt (för inköpspris såklart) mina så försöker jag lägga upp dem här på Sweclockers för någon lycklig!

Tydlighet i hur jag säljer dem
Permalänk
Medlem

Ang. 5900x och Komplett:
Webhallen fick 100+ medans Komplett fick bara ett fåtal denna veckan (Slutet av förra veckan).
Enl. Kundtjänst så kommer samtliga av oss som har "Bekräftat 6 Dec" att få ett nytt lev datum i veckan.

Av de fåtal som har kommit så borde de ha skickats ut, så on du läser detta och fortfarande har 6 Dec så...Shit out of luck son.

Permalänk
Skrivet av swire:

Ang. 5900x och Komplett:
Webhallen fick 100+ medans Komplett fick bara ett fåtal denna veckan (Slutet av förra veckan).
Enl. Kundtjänst så kommer samtliga av oss som har "Bekräftat 6 Dec" att få ett nytt lev datum i veckan.

Av de fåtal som har kommit så borde de ha skickats ut, så on du läser detta och fortfarande har 6 Dec så...Shit out of luck son.

Suck... Tråkigt att höra, sitter i samma sits.
Det är svårt att se fram till i förrgår fortfarande, hoppas det kommer en uppdatering snart.

Permalänk
Medlem

grön V !! 1504 webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Nu har jag äntligen fått tag i min 5900X också, eller ja, tre stycken av dem faktiskt...

Fick min 5900X igår, beställd från Netonnet i Fredags 15:04, Faktura, Best leveranssätt.
Får även idag min 5900X som jag beställde på lansering på Webhallen 15:03, ****0175 ordernummer.
Får en tredje, från Netonnet, beställd 25/11 imorgon, instabox leverans.

Blev lite många, men har vänner som är intresserad och om dem inte nappar så försöker jag nog sälja av dem till inköpspris + frakt här på Sweclockers.

Grymt nöjd med prestandan, ligger konstant på 4.9GHz! Temps ligger runt 40C i Idle, och 70C i AIDA64 stresstest, detta med en NZXT Z73.

Idag blir det att köra lite tester på den samt kanske hinna spela lite mot kvällen!

Hoppas ni som väntar får era snart, vet hur det känns, får jag inte sålt (för inköpspris såklart) mina så försöker jag lägga upp dem här på Sweclockers för någon lycklig!

Hehe från att inte ha någon till att ha för många. Jag har två stycken, båda från NetOnNet.

Vilken stepping har du på din processor som överklockar till 4.9 stabilt?

Stavfel
Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Ang. 5900x och Komplett:

Jag hade "Förväntad 6 Dec" nu har jag 30e Dec snark haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av TioTum95:

Jag hade "Förväntad 6 Dec" nu har jag 30e Dec snark haha

Står fortfarande 6 Dec för mig, när beställde du?

För mig står det följande:
Beställt: 05/11/2020 15:05
Ordern senast uppdaterad: 02/12/2020 10:49

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Står fortfarande 6 Dec för mig, när beställde du?

För mig står det följande:
Beställt: 05/11/2020 15:05
Ordern senast uppdaterad: 02/12/2020 10:49

Jag tror jag är full.
Tänkte inte på att det handlade om 5950X! My bad!

Permalänk

Order lagd 13/11 5800x , plats 159 i kön, Inet. I lager på fredag enligt ordern. Hoppas detta stämmer, då kanske det blir att lira CP 2077 under julledigheten ändå 🤤😎

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ytterligare 100 5900X landade idag. (tror jag missade skriva i tråden när de bekräftades)
Har också uppdaterat kölistan.

/Patrik

Fråga
Är kölistan uppdaterad av de som kom in? Eller uppdaterar du när ni har skickat ut en del? (Menar att kölista är uppdaterad på den leverans ni fick in idag)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

Fråga
Är kölistan uppdaterad av de som kom in? Eller uppdaterar du när ni har skickat ut en del? (Menar att kölista är uppdaterad på den leverans ni fick in idag)

Kölistan = alla som har en bokning oavsett om de har tilldelning eller ej. Blir enklast så för mig att hålla den uppdaterad. Så kommer uppdatera listan om några dagar när fler har hämtat sina orders och därmed ge en klarare bild över kön för nästa omfång

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Kölistan = alla som har en bokning oavsett om de har tilldelning eller ej. Blir enklast så för mig att hålla den uppdaterad. Så kommer uppdatera listan om några dagar när fler har hämtat sina orders och därmed ge en klarare bild över kön för nästa omfång

Så de flesta är inte tillagt i kön från leveransen imorse?
(Har grön bock, bokade 15:05. Så försöker bestämma mig om jag ska beställa resten av delarna, därav frågar jag.) Förstår om du inte vill svara om det är tillagt eller ej

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

Så de flesta är inte tillagt i kön från leveransen imorse?
(Har grön bock, bokade 15:05. Så försöker bestämma mig om jag ska beställa resten av delarna, därav frågar jag.) Förstår om du inte vill svara om det är tillagt eller ej

Alla som är inom de 100 jag nämnde mot kölistan kan räkna med CPU

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@webhallen jag har försökt hitta hur många inkommande 5950x som är på gång tidigare i tråden, men misslyckats kapitalt. Är det att likaställa med att du inte har någon prognos på antalet inkommande 5950x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hur ser det ut med 5600x? Tror jag beställde 8Nov. Funderar på att köpa en annan CPU som placeholder om det tar för långt tid.

Stort tack för den extremt bra servicen du ger
@webhallen

Permalänk

@Webhallen Såg att statusen för 5800x gick från "Leverans till centrallager 20-12-08" till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum". Betyder detta att ni inte fick in några alls idag?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KlumpKlumpen:

@Webhallen Såg att statusen för 5800x gick från "Leverans till centrallager 20-12-08" till "saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum". Betyder detta att ni inte fick in några alls idag?

Vet ärligt inte vad vårt system spottar ur sig längre , men inget har landat på lager iaf. Däremot en del leveranser bekräftade påväg till oss.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vet ärligt inte vad vårt system spottar ur sig längre , men inget har landat på lager iaf. Däremot en del leveranser bekräftade påväg till oss.

/Patrik

Det är ju trots allt December, så lite av en jullucka varje dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Patrik jag är beredd att hålla med. Det verkar stå lite si och så till med leveransdatumen för närvarande.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spektra:

Patrik jag är beredd att hålla med. Det verkar stå lite si och så till med leveransdatumen för närvarande.

https://i.ibb.co/gmCNKhB/cpu.jpg

Ja den var spännande.. datumet är mitt "ingen aning datum" som hittat sig in på en liten batch CPU så den kommer åtgärdas strax. Att du får den informationen trots att det ser ut som att du har en tilldelad är bara konstigt...
😨

/Patrik

Visa signatur