Samsung röjer designen för Galaxy S21

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ibland undrar man om dom säljer en kamera eller en mobiltelefon..

De flesta som köper en smartphone idag kanske ser ringfunktionen som en bonus? Man använder ju nallen 95% av tiden till annat. De flesta gör det skulle jag nog våga säga. 11 minuters samtal och 4 timmars skärmtid är nog normalt för de flesta. Där är fotografering en stor del hos många.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Ibland undrar man om dom säljer en kamera eller en mobiltelefon..

Skrivet av KingCobra:

De flesta som köper en smartphone idag kanske ser ringfunktionen som en bonus? Man använder ju nallen 95% av tiden till annat. De flesta gör det skulle jag nog våga säga. 11 minuters samtal och 4 timmars skärmtid är nog normalt för de flesta. Där är fotografering en stor del hos många.

Exakt. Jag skulle nog säga att min samtalstid ligger på typ 10-15 minuter i veckan, men tar väl några hundra foton i veckan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det enda som skiljer en generation mobiler från en annan är antalet kameror.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Börjar va svårt att hänga med i svängarna med hur många likadana och hur många olika modeller Samsung släpper nu på senare tid.

A20, A20e, A20s, A21s, A40, A41, A42, S20, S20 FE, S20 FE 5G, S21 osv

Kanske lite nytänk inte vore så illa då det gäller namnsättning.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rytterstedt:

Prestandan är en sak men tidigare har det varit nästan omöjligt att hitta roms till några av Samsungs telefoner som kör med Exynos. För mig är de minskade möjligheterna att flasha in ett nytt rom det största problemet.

Vet inte vad du menar med "tidigare" eller vad du baserar detta på, men det är precis tvärtom faktiskt.
Snapdragon-varianterna av Samsungs flaggskepp har nedlåst bootloader och går inte att flasha med andra roms på samma sätt som de bestyckade med Exynos.
Källa: https://www.xda-developers.com/unofficial-twrp-now-available-...

Dessutom så har det precis i november kommit en ändring på detta. För S20 så finns även rom till Snapdragon, vilket brukar vara omöjligt.
Källa: https://www.xda-developers.com/snapdragon-samsung-galaxy-s20-...

Permalänk
Medlem

Verkar som Samsung har förstått att priserna på smartphones är överdrivet dyrt. Mest sålda smartphones serien för Samsung är A serien och inte deras top modeller S.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg design! För mig blir det hard pass då jag avskyr Samsung, de senaste fyra Samsung-produkterna har strulat för mig (TV, tvättmaskin, Galaxy S5 och Galaxy Buds) så någon gång måste man lära sig att Samsung inte gör bra grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raduki:

Riktigt snygg design! För mig blir det hard pass då jag avskyr Samsung, de senaste fyra Samsung-produkterna har strulat för mig (TV, tvättmaskin, Galaxy S5 och Galaxy Buds) så någon gång måste man lära sig att Samsung inte gör bra grejer.

En av värdens största producenter av hårdvara i världsklass. En S5 har jag haft, en av de bästa telefoner jag ägt (för sin tid). Där kunde man fortfarande byta batteri utan verkstadsbesök. S7'an och S10an förstås ännu bättre. S7'an fick sonen ärva via ett batteribyte som gjorde den som ny. Att det ibland strular med programvara initialt är något man dock får räkna med, oavsett leverantör. Det är så ultrakomplext idag med allt som ska hänga ihop med allt så nån gång kan det bli fel, det får man nog räkna med. Dock ska det ju komma patchar inom rimlig tid för att det ska hålla. Har du haft problem med hårdvaran i sig så är det ju bara att beklaga, men det är ju det garantin är till för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

En av värdens största producenter av hårdvara i världsklass. En S5 har jag haft, en av de bästa telefoner jag ägt (för sin tid). Där kunde man fortfarande byta batteri utan verkstadsbesök. S7'an och S10an förstås ännu bättre. S7'an fick sonen ärva via ett batteribyte som gjorde den som ny. Att det ibland strular med programvara initialt är något man dock får räkna med, oavsett leverantör. Det är så ultrakomplext idag med allt som ska hänga ihop med allt så nån gång kan det bli fel, det får man nog räkna med. Dock ska det ju komma patchar inom rimlig tid för att det ska hålla. Har du haft problem med hårdvaran i sig så är det ju bara att beklaga, men det är ju det garantin är till för...

Med tanke på att Samsung är en av världens största producenter så gör de onekligen något rätt, men mina erfarenheter har gjort att jag har lärt mig en läxa.

Min S5:a fruktansvärt långsam efter ca 2 år. Fabriksåterställning hjälpte inte. Sen började lacken började lossna, knappar glappa och andra skönhetsfel så byggkvaliteten lämnade lite att önska. TV:n lider av jättedålig mjukvara, t.ex. hoppar mellan olika inputs och har svårt att sätta upp surround. Tvättmaskinens torkprogram torkade inte ordentligt tills en tekniker kom och tittade på det, men han var inte helt övertygad om hur länge fixen skulle hålla då det verkar som att vibrationerna på tvättmaskinen kan slå sönder kretskortet. Mina Galaxy Buds tappar anslutning om du lägger en hand mellan mobilen och hörlurarna.

Verkar vara en salig blandning av mjukvara och hårdvara, jag lägger hellre mina pengar på andra märken! Vilket är synd, för deras telefoner är väldigt snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raduki:

Med tanke på att Samsung är en av världens största producenter så gör de onekligen något rätt, men mina erfarenheter har gjort att jag har lärt mig en läxa.

Min S5:a fruktansvärt långsam efter ca 2 år. Fabriksåterställning hjälpte inte. Sen började lacken började lossna, knappar glappa och andra skönhetsfel så byggkvaliteten lämnade lite att önska. TV:n lider av jättedålig mjukvara, t.ex. hoppar mellan olika inputs och har svårt att sätta upp surround. Tvättmaskinens torkprogram torkade inte ordentligt tills en tekniker kom och tittade på det, men han var inte helt övertygad om hur länge fixen skulle hålla då det verkar som att vibrationerna på tvättmaskinen kan slå sönder kretskortet. Mina Galaxy Buds tappar anslutning om du lägger en hand mellan mobilen och hörlurarna.

Verkar vara en salig blandning av mjukvara och hårdvara, jag lägger hellre mina pengar på andra märken! Vilket är synd, för deras telefoner är väldigt snygga.

Jag kan inte tala för de övriga produkterna. Men S7:an och S10:an har verkligen inte varit några som helst problem med alls. S7:an har sonen 15 år som är mycket nöjd. Han är vanligen superkräsen på datorhårdvara. Det är flera år sedan som mobilerna var "tillräckligt" bra. Spelen som byggs måste ju ändå sikta in sig på mellanklassens hårdvara, så om du har supergrafik så finns det ändå knappt några spel som nyttjar till max. Det gör att alla telefoner i premiumklassen är mycket bättre än de "behöver". Men folk stirrar sig blinda på pixelantalet för kamerorna, prestanda i benchmarks m.m. och ska ha det senaste. Oavsett om de behöver det eller ej. Så länge man kör webbsidor, socialamedier-appar och lite casual spel då och då så märker man ingen skillnad på en S7, S10 eller S20! Kamerorna får mer funktionalitet, det är något man kan ha nytta av. Men i övrigt? Vem behöver egentligen trådlös laddning? Själv byter jag numera mobil när den inte längre går att uppdatera säkerhetsmässigt. Har ett snyggt premiumskal på den så den blir inte repig och har den i framfickan så den inte böjs sönder. Sköter man sina grejor så håller dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Exakt. Jag skulle nog säga att min samtalstid ligger på typ 10-15 minuter i veckan, men tar väl några hundra foton i veckan.

/hulle.

Visst vi använder våra mobiler olika, en del är ju helt upptagna med att lägga upp bilder på vad det äter på insta eller videochattar mycket.

Jag är inte en av dom Men all heder för de som tar 30 bilder om dagen. Det når jag inte ens upp till på en månad ^^

No hard feelings

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Visst vi använder våra mobiler olika, en del är ju helt upptagna med att lägga upp bilder på vad det äter på insta eller videochattar mycket.

Jag är inte en av dom Men all heder för de som tar 30 bilder om dagen. Det når jag inte ens upp till på en månad ^^

No hard feelings

Använder inte instagram och liknande, men har tre barn och då blir det mycket foton. Sen skjuter man "problemet" med lagring och eventuell gallring av alla bilder framför sig med automatisk överföring till Onedrive...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Säkert rätt.

Undrar hur Apple gör nästa år med Iphone, kan ju inte heller köra på 13, det funkar inte i Asien.

/hulle.

De kommer köra på tretton tror jag visst de gjorde ett logiskt avsteg med Iphone X och XS samt att de hoppade över Iphone 9 men de insåg tydligen att det inte var det klokaste och bytte tillbaka därför tror jag inte de kommer snurra till det genom att göra några nya namnbyten!