Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har fått lite mer info nu på CPU.

Det vi blev lovade bara blivit slice:at i tu, trots löften.

5600X: med det som ser ut att vara inkommande (ej bekräftat men starkt på gång) nu så ska jag kunna täcka upp till 1 december orders

5900X: samma som ovan fast 30e november orders.

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

Nice, när landar denna sändning tror ni? Det blir en rejäl last om ni ska kunna leverera alla bokningar (5600/5900) fram till 30:e november?

Visa signatur

| R9 5900X | MSI x570 Unify | 4*8GB SR A-Data Spectrix D60G 3200c14 @3800c14 | AMD RX6800XT | Corsair HX750i |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har fått lite mer info nu på CPU.

Det vi blev lovade bara blivit slice:at i tu, trots löften.

5600X: med det som ser ut att vara inkommande (ej bekräftat men starkt på gång) nu så ska jag kunna täcka upp till 1 december orders

5900X: samma som ovan fast 30e november orders.

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

Så har jag fattat saken rätt att alla som beställde 5800x På launch day bör få dem snart? Jag var sen på köpknappen så fick in min beställning 15.20.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av surfar_hy:

Nice, när landar denna sändning tror ni? Det blir en rejäl last om ni ska kunna leverera alla bokningar (5600/5900) fram till 30:e november?

Då de inte kommit till leverantör ännu och är preliminärt och fortfarande kan hyvlas av mer från AMD så är det svårt att lova :/ kommer skriva i tråden när den leveransen är skeppad till oss!

Skrivet av HerrNalle:

Så har jag fattat saken rätt att alla som beställde 5800x På launch day bör få dem snart? Jag var sen på köpknappen så fick in min beställning 15.20.

yes! ser så ut

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TioTum95:

Beställde somsagt 5800X igår från NoN, står att den är påväg till Instabox nu och är framme vid 16:50!

Grattis!

...

Men vafan, jag beställde ju också en 5800x igår, innan de kom in i lager. Min har inte skickats.. Endast "mottagen".
Får kolla med deras support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har fått lite mer info nu på CPU.

Det vi blev lovade bara blivit slice:at i tu, trots löften.

5600X: med det som ser ut att vara inkommande (ej bekräftat men starkt på gång) nu så ska jag kunna täcka upp till 1 december orders

5900X: samma som ovan fast 30e november orders.

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

Och här sitter man med ordernummer 1337 för ett 5600X som beställdes 2:a december. Hade ju hoppats på mer tur med det ordernumret

Visa signatur

Vill inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Grattis!

...

Men vafan, jag beställde ju också en 5800x igår, innan de kom in i lager. Min har inte skickats.. Endast "mottagen".
Får kolla med deras support.

Har också bara "mottagen" och beställde igårkväll, men supporten sa att om allt går rätt borde den komma på tisdag. Tog fri frakt till ombud.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Grattis!

...

Men vafan, jag beställde ju också en 5800x igår, innan de kom in i lager. Min har inte skickats.. Endast "mottagen".
Får kolla med deras support.

Tack!
Fan vad surt, jag beställde när den fanns i lager, 15 minuter senare fick jag "Din vara är skickad". Trist att din inte blev så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har fått lite mer info nu på CPU.

Det vi blev lovade bara blivit slice:at i tu, trots löften.

5600X: med det som ser ut att vara inkommande (ej bekräftat men starkt på gång) nu så ska jag kunna täcka upp till 1 december orders

5900X: samma som ovan fast 30e november orders.

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

Beställde 2020-12-02 00:26 ... är det helt kört då?

Permalänk
Webhallen

Inget är kört, detta är info från 2 källor, får jag några spontana tilldelningar av min andra så är vi gold men för tidigt att säga något nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

5800X är hos ombudet nu. Ska snart dit och hämta den. Lycka till ni som fortfarande väntar.
Och ni som väntar på GPU, vi ses i andra tråden

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem

Beställde 5800x från Dustin i eftermiddags. Nu är den skickad.

Avbokar 5600x från Inet.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

5800X/5950X: inget nytt att rapportera.

@webhallen Så det finns en chans att jag som beställde 5950x den 6/11 kan få en tilldelning detta året?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pahi78:

@webhallen Så det finns en chans att jag som beställde 5950x den 6/11 kan få en tilldelning detta året?

Med den info jag har nu och bud från en av mina källor att det inte kommer fler 5950X i år så är jag inte lika säker på att säga bu eller bä där.

Uppdaterar mer i tråden när jag har skarpa bud

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Beställde 5800x från Dustin i eftermiddags. Nu är den skickad.

Avbokar 5600x från Inet.

Står 29:e Dec på den, var den i lager när du beställde?

Permalänk

@webhallen Om jag beställde min 5900x 2020-11-09 16:57 finns det någon yttepytte liten chans att jag kan bygga datorn 2020?
(vet att det är oklart även för er)

Permalänk
Medlem
Skrivet av freizo:

Står 29:e Dec på den, var den i lager när du beställde?

Ja, det fanns en i lager under eftermiddagen. Skickades idag.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Netonnet, beställde i förrgår, kom idag 5800x

Permalänk

Samma här, beställde 5900x från NetOnNet den 4/12 och levererades 8/12. Men min Reverb G2 blir konstant uppskjuten och utan 3080 känns det meningslöst att köpa nytt moderkort/ram innan man får tag i allt. Tur att man har 90 dagar öppet köp 🤘

Permalänk

Yay för postmord, skulle fått min 5900x från inet igår, men postmord hadde andra planer kring det

Permalänk
Medlem

Lyfte ur en 5800x från instaboxen igår kväll, beställd dagen innan från NoN.
Beställningen på 5600x från Komplett avbokad. Beställdes för en månad sen och uppskattat datum för leverans var 30 december.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Yay för postmord, skulle fått min 5900x från inet igår, men postmord hadde andra planer kring det

Får kanske min skickad ifrån inet nästa vecka om jag har tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Har också bara "mottagen" och beställde igårkväll, men supporten sa att om allt går rätt borde den komma på tisdag. Tog fri frakt till ombud.

Skrivet av TioTum95:

Tack!
Fan vad surt, jag beställde när den fanns i lager, 15 minuter senare fick jag "Din vara är skickad". Trist att din inte blev så!

Nu har båda Inet och NoN skickat mina 5800x Blir att sälja av en här på Swec när jag fått båda.

Permalänk
Medlem

Så, fick precis SMS och e-post om att NetOnNet har skickat min 5800X. Och igår meddelade Proshop att moderkortet är på väg. Nu är det bara att hoppas på att @Webhallen har rätt att om nätaggregatet Corsair RM850 kommer till deras lager väldigt snart då det bara är den som saknas för bygget. Kan ju bli lite svårt att använda datorn utan ström annars.

Permalänk

Tusen tack för tipsen i tråden, fick tag i en 5800X från Netonnet nästan lite för fort. Nu blev det ett kliv upp från 5600X, men det blir nog alldeles utmärkt.
Efter många om och men fick jag tag i Webhallen igår och bad dom avboka min 5600X så dom kunde skicka resten av min beställning som finns i lager. Nu står det såhär: "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager: ¤ saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Finns en risk att min beställning har hamnat i ett limbo då det uppenbarligen ser ut som att något inte finns i lager, fast allt nu gör det...
Synd det tar sån jäkla tid att få tag i dom bara!
Men återigen, tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en 5600x men onödigt sent 9.12 från jimms. Synd att man funderade så länge på saken för de hade dem i lager iaf en vecka efter släpp. Får se då hur länge det räcker tills den kommer, börjar ha hem allt annat till bygget

Permalänk

Fick min 5900x från Webhallen tidigare i veckan så jag är nöjd. (15:03 batch)

Den är just nu installerad tillsammans med en gammal trotjänare jag hittade i garaget... (Radeon 4890 1gb)

Har iaf kunnat testa lite RAM och CPU överklockningar.

Hoppas Asus får ordning på sina 3080 TUF leveranser snart........

Visa signatur

Phantek P600S|MSI Tomahawk x570|AMD Ryzen 5900x|XFX Radeon 6800XT Merc 319|Corsair RM850|Corsair Vengeance 32gb| Noctua D15|Kingston 1tb och 500gb A2000 M.2 NVMe|Kingston 960gb x2 SSD|Samsung G7 27"|AOC CU34G2X

Permalänk
Medlem

Det finns en 5800x fyndvara hos Webhallen i Uppsala.

https://www.webhallen.com/se/product/329464-AMD-Ryzen-7-5800X...

Visa signatur

Opteron 144 1,8@2,61 w/TTBT (1.56V, I38C/L49C) - MSI K8N Neo4-FI - 2Gb Noname DDR400 - 1*250Gb Maxtor DM10 S-ATA - Matrox Mystique PCI (!) - Fortron Source 550W

Permalänk
Medlem

@webhallen

Beställde en 5800x från er på launch (15:02) som blev uppdaterad till "På väg till butik" igår kväll, datum och allt. Det stod återigen att den saknas i lager osv nu imorse dock.

Ska man förvänta sig att det är en på väg eller att det blev något strul för er och att jag aldrig skulle sett det?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Svaaamp:

@webhallen

Beställde en 5800x från er på launch (15:02) som blev uppdaterad till "På väg till butik" igår kväll, datum och allt. Det stod återigen att den saknas i lager osv nu imorse dock.

Ska man förvänta sig att det är en på väg eller att det blev något strul för er och att jag aldrig skulle sett det?

Inget fel eller så, tyvärr står det så under transport. Bara att slappna av, den är på g

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Sitter nu med min 5800x i kartong, tack @webhallen för att du har hållit oss i handen denna tid.