3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Kan det vara sant? non skicka mitt kort som jag beställde i september. dock så jag beställde jag en mus igår av dem oxå men ordernr är rätt för gpu. håller tummarna. får det för 7825kr oxå. kanske värt väntan?

Vilket kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Ja så är det, men det brukar va en månad sen har det börjat släppa lite, nu är Nvidia inne på andra månaden och det är fortfarande kö för de flesta kort... går att hitta 3060 Ti och
något 3090 (till sjuhelvetes överpris iofs men de finns)

Tredje månaden till och med

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Vilket kort?

ett tuf non oc

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av garb0rq10:

Tänkte uppdatera med min köplats hos inet.
Beställde TUF non-OC 21/9 och valde att byta till OC 11/11.

Har plats 154 just nu.

Tror ni jag ska räkna bort att få det 2020?

har du gått före oss som beställde tuf oc i kön då? beställde 23/9 och hade plats 230 förra veckan...........
Inet... sista gången jag beställer därifrån om detta är sant </3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

har du gått före oss som beställde tuf oc i kön då? beställde 23/9 och hade plats 230 förra veckan...........
Inet... sista gången jag beställer därifrån om detta är sant </3

jag har för mig att det funkar inte så.

för jag vet själv när jag beställde mitt 5950x var jag den enda som inte fick cpu och jag hade nr 1 på nästa leverans. och där ville jag bytta till 5900x men då förlora jag min plats menar dem. så sa dem till mig iaf

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

AMD har ett par veckor på sig innan vi kan bedöma det till 100%
eller ska AMD få halva tiden mot vad Nvidia fått?

Under samma tid som AMD nu haft ute sina kort hade Nvidia haft flera leveranser, om än lite mindre. Kollar man Scan och Proshop har det inte kommit några leveranser alls utav 6000-serien sedan släppet. Och då ska vi ju inte snacka om fiaskot till papperslansering som 6900XT var.

Visst kan man tro på tomtar, troll och att AMD drar massa kort ur sin säck, men låt oss vara realistiska. De visste exakt hur marknaden såg ut och gjorde inget åt saken. Varför skulle det helt plötsligt dyka upp massa kort?

Permalänk
Medlem

ååååååååååh! <3 nu börjar det hända saker här!

zotac 3080 amp holo beställt 2/12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Kan det vara sant? non skicka mitt kort som jag beställde i september. dock så jag beställde jag en mus igår av dem oxå men ordernr är rätt för gpu. håller tummarna. får det för 7825kr oxå. kanske värt väntan?

Vilket datum beställde du? Har också en order nån dag efter release på samma kort.

Mvh Dunderil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk

@Webhallen

Ser att ni uppdaterat kölistan ifrån 19 st ner till 6 st på
MSI RTX 3090 Suprim x . Är det kort som kommit in eller har folk hoppat av ?

Permalänk
Skrivet av bobbeyblade:

Ja så är det, men det brukar va en månad sen har det börjat släppa lite, nu är Nvidia inne på andra månaden och det är fortfarande kö för de flesta kort... går att hitta 3060 Ti och
något 3090 (till sjuhelvetes överpris iofs men de finns)

Ja tredje månaden skulle jag säga, väntat sen 17 september 15:05 på mitt 3080 Strix från Webhallen

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Tror de fortfarande är på första dagen, dock inte jätte många kvar, eftersom jag är 56 i kön, och jag beställde dagen efter release.

Det har dock stått stilla väldigt länge nu. Var på plats 59 20:e November, och vad jag kunnat få fram här, så har det nog inte direkt rört sig mycket även innan det i November.

Jag skulle dock säga, att du borde i alla fall ge det lite mer chans dock, för som andra skriver här, verkar det komma in en större leverans ganska snart. Man får väll anta att Inet också får ett ganska stort antal kort då också, annars är något galet.

Efter det kan du ju lättare avgöra vad du vill göra, när du vet var du ligger i kön efter det.

Avboka inte det, om du inte ligger ute med pengarna förresten, då är det bättre att i så fall gå på något annat kort och sen bara avboka det andra när du får ett av dem.

Edit: I alla fall Webhallen verkar få väldigt många. Enligt TUF OC sidan där, så är det 137 kvar från 17:e September som inte fått något kort, och Patrik sa att nästa leverans skulle täcka nästan alla dem. Så om Inet får något liknande är det mycket möjligt att du får ett också. Dock så vet jag inte om Inet brukar få lika många, mer eller mindre än Webhallen.

Oj, det låter ju ganska lovande. Stannar kvar i kön. Tack för det utförliga svaret!

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBergelin:

@webhallen

Ser att ni uppdaterat kölistan ifrån 19 st ner till 6 st på
MSI RTX 3090 Suprim x . Är det kort som kommit in eller har folk hoppat av ?

Jag hoppade av min webhallen bokning när komplett fick in 50 på lager i onsdags, fick precis hem det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Vilket datum beställde du? Har också en order nån dag efter release på samma kort.

Mvh Dunderil

den 18/9 19:59 om du vill ha klockslag fick jag på mailet

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

den 18/9 19:59 om du vill ha klockslag fick jag på mailet

Vilken butik beställde du från

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallas C:

Vilken butik beställde du från

netonnet

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Nu vågar jag inte hoppas för mycket, men enligt Inet ska mitt Gaming X levereras den 16:e. Har ett par beställningar på Suprim X också som jag egentligen är mer sugen på....men vad fan, måste ju ha ett kort. Ska jag ta Gaming X när det kommer eller hålla ut lite till och hoppas på leverans på Suprim X från komplett?

Du har inte hört ngt mer om ditt suprim 3080? Tycker komplett kan kläcka ur sig om korten har kommit eller inte. Står fortfarande "i lager"

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

jag har för mig att det funkar inte så.

för jag vet själv när jag beställde mitt 5950x var jag den enda som inte fick cpu och jag hade nr 1 på nästa leverans. och där ville jag bytta till 5900x men då förlora jag min plats menar dem. så sa dem till mig iaf

hoppas verkligen du har rätt, men enligt användare här ovan så verkar inet ha slängt in folk först i kön, innan de fattade vad de höll på med. Vet inte vad jag ska säga längre. sitter dessutom fast hos inet med ett datorbygge.

Permalänk
Skrivet av Liteflax:

har du gått före oss som beställde tuf oc i kön då? beställde 23/9 och hade plats 230 förra veckan...........
Inet... sista gången jag beställer därifrån om detta är sant </3

Inet gav möjlighet till folk som bokat non-oc varianten att byta till oc och hamna i kön baserat på när du bokade det första eftersom non-oc kön stod helt stilla
tror jag, frågade inte om det när jag bytte men det diskuterades här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

hoppas verkligen du har rätt, men enligt användare här ovan så verkar inet ha slängt in folk först i kön, innan de fattade vad de höll på med. Vet inte vad jag ska säga längre. sitter dessutom fast hos inet med ett datorbygge.

kan bara säga hur jag upplevde kundtjänsten så... hoppas bara att dem får in fler kort iaf för det verkar som webhallen har fått flest. så som man läser på forumet. vilket är märkligt tycker jag.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Hur lång tid skulle dröja för en som ligger längst bak att få sitt kort? Iom att ni får stadiga, större leveranser av det kortet.

edit: Har frågat Inet och dom erbjuder byte MED bibehållen köplats och OC-introduktionspriset på 7990. Komplett... är tystare än skogen. Deras kundservice känner inte till ett dyft kring detta.

Skrivet av Liteflax:

hoppas verkligen du har rätt, men enligt användare här ovan så verkar inet ha slängt in folk först i kön, innan de fattade vad de höll på med. Vet inte vad jag ska säga längre. sitter dessutom fast hos inet med ett datorbygge.

Läser du runt det datumet/inlägget så ska du hitta folk som hann flyttas innan Inet ångrade sig.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk

@webhallen Hej, tänkte tacka igen för 3080 Suprim X men den verkar ha trasig RGB på undersidan vilket stör mig en del, går det att byta ut den utan att behöva vänta en månad?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bossman02:

@webhallen Hej, tänkte tacka igen för 3080 Suprim X men den verkar ha trasig RGB på undersidan vilket stör mig en del, går det att byta ut den utan att behöva vänta en månad?

Mitt tips är att hålla hårt i kortet och vänta tills läget är normalt igen (du har 11 månader på dig ), det är ändå ett kosmetiskt fel och kan lätt åtgärdas när det inte är hög belastning på kortet. Skulle du ändå reklamera kommer du hamna längst bak i kö utan kort under tiden du väntar dessvärre.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jultomten kom tidigt i år.

Från att vid lunchtid igår ha accepterat att det inte lär bli något nytt bygge förrän tidigast i januari till att ALLA komponenter dök upp idag från flera olika återförsäljare. Okej, inte riktigt alla. Chassit är helt otippat det enda jag väntar på. Trodde jag skulle ha längre tid på mig att välja något så jag har tagit det lite för lugnt på den fronten...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Mitt tips är att hålla hårt i kortet och vänta tills läget är normalt igen (du har 11 månader på dig ), det är ändå ett kosmetiskt fel och kan lätt åtgärdas när det inte är hög belastning på kortet. Skulle du ändå reklamera kommer du hamna längst bak i kö utan kort under tiden du väntar dessvärre.

/Patrik

Tack för infon! Tar ditt råd och väntar ut det då

Permalänk

@webhallen

Hej! Får ni in några 3080 TUF OC idag?

Ligger hyfsat långt fram i kön(15:40) och har beställt kortet till Infracity. Skulle vara supernajs att kunna hämta ut det innan stängning. #Cyberpunk

Mvh!

Permalänk
Skrivet av garb0rq10:

Tänkte uppdatera med min köplats hos inet.
Beställde TUF non-OC 21/9 och valde att byta till OC 11/11.

Har plats 154 just nu.

Tror ni jag ska räkna bort att få det 2020?

Jag tror dessvärre du inte kommer få det innan 2020.
Jag själv hade köplats 9 på Inet för snart 3 veckor sedan och jag är fortfarande på köplats 9 (idag) dvs Inet verkar ha fått in 0 kort på 3 veckor.
(Asus 3080 TUF oc)

Permalänk
Skrivet av Sötgroda:

Jag tror dessvärre du inte kommer få det innan 2020.
Jag själv hade köplats 9 på Inet för snart 3 veckor sedan och jag är fortfarande på köplats 9 (idag) dvs Inet verkar ha fått in 0 kort på 3 veckor.
(Asus 3080 TUF oc)

Va? Det skulle väl komma ett lass SENSAST idag trodde jag?

Permalänk
Medlem

Idag fick mitt 3080 Suprim X från komplett.se äntligen komma hem.
Order lagd 09/12/2020 14:39

Tack för all information i denna tråden! Jag önskar er andra lycka till i den fortsatta GPU-jakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

Va? Det skulle väl komma ett lass SENSAST idag trodde jag?

Stått still för mig också, var i kontakt med kundtjänst och nästa leverans skulle komma 15 dec.

Permalänk

Inga TUF icke oc idag @webhallen ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"