3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Kan det vara så horribelt att msi 3090 suprim korten som bl.a. komplett väntades få in 4/12 på är just de kort som blev stulna i Kina? Eller vet vi vilken modell och destination dessa hade? Detta skulle ju kunna förklara varför inte butikerna kan lova ett nytt datum.

https://www.sweclockers.com/nyhet/30936-ett-40-tal-lador-rtx-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

Hallå, jag gjorde en beställning 22/11 och pratade med dom för ett par dagar sedan, kunde inte luska ut något annat än att "vi skickar korten så fort vi kan". Fick även reda på att jag var nummer 172 I kön.

Tycker att det känns rätt skit när folk har beställt och endast behöver vänta några dagar på att få deras kort. Hade ju varit sjuk nice om ÅF kunde erbjuda dom som står i kö andra kort som kommer in. Nu har inte jag väntat alls länge, men tänker med på dom som väntat sedan release på deras TUF kort bla.

Just my 2 cents 🎅

Alla står i någon kö. Varför ska din (eller någon annan) kö ha företräde framför andras? Ska jag erbjudas ett 3080 suprim x bara för att jag la en order på strix innnan suprim släpptes? Helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Alla står i någon kö. Varför ska din (eller någon annan) kö ha företräde framför andras? Ska jag erbjudas ett 3080 suprim x bara för att jag la en order på strix innnan suprim släpptes? Helt orimligt.

Det hade ju varit trevligt om man kunde ställa sig i kö för en grupp av kort. Alltså jag vill ha ett Strix, Suprim eller Auros, det som kommer först tack. Så slipper man lägga flera beställningar och betalningar samtidigt som att kön skulle gå smidigare för alla.

Permalänk
Medlem

TAR BORT :/

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

Tänkte uppdatera med min köplats hos inet.
Beställde TUF non-OC 21/9 och valde att byta till OC 11/11.

Har plats 154 just nu.

Tror ni jag ska räkna bort att få det 2020?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Finns det någon sthlmare här som fallit på mållinjen och desperat vill ha ett 3080 till julledigheten? Har en reservation på Webhallen, hämtas i butik jag tänkte släppa utan mellankostnad. Var tänkt att min kusin skulle hämta ut den men han fick ett Auros levererat idag så han klarar sig gott

Är ett Zotax 3080 AMP HOLO

EDIT
Hoppas inte det här klassas som en annons, eller den kanske måste upp under bortskänkes? :/

PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Det hade ju varit trevligt om man kunde ställa sig i kö för en grupp av kort.

Det blir som att stå i en bostadskö.. man säger vad man är intresserad av och sen när något kommer så blir man tillfrågad om man vill ha just det objektet. Jag förstår varför det inte finns då det skulle öka administrationen och framförallt tiden att hantera varje försäljning något enormt, men visst hade det varit smutt.. speciellt om det var samma kö för flera butiker. Dags för grafikkortsmäklare?

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity:
https://www.komplett.se/product/1168400/datorutrustning/dator...

Lager: Slut

Finns på Webhallen för 18 499 kr
https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Lager: 27st

@rabaldern denna nörd var snabbare!

För er som missade det från förra sidan och ska ha 3090, schynda schynda 🎅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tJev:

Finns det någon sthlmare här som fallit på mållinjen och desperat vill ha ett 3080 till julledigheten? Har en reservation på Webhallen, hämtas i butik jag tänkte släppa utan mellankostnad. Var tänkt att min kusin skulle hämta ut den men han fick ett Auros levererat idag så han klarar sig gott

Är ett Zotax 3080 AMP HOLO

EDIT
Hoppas inte det här klassas som en annons, eller den kanske måste upp under bortskänkes? :/

Skapa en annons. Det kostar, men du lär få sålt (ta extra för annons+frakt). Se till att bevisa att plomberingen inte har brutits.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Skapa en annons. Det kostar, men du lär få sålt (ta extra för annons+frakt). Se till att bevisa att plomberingen inte har brutits.

Det kostar väl inte att skapa en bortskänkes-annons, det vore väldigt dumt i så fall..?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Skapa en annons. Det kostar, men du lär få sålt (ta extra för annons+frakt). Se till att bevisa att plomberingen inte har brutits.

Det är endast en reservering hos webhallen, jag har inte ens betalat för kortet eller har möjlighet att hämta ut den. Hämtar jag inte ut den innan måndag kväll så trillar den ut på marknaden hos webhallen igen. Handlar alltså endast om att ge bort min reservation

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Det är endast en reservering hos webhallen, jag har inte ens betalat för kortet eller har möjlighet att hämta ut den. Hämtar jag inte ut den innan måndag kväll så trillar den ut på marknaden hos webhallen igen. Handlar alltså endast om att ge bort min reservation

Jag skrev ett PM till dig

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

15:20, så det är väl runt 40 före och minst fyra månaders väntetid med Asus prioritering.

Surt. Hade hoppas de skulle komma ett gäng till webhallen idag, men ser mörkt ut. Inte förvånande dock..

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Nvidas lansering var ju ett enda stort skämt...

Permalänk
Skrivet av garb0rq10:

Tänkte uppdatera med min köplats hos inet.
Beställde TUF non-OC 21/9 och valde att byta till OC 11/11.

Har plats 154 just nu.

Tror ni jag ska räkna bort att få det 2020?

Förmodligen får du räkna med inte inom 2020, men vem vet. Proshop säger sig få in ca 100 av 3080 TUF OC i veckan, och webhallen kring 130st eller nåt. Jag hoppas ju Inet också får nåt av denna "extraleverans", då webhallen fick denna trevliga överraskning av Asus. Samtidigt tycker jag inte 154 med order 11/11 låter så illa, på webhallen hade det nog varit 2-3 ggr högre.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk

Någon som vet om inet lyckats beta av första dagen av 3080 TUF OC-beställningar ännu? Jag beställde två dagar efter lansering. Tänkte om det var värt att avboka och försöka hitta ett kort på annat håll? Har tydligen plats 95 i kön på detta kort. Men hur stora brukar leveranserna vara. Kommer man med i nästa batch (när det nu är) så kanske det är värt att vara kvar.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Förmodligen får du räkna med inte inom 2020, men vem vet. Proshop säger sig få in ca 100 av 3080 TUF OC i veckan, och webhallen kring 130st eller nåt. Jag hoppas ju Inet också får nåt av denna "extraleverans", då webhallen fick denna trevliga överraskning av Asus. Samtidigt tycker jag inte 154 med order 11/11 låter så illa, på webhallen hade det nog varit 2-3 ggr högre.

Tror han är en av de lyckliga som fick tränga sig in i OC-kön innan inet stoppade det igen. Jag kollade med chatten typ 5 dagar efter det datumet och då var kön över 600 om jag ville byte non-OC mot OC.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Skrivet av oneill:

Tror han är en av de lyckliga som fick tränga sig in i OC-kön innan inet stoppade det igen. Jag kollade med chatten typ 5 dagar efter det datumet och då var kön över 600 om jag ville byte non-OC mot OC.

Jaha ok, det visste jag inte om.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av pettson3816:

Någon som vet om inet lyckats beta av första dagen av 3080 TUF OC-beställningar ännu? Jag beställde två dagar efter lansering. Tänkte om det var värt att avboka och försöka hitta ett kort på annat håll?

Tror de fortfarande är på första dagen, dock inte jätte många kvar, eftersom jag är 56 i kön, och jag beställde dagen efter release.

Det har dock stått stilla väldigt länge nu. Var på plats 59 20:e November, och vad jag kunnat få fram här, så har det nog inte direkt rört sig mycket även innan det i November.

Jag skulle dock säga, att du borde i alla fall ge det lite mer chans dock, för som andra skriver här, verkar det komma in en större leverans ganska snart. Man får väll anta att Inet också får ett ganska stort antal kort då också, annars är något galet.

Efter det kan du ju lättare avgöra vad du vill göra, när du vet var du ligger i kön efter det.

Avboka inte det, om du inte ligger ute med pengarna förresten, då är det bättre att i så fall gå på något annat kort och sen bara avboka det andra när du får ett av dem.

Edit: I alla fall Webhallen verkar få väldigt många. Enligt TUF OC sidan där, så är det 137 kvar från 17:e September som inte fått något kort, och Patrik sa att nästa leverans skulle täcka nästan alla dem. Så om Inet får något liknande är det mycket möjligt att du får ett också. Dock så vet jag inte om Inet brukar få lika många, mer eller mindre än Webhallen.

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 (msi gaming x trio) som jag bokade den 18e november blev bokat igår. Beställde från Inet. Nu är det bara chassit jag väntar på, som komiskt nog tog längre tid. Låg runt 180 i kö för ca två veckor sedan.

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej Patrik,

Hur ser det ut för Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB ska komma in en leverans under denna vecka. Har ni fått in eller är det försenat? Har du även lust att uppdatera kölistan?🙂

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte ett 3080/3090, men Inet har 3 st MSI 3070 GAMING X TRIO i lager butik i Sisjön: https://www.inet.se/produkt/5411687/msi-geforce-rtx-3070-8gb-...

Permalänk
Skrivet av KGB91:

Nvidas lansering var ju ett enda stort skämt...

AMDs va ännu större

eller PS5 , släppa en konsoll i typ 100 ex

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Hej Patrik,

Hur ser det ut för Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB ska komma in en leverans under denna vecka. Har ni fått in eller är det försenat? Har du även lust att uppdatera kölistan?🙂

Redan landat, uppdaterat också men säger inte så mycket förens alla har hämtat sina kort.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

AMDs va ännu större

eller PS5 , släppa en konsoll i typ 100 ex

AMD har ett par veckor på sig innan vi kan bedöma det till 100%
eller ska AMD få halva tiden mot vad Nvidia fått?

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Skrivet av bobbeyblade:

AMD har ett par veckor på sig innan vi kan bedöma det till 100%
eller ska AMD få halva tiden mot vad Nvidia fått?

Alla konsoll/komponentsläpp de två senaste kvartalen har varit riktigt dåliga skämt.

Permalänk

@webhallen

Tjena Patrick!

Någon update från ASUS om när 3080 Strix NON OC/OC korten kommer in?

Permalänk

Nu vågar jag inte hoppas för mycket, men enligt Inet ska mitt Gaming X levereras den 16:e. Har ett par beställningar på Suprim X också som jag egentligen är mer sugen på....men vad fan, måste ju ha ett kort. Ska jag ta Gaming X när det kommer eller hålla ut lite till och hoppas på leverans på Suprim X från komplett?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Alla konsoll/komponentsläpp de två senaste kvartalen har varit riktigt dåliga skämt.

Ja så är det, men det brukar va en månad sen har det börjat släppa lite, nu är Nvidia inne på andra månaden och det är fortfarande kö för de flesta kort... går att hitta 3060 Ti och
något 3090 (till sjuhelvetes överpris iofs men de finns)

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Kan det vara sant? non skicka mitt kort som jag beställde i september. dock så jag beställde jag en mus igår av dem oxå men ordernr är rätt för gpu. håller tummarna. får det för 7825kr oxå. kanske värt väntan?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |