PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av argentha89:

Ang Webbhallen ordrar för alla er. Jag beställde 2019-09-09. Många fick föra mig så jag kontaktade kundservice typ 3 gånger. Den sista ringde till IT. Han berättade att eftersom jag hade tagit med klarna så hade klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. Därför fick jag inte PS5. Han skickade en ny länk där jag skulle betala. gjorde det och fick hem PS5 för 2-3 dagar sedan. Ni som har ordrar i oktober och inte fått ps ni har förmodligen tagit klarna , och klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. tyvärr hör inte webbhallen av sig då det är väldigt många som har gjort det. så kontakta dem och be dem skicka länken så ni får eran ps5 omgående. mvh Agge

Tack för informationen! Jag har använt Klarna så ska kontakta Webhallen på måndag (blir en lång helg...). Vill minnas att de sa under mitt samtal tidigare att jag skulle få ett sms för att bekräfta min order pga Klarna, men alltid bra att dubbelkolla.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Ang Webbhallen ordrar för alla er. Jag beställde 2019-09-09. Många fick föra mig så jag kontaktade kundservice typ 3 gånger. Den sista ringde till IT. Han berättade att eftersom jag hade tagit med klarna så hade klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. Därför fick jag inte PS5. Han skickade en ny länk där jag skulle betala. gjorde det och fick hem PS5 för 2-3 dagar sedan. Ni som har ordrar i oktober och inte fått ps ni har förmodligen tagit klarna , och klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. tyvärr hör inte webbhallen av sig då det är väldigt många som har gjort det. så kontakta dem och be dem skicka länken så ni får eran ps5 omgående. mvh Agge

Skrivet av RizeCookie:

Tack för informationen! Jag har använt Klarna så ska kontakta Webhallen på måndag (blir en lång helg...). Vill minnas att de sa under mitt samtal tidigare att jag skulle få ett sms för att bekräfta min order pga Klarna, men alltid bra att dubbelkolla.

Tackar även jag för info! Skrev om det där med klarna att det avbrutits hos dem i mitt mejl till webhallen men de verkar ju inte svara på mejl så jag får testa att ringa på måndag också.

Permalänk
Skrivet av argentha89:

Ang Webbhallen ordrar för alla er. Jag beställde 2019-09-09. Många fick föra mig så jag kontaktade kundservice typ 3 gånger. Den sista ringde till IT. Han berättade att eftersom jag hade tagit med klarna så hade klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. Därför fick jag inte PS5. Han skickade en ny länk där jag skulle betala. gjorde det och fick hem PS5 för 2-3 dagar sedan. Ni som har ordrar i oktober och inte fått ps ni har förmodligen tagit klarna , och klarna tagit bort betalningen efter 12 månader. tyvärr hör inte webbhallen av sig då det är väldigt många som har gjort det. så kontakta dem och be dem skicka länken så ni får eran ps5 omgående. mvh Agge

Jag beställde 2020-09-18 från MediaMarkt och var senast i kontakt med dom för någon dag sen där de sa att de inte har någon info från leverantören. Dock såg jag att på Klarna så är min order "Avbruten" men det var ingenting de nämnde utan de sa att vi som beräknas få i December inte fått än pga de inte fått någon mer info från leverantören. Dock efter du skrev detta blev jag lite skeptiskt så ska absolut kolla upp detta med dem men tror inte det är den slutgiltiga anledningen, tror endast det är pga de inte fått in sin leverans än vilket är riktigt dåligt.. Jag frågade till och med om även fast de inte vet något än specifikt så beräklnas leveransen fortfarande ske i December? Och det svarade de ja på, sjukt för mig hur de kan vara så säkra med sitt svar men de vet inte ens vart deras leverans är.

Någon mer som väntar på sin DEcember leverans från Mediamarkt?

Permalänk
Skrivet av thatdude12:

Jag beställde 2020-09-18 från MediaMarkt och var senast i kontakt med dom för någon dag sen där de sa att de inte har någon info från leverantören. Dock såg jag att på Klarna så är min order "Avbruten" men det var ingenting de nämnde utan de sa att vi som beräknas få i December inte fått än pga de inte fått någon mer info från leverantören. Dock efter du skrev detta blev jag lite skeptiskt så ska absolut kolla upp detta med dem men tror inte det är den slutgiltiga anledningen, tror endast det är pga de inte fått in sin leverans än vilket är riktigt dåligt.. Jag frågade till och med om även fast de inte vet något än specifikt så beräklnas leveransen fortfarande ske i December? Och det svarade de ja på, sjukt för mig hur de kan vara så säkra med sitt svar men de vet inte ens vart deras leverans är.

Någon mer som väntar på sin DEcember leverans från Mediamarkt?

Den står som avbruten tills dem har skickat din order, pratade med Klarna om det för någon vecka sen.

Jag väntar fortfarande på min som skulle komma nu i December men dem ger inget tydligt svar på om det fortfarande levereras då.

Permalänk

Fick nu order skickad från netonnet NU !!!beställd 19/11 kl 08:10 digital 😀😀😀😀

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av HeroesHymn:

Den står som avbruten tills dem har skickat din order, pratade med Klarna om det för någon vecka sen.

Jag väntar fortfarande på min som skulle komma nu i December men dem ger inget tydligt svar på om det fortfarande levereras då.

Aaa okej tack för svar! Har du också beställt från Mediamarkt eller? Vilket datum isf?

Skriv gärna om du får någon uppdatering på din order!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thatdude12:

Jag beställde 2020-09-18 från MediaMarkt och var senast i kontakt med dom för någon dag sen där de sa att de inte har någon info från leverantören. Dock såg jag att på Klarna så är min order "Avbruten" men det var ingenting de nämnde utan de sa att vi som beräknas få i December inte fått än pga de inte fått någon mer info från leverantören. Dock efter du skrev detta blev jag lite skeptiskt så ska absolut kolla upp detta med dem men tror inte det är den slutgiltiga anledningen, tror endast det är pga de inte fått in sin leverans än vilket är riktigt dåligt.. Jag frågade till och med om även fast de inte vet något än specifikt så beräklnas leveransen fortfarande ske i December? Och det svarade de ja på, sjukt för mig hur de kan vara så säkra med sitt svar men de vet inte ens vart deras leverans är.

Någon mer som väntar på sin DEcember leverans från Mediamarkt?

Jag väntar, har valt att hämta upp i butik och betala där och då. Har ringt flertal gånger utan något konkret svar. Som jag skrivit tidigare så är det verkligen sista gången jag har med media markt att göra. Att du, som jag beställt två månader innan release inte fått något men flertal som beställt från release sitter hemma och lirar är totalt jävla uruselt. Skulle beställt från elgiganten så hade man inte behövt sitta i denna tråden som en påtänd ekorre och sukta efter ny information. Fyfan för media markt!

Permalänk
Skrivet av thatdude12:

Jag beställde 2020-09-18 från MediaMarkt och var senast i kontakt med dom för någon dag sen där de sa att de inte har någon info från leverantören. Dock såg jag att på Klarna så är min order "Avbruten" men det var ingenting de nämnde utan de sa att vi som beräknas få i December inte fått än pga de inte fått någon mer info från leverantören. Dock efter du skrev detta blev jag lite skeptiskt så ska absolut kolla upp detta med dem men tror inte det är den slutgiltiga anledningen, tror endast det är pga de inte fått in sin leverans än vilket är riktigt dåligt.. Jag frågade till och med om även fast de inte vet något än specifikt så beräklnas leveransen fortfarande ske i December? Och det svarade de ja på, sjukt för mig hur de kan vara så säkra med sitt svar men de vet inte ens vart deras leverans är.

Någon mer som väntar på sin DEcember leverans från Mediamarkt?

Jag beställde en DE samma dag som dig, betalade dock med kort. Fick ett mail nån vecka efter beställningen om att jag skulle få den till release. Men den 5/11 fick jag ett nytt mail om att leveransen skulle ske i december.

Har kontaktat deras kundservice hur många gånger som helst och det är alltid ”vi har inget mer specifikt datum än december”.

Permalänk
Skrivet av Tzony:

Tackar även jag för info! Skrev om det där med klarna att det avbrutits hos dem i mitt mejl till webhallen men de verkar ju inte svara på mejl så jag får testa att ringa på måndag också.

Hittade detta på Webhallen angående Klarna HPP som jag fått som betalningsmetod (att tiden gått ut). https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/betalning...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Skrivet av thatdude12:

Aaa okej tack för svar! Har du också beställt från Mediamarkt eller? Vilket datum isf?

Skriv gärna om du får någon uppdatering på din order!

Japp, gjorde det hos Media markt 19/09.

Absolut det kommer jag att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av RizeCookie:

Hittade detta på Webhallen angående Klarna HPP som jag fått som betalningsmetod (att tiden gått ut). https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/betalning...

Tack, beställde 13 maj i somras och det står klarna hpp. Blir att kontakta på måndag om detta när kundtjänst är öppet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RizeCookie:

Hittade detta på Webhallen angående Klarna HPP som jag fått som betalningsmetod (att tiden gått ut). https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/betalning...

Jag såg det där också och antog att de skulle ha åtgärdat det men har de inte det så får man ju hoppas att de inte sålt den ps5 man skulle haft till nån efter mig i kön utan att det finns en reserverad just till min order. Men känns som sagt bäst att ringa och kolla på måndag.

Permalänk
Medlem

Nu är min DE äntligen på väg från Netonnet! Beställd 08.20 19/11-20

Permalänk
Medlem

Får inet in någon leverans innan julafton?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Trodde tryggt att jag skulle få en ps5 innan jul från webhallen, förbokade ungefär 8 månader sen men är så förbannat besviken på hela deras hantering av situationen. En kompis beställde från cdon en månad innan release och han fick sin förra veckan. I och med att webhallen gick ut så sent med all information hann jag inte köpa den någon annanstans, vilken jubelåsna jag är. Ursäkta inlägget, behövde ventilera lite och spy skit på webhallen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Får inet in någon leverans innan julafton?

Dom vet inte det. Dom sa till mig att dom skulle få den 15/12. Men nu stog det okänt leveransdatum för dom så inte troligt. Om inte ett mirakel sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Nu är min DE äntligen på väg från Netonnet! Beställd 08.20 19/11-20

+1 min order blev skickad idag också

Permalänk

Om ni ska kontakta Webhallen angående Klarna HPP, så maila inte! De svarar inte på mail! Mailade dem för snart två veckor sedan och de har inte svarat mig än!

De skrev själva att när ens konsol är redo att skickas så skulle de skicka en länk så att man skulle kunna ordna betalsättet. Om de nu har skickat konsoler till folk som inte använt sig av Klarna före de som gjort det så är det ju förjävligt!

Man tycker ju att Webhallen borde ha förutsett att trycket skulle bli högt och kanske satt in åtgärder för att underlätta för både dem och oss konsumenter.

De kunde ha satt ett tak på förhandsbokningarna som de släppte i April förra året. Jag menar, konsolerna hade gått åt även om de begränsat bokningarna, och det hade gett oss konsumenter en fingervisning om att man kanske borde ha bokat på andra ställen också. De kunde även satt en begränsning på antalet konsoler man kunde boka per person.

Själv bokade jag mitt i Oktober förra året. Mina bröder bokade på Amazon dagen innan släpp, och de fick sina en vecka senare.

Permalänk

Såg ett inlägg på FB nu att en som bokade hos MM hade orderstatus ”Leverans påbörjad”. Ska man eller ska man inte ta det positivt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Såg ett inlägg på FB nu att en som bokade hos MM hade orderstatus ”Leverans påbörjad”. Ska man eller ska man inte ta det positivt?

Så har det stått för mig sedan jag bokade i september. Det står alltså så på alla ordrar. Tyvärr.

Permalänk
Skrivet av HeroesHymn:

Såg ett inlägg på FB nu att en som bokade hos MM hade orderstatus ”Leverans påbörjad”. Ska man eller ska man inte ta det positivt?

Hade han fått något mail eller liknande?

Permalänk
Skrivet av dimeyard:

Så har det stått för mig sedan jag bokade i september. Det står alltså så på alla ordrar. Tyvärr.

Det var ju ruttet..

Skrivet av Carl ulvenhag:

Hade han fått någon mail eller liknande?

Det vet jag inte, såg bara en screenshot ifrån hans order på deras sida

Permalänk
Medlem

Hej! Förhandsbokade mitt PS5 SE (20-09-18)på MM och avhämtning i butiken
Var inne på MM som ligger i kungens kurva idag och frågade hur det ligger till och hon jag pratade med sa att jag kommer få vänta tills mars, för det är väldigt många som bokat tidigare som väntar på sina med

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimeyard:

Så har det stått för mig sedan jag bokade i september. Det står alltså så på alla ordrar. Tyvärr.

Står inte någonting på min order.

Det står status sen är det helt tomt. Lika tomt som deras lager. Måste man vänta till mars är det ju ett jävla skämt hahaha. Jävla soppa det här.

Permalänk
Skrivet av Carl ulvenhag:

Jag beställde en DE samma dag som dig, betalade dock med kort. Fick ett mail nån vecka efter beställningen om att jag skulle få den till release. Men den 5/11 fick jag ett nytt mail om att leveransen skulle ske i december.

Har kontaktat deras kundservice hur många gånger som helst och det är alltid ”vi har inget mer specifikt datum än december”.

Sjukt asså...

Permalänk
Skrivet av Fjunifer:

Hej! Förhandsbokade mitt PS5 SE (20-09-18)på MM och avhämtning i butiken
Var inne på MM som ligger i kungens kurva idag och frågade hur det ligger till och hon jag pratade med sa att jag kommer få vänta tills mars, för det är väldigt många som bokat tidigare som väntar på sina med

Hon visste nog inte vad hon pratade om, har svårt att det kommer ta sådan lång tid men tror dock inte vi får våra December leveranser i December dock.. Riktigt tråkigt för jag frågade till och med deras kundtjänst efter de sagt att de inte har specifikt datum om leverans om det fortfarande kommer att ske i December och där svarar de väldigt självsäkert "ja". Känns mer som att de bara säger något för att inte göra kunderna besvikna, hur kan man självsäkert sitta och säga ja när de inte ens hört något från leverantören och det är bara 2-3 veckor kvar av December?

Känns som Mediamarkt löst detta sämst. Av andra företag så har ändå vissa fått sina december leveranser men med MM känns det inte som någon fått sin december leverans och deras kundtjänst sitter bara och säger "Vi vet inte men ni får de i December"

Permalänk
Medlem

funderar på att beställa en ps5 nu i dagarna, undrar när ni tror jag får den , dvs när nästa år vet inte riktigt hur det ligger till med leveranser o så eller kanske man ska vänta tills april eller nåt då det finns på riktigt ?

Permalänk
Skrivet av aki04:

funderar på att beställa en ps5 nu i dagarna, undrar när ni tror jag får den , dvs när nästa år vet inte riktigt hur det ligger till med leveranser o så eller kanske man ska vänta tills april eller nåt då det finns på riktigt ?

Ingen som vet med säkerhet tyvärr. Återförsäljare verkar inte heller veta när de kommer att få in fler konsoler. Vissa menar preliminärt under första kvartalet 2021, medan andra skriver till våren... I bästa fall kan man spekulera... Jag bokade på CDON häromdagen med PRELIMINÄRT leveransdatum i slutet av Februari...

Vad jag vet är det för närvarande enbart CyberPhoto.se som har öppet för nya bokningar?

Permalänk
Skrivet av aki04:

funderar på att beställa en ps5 nu i dagarna, undrar när ni tror jag får den , dvs när nästa år vet inte riktigt hur det ligger till med leveranser o så eller kanske man ska vänta tills april eller nåt då det finns på riktigt ?

Om du har gott om tid så kan du hålla koll på olika forum och sociala medier (exempelvis här) så kanske du får nys om när någon ÅF har ett släpp. Då kan du kanske få tag på ett inom en snar framtid. Har du dock inte tid med det så verkar det som att trycket kan lätta i mars/april.

Permalänk
Medlem

Nästa leverans på webhallen är beräknad januari, fick svar på mitt mejl angående min bokning 2019-10-09 Standard edition.

Klarna ordern HPP kan dem inte fixa förens dem har den fysiskt i lager va mitt svar på det i måndags.. Bara invänta januari

Visa signatur