En tyst gaming dator - underhållsfri

Permalänk
Medlem

En tyst gaming dator - underhållsfri



Edit 2: Efter mer feedback bytte jag chassi + CPU fläkt:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/14648081

]

- vill att den ska vara tyst som möjligt
- grafik kort det blev den men tar emot tacksam tips på andra grafikkort
- vattenkylning är inte underhållsfritt, tänk om de händer nåt då är allt kört
- Inet eller leverantör måste bygga denna åt mig
- gärna pimpa den med rgb som jag kan ändra färg på så länge den inte stör tystheten

Ska spela Nya Battlefield, Cyberpunk 2077, Simulatorer militär (Squad, Hell Let Loose).

Swishar 10 KR till den som hjälper mig med detta bäst!

God jul!

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Du vill nog ha snabbare minnen till ryzen. Typ 3600mhz. Sen duger också 16gb mer ån nog till spel. Tror du kan hitta billigare 2tb ssd också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

https://www.inet.se/datorbygge/b1219845/lian-tysthttps://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1219845/lian-tyst

Vad kan jag förbättra?

- vill att den ska vara tyst som möjligt
- grafik kort det blev den men tar emot tacksam tips på andra grafikkort
- vattenkylning är inte underhållsfritt, tänk om de händer nåt då är allt kört
- Inet eller leverantör måste bygga denna åt mig
- gärna pimpa den med rgb som jag kan ändra färg på så länge den inte stör tystheten

Ska spela Nya Battlefield, Cyberpunk 2077, Simulatorer militär (Squad, Hell Let Loose).

Swishar 10 KR till den som hjälper mig med detta bäst!

God jul!

Det ingår inga fläktar i detta chassi bara så du vet, och du har bara lagt till 1 fläkt.
Lian li PC-O11 är inget tyst chassi och för att få ett bra luftflöde bör du ha 6 fläktar.

Om ljudvolym är en av dina topprioriteringar hade jag faktiskt valt ett annat tyvärr.

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovan. O-11 kan vara tyst om du fyller det med fläktar för att kunna köra dem på låg hastighet. Är själv supernöjd med mitt men har 9 fläktar som rullar i 800 rpm och då är det väldigt tyst. En fläkt kommer inte fungera i det chassit

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Det ingår inga fläktar i detta chassi bara så du vet, och du har bara lagt till 1 fläkt.
Lian li PC-O11 är inget tyst chassi och för att få ett bra luftflöde bör du ha 6 fläktar.

Om ljudvolym är en av dina topprioriteringar hade jag faktiskt valt ett annat tyvärr.

Vilket chassi skulle du valt?

Edit: Fractal Design Define Mini C?

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Minne bör vara minst 3200mhz men "optimalt" skulle väl vara 3600mhz. Men 3200mhz cl16 kan man hitta till bra pris.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Vadå underhållsfritt.
Alla datorer har fläktar och de gillar ju gärna damm.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Vilket chassi skulle du valt?

Jag kan inte förneka att O11 är ett snyggt chassi, jag har själv ett men med custom loop!

Allt faller ju på preferensen vad man själv gillar.
Men som tidigare nämnt så får du räkna på 6-9st fläktar på priset, vilket är rätt mkt extra pengar bara för ett chassi.

Själv gillar jag Phanteks eclipse-serien, Be quiet dark base, Nzxt H-serien och Fractal design define-serien.

Permalänk
Medlem

Lian-Li chassit kan du få för 1400, om du inte absolut vill ha Razer versionen. Vid rea brukar de ligga ute för en tusenlapp, kanske det dyker upp någon sådant deal till mellandagsrean. Ska du lägga 2k på Chassit kanske lika bra att köpa O11 XL versionen som är lite större/förbättrad version. Men XL är lite större och kommer in om du inte vill vara begränsad angående höjd av vattenblock om vi nu antar att du ska vattenkyla och vill inte ha GPUn vertikalt monterad. Med XL så får du också plats för en 120 fläkt i bakplåtten och plats för fler diskar. Men syftet med o11 familjen är inte att de ska vara tysta utan de är bra om man vill se sina komponenter och ger manga alternativ för vattenkyling i förhållande till storleken, du bör sätta in åtminstone 4 fläktar (top/bottom) eventuellt fler på sidointaget.

Nu är jag ingen expert på AMD men jag hade kanske tagit ett billigare moderkort och lagt mer pengar på GPUn. Kanske 3070 ger lite mer prestanda om du kan få ett kort dvs. Men det beror på om du kanske tänker längre fram byta ut GPUn till nåt kraftigare. Kolla här för kompatibla ddr4 till Ryzen, tror inte de skulle fungera med 2666 mhz moduler och liksom tidigare nämnts ska du helst ha minst 3200mhz minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Vadå underhållsfritt.
Alla datorer har fläktar och de gillar ju gärna damm.

Syftar på vattenkylning

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Syftar på vattenkylning

Fläkt som fläkt?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Det är lite mer underhåll involverat i ett vattenkylt system, men damm får du in oavsett vatten eller inte. O11 har bra filter så der blir ffa rengöra filtren då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Du vill nog ha snabbare minnen till ryzen. Typ 3600mhz. Sen duger också 16gb mer ån nog till spel. Tror du kan hitta billigare 2tb ssd också.

Skrivet av Actually_Jonas:

Jag kan inte förneka att O11 är ett snyggt chassi, jag har själv ett men med custom loop!

Allt faller ju på preferensen vad man själv gillar.
Men som tidigare nämnt så får du räkna på 6-9st fläktar på priset, vilket är rätt mkt extra pengar bara för ett chassi.

Själv gillar jag Phanteks eclipse-serien, Be quiet dark base, Nzxt H-serien och Fractal design define-serien.

Skrivet av kusk0r:

Lian-Li chassit kan du få för 1400, om du inte absolut vill ha Razer versionen. Vid rea brukar de ligga ute för en tusenlapp, kanske det dyker upp någon sådant deal till mellandagsrean. Ska du lägga 2k på Chassit kanske lika bra att köpa O11 XL versionen som är lite större/förbättrad version. Men XL är lite större och kommer in om du inte vill vara begränsad angående höjd av vattenblock om vi nu antar att du ska vattenkyla och vill inte ha GPUn vertikalt monterad. Med XL så får du också plats för en 120 fläkt i bakplåtten och plats för fler diskar. Men syftet med o11 familjen är inte att de ska vara tysta utan de är bra om man vill se sina komponenter och ger manga alternativ för vattenkyling i förhållande till storleken, du bör sätta in åtminstone 4 fläktar (top/bottom) eventuellt fler på sidointaget.

Nu är jag ingen expert på AMD men jag hade kanske tagit ett billigare moderkort och lagt mer pengar på GPUn. Kanske 3070 ger lite mer prestanda om du kan få ett kort dvs. Men det beror på om du kanske tänker längre fram byta ut GPUn till nåt kraftigare. Kolla här för kompatibla ddr4 till Ryzen, tror inte de skulle fungera med 2666 mhz moduler och liksom tidigare nämnts ska du helst ha minst 3200mhz minne.

Tack för all feedback, jag byggde en ny men jag saknar en CPU kylare som passar i Phantek Evolve chassit

Se original post för EDIT.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Lian lian galahad AIO kanske.. Men chassit tvingar dig att sätta radiatorn på fronten vilket inte är optimalt. https://www.inet.se/produkt/5323180/lian-li-galahad-aio-240-r...

Permalänk
Medlem

Jag har byggt många datorer senaste 10 åren och har alltid fokuserat på låg ljudnivå och att det ska vara minimalt med underhåll och potentiella problem.

Min erfarenhet är att ett chassi med tydliga in & ut vägar för luft samlar minst damm, samt att Fractal Design och BeQuiets chassin med dämpning generellt är tystast, förutom när det sitter riktigt kraftfulla grafikkort i som pumpar ut varmluft, då är det bra med en AIO lösning eller vattenblock på dem.

Ett större chassi innebär också mer luft, temperaturerna stiger långsammare i lådan och du kan ha större och färre fläktar.

Det mesta av oljudet kommer av dåliga / billiga fläktar, antal fläktar, samt högljudda grafikkort och CPU kylare som går på högvarv under spel osv.

Slutligen så hänger mycket på effekt på CPU och grafikkort oavsett chassi, kan du undervolta din GPU och CPU eller göra en all core OC på CPU (som ex jag själv gjort) så slipper du att CPU fläktarna går på 100% för att en kärna boostar högt i 1 sekund och noterar hög temp.

Edit av alla chassin jag haft; Fractal Define R3, R6, Define 7, BeQuiet Dark Base 900 Pro, BeQuiet Silent Base 601, Ncase M1, Ghost S1, Corsair 1000D med flera så är jag mest nöjd med Fractal Define 7, det har aldrig varit så lite damm i ett chassi som jag ägt tidigare, då har vi två katter. Jag kör med 3 fläktar i front som intag, 1 fläkt i bak som utblås, det är fullt tillräckligt för en tornkylare och ett grafikkort, allt luftkylt för minimalt underhåll och maximal tystnad (klarar inte av pumpljud, särskilt från AIOs).

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ett välväntilerat chassi, rätt fläktar och bra inställd fläktstyrning så kommer den var tillräckligt tyst. Phanteks evolve känns lite svår att bygga i om man inte har bra koll egentligen.

En Lian Li lancool II skulle kunna var en ide, men det finns en hel del i kategorin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Ett välväntilerat chassi, rätt fläktar och bra inställd fläktstyrning så kommer den var tillräckligt tyst. Phanteks evolve känns lite svår att bygga i om man inte har bra koll egentligen.

En Lian Li lancool II skulle kunna var en ide, men det finns en hel del i kategorin.

Instämmer till 100%, luftflöde är extremt viktigt, skulle också vilja slå ett slag för väldesignade dammfilter som är lätta att göra rent och plocka ut.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har byggt många datorer senaste 10 åren och har alltid fokuserat på låg ljudnivå och att det ska vara minimalt med underhåll och potentiella problem.

Min erfarenhet är att ett chassi med tydliga in & ut vägar för luft samlar minst damm, samt att Fractal Design och BeQuiets chassin med dämpning generellt är tystast, förutom när det sitter riktigt kraftfulla grafikkort i som pumpar ut varmluft, då är det bra med en AIO lösning eller vattenblock på dem.

Ett större chassi innebär också mer luft, temperaturerna stiger långsammare i lådan och du kan ha större och färre fläktar.

Det mesta av oljudet kommer av dåliga / billiga fläktar, antal fläktar, samt högljudda grafikkort och CPU kylare som går på högvarv under spel osv.

Slutligen så hänger mycket på effekt på CPU och grafikkort oavsett chassi, kan du undervolta din GPU och CPU eller göra en all core OC på CPU (som ex jag själv gjort) så slipper du att CPU fläktarna går på 100% för att en kärna boostar högt i 1 sekund och noterar hög temp.

Edit av alla chassin jag haft; Fractal Define R3, R6, Define 7, BeQuiet Dark Base 900 Pro, BeQuiet Silent Base 601, Ncase M1, Ghost S1, Corsair 1000D med flera så är jag mest nöjd med Fractal Define 7, det har aldrig varit så lite damm i ett chassi som jag ägt tidigare, då har vi två katter. Jag kör med 3 fläktar i front som intag, 1 fläkt i bak som utblås, det är fullt tillräckligt för en tornkylare och ett grafikkort, allt luftkylt för minimalt underhåll och maximal tystnad (klarar inte av pumpljud, särskilt från AIOs).

Mvh

Snyggt. Vad för fläktar är bra kvalité på? Både chassi och CPU fläktar. De där med undervolta har jag ingen erfarenhet utav.

Tack för tipsen Fractal Verkar dominera marknaden. Helst vore de toppen med en mini chassi men de blir nog hett om öronen för sådant bygge

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Se till att köpa ett chassi utan fönsterglas. Fönstret släpper igenom mer ljud än en hel sida med ljuddämpande material som t.ex Fractal Design R-serien använder. Finns säkert många chassin med liknande lösningar. Ett större chassi har fler fläktplatser och du vill flytta mycket luft med många tysta fläktar på lågt vartal.

Permalänk
Medlem

Luft UT ur lådan bör premieras, det är där problemet ligger. Om möjligt beräkna kapaciteten av fläktarna sammantaget så det går mer luft ur lådan än in. Lite granna.

Men det är gissningsvis huvudsakligen akademiska skillnader. Datorn ska ju inte till rymden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Se till att köpa ett chassi utan fönsterglas. Fönstret släpper igenom mer ljud än en hel sida med ljuddämpande material som t.ex Fractal Design R-serien använder. Finns säkert många chassin med liknande lösningar. Ett större chassi har fler fläktplatser och du vill flytta mycket luft med många tysta fläktar på lågt vartal.

Det stämmer faktiskt inte, jag har varit i kontakt med BeQuiet angående detta och det är ingen större skillnad. Jag mailade dem och frågade, här är svaret;

"Thank you for taking time to contact the be quiet! Customer care. Only in measurements under laboratory conditions the glass panel has the better results in audibility. But in use there will no difference between the two are audible. So you only have to decide what version you like more."

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Snyggt. Vad för fläktar är bra kvalité på? Både chassi och CPU fläktar. De där med undervolta har jag ingen erfarenhet utav.

Tack för tipsen Fractal Verkar dominera marknaden. Helst vore de toppen med en mini chassi men de blir nog hett om öronen för sådant bygge

Noctua är nummer ett utan tvekan, både på fläktar och kylare.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det stämmer faktiskt inte, jag har varit i kontakt med BeQuiet angående detta och det är ingen större skillnad. Jag mailade dem och frågade, här är svaret;

"Thank you for taking time to contact the be quiet! Customer care. Only in measurements under laboratory conditions the glass panel has the better results in audibility. But in use there will no difference between the two are audible. So you only have to decide what version you like more."

Mvh

Fast där har du ju fel.

Vad personen innan har skrivit är en hel sida med ljuddämpande material.
Det är ganska givet att om du har en hel sida med sådant material släpper ut mindre ljud.
Man kan ju dock även tejpa på detta på en glasskiva men då försvinner ju hela poängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Fast där har du ju fel.

Vad personen innan har skrivit är en hel sida med ljuddämpande material.
Det är ganska givet att om du har en hel sida med sådant material släpper ut mindre ljud.
Man kan ju dock även tejpa på detta på en glasskiva men då försvinner ju hela poängen.

Fast så länge du har hål där ljudet slipper ut så spelar det inte så stor roll vad en sida har för material. Är som att en tjock hink med hål i botten skulle släppa ut mindre vatten än en tunn hink med hål

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fast så länge du har hål där ljudet slipper ut så spelar det inte så stor roll vad en sida har för material. Är som att en tjock hink med hål i botten skulle släppa ut mindre vatten än en tunn hink med hål

Fel igen
Ljudvågorna studsar och sitter det då ett material som hämmar detta så blir det inte lika högjutt.

Men nu skall jag inte kapa tråd mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Fel igen
Ljudvågorna studsar och sitter det då ett material som hämmar detta så blir det inte lika högjutt.

Men nu skall jag inte kapa tråd mer

Nåja, med tanke på trådens rubrik tycker jag nog att du är ganska on topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Se till att köpa ett chassi utan fönsterglas. Fönstret släpper igenom mer ljud än en hel sida med ljuddämpande material som t.ex Fractal Design R-serien använder. Finns säkert många chassin med liknande lösningar. Ett större chassi har fler fläktplatser och du vill flytta mycket luft med många tysta fläktar på lågt vartal.

Intressant, om man ändå inte har nåt att visa (ingen RGB), varför ha fönster

Skrivet av Aeig:

Noctua är nummer ett utan tvekan, både på fläktar och kylare.

Mvh

Tack för bekräftelsen, verkar som de är rolls-royce av datorfläktar. Då ska jag definitivt slå till med en sån vid köp.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

(underhållsfri)
Du får nog räkna med att byta olja (grafikkort) vart annat år eller så...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Edit: Efter feebdack bytte jag chassi + minnen MEN jag saknar en bra processkylare, för Inet lät inte mig lägga till någon
https://www.inet.se/kundvagn/visa/14645083https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/14645083
Vad kan jag förbättra?

- vill att den ska vara tyst som möjligt
- grafik kort det blev den men tar emot tacksam tips på andra grafikkort
- vattenkylning är inte underhållsfritt, tänk om de händer nåt då är allt kört
- Inet eller leverantör måste bygga denna åt mig
- gärna pimpa den med rgb som jag kan ändra färg på så länge den inte stör tystheten

Ska spela Nya Battlefield, Cyberpunk 2077, Simulatorer militär (Squad, Hell Let Loose).

Swishar 10 KR till den som hjälper mig med detta bäst!

God jul!

Ge upp mITX. Ge upp denna typen av chassie.
Satsa på en klassisk modell där chassiet följer ATX designen med insug fram och utblås bak.
Fractal Define eller Cooler Master Silencio. Ska saker vara tysta så är det Noctua fläktar som gäller, inget annat kommer i närheten.

*EDIT* missade din CPU kylare. Glöm den. Samma sak här. Noctua kylare som gäller.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

(underhållsfri)
Du får nog räkna med att byta olja (grafikkort) vart annat år eller så...

Så sant så. Bra metafor!

Skrivet av AkUs:

Ge upp mITX. Ge upp denna typen av chassie.
Satsa på en klassisk modell där chassiet följer ATX designen med insug fram och utblås bak.
Fractal Define eller Cooler Master Silencio. Ska saker vara tysta så är det Noctua fläktar som gäller, inget annat kommer i närheten.

*EDIT* missade din CPU kylare. Glöm den. Samma sak här. Noctua kylare som gäller.

Okay okay jag håller med, kan inte släppa de där med storleken, jag har inte så mycket plats > vill ha mindre än mitt nuvarande. Så de blev de här chassit Fractal Design Define C Svart.

Tror luftflödet funkar? Noctua hela slanten: vet inte om ja ska spendera mer att byta ut Fractal fläktarna till Noctua?

https://www.inet.se/datorbygge/b1220190/fractal-design Direkt länk eller original post (EDIT)

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se