3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av WHProductions:

@Webhallen några rekommendationer vilket 3080 man ska beställa hos er om man inte stått i kö. Med andra ord vilket 3080 tror du levereras snabbast för någon som inte stått i kö nu?

Som vanligt så har jag ett tips så blir det fullbokat väldigt fort, enda tips jag har går ut i denna tråd.

Skrivet av H@mp@n:

@Webhallen
Du får väl ändå betalt av Webhallen för arbetet du lägger ner? Blir lite bekymrad när du verkar göra så mycket här på din fritid. Du är nog den bästa marknadsföring Webhallen har så om något ska du få dubbel lön.

It's for the cause! är ni nöjda så reflekteras det positivt på mitt område (datorkomponenter). Sen räknar jag inte med denna frekventa närvaron när alla har fått sina GPU och CPU

Skrivet av Segafreakone:

Både jag och min bror lyckades knipa ett varsitt "MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24GB" från Webhallen igår kväll.

Bådas kort är skickade.

Vet inte vad som hände med kön som fanns på det kortet. Kanske fick ut fler kort igår men det fanns bara 2 kort i lager när vi beställde.

Kul att man fick möjligheten att handla av @Webhallen (Patrik) som varit väldigt duktig och aktiv här på forumet.

Bara en del av leveransen kom in igår, resten idag, därav såg det lite snefördelat ut ett tag

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Palit GeForce RTX 3090 GameRock OC (3 x 8-stifts)
https://www.komplett.se/product/1171795/datorutrustning/dator...
Lager: 5st

Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC
https://www.komplett.se/product/1168424/datorutrustning/dator...
Lager: 10 st

PNY GeForce RTX 3090 24GB XLR8 Gaming RGB 3-FAN 3Slot
https://www.webhallen.com/se/product/324572-PNY-GeForce-RTX-3...
Lager: 1 st

PNY GeForce RTX 3090 24GB XLR8 Gaming RGB 3-FAN 2.7Slot
https://www.webhallen.com/se/product/324571-PNY-GeForce-RTX-3...
Lager: 1 st

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som vanligt så har jag ett tips så blir det fullbokat väldigt fort, enda tips jag har går ut i denna tråd.

It's for the cause! är ni nöjda så reflekteras det positivt på mitt område (datorkomponenter). Sen räknar jag inte med denna frekventa närvaron när alla har fått sina GPU och CPU

Bara en del av leveransen kom in igår, resten idag, därav såg det lite snefördelat ut ett tag

/Patrik

Jag måste bara ge dig en stor guld-medalj för det du gjort, och kommer göra i den här tråden. När det numera är väldigt få saker som skiljer återförsäljare av datorkomponenter åt, så är exakt sådant här som gör den stora skillnaden. Jag kan garantera att jag kommer minnas denna fina kommunikation från din/er sida flera år framöver och väga in vid köp.

Jag tycker du borde löneförhandla hårt när det är dags, oavsett vad din lön ligger på idag så bör du ha lite mer än det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

@Webhallen - tror du att du orkar "bryta isär" blocket 15:08-15-12 i tabellen under produkten så att man kan få lite bättre koll på var man ligger till och därmed kan få lite hopp om livet på köpet? Det är förhoppningsvis ingenting som behöver göras så många gånger, om det inte blir en massa avbokningar förstås.

Gäller denna produkt
https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

@Webhallen - tror du att du orkar "bryta isär" blocket 15:08-15-12 i tabellen under produkten så att man kan få lite bättre koll på var man ligger till och därmed kan få lite hopp om livet på köpet? Det är förhoppningsvis ingenting som behöver göras så många gånger, om det inte blir en massa avbokningar förstås.

Gäller denna produkt
https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

My order is for 15:09 and says it is waiting a delivery on 2020-12-18 for the status. I am not getting my hopes up since it was like that for the delivery scheduled for 2020-11-13 that never showed up.

Permalänk
Medlem
Skrivet av octover:

My order is for 15:09 and says it is waiting a delivery on 2020-12-18 for the status. I am not getting my hopes up since it was like that for the delivery scheduled for 2020-11-13 that never showed up.

Thanks, good input.
I also have 15:09 but the next incoming shipment is only for 10 pcs if I have understood @Webhallen correctly.
Since the batches that are actually arriving seem to be very small, it would be nice to get some more granular information.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24GB
https://www.webhallen.com/se/product/327540-MSI-GeForce-RTX-3...

lager: Slut, men vem vet kanske dyker upp fler

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Webhallen

ASUS UPDATE:

Fick en till "One last thing" som landar då i mellandagarna, i värsta fall i början på nästa år.

RTX 3080 STRIX OC:
Denna veckas leverans: Delar av 15:09 kommer fortsatt att betas av (inte alla tyvärr)
Leveransen som blev precis bekräftad: Alla 15:09 kommer täckas, 15:10 kommer börja betas av (inte alla tyvärr)

RTX 3080 TUF OC :
Denna veckas leverans: 18e september 18.00 och tidigare
Leveransen som blev precis bekräftad: 19 september och tidigare

Kan tyvärr inte svara på individuella orders med dessa tider, hinner ärligt inte nu
Har jag inte nämnt något så har jag inte hört något

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Fick en till "One last thing" som landar då i mellandagarna, i värsta fall i början på nästa år.

RTX 3080 STRIX OC:
Denna veckas leverans: Delar av 15:09 kommer fortsatt att betas av (inte alla tyvärr)
Leveransen som blev precis bekräftad: Alla 15:09 kommer täckas, 15:10 kommer börja betas av (inte alla tyvärr)

RTX 3080 TUF OC :

Kan tyvärr inte svara på individuella orders med dessa tider, hinner ärligt inte nu

/Patrik

Riktigt kul för alla med en beställning på TUF OC! Hoppas fördelningen av korten är relativt jämnt fördelad mellan de svenska återförsäljarna. I så fall kanske man kan börja hoppas på att spela Cyberpunk och andra spel jag missat under dom 5 åren jag haft en laptop 😳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

RTX 3080 STRIX OC:

RTX 3080 TUF OC :

/Patrik

@webhallen

Jäklar vad du kämpar på! Som folk nämnt här tidigare så borde du få en en fin julbonus från Webhallen för det du gör här. Menar Webhallen har fått några nya kunder och det mycket tack vore dig.

Vi uppskattar iaf det jobb du har lagt ned här Patrik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Nja, inte riktigt så. Man fick byta kö. Vid bytet gick man in på samma tid som man la sin beställning på icke OC kortet. Dvs hade man plats 10 i kön för icke OC så betyder inte det att man fick plats 10 i kön för OC varianten. Jag tycker det var en okej kompromiss, den mest solidariska lösningen iallafall.

Jag råkade beställa fel på lanseringsdagen 15:03 ville ha ett oc, så jag bokade ett OC tre dagar efter lanseringen och avbeställde det vanliga, hade jag vetat detta så hade jag kanske haft mitt kort nu.

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha fått in några 3090 i lager, skynda fynda
https://www.komplett.se/search?q=3090

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

RTX 3080 STRIX OC:

/Patrik

Undrar vad det blir i antal ungefär, känns som 30-35 max. Hoppas nu det börjar komma såna här leveranser 2-3 gånger i månaden så det åtminstone "bara" tar 6 månader till att beta av kön 🙈

Permalänk
Medlem

@webhallen. Beställde ett 3090 Suprim X 2020-12-14, det verkar som att andra i tråden: ”Ni som fått era 3080, fyll i vilken tid och butik ni beställde ifrån (så vi övriga vet var vi befinner oss i kön)
” som beställt igår 2020-12-15 fått sina skickade, hur kommer det sig? Behöver jag ringa supporten och fråga om något är fel på min beställning? La den för hämtning i butik ”Triangeln Malmö”

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bilen:

@webhallen. Beställde ett 3090 Suprim X 2020-12-14, det verkar som att andra i tråden: ”Ni som fått era 3080, fyll i vilken tid och butik ni beställde ifrån (så vi övriga vet var vi befinner oss i kön)
” som beställt igår 2020-12-15 fått sina skickade, hur kommer det sig? Behöver jag ringa supporten och fråga om något är fel på min beställning? La den för hämtning i butik ”Triangeln Malmö”

Leveransen kom idag/igår, du får ingen grön bock förens den anländer till butik. Du får sitta lugnt i båten

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Plinga precis till i Postnords app och Proshop har packat mitt Asus 3080 EK jag beställt där.
Trodde aldrig jag skulle få det innan jul
Ska bli spännande och se hur mycket jag behöver moda för att få in det i min befintliga loop.

Hämtade precis ut mitt 3080ek. Nu blir det att modda befintlig loop med nytt kort och ny radiator.

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk

hmm..mellan vilka datum var beställningen stängd för TUF OC-korten hos webhallen?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Komplett ser ut att få in hundratals 3090 kort i början av januari, stressa inte efter att få tag i första bästa kort nu för ni kommer förmodligen kunna välja det ni vill ha då.

Permalänk
Medlem

Känns lagom kul o sitta i asus tuf icke OC kön nu alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Komplett ser ut att få in hundratals 3090 kort i början av januari, stressa inte efter att få tag i första bästa kort nu för ni kommer förmodligen kunna välja det ni vill ha då.

Det finns ju hela tiden 3090 att få tag på och lager finns överallt, tror inte 3090 behöver vara med i diskussionen längre som 3080. De som ville betala 20k+ för det har redan köpt det och det är inte några problem med att få tag i det längre. Finns redan tiotals av varje av de olika 3090 modellerna i lager hos komplett o även hos andra åf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tydligen så är bara pumpen 40 db så jag vet inte.

820$ msrp blir 11000?

Du menar för högt?

Permalänk
Medlem

MSI Suprim X RTX 3080

Fick denna bjässe idag. Köpt från komplett 09/12/2020 14:42.
Riktigt nöjd än så länge, överklockat med +135 core clock och +1000 mem clock och Cyberpunk går som smör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

RTX 3080 STRIX OC:

Fan vad fint!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

verkar som palit gamerock gick från 10 inkommande kort till 15st hos Webhallen så grattis till er 5 som kommer få kort ☺️👍🍻

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

https://imgur.com/L7issSO
https://imgur.com/L7issSO
MSI Suprim X RTX 3080

Fick denna bjässe idag. Köpt från komplett 09/12/2020 14:42.
Riktigt nöjd än så länge, överklockat med +140 core clock och +1000 mem clock och Cyberpunk går som smör

Ska ju va tystaste 3080 kortet, går det tyst?`

Och hur får du signal hemma med faraday buren där?

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer stå helt still under jul och mellandagarna? Är det först andra veckan i januari det rullar på?

Man hoppas på att det fortfarande rullar in GPU men tror inte det. Lär stå still fram till andra veckan i januari.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oneill:

läste precis proshops senaste uppdatering på 3080 tuf korten...
1/10 inkommande kort non-OC vs OC.

@asus.david
Jag kollade lite vad du har skrivit tidigare om allokeringen av norden och att vi vanligtvis köper mer OC.
Det stämmer väl denna gången också men var hyffsat jämt vad gäller tuf-korten.
Dock har det gått 3 månader snart och en allokering borde man kunna justera.
Vet du om det är någon justering pågång?
Eller producerar Asus helt enkelt så mycket mindre non-OC kort totalt?

Tja!

Vi lokalt kan inte påverka hur mycket som produceras och jag ser inte heller hur mycket som globalt produceras. Så tyvärr kan jag inte ge dig ett 100% svar. Vi kan bara fördela på det som allokerats till Europa och i sin tur vad vi får allokerat för Norden. Jag tror dock att även om Norden har generellt större andel OC än övriga Europa så har nog Europa högre andel OC vs Asien och USA oavsett.
Vad gäller vår "forecast"(önskemål om vad vi önskar få producerat) är den större på både non-OC och OC än vad vi faktiskt kan få från nVidia.
En positiv trend var iaf att denna vecka skickas det ut mycket mer 3080/3090 till butikerna igen, så förhoppingsvis börjar det iaf lossna lite generellt. *håller tummarna*

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Nä!! Nu har jag haft 8000kr på mitt e-sparkonto till ingen nytta, eftersom jag först lär få mitt TUF 3080 OC ngn gång i januari så åkte pengarna in på börsen och hoppas de gör bättre nytta där än på ett 0%-räntekonto
YOLO ^^

Gjorde samma sak, fast på releasedagen hahah:)) Tog ut dem här om dagen eftersom att mitt TUF OC verkar komma i helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Hämtade precis ut mitt 3080ek. Nu blir det att modda befintlig loop med nytt kort och ny radiator.

Grattis. Uppdatera gärna med lite temps och max stabil clock när loopen är igång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Ska ju va tystaste 3080 kortet, går det tyst?`

Och hur får du signal hemma med faraday buren där?

Jasså är detta den tystaste? Helt ljudfri är den då inte, men tyst nog så jag inte hör den alls när jag spelar. Den har lite coil whine ibland men har läst att det kan fixa sig självt med tiden.