PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Pratade med EGs support för att fråga om min registrering till utlottningen var genomförd men personen saknade mandat för den informationen.

Aja, fingers crossed x

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Blev det en giveaway? vad är det som de ger gratis? Jag ser det som ett försök att bli av med skalpers... Jag sa att det skulle komma infon idag, och den kom idag.

När jag läste giveaway så antog jag för att få en köplats, inte att de skulle ge bort konsollerna haha
Antagligen bra mot scalpers och även för deras egna servrar

Dock skulle jag helst velat se att Sony ordnade någon form av trogen kund fördelning istället (har man ägt PS1, PS2, PS3, PS4 samt varit PS+ kund sedan oändligt antal år så kan jag tycka man borde fått förtur )

Permalänk
Skrivet av Tzony:

Beställde 9e oktober 2019 så man kan ju hoppas att även jag kan få tilldelning då men jag har inte allt för höga förhoppningar.

Jag bokade dagen före dig och fick idag efter drygt två veckor svar från kundtjänst som skriver så här.

"Ser att ni har en order XXXXX för ett PS5. Denna kommer troligen skickas ut efter vi får nästa inleverans med konsoler. Dock vet vi inte när exakt det kan vara. Håll utkik för ett mejl om när denna har packats och skickats iväg. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Fortfarande inte ett pip från MM...

Bäställde SE den 18/9... Är väl ingen ide att maila kundtjänst, förra gången tog det en vecka innan jag fick svar.

Hur har det gått för er andra som har bokat hos MM?

Skumt. Jag beställde SE den 19/9 och fick bekräftelsemail om leverans igår. En till här i forumet beställde också den 19/9 och även han har fått bekräftelse om utskick.
Ring dem och kolla.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Skumt. Jag beställde SE den 19/9 och fick bekräftelsemail om leverans igår. En till här i forumet beställde också den 19/9 och även han har fått bekräftelse om utskick.
Ring dem och kolla.

Det är samma för mig, beställde 19/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Så.. Nu när elgiganten kör lottning istället för att släppa som senast.. vilka butiker finns kvar att hoppas på?

Power kanske gör ett till random släpp?
Netonnet? Har de någon bokningskö kvar?
Digital edition på CDON ?

Amazon kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Skumt. Jag beställde SE den 19/9 och fick bekräftelsemail om leverans igår. En till här i forumet beställde också den 19/9 och även han har fått bekräftelse om utskick.
Ring dem och kolla.

Skrivet av HeroesHymn:

Det är samma för mig, beställde 19/9

Hann inte ringa idag. Ska ringa imoegon bitti om jag inte fått något på mailen tills dess!

Kanske beror på att jag valt att hämta/betala i butik?
Jag trodde faktiskt att det skulle gå snabbare då. Litar inte på postnord 😄

Permalänk
Skrivet av Skaliss:

Hann inte ringa idag. Ska ringa imoegon bitti om jag inte fått något på mailen tills dess!

Kanske beror på att jag valt att hämta/betala i butik?
Jag trodde faktiskt att det skulle gå snabbare då. Litar inte på postnord 😄

Det skulle jag inte tro att det är därför. Det går inte snabbt att få den skickad heller, min står fortfarande bara som registrerad

Permalänk

Nån som har insyn i hur många PS5:or som Elgiganten planerar att lotta ut på fredag? Hur stor leverans får dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tzony:

Beställde 9e oktober 2019 så man kan ju hoppas att även jag kan få tilldelning då men jag har inte allt för höga förhoppningar.

Chattade med en på supporten igår och frågade om beställning som jag gjorde 25/11. Han sa att den preliminärt skulle täckas av den leveransen som troligtvis skulle komma in inom två veckor. Sen så har dom ju haft fel information tidigare så vågar inte lita på informationen jag fick. Men såklart så hoppas jag ju att den stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Nån som har insyn i hur många PS5:or som Elgiganten planerar att lotta ut på fredag? Hur stor leverans får dem?

Jag har ingen aning om detta är relaterat till fredagens släpp, men jag såg att Elgiganten för ett par dagar sedan ändrade webblager till 5+ för både SE och DE. Efter att ha kollat lite snabbt så verkar de flesta produkter som finns i webblager vara listade som <5, 5+, 50+ eller 100+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroesHymn:

Det skulle jag inte tro att det är därför. Det går inte snabbt att få den skickad heller, min står fortfarande bara som registrerad

Min är i veddesta och ska anlända imorgon

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Min PS5 som beställdes den 18/9 SE kommer imorgon enligt PostNord.
Nu längtar man till julafton istället. 😲

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Min är i veddesta och ska anlända imorgon

Sweet, såg nu att min också kommer imorgon 😁

Permalänk
Medlem

Är det satt något tid under fredagen på när EG kommer att starta sin utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Är det satt något tid under fredagen på när EG kommer att starta sin utlottning?

På instagram står det ”på morgonen” men ingen tid

Permalänk
Skrivet av koreinu:

Är det satt något tid under fredagen på när EG kommer att starta sin utlottning?

Skrivet av padinni:

På instagram står det ”på morgonen” men ingen tid

De har också sagt att man måste utföra köpet under fredagen så förmodligen är det på morgonen/förmiddagen så folk hinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Min är i veddesta och ska anlända imorgon

Samma här, kommer fram imorgon

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbokade min i september, och kunde hämta ut den idag på MM. Vet att dom bara fick in 3st under hela dagen så ser nog kärvt ut ett bra tag till :S

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

EG öppnar runt 10 så är rätt säker att de lyckligt lottade har kod absolut senast 11.30

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas en Playstation 5 i Stockholm Häggvik hos Elgiganten. Så om någon är i krokarna så kan det vara värt att haffa den så fort Elgiganten öppnar imorgon.
https://i.imgur.com/NMMtfXs.png
https://i.imgur.com/wGFa9xl.png

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet att det är bekräftat endast standard edition elgiganten släpper igen? Vill helst ha en DE.
Om jag nu ens vinner lottningen att köpa..

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Är det någon som vet att det är bekräftat endast standard edition elgiganten släpper igen? Vill helst ha en DE.
Om jag nu ens vinner lottningen att köpa..

Yes, på elgigantens instagram post om lottningen skriver de "PS5-nyheter! Vi kommer nu få in fler PS5 i lager och för att göra det så rättvist som möjligt så har vi valt att hålla en utlottning om vem som ska få köpa Playstation 5 Standard Edition. 🎮"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Är det någon som vet att det är bekräftat endast standard edition elgiganten släpper igen? Vill helst ha en DE.
Om jag nu ens vinner lottningen att köpa..

Jag tar gärna din kod för en SE för en röding

(om du vinner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag tar gärna din kod för en SE för en röding

(om du vinner)

Återkommer om jag bestämmer mig för att avvakta och vänta på DE istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det verkar finnas en Playstation 5 i Stockholm Häggvik hos Elgiganten. Så om någon är i krokarna så kan det vara värt att haffa den så fort Elgiganten öppnar imorgon.
https://i.imgur.com/NMMtfXs.png
https://i.imgur.com/wGFa9xl.png

Tvek på att den kommer stå ute i varuhuset va? Eller är det så de gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Tvek på att den kommer stå ute i varuhuset va? Eller är det så de gör?

Jag har ingen aning men jag ser inte varför den inte skulle göra det. De skyltar trots allt med att den finns i varuhuset men att man inte kan boka den i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag har ingen aning men jag ser inte varför den inte skulle göra det. De skyltar trots allt med att den finns i varuhuset men att man inte kan boka den i förväg.

Kanske är så. Bor precis bredvid, går nog förbi en sväng vid 7 och ser om någon annan står i kö. Om inte kanske det är värt att ge det ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Kanske är så. Bor precis bredvid, går nog förbi en sväng vid 7 och ser om någon annan står i kö. Om inte kanske det är värt att ge det ett försök

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Är det någon som vet att det är bekräftat endast standard edition elgiganten släpper igen? Vill helst ha en DE.
Om jag nu ens vinner lottningen att köpa..

Snackade med dom på DM och det skulle bara vara SE