PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av sifri:

Jag fick bekräftelse även fast jag var medlem och inloggad

Jag fick tillslut också en bekräftelse, men jag var bara medlem hos elgiganten i sig men jag tror inte jag var med i kundklubben, så kan ju vara något sånt också. De kanske menar att om man redan var med i kundklubben får man inget meddelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Det är det inte. Det kommer en story idag

Det var den infon jag hade fått. Saker händer och de kanske inte var redo att skicka ut den. Storyn kommer imorgon. Sedan kan man välja att tro på det eller inte.

Tror det är dags att du ser över din källa (som du inte vill avslöja, men gissningsvis nån lös kontakt med någon som sköter insta - eller påstår sig ha koll på insta)
Det var en form av giveaway vilket du förnekade och det var fel dag...haha
Nåja, det tycker jag känns rätt ok (även om jag tyckte jag satt bra till med info om hur man bäst handlar på EG så är det hopplöst att pricka in en).
UNdra hur många de släpper

Permalänk
Medlem

Jag tror att de släpper runt 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Elgiganten

Efterfrågan på Playstation 5 är större än någonsin.
För att göra det så rättvist som möjligt så har vi
valt att hålla en utlottning om vem som ska få köpa
Playstation 5 Standard Edition.
Anmälan stänger den 17/12 kl 23:59 och på
morgonen den 18/12 kommer vårt system att
slumpmässigt välja ut vilka som får köpa denna
gång.
Ni som har blivit utvalda kommer att få en unik kod
via mail. Läs sedan instruktionerna i mailet för att
genomföra ditt köp. Köpet måste genomföras på
Fredag 18/12 och konsolen skickas ut inom 5 dagar.
Genom att använda denna lösningen så säkerställer
vi att köpen sker på lika vilkor för alla.
Gå in på elgiganten.se/PS5 för att läsa mer och för
att anmäla er!

Med andra ord så får man den ej innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YouZZir:

Den borde dyka upp 21-23e om du slutför köpet snabbt.

Permalänk
Skrivet av YouZZir:

Man måste slutföra köpet på nu på fredag den 18e om man blir lottad, och alla beställningar innan 19e levereras innan jul enligt elgiganten

Permalänk
Skrivet av YouZZir:

blev virrigt när man "måste" blio klubbmedlem för att vara med i utlottningen, problemet va väl att man redan är det o då trycka på bli medlem en gång till verka skumt.. men man får väl hoppas man blev med i utlottningen då

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Med den oturen som jag haft detta år och särskilt gällande att få tag på ett ps5 så kommer jag vara en av dom stackarna som inte får ett innan jul...känns som att det är sista chansen att få ett nu

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Tror det är dags att du ser över din källa (som du inte vill avslöja, men gissningsvis nån lös kontakt med någon som sköter insta - eller påstår sig ha koll på insta)
Det var en form av giveaway vilket du förnekade och det var fel dag...haha
Nåja, det tycker jag känns rätt ok (även om jag tyckte jag satt bra till med info om hur man bäst handlar på EG så är det hopplöst att pricka in en).
UNdra hur många de släpper

Blev det en giveaway? vad är det som de ger gratis? Jag ser det som ett försök att bli av med skalpers... Jag sa att det skulle komma infon idag, och den kom idag.

Permalänk

Hade varit kanon om elgiganten hade gett någon siffra på hur många de får in, så att man får en aning om det handlar om en chans på 100 av 20000 eller 1000 av 20000 t.e.

Permalänk

Kan ändå tycka att EG:s sätt är bra för att förhindra scalpers. Skulle de få tag på konsoler ändå så blir det svårt för dem att kränga iväg före jul då de lär levereras av EG bara någon dag före.

Permalänk

Oavsett vad de gör som är alla missnöjda. Jag tycker personlig att slippa sitta och spamma F5:an hela dagen är ganska skönt. Får man det fine, annars ska man vänta till nästa. Det är en konsol hörni, och i Max 1,2 månader så kommer alla som vill ha det, att ha den...
EG försöker iallafall att göra något mot skalpers, lättast för de är bara att släppa maskinerna, de känner exakt lika mycket pengar, men istället väljer de att ha några personer och arbetar på detta i flera dagar.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad de gör som är alla missnöjda. Jag tycker personlig att slippa sitta och spamma F5:an hela dagen är ganska skönt. Får man det fine, annars ska man vänta till nästa. Det är en konsol hörni, och i Max 1,2 månader så kommer alla som vill ha det, att ha den...
EG försöker iallafall att göra något mot skalpers, lättast för de är bara att släppa maskinerna, de känner exakt lika mycket pengar, men istället väljer de att ha några personer och arbetar på detta i flera dagar.

Det enda som det troligtvis beror på är brist på info. Sedan när EG gissar något så vill man att fler företag skall gissa.
Ovissheten, sedan när folk som beställt 2019 januari, och andra december 2020 varpå de som beställt senare gör folk som beställt tidigare osäkra, är något fel, har DHL kört i diket med paketet, räckte inte krediten, måste dom sälja bilen för att få lös kredit. (skulle kunna gissa lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddejr10:

Med den oturen som jag haft detta år och särskilt gällande att få tag på ett ps5 så kommer jag vara en av dom stackarna som inte får ett innan jul...känns som att det är sista chansen att få ett nu

Det är nog mer tur att vinna lotteriet än otur att inte vinna. Du har oddsen mot dig, med ganska stora mått, tyvärr. Siktar istället på 2021 nu.

Permalänk
Medlem

Hoppas att man kan ge bort lotten till någon på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Det står att man måste genomföra köpet på Elgiganten senast den 18/12.
Därefter ska de skicka konsollen vilket ska ske inom fem dagar.
Sen ska PostNord leverera den till dig.
Jag har svårt att se att det kommer hinnas med innan julhelgen.

Permalänk
Medlem

Har pratat med webhallen under dagen. Dom har en OBEKRÄFTAD leverans som ska ske denna eller nästa vecka.

Enligt han jag pratade med så ser det ut som att jag får tilldelning där.

Beställde 6e oktober 2019.

Permalänk
Medlem

Amazon hallå?😴🥱

Permalänk

Försökt skriva upp mig på Elgigantens utlottning nu, men det står att jag ska få ett email som bekräftar mitt medlemskap.. men har inte fått något? Skumt. Kanske mycket trafik eller något, men skulle verkligen vilja få det överstökat haha.

Permalänk
Skrivet av Gladion97:

Försökt skriva upp mig på Elgigantens utlottning nu, men det står att jag ska få ett email som bekräftar mitt medlemskap.. men har inte fått något? Skumt. Kanske mycket trafik eller något, men skulle verkligen vilja få det överstökat haha.

Är du medlem? Elgiganten skrev detta ang. de som redan är medlemmar:

"om man redan är medlem så ska man ändå signa upp sig. Då är man med i utlottningen. Dock kommer det i dagsläget inget bekräftelsemail direkt för befintliga medlemmar"

Permalänk
Skrivet av kalletheslayer:

Är du medlem? Elgiganten skrev detta ang. de som redan är medlemmar:

"om man redan är medlem så ska man ändå signa upp sig. Då är man med i utlottningen. Dock kommer det i dagsläget inget bekräftelsemail direkt för befintliga medlemmar"

Nope är inte tidigare medlem. När jag trycker på att anmäla mig till utlottningen + medlemskapet så står det så här: ''Du är nu medlem av Elgigantens kundklubb, inom kort får du ett mail med mer information''.

Permalänk
Skrivet av Gladion97:

Nope är inte tidigare medlem. När jag trycker på att anmäla mig till utlottningen + medlemskapet så står det så här: ''Du är nu medlem av Elgigantens kundklubb, inom kort får du ett mail med mer information''.

Ah alright, jag var medlem men inte i kundklubben så vet inte hur det skiljer sig men jag fick mitt mail tillslut, men inte direkt efter att jag skrev upp mig. Antar att det är rätt högt tryck på folk som skriver upp sig, tyvärr

stavfel
Permalänk
Medlem

Fortfarande inte ett pip från MM...

Bäställde SE den 18/9... Är väl ingen ide att maila kundtjänst, förra gången tog det en vecka innan jag fick svar.

Hur har det gått för er andra som har bokat hos MM?

Permalänk
Medlem

Var det någon aktiveringslänk i mailet? Har heller inte fått något mail..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Bäställde SE den 18/9... Är väl ingen ide att maila kundtjänst, förra gången tog det en vecka innan jag fick svar.

Prova att ringa dem.
Har pratat med dem ett par gånger. 😋
Räkna dock med uppemot 1h kötid

Jag pratade med dem igår och då sa de att det fanns en konsoll reserverad till mig och att den troligtvis skulle skickas den här veckan.

Nu finns den registrerad i PostNords app.

Beställde SE den 18/9.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YouZZir:

Prova att ringa dem.
Har pratat med dem ett par gånger. 😋
Räkna dock med uppemot 1h kötid

Jag pratade med dem igår och då sa de att det fanns en konsoll reserverad till mig och att den troligtvis skulle skickas den här veckan.

Nu finns den registrerad i PostNords app.

Beställde SE den 18/9.

Lycka till!

De har väl tagit bort telefonnumret från sin hemsida? Misstänker att det är ett gäng som ringer

EDIT: Jag som är blind... finns där

Permalänk
Medlem

Så.. Nu när elgiganten kör lottning istället för att släppa som senast.. vilka butiker finns kvar att hoppas på?

Power kanske gör ett till random släpp?
Netonnet? Har de någon bokningskö kvar?
Digital edition på CDON ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Har pratat med webhallen under dagen. Dom har en OBEKRÄFTAD leverans som ska ske denna eller nästa vecka.

Enligt han jag pratade med så ser det ut som att jag får tilldelning där.

Beställde 6e oktober 2019.

Beställde 9e oktober 2019 så man kan ju hoppas att även jag kan få tilldelning då men jag har inte allt för höga förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Så.. Nu när elgiganten kör lottning istället för att släppa som senast.. vilka butiker finns kvar att hoppas på?

Power kanske gör ett till random släpp?
Netonnet? Har de någon bokningskö kvar?
Digital edition på CDON ?

Potentiellt så är det väl några vinnare på EG lotteriet som inte kommer slutföra sina beställningar 19/12. Så antingen lottar de fram flera vinnare eller smyger ut eventuella överblivna på hemsidan random 20/12
Annars är det väl helt stängt med bokningar överallt.
Eftersom EG bara verkar sälja bekräftade är det väl där man har störst chans om man har bråttom.
Annars finns det väl möjlighet att Netonet, MM, CD börjar öppna upp sina köer för leverans i senare delen av Q1 snart.
Webhallen och Inet har fortfarande 14 månader respektive 7 månader kö att beta av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Har en preliminärt q1 2021, troligtvis mars