3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av PapaBizz:

@Webhallen
Köpte Ventus 3X OC på lanseringsdagen, 15:19, ordernr XXXXX312.
Såg att det skulle komma in 10st, hur ser det ut för mig att få kortet innan nyår?

Kontaktade kundtjänst men de säger de inte kan vart jag ligger i kön.
Mvh

Antar att det är RTX 3080 du menar, de 10 har redan landat, men du har plats 3 så när nästa tilldelning kommer så ser det ljus ut för dig
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Landhow:

Väldigt sent ute i spelet! Bestämde mig för att införskaffa ny dator förra veckan. Efter lite efterforskning bestämde jag mig för Ryzen och RTX 3080. Följt denna tråd några dagar och inser att det inte är så enkelt Spammar Komplett och Netonnet men missade Kompletts release med någon minut, stod att den var i lager men gick inte lägga den i varukorgen. Har iaf plockat ihop en webhallen config med Ryzen 5600x och TUF 3080 OC. Inser nu att TUF kanske inte var det bästa valet då väldigt många är ute efter just det kortet.

Är det bättre att förboka något annat än RTX 3080-kort för att få något tidigare måntro?

Samma här. Vart bokade du 5600x?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Skrivet av jajmut:

Såg du detta via mail/sms eller via hemsidans "Mitt konto"?

Fick mail från Netonnet, och sms från instabox och på min sida på hemsidan står den som skickad också

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blacksheep:

Fick mail från Netonnet, och sms från instabox och på min sida på hemsidan står den som skickad också

Kung, hoppas att allt går vägen!

Permalänk
Medlem

@webhallen du får ha en trevlig julledighet och god jul 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Fick mail från Netonnet, och sms från instabox och på min sida på hemsidan står den som skickad också

Min står i status ”mottagen”. Vad det än betyder?

Permalänk
Medlem

Blö, sitter och väntar på TUF icke OC från Netonnet, sticker ju duktigt i ögat när man ser folk som fått sina OC postade nyss då det inkom i sortimentet nyligen. Chansen att jag kan ändra min "releasedagsprissatta" beställning till en OC och betala extra mellanskillnad lär ju vara 0. Sigh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Japp, det var det jag använde! Blev ju lite OC + lägre temp/powerconsumption för min del så jag är helnöjd!

Som Joel skriver, en liten varning dock. Grafen kan vara lite svårtydd så var noga så du inte övervoltar istället! kan skicka bild på min graf om du skulle behöva!

Sorry för OT, men om jag trycker på ctrl+F så får jag upp en graf, men jag kan inte ändra kurvan. Måste jag låsa upp något (eller läsa en manual kanske...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Sorry för OT, men om jag trycker på ctrl+F så får jag upp en graf, men jag kan inte ändra kurvan. Måste jag låsa upp något (eller läsa en manual kanske...)

Finns en artikel i ämnet som jag tänkte ta stöd av:
https://www.sweclockers.com/artikel/30574-guide-sankt-spannin...

Permalänk

God morgon @webhallen har fått mitt kort men inte fått några koder till cod eller Geforce now. kanske jag som missförstått något kanske inte gäller längre? ordernummer slutar på 6742 iaf

Permalänk

😂 Gutted I missed the TUF OC drop after watching this forum all day for weeks. Congrats to everyone that got their cards. Have a very Merry Christmas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Samma här. Vart bokade du 5600x?

Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Blö, sitter och väntar på TUF icke OC från Netonnet, sticker ju duktigt i ögat när man ser folk som fått sina OC postade nyss då det inkom i sortimentet nyligen. Chansen att jag kan ändra min "releasedagsprissatta" beställning till en OC och betala extra mellanskillnad lär ju vara 0. Sigh.

Samma sits här.. När beställde du ditt kort?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Styrkekramar och handhjärtan till er som beställde TUF non OC, vi tänker på er!

Permalänk
Medlem

Man är väl lte skadad när man varje dag loggar in på sin ordersida för att se om något har hänt även om man var sen och bokade ett 3080 TUF OC som "bör" komma i Januari.

Antar jag inte är ensam skadad här

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamanatsi:

God morgon @webhallen har fått mitt kort men inte fått några koder till cod eller Geforce now. kanske jag som missförstått något kanske inte gäller längre? ordernummer slutar på 6742 iaf

Cod:
https://www.webhallen.com/se/campaign/8649-Nvidia-COD-Bundle
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/cod-black-ops-...

När det gäller Geforce Now så borde du få en kod.
https://www.webhallen.com/se/campaign/8650-Nvidia-GeForce-Now
https://www.nvidia.com/en-us/geforce-now/1-year-founders-memb...

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Blö, sitter och väntar på TUF icke OC från Netonnet, sticker ju duktigt i ögat när man ser folk som fått sina OC postade nyss då det inkom i sortimentet nyligen. Chansen att jag kan ändra min "releasedagsprissatta" beställning till en OC och betala extra mellanskillnad lär ju vara 0. Sigh.

Skrivet av Oggaaaa:

Samma sits här.. När beställde du ditt kort?

Precis samma här... Beställde mitt den 22e september men inte ett knyst om det än så länge...

Permalänk
Medlem

Då var det den 18 december. Får vi se om det dyker upp några Asus strix 3080 kort idag eller om det är nya förseningar. Verkar ju som Overclockers uk och Scan fick sina för ett par dagar sen. Scan verkar ju också ha över 100 inkommande kort av OC modellen vilket verkar lovande. Kanske man bara behöver vänta någon vecka till.
Missar väl ändå COD spelet men hoppas ju det kommer ett nytt spel istället. Sjukt om man inte ska få något spel när det var en säljpunkt när man köpte det.

Permalänk
Skrivet av Gwydon:

Vilken butik? Inet? Vet du vilken plats i kön du var?

Det var från Inet, men jag är osäker på köplats dessvärre!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av hamanatsi:

God morgon @webhallen har fått mitt kort men inte fått några koder till cod eller Geforce now. kanske jag som missförstått något kanske inte gäller längre? ordernummer slutar på 6742 iaf

Sådär luddiga får vi inte vara! (så andra vet så är de 4 endast behjälpliga om jag vet vilken serie de tillhör alls så som en CPU launch där alla har samma första siffror pga de i tiden är sammanhängande) drar pm till dig!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirderfNossral:

Det var från Inet, men jag är osäker på köplats dessvärre!

Gött. Jag låg på plats 13 den 2 december, så nu ligger man väl på plats 12 iaf då :).

Permalänk
Medlem

Morgon @webhallen, har asus strix 3080 OC dykt upp denna vecka ännu eller håller vi tummarna för att dom kommer in idag?

Permalänk
Medlem

Igår kom mitt 3080 TUF OC som jag beställde på launchday. Bara 3 månader senare, men vilket kort sen!

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Hoppas inet får några strix oc idag. Har fortfarande plats 7, så känner mig säker på att få en vid leverans.

Permalänk
Medlem

Och där plingade det till i Budbee-appen att man har ett paket från Webhallen som ska levereras idag

TUF OC 3080, 15:50 17e September för de nyfikna.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Morgon @webhallen, har asus strix 3080 OC dykt upp denna vecka ännu eller håller vi tummarna för att dom kommer in idag?

De är inreggad i vårt system nu så bör hända lite saker idag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

De är inreggad i vårt system nu så bör hända lite saker idag

Inga icke OC i veckans leverans?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Börjar tro starkt på att det blev knas med min beställning av 3080 tuf oC på Netonnet igår. Order står fortfarande i status mottagen. Har ni får era kort skickade / status ändrad?

Permalänk
Medlem

God morgon @Webhallen

Råkar du veta hur det går för MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB? Står 30st "tidigast v51" men det var ett tag sedan uppdatering skedde. Ordernummer XXXXX177.

Stort tack på förhand.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av kabex:

Och där plingade det till i Budbee-appen att man har ett paket från Webhallen som ska levereras idag

TUF OC 3080, 15:50 17e September för de nyfikna.

Det har alltså gått tre månader sen release och vi är fortfarande på första timmen, helt absurt. Jag kommer verkligen få lida för att jag försökte vänta in så många rescensioner som möjligt på AIBs innan köp.