3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

För ett överprisat överpris

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Webhallen Vad innebär "grön bock"?

På min 3090 Strix OC beställning står det "transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-29."

Innebär detta att jag kan förvänta mig ett kort vid det datumet?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciffar:

Nu körde jag på GameRock mest för att det inte va så lång kö och det verkar vara ett bra presterande kort, men jag tror ändå att den skulle se helt ok ut om man stänger av allt blinkande och har den i en solid färg. Det enda som stör lite är GameRock loggan som dom har slängt på precis överallt på kortet, den kunde man klarat sig utan

jo läste på lite om det kortet och det ska visst vara riktigt bra 🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

@Webhallen Vad innebär "grön bock"?

På min 3090 Strix OC beställning står det "transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-29."

Innebär detta att jag kan förvänta mig ett kort vid det datumet?

Följer du tråden eller går du in postar ett inlägg när du känner för det bara?
Här har du svaret som Patrik redan besvarat:

"ASUS UPDATE:

Denna leveransen bör landa mellandagar/ tidig januari.

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan ju fira med att man gått från plats 24(5/11), 22(17/11) till 19(18/12) i kön för 3080 ROG Strix OC på inet.
Så max 3 kort på en månad om ingen avbokat, för kort hade det kommit enligt supporten.

Lagomt besviken att man intalade sig att en dator med bara ROG produkter skulle vara kul, nu när man blir utan 3080 i jul istället.

Permalänk
Skrivet av griid:

Följer du tråden eller går du in postar ett inlägg när du känner för det bara?
Här har du svaret som Patrik redan besvarat:

"ASUS UPDATE:

Denna leveransen bör landa mellandagar/ tidig januari.

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik"

Det var väll också ett inlägg om att några Asus 3080 skulle komma, om jag inte mindes fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De är inreggad i vårt system nu så bör hända lite saker idag

Skrivet av griid:

Följer du tråden eller går du in postar ett inlägg när du känner för det bara?
Här har du svaret som Patrik redan besvarat:

"ASUS UPDATE:

Denna leveransen bör landa mellandagar/ tidig januari.

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik"

Med tanke på att han sade att det kom in 3080s under morgonen så känns det fullt möjligt att saker han ändrats.

Min 3080 strix OC order ändrades under morgonen till att den skulle transporteras från Centrallager till Butiken (Tidigare stod det Distributör -> Centrallager och sen till butiken.

Nu har den tyvärr ändrats tillbaka igen till den gamla statusen så jag hoppas att den är i "limbo" och att jag inte missade denna leverans med..

Edit: Sen kanske han inte svarade med finaste meddelandet till dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

För ett överprisat överpris

Jag håller med dig!
Riktigt dyrt för ett 3070 även om jag själv blev lite sugen bara för att kunna spela under ledigheten i väntan på 3080.
Men känns inte värt det. Får ändå inte tillbaka pengarna om man ska sälja det när 3080 kommer för då lär det även finnas massor av 3070 att köpa i butik..

Nej, jag får lära mig att virka istället så man har något att sysselsätta sig med i mellandagarna

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Det var väll också ett inlägg om att några Asus 3080 skulle komma, om jag inte mindes fel

Tror det stämmer!
Det kom nog efter detta

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gav 16090kr för ett MSI 3090 Trio på NetOnNet, dock fyndvara.

Behöver det dock inte så en kompis fick det

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Vikingen_94:

Någon som fått 3080 tuf oc från komplett i veckan? Ingen orderuppdatering för min del där, står fortfarande 2:a jan, senast ändrat 3/12 @Komplett

Vi skeppade ett gäng kort i helgen/måndags så kön är nu lite kortare. Att ditt beräknade leveransdatum inte rör sig är för att inget nytt som påverkar det har skett.
Vi håller tummarna för ett leveranserna kommer som planerat och att början av januari är då du komemr få ditt kort.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boyeah:

Kan ju fira med att man gått från plats 24(5/11), 22(17/11) till 19(18/12) i kön för 3080 ROG Strix OC på inet.
Så max 3 kort på en månad om ingen avbokat, för kort hade det kommit enligt supporten.

Lagomt besviken att man intalade sig att en dator med bara ROG produkter skulle vara kul, nu när man blir utan 3080 i jul istället.

Det har förhoppningsvis fått en leverans senast idag som kommer skickas ut. Högt tryck nu vid jul så kanske inte ser uppdateringar ännu. Innan den leveransen var den senaste de skickade ut den 3 november. Så det är endast avbokningar du har sett. Själv har jag Sedan 4 november gått från köplats 60 -> 54. Tror inte jag kommer få tilldelning i denna leveransen men troligtvis får ju du det. Hoppas de hinner skicka ut det snabbt så du får en julklapp

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

@Webhallen Vad innebär "grön bock"?

På min 3090 Strix OC beställning står det "transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Tisdag 2020-12-29."

Innebär detta att jag kan förvänta mig ett kort vid det datumet?

Jag kan bara jämföra med min order på Ryzen där det först fick status "transporteras till centrallager beräknad leverans 15 december". Sedan blev den grön, tillbaka till gul (okänt leveransdatum) tillbaka till grön och den kom igår.

Jag skulle därmed dra till med en kvalificerad gissning om att du troligen inte hinner få den innan nyårsafton utan kanske lördag 2 januari eller på måndagen 4 januari.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Börjar tro starkt på att det blev knas med min beställning av 3080 tuf oC på Netonnet igår. Order står fortfarande i status mottagen. Har ni får era kort skickade / status ändrad?

Verkar bero på vilket betalsätt man väljer som avgör tiden för hantering. Lättast är nog att kontakta kundtjänst och fråga om du fick ett eller ej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggela:

Verkar bero på vilket betalsätt man väljer som avgör tiden för hantering. Lättast är nog att kontakta kundtjänst och fråga om du fick ett eller ej.

Ja, verkar onekligen så, enligt kundtjänst har jag ett men man vet aldrig ;[

Permalänk

Efter 3 månaders väntetid fick jag äntligen hem mitt 3080 TUF OC igår! Åkte precis in i burken, vilket kort:)

Tack! @webhallen och @asus.david

Edit. Asus Davids tagg får vara sönder hah

Permalänk
Medlem

Nu orkade jag inte sitta utan kort längre så beställde ett MSI RTX 3060Ti Gaming X Trio från Elgiganten för 5 390kr.

De hade 5st på lager som är slut nu, men ser ut som det ska komma en till leverans 29e december.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Så i i väntan på mitt 3080 får jag nöja mig med 3060Ti När 3080 kommer så hamnar nog 3060ti:t på marknaden, så om någon är sugen på ett sånt vet ni vart jag finns

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Vi skeppade ett gäng kort i helgen/måndags så kön är nu lite kortare. Att ditt beräknade leveransdatum inte rör sig är för att inget nytt som påverkar det har skett.
Vi håller tummarna för ett leveranserna kommer som planerat och att början av januari är då du komemr få ditt kort.

//Erik

Kanon, då vet jag hur det ligger till och håller tummarna jag med för att det inte blir ytterligare förseningar. Tack för upplysningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Nu orkade jag inte sitta utan kort längre så beställde ett MSI RTX 3060Ti Gaming X Trio från Elgiganten för 5 390kr.

De hade 5st på lager som är slut nu, men ser ut som det ska komma en till leverans 29e december.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Så i i väntan på mitt 3080 får jag nöja mig med 3060Ti När 3080 kommer så hamnar nog 3060ti:t på marknaden, så om någon är sugen på ett sånt vet ni vart jag finns

Köpte också ett sånt, vill egentligen ha ett 3070 så jag kan använda MSI cashback men men

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Inno3D i lager på Proshop nu för 17.500:-
Måste vara billigaste 3090 som går att få tag på?

Hade en 3090 för 1499:- EUR i varukorgen igår. Dock lite svårt att jämföra då NVIDIA håller lågt pris på FE samt att tyskland just nu har sänkt moms under corona.

Permalänk

Hände precis något konstigt på Webhallen. Hade en bokning på detta kort som från precis ingenstans gick över till "du kan nu hämta det i butik". Stämmer det verkligen? Är en timmes resa att ta reda på...

@Webhallen Ordernummer som slutar på 1783 för upphämtning i Linköping, vågar jag tro att det är sant?

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem

Det är helt sjukt om butikerna bara tänker kolla på istället för att ersätta kunderna som inte får en spelkod, spelkuponger man faktiskt marknadsfört. Att de sedan inte kan leverera är inte en giltig ursäkt, då kunder annars hade kunnat välja att köpa en annan modell eller från en annan butik om de inte blivit lovade ett helt nytt spel utöver GeForce Now. Jag tänker då på korten som är tänkta att komma i februari-mars när spelkupongen går ut redan i början av januari. Detta kan knappast vara lagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det är helt sjukt om butikerna bara tänker kolla på istället för att ersätta kunderna som inte får en spelkod, spelkuponger man faktiskt marknadsfört. Att de sedan inte kan leverera är inte en giltig ursäkt, då kunder annars hade kunnat välja att köpa en annan modell eller från en annan butik om de inte blivit lovade ett helt nytt spel utöver GeForce Now. Jag tänker då på korten som är tänkta att komma i februari-mars när spelkupongen går ut redan i början av januari. Detta kan knappast vara lagligt.

Butikerna har inget att säga till om, det är nvidia som sätter gränserna och driver kampanjerna, inte butikerna.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det är helt sjukt om butikerna bara tänker kolla på istället för att ersätta kunderna som inte får en spelkod, spelkuponger man faktiskt marknadsfört. Att de sedan inte kan leverera är inte en giltig ursäkt, då kunder annars hade kunnat välja att köpa en annan modell eller från en annan butik om de inte blivit lovade ett helt nytt spel utöver GeForce Now. Jag tänker då på korten som är tänkta att komma i februari-mars när spelkupongen går ut redan i början av januari. Detta kan knappast vara lagligt.

Spelkoderna får man "gratis" med korten, det är inte inkluderat i priset. Så nej, det behövs ingen ersättning. Det är Nvidia som avgör om de kan ge ut en spelkod eller inte.

Sen är det väll lite tidigt att prata om det nu, tycker du inte? Jag menar, spelkoderna skulle bara gälla fram till 10:e December, som sen Nvidia utökade till Januari, så vi får ju vänta och se vad som händer i Januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Köpte också ett sånt, vill egentligen ha ett 3070 så jag kan använda MSI cashback men men

Jag hade också tänkt gå på ett 3070 så länge, men de höga priserna kändes inte värt det.
Tänkte klicka hem ett 3070 Gaming X Trio från Webhallen imorse när de fanns i lager, men 7 190 kr var lite väl saftigt att slänga ut på ett kort för att "han under tiden"

Jag hade dock ingen koll på MSI cashback... Gäller det bara 3070 och 3080? Under vilken period?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Butikerna har inget att säga till om, det är nvidia som sätter gränserna och driver kampanjerna, inte butikerna.

Ja, och man handlar från butikerna som faktiskt marknadsfört korten själv.

Skrivet av Hevin:

Spelkoderna får man "gratis" med korten, det är inte inkluderat i priset. Så nej, det behövs ingen ersättning. Det är Nvidia som avgör om de kan ge ut en spelkod eller inte.

Sorry men det argumentet funkar inte. Att de kallar det för en "gåva" spelar ingen roll, de har ju lovat man ska få spelkupong (plus mediokra GeForce Now). Jag som kund har t.ex. gjort mitt inköp baserat bland annat på det. Att det sedan kvittar för dig är inget argument.

Citat:

Sen är det väll lite tidigt att prata om det nu, tycker du inte? Jag menar, spelkoderna skulle bara gälla fram till 10:e December, som sen Nvidia utökade till Januari, så vi får ju vänta och se vad som händer i Januari.

Inte alls. Det är väl bra att lyfta det så tidigt som möjligt så kanske man kan påverka. Med tur så ändrar Nvidia sig. Butikerna (och spelarna) kan ju sätta press på Nvidia. Dessvärre blir de inte särskilt pressade med konsumenter som er två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainHorse:

Efter 3 månaders väntetid fick jag äntligen hem mitt 3080 TUF OC igår! Åkte precis in i burken, vilket kort:)

Tack! @webhallen och @asus.david

Edit. Asus Davids tagg får vara sönder hah

Grattis, när beställde du?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Tusan!
Hela veckan har det stått att mitt 3080 Ultra FTW3 kommer i lager "idag", fredag.
Nu under lunchen så ändrades status på Inet till "Försenad inleverans"
Någon som vet vad det betyder rent praktiskt?
Ingen aning med andra ord - "försenad" bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bohmandan:

Tusan!
Hela veckan har det stått att mitt 3080 Ultra FTW3 kommer i lager "idag", fredag.
Nu under lunchen så ändrades status på Inet till "Försenad inleverans"
Någon som vet vad det betyder rent praktiskt?
Ingen aning med andra ord - "försenad" bara?

Dustin säger sig få in dessa 28 december och Scan har ungefär samma datum (22-27th Dec). Gissar att det har med det att göra?
Jag beställde ett 3080 FTW3 Ultra HG av Dustin Home igår och enligt kundtjänst idag så var kön kort och de trodde att jag skulle bli tilldelad ett kort vid nästa leverans. Kan vara ett tips till andra som är på jakt efter korta köer.

edit/ och vips så ändrade Dustin också datum. Nu står det 2021-01-12 ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

(plus mediokra GeForce Now).

Vill bara väga in med min åsikt om Geforce now.
Jag tycker det funkar riktigt bra! Hade det inte varit för det så hade jag inte kunnat spela Cyberpunk 2077 nu. Visst hade varit najs med högre upplösning men annars är det riktigt bra. Ingen fördröjning och kan köra med raytracing utan problem.

Gött med att man kan spela nästan alla spel man har. Skulle man kört Cyberpunk på stadiga (vilket tydligen också fått mycket beröm för hur bra det fungerat) så skulle det kosta massor.