3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Du har inte sett om det har flugit in någon Dazzling Angel (3080 GameRock) hos er?

Permalänk
Medlem

Inno3D i lager på Proshop nu för 17.500:-
Måste vara billigaste 3090 som går att få tag på?

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Börjar tro starkt på att det blev knas med min beställning av 3080 tuf oC på Netonnet igår. Order står fortfarande i status mottagen. Har ni får era kort skickade / status ändrad?

Samma för mig, dock trillade det in att de gjort kreditupplysning i morse så hoppas fortfarande. 🙂

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Men nej... Grön bock på mitt 3080 TUF OC på Webbis... beställde 17/9 strax efter 16 men nu står det saknas i lager, vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Samma för mig, dock trillade det in att de gjort kreditupplysning i morse så hoppas fortfarande. 🙂

Jag var snabb och beställde 17.05 och valde hemleverans. Fick besked att den var skickad för en halvtimme sen så jag tror nog att ni får era också
Det verkar som dom som valt Instabox fått leveransbesked först och övriga leveransbesked får efterhand, hoppas det stämmer och det snart plingar till hos er!

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag var snabb och beställde 17.05 och valde hemleverans. Fick besked att den var skickad för en halvtimme sen så jag tror nog att ni får era också
Det verkar som dom som valt Instabox fått leveransbesked först och övriga leveransbesked får efterhand, hoppas det stämmer och det snart plingar till hos er!

Vi får se är dock fortsatt skeptisk.

Permalänk
Medlem

Svänger fort i hockey. Igår stod beräknat leveransdatum för mitt TUF 3080 OC som 29;e dec, och idag står ingenting mer än att det saknas i lager. @Webhallen kanske kan ge en liten hint om jag ska släppa tanken på att kortet kanske dyker upp innan nyår (ordernummer XXXXX084)? Förstår att det inte kan lämnas garantier eller utfästelser men vore skönt med en liten hint om läget, så jag har nåt att förhålla mig till.

Permalänk

Fan, de här har ju blivit 3080/3090 i lager i webhallen xD

Någon som hört nått kring elgigantens utlovade leverans av 3080 ASUS TUF i januari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Det har alltså gått tre månader sen release och vi är fortfarande på första timmen, helt absurt. Jag kommer verkligen få lida för att jag försökte vänta in så många rescensioner som möjligt på AIBs innan köp.

På non-OC är vi inte ens förbi första 10 minuterna. Jag får skylla mig själv som väntade hela 20 minuter med min beställning (hittade inte köpknappen, troligtvis på grund av cachad sida).

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Webhallen

Hektiskt dag idag, hänvisar till detta inlägg: #18816347
Har även skrivit i tidigare inlägg (kolla min historik) vilka som bör förvänta sig ASUS tilldelning nu.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Inno3D i lager på Proshop nu för 17.500:-
Måste vara billigaste 3090 som går att få tag på?

verka så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Samma sits här.. När beställde du ditt kort?

Sent som sjutton tyvärr.. 24 sept 🥲

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

På non-OC är vi inte ens förbi första 10 minuterna. Jag får skylla mig själv som väntade hela 20 minuter med min beställning (hittade inte köpknappen, troligtvis på grund av cachad sida).

Hos Webbis är jag plats två på Strix NON OC så vi har nog inte ens betat av första minuten

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommit ett enda asus strix 3080 Non OC sen launch

Hade varit gött att veta hur många asus strix 3080 som kommit in idag, antar att man får vänta till nästa vecka eller efter jul innan man kan räkna ut det. Lär väl tyvärr inte va många fler än 30 antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciffar:

@Webhallen
Du har inte sett om det har flugit in någon Dazzling Angel (3080 GameRock) hos er?

jag kan inte riktigt bestämma mej om jag tkr gamerock ser snyggt ut lr inte. svårbedömt kort 😀👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

De 66 3080 TUF OC korten som skulle komma till Inet denna veckan, har inte kommit än enligt support. Inte alla kort i alla fall. Får se om det dyker upp idag.

Permalänk
Medlem

43 st 3090 i lager på Inet.
Samt ett par 3080 med lagerstatus ”idag”.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Börjar tro starkt på att det blev knas med min beställning av 3080 tuf oC på Netonnet igår. Order står fortfarande i status mottagen. Har ni får era kort skickade / status ändrad?

Skrivet av Brynolf:

Samma för mig, dock trillade det in att de gjort kreditupplysning i morse så hoppas fortfarande. 🙂

Fick besked imorse att instabox hämtat mitt paket och det ska levereras till vald box imorgon.
Har även fått mail från Netonnet att dom skickat kortet.
För mig är 3 månaders väntan över verkar det som.

Permalänk

Äntligen har Proshop skickat kortet!! Efter 4 dagar på lagret. Borde ha det på måndag..

3080 gigabyte eagle oc

Permalänk

Efter kontakt med komplett så verkar äntligen mitt Suprim X vara bekräftat 23:e december. Kanske tidigare. Kanske kan bli ett bra lov ändå.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Hade förbokat ett 3080 XC3 Black på inet, skulle komma 2021-01-04, frågade support om man kunde lita på datumet eller om man bara ska ge upp hoppet för stunden, de sa att jag skulle skicka 01-04, frågade idag igen och är nu uppskjutet till 02-15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Efter kontakt med komplett så verkar äntligen mitt Suprim X vara bekräftat 23:e december. Kanske tidigare. Kanske kan bli ett bra lov ändå.

Då borde mitt skickas också, synd man bor uppe i kolonierna så jag tvivlar på att postmord lyckas få fram det under mellandagarna

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

43 st 3090 i lager på Inet.
Samt ett par 3080 med lagerstatus ”idag”.

Var ser du 3080s med lager idag?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk

Någon som fått 3080 tuf oc från komplett i veckan? Ingen orderuppdatering för min del där, står fortfarande 2:a jan, senast ändrat 3/12 @Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

jag kan inte riktigt bestämma mej om jag tkr gamerock ser snyggt ut lr inte. svårbedömt kort 😀👍

Nu körde jag på GameRock mest för att det inte va så lång kö och det verkar vara ett bra presterande kort, men jag tror ändå att den skulle se helt ok ut om man stänger av allt blinkande och har den i en solid färg. Det enda som stör lite är GameRock loggan som dom har slängt på precis överallt på kortet, den kunde man klarat sig utan

Permalänk
Skrivet av Hevin:

De 66 3080 TUF OC korten som skulle komma till Inet denna veckan, har inte kommit än enligt support. Inte alla kort i alla fall. Får se om det dyker upp idag.

Har helt missat detta. Har de sagt att de ska få in 66 kort i veckan alltså? Intressant. Då borde jag komma med i leveransen efter den, eftersom de tidigare sagt att jag var på plats 95 i kön. Hoppas det inte dröjer månader till nästa leverans bara. Kan fortfarande inte greppa den här lanseringen.. Helt sinnessjukt.

Visa signatur

/Pettson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Någon som fått 3080 tuf oc från komplett i veckan? Ingen orderuppdatering för min del där, står fortfarande 2:a jan, senast ändrat 3/12 @Komplett

När beställde du? För mig står 6e jan, beställde 19e sep

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Och där plingade det till i Budbee-appen att man har ett paket från Webhallen som ska levereras idag

TUF OC 3080, 15:50 17e September för de nyfikna.

Får hoppas att det plingar till i en app för mig också snart då. Ordern står som "Behandlas" med grön bock iaf.

Har 15:44.

Edit: Paket på väg 🥳🎁

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Var ser du 3080s med lager idag?

Ser inga längre... :/

Visa signatur