SweClockers utser årets spel – nomineringar

Permalänk

Cyberpunk2077, första CDPR spelet jag spelat. Lite små buggar här och var men inget som jag har riktigt stört mig på. Riktigt Imponerad!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Men det jag även skrev innan får också min röst...Hmm men ska man välja så är det helt klart TLoU2.
Sjukt bra story och genomförande. Finns inte mycket att klaga på när det gäller det spelet. Förutom möjligen en liten detalj som blir spoiler, så går inte in närmare på det.

Det är intressant att folk uppfattar spelet så olika. Jag är absolut ingen 'hatare' av TLoU2, men jag har svårt att se vad folk ser i storyn och karaktärerna. Jag tyckte de kändes något över genomsnitt — sjukt bra utförande och tekniskt berättande (dvs exposition och transitioner), men karaktärerna och intrigen ryckte inte med mig över huvud taget. Jag hade ingenting emot den lilla detaljen du åsyftar, det var en av de få sakerna som funkade riktigt bra. Kändes som storyn och karaktärerna från ett valfritt Assassin's Creed. Samma sak med Ghost of Tsushima. Kommer inte ens ihåg några namn förutom Ellie, Abvy och Joel. Däremot har spel som TW2, TW3, RDR2, Max Payne-serien, mfl inklusive föregångaren faktiskt fastnat någonstans i minnet.

Permalänk
Medlem

Do i need to say more?

Cyberpunk spoiler:
https://i.imgur.com/IJeT7He.jpg

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, även om det har buggar, och tydligen ospelbart på förra generationens konsoler. Men på platformen PC där jag netrunnar så är det utan tvekan det bästa spelet i år, dock har jag bara 93h spelat och inte klarat av det än så kanske det är för tidigt att kalla det goty o_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Assass Creed Valhalla - bästa spelet hittills i spelserien. Väldigt tillfredsställande kombat, raider är skoj samt att basbyggandet som fanns i Assassins Creed 2 är tillbaka fast med större betydelse. Minst buggiga AC på launch också. Enda minuset är att man levlar lite för fort, fisket är rätt svårt och droprate på djur är för dålig.
Har inte kört några andra nya spel i år förutom DLCs till Total War Warhammer II.
Väntar på PS5 för att lira The last of us II och Demon Souls.

Är man en fena med pilbåge går det snabbare att skjuta fisken 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Är man en fena med pilbåge går det snabbare att skjuta fisken 🙂

Ja, det är det jag gör eller swingar greatsword om det är grunt men det är rätt störigt att fiskefunktionen är så svårt/tar tid.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Regler som diskar 90% av spelmarknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Lite kul att du nämner det, då de har nu erbjudit XP-boost för det "lilla" priset av 120kr.
Så du köper spelet, men erbjuds även att köpa Xp boost för en hundring till. Riktigt fulspel enligt mig. Likadant när det gäller armorsets i spelet som du måste betala för. Detta ska inte accepteras inom singleplayer-spel enligt mig.
Okey om det var onlinespel.

De gör allt för att mjölka kundbasen på pengar.

Men som sagt fann det fetade lustigt när det nu finns XP boost att köpa. Förr fanns det spelkoder att aktivera för samma sak. Nu ska man betala för det.

Sjukt att behöva xp-boost med tanke på att om du upptäcker alla saker inom varje ny region innan åker vidare så är man ungefär dubbelt så hög level som recommended när halva spelet är avklarat. Min rekommendation är att börja med main quests i varje ny region innan man börjar utforska sidoaktiviteter.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Doom Eternal utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Punkcyber 7720

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för World of Warcraft: Shadowlands. Tycker det är en utmärkt expansion än så länge, har riktigt kul med den

Typ det enda spelet som är släppt i år jag lirar också, så inte mkt annat att välja på

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Det är intressant att folk uppfattar spelet så olika. Jag är absolut ingen 'hatare' av TLoU2, men jag har svårt att se vad folk ser i storyn och karaktärerna. Jag tyckte de kändes något över genomsnitt — sjukt bra utförande och tekniskt berättande (dvs exposition och transitioner), men karaktärerna och intrigen ryckte inte med mig över huvud taget. Jag hade ingenting emot den lilla detaljen du åsyftar, det var en av de få sakerna som funkade riktigt bra. Kändes som storyn och karaktärerna från ett valfritt Assassin's Creed. Samma sak med Ghost of Tsushima. Kommer inte ens ihåg några namn förutom Ellie, Abvy och Joel. Däremot har spel som TW2, TW3, RDR2, Max Payne-serien, mfl inklusive föregångaren faktiskt fastnat någonstans i minnet.

Hmm är nog svårt att förklara.

Jag är en av de som började gråta redan vid introt i TLoU1. Så stark berättelseförmåga hade dom vid introt.
Så storyn i sin helhet spelar in här.

Sedan angående namnen du minns, så minns du ju fortfarande en till av som anses vara viktiga.
De övriga är kanske inte lika minnesvärda, beroende på hur du/man ser på det. Men det hela bygger upp hela storyn.
Mjo den lilla detaljen hade jag inte heller något emot, för att beskriva det hela spoilerfritt.
Jag förstår meningens innebörd när det gäller spelet som i helhet. Eller hur jag ska beskriva det. Vill inte råka kliva in på spoilers.
Sedan när du nämner att de andra spelen har fastnat i bakhuvudet, så har ju även TLoU2 gjort det med iom att du kommer ihåg deras namn.

Varför just jag älskar spelet kan jag inte gå in på för att de blir spoilers. Men som du även håller med om, det är ett bra utförande när det gäller storyn.

Med det sagt man behöver inte spela TLoU1 för att hänga med i storyn, men man missar mycket genom att inte göra så.
TLoU2 gör en relativt bra callback till varför saker händer så som det gör. Men man missar mycket utav bakgrunden och även varför storyns punch slår som den gör.

Permalänk
Medlem

Command & Conquer Remastered Collection

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Sjukt att behöva xp-boost med tanke på att om du upptäcker alla saker inom varje ny region innan åker vidare så är man ungefär dubbelt så hög level som recommended när halva spelet är avklarat. Min rekommendation är att börja med main quests i varje ny region innan man börjar utforska sidoaktiviteter.

Mjo jag är den som alltid kollar runt och gör allt annat än main-quest om spelet tillåter.
Älskar att utforska osv.

Så därav även min kommentar, det behövs inte. Om nu inte ubi gör det till en lång grind via patcher.

Att börja med main-quests kan ibland ställa till det iom att sido-quests blir otillgängliga.

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot 4 - Det var väl på tiden.
Edit: glömde tillnamnet.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd

dayz namalsk, allt utom cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Deathstranding.

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part II utan tvekan. Cyberpunk 2077 nomineras till årets flopp och sjukaste besvikelsen någonsin. Det är inte bara buggigt -- det är halvfärdgt utan knappt hälften av vad som utlovades. Kört med v1.0.5HOTFIX och tror fan det är VÄRRE nu. (5900X/3080OC)

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Tänkte på Disco Elysium, men dubbelkollade och såg att det kom sent förra året.
Inget annat har riktigt gjort intryck på mig. Så tomt.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Call of Duty Black Ops: Cold War

Väldigt imponerad av spelmotorn, riktigt bra optimerat för pc samt en superb RT optimering. Väldigt intressant main story samt klass ledande Multiplayer.

Har inte spelat Cyberpunk 2077 än då jag väntar på buggfixar och RT för AMD hårdvara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Paper Mario: The Origami King

Bra story, snygg stiliserad grafik, bra musik, nightmare fuel. Dvs allt som ett bra Paper Mario ska ha. Enda minus är väl att stridssytemet är lite för invecklat för sitt eget bästa i de flesta fall, men det är iaf unikt och går att sätta sig in i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

[li]Nya titlar, inte remakes/remasters[/li]

Jag tänker ändå nominera Final Fantasy 7 Remake. Det är så annorlunda från originalet att det är otroligt. Absolut det roligaste jag spelat detta år.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Star Wars Fallen order

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Skrivet av RevolutionBruce:

Ghost of Tsushima. Helt otroligt vad Sucker Punch åstadkommit med det här spelet. De har tagit det bästa från Assassin’s Creed och förbättrat det på alla sätt och vis. Helt klart mitt GOTY

Måste testa. Hur är de jämnfört med ac:valhalla?

Assassins creed: Valhalla får min röst. Har inte haft tid med Cyberpunk eller Ghost of Thusima ännu.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Wasteland 3 får min röst, allt annat nytt som jag spelat i år har varit en besvikelse på ett eller annat sätt (t ex FF7R, WD:Legion, AC:Valhalla, CP2077), inte nödvändigtvis dåliga, men inte heller den totala njutning som Wasteland 3 var från början till slut.

Permalänk
Medlem

För mig är det definitivt Cyberpunk 2077.
Det finns buggar, och prestandan borde nog fixas lite med, men för mig flyter det bra och jag har väldigt roligt när jag spelar. kombinationen av smyga-skjuta-hacka är väldigt trevlig och jag gillar de berättelser som finns i spelet. Nä, det finns mycket i Cyberpunk som jag tycker om.

Permalänk

Diablo II, 20 år i rad.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077

Permalänk

Squad.

Därefter Noita.

Men jag använder hellre min röst för att plocka bort en röst på Cyberfiasko 2077.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE