PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av discomega:

Beställde 12 december 2330 från CDON. Postad ikväll. Lämnar tråden nu och kan andas igen. Lycka till alla som inte fått än.

12 december ? Kunde man beställa då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

12 december ? Kunde man beställa då ?

Inte SE iallafall.
9 december var bokningen öppen ca 17:30-22:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

https://www.tradera.com/item/1000006/436784355/playstation-5-...

Också bra , han erbjuder till och med o köra hem konsolen

Idag går de för 8000-10000. Tror andrahandsmarknaden kommer droppa rejält nu när EG och CDON pushat ut några 1000 enheter (gissningsvis) sista veckan. Hoppas verkligen det.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Inte SE iallafall.
9 december var bokningen öppen ca 17:30-22:00

Korrekt. 9 december. Skyller på för mycket starkvinsglögg 😂

Visa signatur

Son, when you attend sporting events, it's not whether you win or lose, it's how drunk you get. Homer Simpson

Permalänk

Hade glömt att jag hade en bokning på cdon men den skickades idag 😂. Håller det åt en köpare nu för 9000kr. Kommer ej behålla det då jag lyckades få tag på ett till mig själv tidigare

Permalänk
Skrivet av Rackabajsaren:

Hade glömt att jag hade en bokning på cdon men den skickades idag 😂. Håller det åt en köpare nu för 9000kr. Kommer ej behålla det då jag lyckades få tag på ett till mig själv tidigare

Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av stevex:

Blev framlottad i EGs lotteri och vid 15:47 idag så "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
20 december 15:47 - 556 52 JÖNKÖPING"

Har dom kört ytterligare en till utlottning? Anmälde mig till första lottningen och blev ej utlottad och i mailet stod det att man var tvungen att registrera sig igen men har inte sett eller hört något om någon ny utlottning :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Har dom kört ytterligare en till utlottning? Anmälde mig till första lottningen och blev ej utlottad och i mailet stod det att man var tvungen att registrera sig igen men har inte sett eller hört något om någon ny utlottning :S

Han menar att hans ps5 från EGs utlottningen som var i fredags blev skickad skickad idag!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är jag men det ser annorlunda ut på min order nu på amazon.se det står fortfarande att de ska maila när dem vet men det står lite mer information och en ny font. Dem kanske bara har uppdaterat sidan lite dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaxer:

Han menar att hans ps5 från EGs utlottningen som var i fredags blev skickad skickad idag!

Jaha tänkte väl det

Permalänk

Hur: Online
Var: Mediamarket
När: 19/9
Modell: cd
Status: Hämtade den igår. Två stycken hade avbokat.

Övrigt: sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem

Finns en säljare med konsolen i lager nu på amazon
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08LLZ2CWD/ref=ya_aw_od_pi?ie=U...
Drog i väg en beställning på faktura vad är det värsta som kan hända liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Finns en säljare med konsolen i lager nu på amazon
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08LLZ2CWD/ref=ya_aw_od_pi?ie=U...
Drog i väg en beställning på faktura vad är det värsta som kan hända liksom

Phoenix's? Vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Phoenix's? Vad är det?

Säljaren, amazon tillåter andra att sälja än dom själva så som CDON gör. Känns lite konstigt dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Finns en säljare med konsolen i lager nu på amazon
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08LLZ2CWD/ref=ya_aw_od_pi?ie=U...
Drog i väg en beställning på faktura vad är det värsta som kan hända liksom

Och där va den slut, fanns 4 när jag köpte. Inväntar vad som ska ske med stor spänning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Och där va den slut, fanns 4 när jag köpte. Inväntar vad som ska ske med stor spänning...

Tog du betalning via faktura? Bör vara tillräckligt säkert då.

Bra att du valde faktura. I värsta fall är det bara att bestrida den.

Woops, såg nu att du skrev att du gjorde det.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holmq:

Vet inte om det bara är jag men det ser annorlunda ut på min order nu på amazon.se det står fortfarande att de ska maila när dem vet men det står lite mer information och en ny font. Dem kanske bara har uppdaterat sidan lite dock

vad står det för information

Permalänk
Medlem

Såg på reddit att någon hade sagt att vissa butiker i Europa ska få stock på onsdag, det kan ju vara skitsnack dock eftersom det är reddit men man kan ju hoppas. Har inte länken till suben dock

Permalänk
Medlem

Läste även på Twitter att efter Amazon i US har haft restock så brukar det ta några dar och sen får UK och Europa in så det kanske inte är helt omöjligt så vi får vänta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Vet inte om det bara är jag men det ser annorlunda ut på min order nu på amazon.se det står fortfarande att de ska maila när dem vet men det står lite mer information och en ny font. Dem kanske bara har uppdaterat sidan lite dock

Samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Läste även på Twitter att efter Amazon i US har haft restock så brukar det ta några dar och sen får UK och Europa in så det kanske inte är helt omöjligt så vi får vänta och se

Har du beställt SE eller DE från Amazon?

Permalänk
Medlem

Verkar som vissa förstörde ganska hårt igår för tradera säljarna ! , slutbuden var från för det mesta nya medlemmar

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem

Idag känns som sista dagen för utskick för att det skall hinna komma fram till julafton. Lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem

Har avbokat på discshop, init , komplett, WH och dustin.
Kommer få min innan jul från cdon.
Hoppas mina avbokningar hjälper någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Har du beställt SE eller DE från Amazon?

Frågar du om han beställde ps5 de/se eller från amazon.de eller se?

Permalänk

Många inklusive mig själv som beställde på cdon i december som igår fick besked om att paketen blivit bokade.

Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Skrivet av sifri:

Samma för mig

Samma här, beställde 20/11 23.54

Permalänk
Medlem

Status för EG-lotteri PS5a sattes till "Paketet är påväg" vid 14:18 igår. Har annullerat Amazon-bokningen, så förhoppningsvis snabbar det på för någon annan

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Många inklusive mig själv som beställde på cdon i december som igår fick besked om att paketen blivit bokade.

Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas.

"Klar att skickas iväg, transport bokad hos PostNord 2020-12-20 15:06:00"

Står klart och tydligt att transport är bokad

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Många inklusive mig själv som beställde på cdon i december som igår fick besked om att paketen blivit bokade.

Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas.

Det står ju att den är redo för att postas på cdon. Och inväntar på transport.varför går man ut med det redan nu. Känns som att ingen förutom WH har givit köpare hopp för tidigt.