PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Och nu har CDON fått iväg min PS5 beställd 9 december. Står som "Postad".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Och nu har CDON fått iväg min PS5 beställd 9 december. Står som "Postad".

Samma för mig och fick mejl att den är skickad. GOD JUL! Im out

Permalänk
Medlem

Någon som fått från Inet på länge? Har en bokning sen 12 juni 2020 och har inte hört något. När jag ringde i torsdags så verkade det som att de fått in ett fåtal enheter i veckan som var.. sjukt segt. Blir inte Inet nästa bokning etc.

Permalänk
Medlem

Fick mail nyss att min från CDON är skickad, bokade 9/12... SKÖNT

Permalänk

Jag fick också ett mail nyss att PS5 är skickad från CDON, beställdes den 9/12.
Borde få leverans före Jul antar jag.

Permalänk

Min bokning från CDON som beställdes riktigt sent (21:55 ca) den 9e december står också som postad, så otippat haha. CDON glider in clutch till julen

Permalänk
Medlem

Fick min i fredags (18/12). Beställt på webhallen i januari 2020. Sålde dock för 9000 kr. Så begick en god gärning (tänkte först inte ens hämta ut, men då människor tycker en spelkonsol med lite uppgraderad grafik är så viktigt tydligen... ).

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Medlem

sjukt, undra hur många ps5or cdon fick in med senaste batchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

sjukt, undra hur många ps5or cdon fick in med senaste batchen

Av vad jag sett är de minst lika mycket folk jag känner/sett som fått en skickad av CDON nu som folk som fick koder från EG :P, Troligen är batchen mindre, men ändå väldigt stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

sjukt, undra hur många ps5or cdon fick in med senaste batchen

Måste ju varit en hyffsad mängd. Konstigt att måmga andra inte verkar fått in några batchar alls. Väldigt snefördelat känns det som.

Permalänk
Medlem

Det här bör innebära att CDON möjligtvis släpper en ny batch till försäljning snart då man verkar ha täckt upp de allra flesta (alla?) från 9 december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det här bör innebära att CDON möjligtvis släpper en ny batch till försäljning snart då man verkar ha täckt upp de allra flesta (alla?) från 9 november.

EDIT: 9e december*

Permalänk
Medlem
Skrivet av goose007:

Fick min i fredags (18/12). Beställt på webhallen i januari 2020. Sålde dock för 9000 kr. Så begick en god gärning (tänkte först inte ens hämta ut, men då människor tycker en spelkonsol med lite uppgraderad grafik är så viktigt tydligen... ).

I vilket universum begick du en god gärning?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Blev framlottad i EGs lotteri och vid 15:47 idag så "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
20 december 15:47 - 556 52 JÖNKÖPING"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

I vilket universum begick du en god gärning?

Bizarro-world antagligen! (inte jag, jag har inte köpt och sålt!)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Skrivet av azcii:

sjukt, undra hur många ps5or cdon fick in med senaste batchen

Well handeln den 9e dec låg uppe i ca 5 timmar och verkar som alla blivit skickade + de som hade kvar från innan december.. Måste va många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Well handeln den 9e dec låg uppe i ca 5 timmar och verkar som alla blivit skickade + de som hade kvar från innan december.. Måste va många!

Kanske många som sket i att beställa för att det stod 28 februari 2021 som preliminärt leveransdatum..

Permalänk
Medlem

Skrev med amazon och dem bad om ursäkt för att någon i kundtjänsten hade gett felaktig information om att dem skulle få in mer i lager den 20e.. aja man fick ju något hopp iallafall

Permalänk
Skrivet av zulix:

Fick mail nyss att min från CDON är skickad, bokade 9/12... SKÖNT

Vad står det exakt i mailet som du fick ?

Permalänk

Order: 1/4
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 21/06/2020
Modell: Disc
Status: "2021"

Order: 2/4
Hur: Online
Var: CDON.SE
När: 16/11/2020
Modell: Disc
Status: Postad, faktura betald och står som registrerad hos Postnord

Order: 3/4
Hur: Online
Var: Ginza
När: 16/11/2020
Modell: Disc
Status: Q1 2021

Order: 4/4
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 20/11/2020
Modell: Disc
Status: Oklart

Så fort jag har fått min från CDON och verifierat att det är korrekt modell och den fungerar, kommer jag att avboka övriga.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Amazon har ingen koll. Är så irriterad på dem. O när det inte blir som de själva uppger så kan de bara beklaga. Fick intrycket av att de i kundtjänst verkligen bara kan svara kunder och ev kolla saldo på saker som finns inne. Kan vara amazon Sverige som inte alls rullar som det ska. De kunde inte senast jag pratade med dem ens kolla när det senast funnits ps5 till försäljning på den svenska amazon sidan. Det var någon annan avdelning som hade såna rättigheter.

Permalänk
Medlem

Avbokat från amazon och cyberphoto nu, så nu kom någon längre fram i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Vad står det exakt i mailet som du fick ?

https://gyazo.com/e0cb9574a1e2cbcc7d8d04b684d0a3c4

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle238:

Order: 1/4
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 21/06/2020
Modell: Disc
Status: "2021"

Order: 2/4
Hur: Online
Var: CDON.SE
När: 16/11/2020
Modell: Disc
Status: Postad, faktura betald och står som registrerad hos Postnord

Order: 3/4
Hur: Online
Var: Ginza
När: 16/11/2020
Modell: Disc
Status: Q1 2021

Order: 4/4
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 20/11/2020
Modell: Disc
Status: Oklart

Så fort jag har fått min från CDON och verifierat att det är korrekt modell och den fungerar, kommer jag att avboka övriga.

Min är på väg också ifrån cdon. Helt otippat att cdon lyckades av alla. Dom brukar alltid varit dåliga IMO. Sen dom som man tror är bäst har varit sämst!

Permalänk
Skrivet av Husko17:

Min är på väg också ifrån cdon. Helt otippat att cdon lyckades av alla. Dom brukar alltid varit dåliga IMO. Sen dom som man tror är bäst har varit sämst!

Ja, när jag bokade gav dom ett preliminärt datum på den 28:e februari. Som en blixt från klar himmel, men klart välkommet!

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Min är på väg också ifrån cdon. Helt otippat att cdon lyckades av alla. Dom brukar alltid varit dåliga IMO. Sen dom som man tror är bäst har varit sämst!

Exakt, jag beställde från komplett, Dustin och Amazon.
Nollan alla dem.

Permalänk
Medlem

Generellt (vilket jag visst redan när jag bokade PS4 2013, men jag gick på samma misstag igen)....

Datorbutikerna är kasst. De extremt långa förbokningarna - som jag ändå tror de skapar som någon form av "bra service" till inbitna i all välmening - fungerar inte alls
Man ska hålla sig till de klassiska elektronikvaruhusen istället. De är duktigare på logistik när det gäller sådant här och har säkert lättare att förhandla större partier när det är brist (omsättningen är ju 10ggr större).
Kan tänka mig att i USA så är det spelare som Walmart och liknande som har störst partier/bäst chans (i Sverige är ICA för små på hemelektronik för att ha motsvarande roll)

Permalänk

Beställde 12 december 2330 från CDON. Postad ikväll. Lämnar tråden nu och kan andas igen. Lycka till alla som inte fått än.

Visa signatur

Son, when you attend sporting events, it's not whether you win or lose, it's how drunk you get. Homer Simpson

Permalänk
Skrivet av retrocc:

https://www.tradera.com/item/1000006/436784355/playstation-5-...

Också bra , han erbjuder till och med o köra hem konsolen

Han har dessutom mage att ta betalt för leverans trots 16k utgångspris och 20k "köp nu" på auktionen hahaha... Sorgligt och hoppas verkligen att den förblir osåld.

Förstår inte heller logiken i denna mening: "Detta är min första och ända PS5 och den säljs pga. tidsbrist och vid min smärtgräns, därav priset."

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

https://www.tradera.com/item/1000006/436784355/playstation-5-...

Också bra , han erbjuder till och med o köra hem konsolen

https://www.tradera.com/item/1000006/437148373/playstation-5-...-

Här är en annan som har lagt sin på 1 krona. Kul om den säljer för bara 1 krona också haha.

Skrivet av ReMemberMe:

Han har dessutom mage att ta betalt för leverans trots 16k utgångspris och 20k "köp nu" på auktionen hahaha... Sorgligt och hoppas verkligen att den förblir osåld.

Förstår inte heller logiken i denna mening: "Detta är min första och ända PS5 och den säljs pga. tidsbrist och vid min smärtgräns, därav priset."

Ja, vissa är helt klart alldeles för giriga. Smärtgräns liksom.