PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Min står packad 15.06 igår och bokad inget mer.
Första bur/pall fick säkert inte plats på bilen rip

Fick nu på PostNord att jag kan hämta ut imorgon

Permalänk

Dustin

Fram till 16 klara. Tydligen var det massa som beställde 17 september .

Permalänk
Medlem

Postnord verkar jobba hårt i juletider. Fick avisering om att min cdon-beställning skickats på fredag och kunde hämta ut den på lördag.

Permalänk
Medlem

Återigen, ni som är nervösa över att er CDON bokning inte är på väg trots att ni har tidigare bokningsdatum än andra som fått bekräftat att den är klar för upphämtning imorgon.
Det beror på vilken område den ska till.

Stockholmsbilen/bilarna har redan hämtat. Däremot så har väl de som ska västerut till Göteborg via Härryda inte hämtat ännu (eller så taggas den inte förrän den kommit fram till härryda - så blir det ofta).
Så sitt lugnt i båten, jag lovade mig själv att inte spamma sönder tråden om postnord status

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några nyheter från MediaMarkt? Sitter och väntar på en DE som enligt dem skall levereras i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Är det någon som har några nyheter från MediaMarkt? Sitter och väntar på en DE som enligt dem skall levereras i december.

Nej inte ett jäkla ljud.
Jag beställde en DE i slutet på september. Fick ett oklart mail den 5 Nov.
Pratat med butik de sa Maj/Juni
Pratat med support som sa innan årsskiftet(verkar inte så troligt). Troligtvis trodde hon Q1. När jag påpeka att det är ett spann på 3 månader så fick jag svaret Januari troligast. Så högt och lågt.

Jag har även mailat och försökt att skriva till dom på facebook. Utan framgång.

Fattar inte hur ett så relativt stort bolag kan ha så jäkla dålig koll på när de får in leveranser och vart man ligger ungefär.

Permalänk

CDON - > Göteborg, bokad 9/12
Status: "påväg och nu i transportlager Ljungby"

Permalänk
Medlem

Elgiganten suger de skickade mitt jäkla paket till Stockholm när de skulle till Eskilstuna så blir inget för mig innan jul så sjukt irriterande....

Sjuka är att Elgiganten skyller på Bring och tvärtom.

Så jävla dåligt skött av dem.

Får tidigast mitt ps5 om 1-2v så jävla skit

Permalänk
Medlem

Avbokat mina maskiner på MM, Webhallen, Ginza & Dustin.

Får se om barnen lyckas godta en Xbox istället eller om det blir samtal till BRIS och Soc!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Hämtade ut min leverans från CDON idag, och ja, allt ser prima ut. Har spelat lite Astro's playroom, väldigt mysigt och wholesome.

Har gjort det solidariska och avbokat från andra butiker. Lycka till alla som inte har fått en konsol, väntan har varit horribel.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Skrivet av sifri:

Elgiganten suger de skickade mitt jäkla paket till Stockholm när de skulle till Eskilstuna så blir inget för mig innan jul så sjukt irriterande....

Sjuka är att Elgiganten skyller på Bring och tvärtom.

Så jävla dåligt skött av dem.

Får tidigast mitt ps5 om 1-2v så jävla skit

Hade lätt tagit bilen till Hägersten, hämtat från bring. 2-3 timmar t/r 🤯

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Hade lätt tagit bilen till Hägersten, hämtat från bring. 2-3 timmar t/r 🤯

3h bara biltur, rush hour i Stockholm, nej tack och covid på de.

Fan ska träffa nära och kära i jul och detta var julklapp till min bästa vän. Så jävla dåligt skött av Elgiganten och Bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Är det någon som har några nyheter från MediaMarkt? Sitter och väntar på en DE som enligt dem skall levereras i december.

Samma här. Får olika svar varje gång jag ringer supporten, från ”Du får den imorgon!” till ”Vi har ingen aning” eller ”I vår nån gång”.

Fattar inte hur de kan vara så virriga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmSeta:

Samma här. Får olika svar varje gång jag ringer supporten, från ”Du får den imorgon!” till ”Vi har ingen aning” eller ”I vår nån gång”.

Fattar inte hur de kan vara så virriga.

Det är just det som är så frustrerande. De är ju en stor elektronikkedja. Det är inte någon liten lokalbutik som drivs av två glada entusiaster.

Vet att någon fått en SE(tror jag) beställd 19 sept som fått sin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stevex:

Blev framlottad i EGs lotteri och vid 15:47 idag så "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
20 december 15:47 - 556 52 JÖNKÖPING"

Å där kom joxet. Rätt adress å allt.
Happy holidays helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från EG i fredags och hämtade ut den för en halvtimme sedan. Snabbt och smidigt!

Permalänk

Snackade med Mm nyss. Leverans q1 2021. Beställde 18/9. Står leverans i dec plus att jag pratat med dom 2 ggr och dom bekräftat dec.
Ny öl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyddraliken:

Snackade med Mm nyss. Leverans q1 2021. Beställde 18/9. Står leverans i dec plus att jag pratat med dom 2 ggr och dom bekräftat dec.
Ny öl!

Var det en DE eller en SE du beställt. Känns generellt som att de har problem med DE.

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Var det en DE eller en SE du beställt. Känns generellt som att de har problem med DE.

DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Fram till 16 klara. Tydligen var det massa som beställde 17 september .

Hoppas att vi som beställde den 17e får den på nästa batchen.
Förhoppningsvis får de in den snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Det är just det som är så frustrerande. De är ju en stor elektronikkedja. Det är inte någon liten lokalbutik som drivs av två glada entusiaster.

Vet att någon fått en SE(tror jag) beställd 19 sept som fått sin.

Det är väl det som är problemet. Två glada entusiaster hade gett dig rätt svar direkt

Permalänk
Medlem

Alla blev scalpers!
Massa ps5or i andrahandsmarknaden idag!

Permalänk
Medlem

Även om jag fick min konsoll för ett par dagar sedan så är jag inte direkt nöjd med Mediamarkts hantering.
Väldigt vag information, svårt att nå kundtjänst, olika svar beroende på vem man får prata med osv.
Den information jag fick var troligen december.
Ingen information att de fått in en batch.
Det enda var ett mail samtidigt som konsollen dök upp i PostNords app.
De hade besparat sig själva många arbetstimmar på att kommunicera ut mail allt eftersom.

Permalänk

Beställde 9/12 från Cdon, SE. Skickad och på väg med beräknad ankomst i morgon. Riktigt fint nu till julledigheten

Kommer avbeställa från Ginza och Cyberphoto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YouZZir:

Även om jag fick min konsoll för ett par dagar sedan så är jag inte direkt nöjd med Mediamarkts hantering.
Väldigt vag information, svårt att nå kundtjänst, olika svar beroende på vem man får prata med osv.
Den information jag fick var troligen december.
Ingen information att de fått in en batch.
Det enda var ett mail samtidigt som konsollen dök upp i PostNords app.
De hade besparat sig själva många arbetstimmar på att kommunicera ut mail allt eftersom.

Amazon är värre varje gång man ringer de så säger de "vi vet inte". De vet inte ens när eller om den kommer komma in i lager , skit dålig kundtjänst orkar inte mer. Nu har det gått en månad och det finns inget om när den kommer. Det värsta är att man beställde den 20 november och har fortfarande ingen information medans cdon började 9 dec och man fick den idag eller imorron. Jag hatar amazon hoppas de går i konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

Amazon är värre varje gång man ringer de så säger de "vi vet inte". De vet inte ens när eller om den kommer komma in i lager , skit dålig kundtjänst orkar inte mer. Nu har det gått en månad och det finns inget om när den kommer. Det värsta är att man beställde den 20 november och har fortfarande ingen information medans cdon började 9 dec och man fick den idag eller imorron. Jag hatar amazon hoppas de går i konkurs.

Hur tror du folk känner som bokade från webhallen 2019 och såg att Amazon fick ut sina konsoler 22 november när de beställde 19 november?

Det är därför man inte ska bemöda sig med att ringa kundtjänsten.
De kan inte ge dig någon annan information än den information som du redan har fått i 99% av fallen, och man blir bara besviken när man har ringt dem 9 gånger och de säger att de inte kan garantera ett datum, och sedan ringer man tionde gången och får ett datum och då blir man förbannad över att de inte höll det datumet.

Chansen att kundtjänsten, oavsett företag, kommer kunna ge dig något klart besked när det kommer till en produkt som Playstation 5, som det är ont om i hela Europa, är nästintill obefintlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bugulu:

Hur tror du folk känner som bokade från webhallen 2019 och såg att Amazon fick ut sina konsoler 22 november när de beställde 19 november?

Det är därför man inte ska bemöda sig med att ringa kundtjänsten.
De kan inte ge dig någon annan information än den information som du redan har fått i 99% av fallen, och man blir bara besviken när man har ringt dem 9 gånger och de säger att de inte kan garantera ett datum, och sedan ringer man tionde gången och får ett datum och då blir man förbannad över att de inte höll det datumet.

Chansen att kundtjänsten, oavsett företag, kommer kunna ge dig något klart besked när det kommer till en produkt som Playstation 5, som det är ont om i hela Europa, är nästintill obefintlig.

förstår det jag har också en på webhallen har väntat jätte länge

Permalänk
Medlem

Nä ni gubbar. Jag är ju en av dem med en 20/11 beställning från Amazon. Har jag lärt mig något av den här resan så är det att aldrig beställa igen gällande konsoler från något annat än ett stort varuhus t.ex. Elgiganten som bevisligen skött detta snyggast. Fy och blä vad trist det här blev!

Permalänk
Medlem

Attans att man inte såg den med Webhallen i Täby c tidigare bor 5 min ifrån Täby c så om någon annan har där kan man ju ta den haha

Permalänk
Medlem

Kom hem till ett ps5 min sambo hämtat ut idag 😍