PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Vet någon om Netonnet har kö lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Vet någon om Netonnet har kö lista?

Nej, dom skickar ut sina produkter på måfå.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Nej, dom skickar ut sina produkter på måfå.

Okej!
Så det finns chans att få ett där med?
Det är väll CDON, Elgiganten, Netonnet som gör så va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Okej!
Så det finns chans att få ett där med?
Det är väll CDON, Elgiganten, Netonnet som gör så va?

Ja om du har tur. Jag vet 100% att Netonnet gör så eftersom jag har egen erfarenhet, andra säger att både Elgiganten och CDON beter sig på samma sätt, och hoppar över folk som köat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ja om du har tur. Jag vet 100% att Netonnet gör så eftersom jag har egen erfarenhet, andra säger att både Elgiganten och CDON beter sig på samma sätt, och hoppar över folk som köat.

Okej! Tack för informationen. Jag får hålla koll! Tror ni det räcker att bevaka ps5 på Netonnet med mail eller bör man kolla?

Permalänk
Medlem

Ändrat på amazon

På mitt amazonkonto har min order ändrats från "leveransdatum ej tillgängligt" till en text som säger "inte skickat än" , nu håller vi tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

På mitt amazonkonto har min order ändrats från "leveransdatum ej tillgängligt" till en text som säger "inte skickat än" , nu håller vi tummarna

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

På mitt amazonkonto har min order ändrats från "leveransdatum ej tillgängligt" till en text som säger "inte skickat än" , nu håller vi tummarna

Samma för mig, DE 20/11 ca 20:59 las beställningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wthnds:

Samma för mig, DE 20/11 ca 20:59 las beställningen.

samma tror ni det betyder något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Samma här.

Står samma för mig men vet ej vad som stod innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Samma för mig, DE 20/11 ca 20:59 las beställningen.

Jag lade min 20/11, kl. 21:08, DE, står också nu "Har inte skickats än" men resten under är samma.

Har inte skickats än
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum.

Tror tyvärr inte det kommer att skickas något innan julafton eller ens nyår

Permalänk
Medlem

Jag la min 19:51 inget har hänt känns lite surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Står samma för mig men vet ej vad som stod innan

Nånting i stil med inte tillgänglig?🤔 om det nu inte är nått jag fått för mig nu på stunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Jag la min 19:51 inget har hänt känns lite surt

Kolla på hemsidan med desktop läge

Permalänk
Medlem

Jo, förresten går man på visa beställnkngsinformation står det har inte skickats ännu men har för mig att det alltid stått så? På spåra order står det fortfarande bara order received

Permalänk
Medlem

Kanske att dem skickas imorgon med tanke på att det fanns små rykten på reddit om amazon i Europa på onsdag. Men ingenting man ska få upp hoppet för då det mycket väl kan vara trolls

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

samma tror ni det betyder något

Nått betyder det nog att dom ändrat informationen, även fast det är vagt så känns det som att det närmar sig iaf.
Borde verkligen få tag i ett snart, har hittils köpt både pizzaugn och ny bil för att stilla mitt villhöver behov. Får jag inget ps5 snart undrar jag vart detta slutar i.

Permalänk
Skrivet av villhaps5:

samma tror ni det betyder något

Hoppas såklart att det betyder nått, men känns som att det lika gärna skulle kunna vara att de uppdaterar formuleringarna på nya svenska tjänsten/sajten. Men vi får väl se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Står samma för mig men vet ej vad som stod innan

Det var"leveransdatum ej tillgängligt" byte till "har ej skickats än".

Permalänk
Medlem

Beställde från CDON för 12 dagar sedan, och idag kom den!

https://i.imgur.com/WzTgvEC.jpg

Permalänk
Medlem

Efter mer än en månad i denna tråden tackar jag för mig! Det blev CDON som levererade i slutändan. Förbokade i Maj 2020, bankade F5 på lanseringen, men satt mest och suktade medan andra medlemmar hämtade ut sina konsoler. Tack för CDON tipset! När man förväntat sig leverans framåt våren, känns det som ett julmirakel att äntligen bära hem PS5an 🎅

Order: 1/2
Hur: Online
Var: Inet
När: 13/05/2020
Modell: Disc
Status: Obekräftad

Order: 2/2
Hur: Online
Var: CDON
När: 09/12/2020
Modell: Disc
Status: Levererad 22/12/2020

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hämtade oxå ut min PS5 idag beställd från CDON. Installerad och klar och Cyberpunk flyter äntligen som det ska🎉.

Stort tack för tipset i denna tråd den 9/12 som möjliggjorde beställningen då jag innan helt gett upp hoppet att hinna få en före jul. god jul på er och lycka till ni som fortfarande väntar.

Permalänk

Jag lyckades boka ett exemplar på CDON den 9 dec (planerad leverans Q1 2021 slutet av februari).

Fick mail av CDON i fredags:

”Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör.

I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.”

Det fick mig att bli osäker, så jag avbokade därför min order pga detta mail och fick pengarna tillbaka. Sagt och gjort, i söndags läser jag att dessa konsoler börjar skickas ut.

Det visade sig att det mailet som skickades ut var systemfel...

” Om du har fått ett mail från oss gällande en automatisk återbetalning om varan inte kommer fram, vänligen bortse från det. Det rör sig om ett systemfel och din order är kvar som vanligt, ber om ursäkt för missförståndet. ”

Nu mår man riktigt bra att få reda på detta. Verkar inte finnas någon lösning på det enligt CDON. Känns riktigt surt. Men kul ni som fått era idag!

Permalänk

När kan man beställa igen en PS5?

Permalänk
Medlem

Något vissa återförsäljare skulle kunna göra för att vinna över glada kunder: Lova lite men leverera över förväntan.

Jag har en förhandsbokning på Webhallen från 16/9. Ska bli intressant att se när den blir aktuell; förmodligen kommer man då själv kunna plocka en PS5 från hyllan direkt i första bästa elektronikaffär. Lite otippat att det var virriga CDON som levererade till slut. Känns magiskt att kunnat hämta ut konsolen samma dag jag gick på julledighet.

Tack för tipset i tråden, är verkligen tacksam! Hoppas ni som inte fått tag på ett PS5 än får ett så snart som möjligt och God Jul till er alla!

Permalänk
Avstängd

det här angående om att amazon skickar något imorron är det bullshit eller

Permalänk
Medlem

Med nästan 200 PS5 annonser på blocket börjar det kännas ganska mättat på marknaden. Eller?.

En kompis till mig som är mer peppad än mig på Ps5 (Inte barnen i första hand) är en av dem som ska sälja sitt enda exemplar. Pengar före allt. När man väl har fått det så kan man lika gärna vänta (Alla möjliga nackdelar med att äga den tidigt som försvar).

Jag håller fullständigt med i samma försvar. Den kommer när den kommer. För barnens skull hade det varit roligt före jul, men det är verkligen inte värt att betala överpris för något som bara är bättre 2021.

Amazon 20/11 PS5 DE. Räknar med att jag får den i början av 2021, men gör mig redo att bli besviken.

Permalänk
Medlem

Order: 1/4
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 16/09/20
Modell: Disc
Status: avbokad

Order: 2/4
Hur: Online
Var: CyberPhoto
När: 19/11/20
Modell: Disc
Status: avbokad

Order: 3/4
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 20/11/20
Modell: Disc
Status: Ej levererad

Order: 4/4
Hur: Online
Var: CDON
När: 09/12/2020
Modell: Disc
Status: Levererad 22/12/2020

Fantastisk skönt att äntligen kunna släppa jakten och sluta f5:a Chrome. Bara installerat, börjat dra hem spel och testat Astro. Första intryck, rejält lyft, sjukt flyt i OS, magisk kontroll och knäpptyst så jag nästan tror det är något fel (kommer från jetplane Pro).

God jaktlycka till er som inte lyckats få hem en än!

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dek:

Order: 1/4
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 16/09/20
Modell: Disc
Status: avbokad

Order: 2/4
Hur: Online
Var: CyberPhoto
När: 19/11/20
Modell: Disc
Status: avbokad

Order: 3/4
Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 20/11/20
Modell: Disc
Status: Ej levererad

Order: 4/4
Hur: Online
Var: CDON
När: 09/12/2020
Modell: Disc
Status: Levererad 22/12/2020

Fantastisk skönt att äntligen kunna släppa jakten och sluta f5:a Chrome. Bara installerat, börjat dra hem spel och testat Astro. Första intryck, rejält lyft, sjukt flyt i OS, magisk kontroll och knäpptyst så jag nästan tror det är något fel (kommer från jetplane Pro).

God jaktlycka till er som inte lyckats få hem en än!

Grattis på din ps5!!!

Permalänk

amazon

Någon som vet hur det är med amazon? tror jag måste låsa upp för internetköp via mobilen för att pengarna ska kunna dras när ordern skickas, och om man inte hinner öppna upp kommer kan ha t.ex 24 timmar på sig att öppna upp för internet köp via amazon eller kommer min order att avbrytas ifall dom inte lyckas dra pegarna direkt när order ska skickas?