CD Projekt Red: "Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar"

Permalänk
Medlem

Jag njuter av cyberpunk kör 4k + rt och det flyter på fint om man fokuserar på att smyga och köra hitman. Lika buggit som fallen order mindre buggit än bf titlar när de släpps eller dota 2 som funnits väldigt länge. Spelet kommer bara att bli bättre. Att detta är spelets lägsta nivå tyder på att det är riktigt bra gjort.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Men du, vi slutar sätta tråkiga stämplar som ”casual” på varandra.
Diskutera gärna men håll en högre nivå än så, tack.

Med det sagt, vad störde du dig mest på när du testade spelet?

Inte den du frågade, men kan dela med mig av mina åsikter. AIn är urusel. Biljakterna där du är passagerare är helt scriptade och du behöver inte skjuta ett skott så får du exakt samma resultat. Fienderna är till och med odödliga på en del ställen. Gillade inte hur det kändes att köra bil överhuvudtaget för den delen. Trasiga skilltrees som inte fungerar som de ska, får inget av en del perks. Värst är nog Athletics som inte är balanserad överhuvudtaget. De flesta av träden jag körde hade rätt hög level när jag varvade det, förutom athletics som var level 6. Kan tillägga att jag sprang större delen av tiden eftersom jag inte gillade fordonen. Combat var rätt roligt första tio timmarna men efter det blev det mer och mer stelt. Bytte efter det till shotguns och fick ut tio timmar till som var kul. Side content består till större delen av gigs och crime scenes. Gigs är nästan alltid döda den här snubben eller stjäl den här prylen, crime scenes är döda gänget och ta beviset. Det blir också gammalt rätt snabbt. Jag hade gärna sett någon sorts gängaktivitet utanför uppdragen, just nu är de väldigt statiska. Du kan mörda hur många som helst och de reagerar ändå inte annorlunda nästa gång du ser dem. Polisen är under all kritik. Som en annan skrev tidigare i tråden tror jag gigs och liknande hade varit bättre om de skippat att märka ut dem på kartan, då hade du haft större anledning att utforska. Man får alldeles för lite tid att lära känna en del karaktärer som de sen låtsas att du har någon emotionellt band till, det känns lite krystat. Gillar inte de två main karaktärerna, V och Silverhand. Det är ju väldigt subjektivt, men de är ju inte speciellt sympatiska. Storyn var väl sådär, skulle inte påstå att det var något speciellt. Spelet var helt okej, men om man hade högre förväntningar än det är det svårt att inte bli besviken. Jag har undvikt all hype men hade tydligen för höga förväntningar bara för att det var CDPR som var utvecklare. Jag har spelat samtliga Witcher spel flera gånger men efter 90+ timmar i Night city så kommer jag nog aldrig boota upp det igen.

Permalänk
Medlem

Det är jätte synd att om man inte tycker om ett spel så är man en "hater" omedelbart.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Cyberpunk på två dagar, min rastlöshet gör att jag sällan kan sitta och spela mer än 2-3 timmar åt gången innan jag måste göra något annat. Testade Cyberpunk, fastnade inte. Dagen efter var jag arbetsbefriad, tänkte vi prövar igen.. Började vid 10 tiden slutade vid 24, satt som limmad vid skärmen.. Dagen efter kom jag hem runt 16 efter jobb, satt som limmad igen vid skärmen till 24 tiden. Hade det inte varit för kisspauser och ett behov av att intaga föda hade jag inte rest mig från stolen.

Många år sedan jag fastnade så hårt. Flyter inte bäst på min burk i 1440p, 30-50 fps, buggar här och där, halvdöd värld där det mesta som man gör är att följa storyn. Men oh lord det var ett bra spel. Spelade igenom storyn och jag har aldrig någonsin gråtit eller känt mig emotionell till serier film eller spel, men jag fällde en tår i slutet av detta.

Jag gjorde inte många sidequest och kom till punkten där man får piller och en pistol, trodde inte det var möjligt men valde att istället för piller skjuta mig själv i huvudet. När credits rullar och man hör inspelade meddelande från karaktärerna och.. Kraftfullt slut, så så bra. Satt som förfrust och lyssnade med en tår i ögat. Så fort jag samlat mig laddade jag om sparningen och valde andra vägen, inte piller då utan att gå upp mot Arisaka och se det slutet.. Då hamnar man ju på någon farkost och får valet att bli "en dator" eller att dö inom 6 månader och spawna i världen. Tror credits är samma där? Nu återstår det att komma till dom andra sluten

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Jag hoppas man lyckas lösa allt (såklart) för där är en enorm potential i grunden.
Sen är jag orolig för vad man har för tidsplan. Det surras mycket om en stor patch i januari men frågan är om det räcker. Där är en hel del detaljer som hade behövts också och detaljer är viktigt i ett så stort spel.

Gissar att de jobbar på att få tillbaka det på Sonys affär, tror det går före alla andra skavanker spelet lider av. 120 miljoner Ps4 i världen, det är lite för stor marknad för att ignorera

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Det är jätte synd att om man inte tycker om ett spel så är man en "hater" omedelbart.

Det är så klart helt ok att inte tycka om ett spel, vi har alla olika smak. De som stämplas som "hater" är dock oftast de som framför sin åsikt genom att gå till överdrift i sin kritik och/eller samtidigt förminskar alla som tycker att spelet är bra, genom att kalla dem öknamn som "casual" etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Det är så klart helt ok att inte tycka om ett spel, vi har alla olika smak. De som stämplas som "hater" är dock oftast de som framför sin åsikt genom att gå till överdrift i sin kritik och/eller samtidigt förminskar alla som tycker att spelet är bra, genom att kalla dem öknamn som "casual" etc.

Håller med, men med 80% positiva user reviews på steam så är det lite hater varning om man spelat detta spel på PC med en modärn dator och samtidigt på allvar tycker att spelet är dåligt...

Jag menar vart ligger referenspunkten nånstans, vilka spel är det den skaran av människor spelar och har spelat, jag menar vilket spel är det jag missat som sätter Cyberpunk i skamvrån liksom? Det finns inte.

Det värsta är att medlemmarna i hater communityt (de som tittar på varje trendig gamer reviewers youtube hater kanaler) tror att DE själva är i majoritet, när de i själva verket är en liiiten liiiten skara människor som är vääääldigt vääääldigt högljuda på internet.

Sen är slutklämmen i det hela att de här trendiga youtube reviewers är bara haters enbart för att de tjänar pengar på det. Hater = mer views helt enkelt. De har helt enkelt hittat sin nich publik att tjäna pengar på.

Permalänk
Medlem

Spelet är överhypat, jag gick in med ett öppet sinne men blev väldigt besviken. Spelet är ok men inte mer än så. Själv föredrar jag red dead redemption både för storyn och gameplay.

Skrivet av LastNinjas:

Håller med, men med 80% positiva user reviews på steam så är det lite hater varning om man spelat detta spel på PC med en modärn dator och samtidigt på allvar tycker att spelet är dåligt...

Jag menar vart ligger referenspunkten nånstans, vilka spel är det den skaran av människor spelar och har spelat, jag menar vilket spel är det jag missat som sätter Cyberpunk i skamvrån liksom? Det finns inte.

Det värsta är att medlemmarna i hater communityt (de som tittar på varje trendig gamer reviewers youtube hater kanaler) tror att DE själva är i majoritet, när de i själva verket är en liiiten liiiten skara människor som är vääääldigt vääääldigt högljuda på internet.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av LastNinjas:

Håller med, men med 80% positiva user reviews på steam så är det lite hater varning om man spelat detta spel på PC med en modärn dator och samtidigt på allvar tycker att spelet är dåligt...

Jag menar vart ligger referenspunkten nånstans, vilka spel är den skaran av människor spelar och har spelat, jag menar vilket spel är det jag missat som sätter Cyberpunk i skamvrån liksom?

Det finns inte.

Har du sett hur populärt ex on the beach är? Det betyder ju inte att det är hög kvalitet. Men jag jämför inte Cyberpunk med den skiten, det var bara för att få fram min poäng Jag har en 5900x och ett 3080, ram klockad till 1900fclk 3800mhz 16cl. Det går inte ha så mycket bättre hårdvara. Kanske det märkligaste jag stött på är att prestandan degraderas över tid, efter 5 timmars spelande så hade jag tappat halva min FPS. Löste sig bara man startade om spelet, men märkligt ändå. Kanske lösts med hotfix sen jag slutade spela. Mina referenser för moderna riktigt bra spel är främst från Playstation, så sitter du enbart på PC är det svårare att hitta riktigt bra single player spel. Tycker personligen inte Cyberpunk kommer i närheten av God of War, RDR2, Ghost of Tsushima, Sekiro, Bloodborne, Witcher 3, HL Alyx, Uncharted, The last of us, Divinity Original Sin 2. Har säkert glömt en del, men försökte få med hyffsat nya titlar som jag spelat. Jag är ingen hater, hade nog gett det 7/10 om jag hade satt betyg. Det är en häftig stad de byggt upp och säkert en bättre upplevelse om man håller sig till main storyn. Tycker det är så märkligt att man ska hitta på skumma anledningar till varför folk ogillar det, smaken är som baken. Space Odyssey och Brott och straff är båda hyllade som mästerverk men jag ogillade bägge. Jag kan fortfarande förstå varför folk hyllar dem även om jag inte håller med, men du tycker alltså att jag bara borde sälla mig i ledet?

Edit: Enda Youtube videon jag sett om Cyberpunk var skillups, han var väldigt positiv till spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jo, men vilka andra spel är mer speciella i din mening? Blir också nyfiken

Kör bara ett fåtal spel med blandad variation
Far Cry 3 och 5
Dishonored serien
Company of Heroes 2
Left 4 Dead 2

Sen vet jag inte. Har fler men spelar nästan bara ovanstående. Köper inget nytt
FarCry 5 fick jag dock som gåva av en tjej jag känner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Inte den du frågade, men kan dela med mig av mina åsikter. AIn är urusel. Biljakterna där du är passagerare är helt scriptade och du behöver inte skjuta ett skott så får du exakt samma resultat. Fienderna är till och med odödliga på en del ställen. Gillade inte hur det kändes att köra bil överhuvudtaget för den delen. Trasiga skilltrees som inte fungerar som de ska, får inget av en del perks. Värst är nog Athletics som inte är balanserad överhuvudtaget. De flesta av träden jag körde hade rätt hög level när jag varvade det, förutom athletics som var level 6. Kan tillägga att jag sprang större delen av tiden eftersom jag inte gillade fordonen. Combat var rätt roligt första tio timmarna men efter det blev det mer och mer stelt. Bytte efter det till shotguns och fick ut tio timmar till som var kul. Side content består till större delen av gigs och crime scenes. Gigs är nästan alltid döda den här snubben eller stjäl den här prylen, crime scenes är döda gänget och ta beviset. Det blir också gammalt rätt snabbt. Jag hade gärna sett någon sorts gängaktivitet utanför uppdragen, just nu är de väldigt statiska. Du kan mörda hur många som helst och de reagerar ändå inte annorlunda nästa gång du ser dem. Polisen är under all kritik. Som en annan skrev tidigare i tråden tror jag gigs och liknande hade varit bättre om de skippat att märka ut dem på kartan, då hade du haft större anledning att utforska. Man får alldeles för lite tid att lära känna en del karaktärer som de sen låtsas att du har någon emotionellt band till, det känns lite krystat. Gillar inte de två main karaktärerna, V och Silverhand. Det är ju väldigt subjektivt, men de är ju inte speciellt sympatiska. Storyn var väl sådär, skulle inte påstå att det var något speciellt. Spelet var helt okej, men om man hade högre förväntningar än det är det svårt att inte bli besviken. Jag har undvikt all hype men hade tydligen för höga förväntningar bara för att det var CDPR som var utvecklare. Jag har spelat samtliga Witcher spel flera gånger men efter 90+ timmar i Night city så kommer jag nog aldrig boota upp det igen.

Många intressanta punkter.

Det jag tänkte mest på är det där med att karaktärerna inte är så sympatiska. Jag tycker det passar ganska väl in. Egentligen alltså.
För man är ju trots allt en ganska samvetslös psykopatisk massmördare. Ja schizofren är man också större delen av spelet. På nå sätt kanske det är helt OK att inte känna att den karaktärstypen är helt reko hehe.
Med det sagt - massmördare är man väl även i... ja de flesta äventyrsspel. Utöver GTA så passar det väl in på tomb raider, uncharted, witcher och de andra spelen också ;).

Athletics ja. Roligt skillträd! Jag satsade på brawler vilket gör att man får mindre problem med stamina. Och ja - just att ta slut på stamina gör att denna skill levlas fortare. Så min karaktär som behöver athletics lite mer - ja den har alltså penalty på att levla upp denna skill. Hehe. Har svurit över det nån gång eller två.

Jag har väl också en lista på grejer som inte riktigt lirar. Lite buggar här och där.
Märkligast är kanske craftingen. DPS slumpas fram på vapnen innan man craftar dem. Simply by clicking. Värdet blir random och ändras när jag klickar på vapnen helt enkelt.
Så jag kan på ett baseballträ välja om jag vill crafta det med 700dps - eller 1200dps. Undrar vad man väljer liksom ;).

Aja. Listan kan bli lång om jag ska ta upp alla grejer. I det stora hela är jag ändå rätt så nöjd. Jag har kul i spelet helt enkelt. Och omgivningen är fantastisk!
Det som drar ner det för mig är väl förväntningarna från witcher 3 där jag upplevde att jag fick göra mer val i spelet som hade konsekvenser för handlingen. Jag har inte spelat klart cyberpunk - men det känns lite mer som en story på räls än witcher. Och ja, dialogvalen är lite mer begränsade med "ett rätt val" hela tiden.

Men jag har roligt - helt klart!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat RDR2, och jag har inte spelat CP heller. Har lite tid över nu för 1 spel. Vilket borde jag satsa på?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag har inte spelat RDR2, och jag har inte spelat CP heller. Har lite tid över nu för 1 spel. Vilket borde jag satsa på?

2 olika spel.. jag tycker båda är fantastiska.

Vad gillar du mest? Rida hest och pang pang vilda-westerN style eller gillar du Brumma bil och pang pang ala-future style?

Båda med lägre settings kommer lira liknande (utan RT), men CP är ju buggigt på vissa ställen, men inte märkt speciellt mycket på PC alls.

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla med fetburk, använd -qualityLevel=Cinematic_RTX om ni stör er på LOD/Draw distance (finns mer att fixa men denna är magisk) drar ytterst lite extra för vad det ger i form utav detaljer, det KAN vara så att vissa reflektioner är lite konstiga ibland.. men att lampor eller dyl försvinner efter 10-30m gör mig förbannad och detta tripplade avståndet med nedan inkluderat;

Lägg det i shortcut till cyberpunk2077.exe filen i BIN;
C:\Games\Cyberpunk2077\bin\x64\Cyberpunk2077.exe -qualityLevel=Cinematic_RTX

Utöver detta.. kan ni också köra detta under mappen;
C:\Games\Cyberpunk2077\engine\config\platform\pc

Skapa följande filer i mapp ovan;

DrawDistanceBoost.ini med följande innehåll (Öka ej, ger flimmer och skit)
[Streaming]
DistanceBoost = 40.000000

user.ini med följande innehåll
[Rendering/Shadows]
CascadeRange0 = 12.000000
CascadeRange1 = 30.000000
CascadeRange2 = 75.000000
CascadeRange3 = 130.000000

Editera rendering.ini
[LevelOfDetail]
DecalsHideDistance = 80.0

Sist men inte minst, för att få extra sharp image, ladda ned senaste Nvidia Inspector, sök på profilen "Cyberpunk 2077" & ställ in följande(Specifikt för personer som kör DLSS, detta är basics och folk har diskussioner kring varför CDPR glömde detta) och sedan "Apply changes"

  • Texture filtering - LOD Bias (DX) -3.0000

  • Texture filtering - Negative LOD bias ALLOW

Med större del High/Ultra och någon få setting nedställd enl. DigitalFoundry "optimal" settings, DLSS Quality/RT Ultra samt 1440p så kör jag i snitt 60-80fps på ett MSI Suprim X 3080 PL 116% Core +120MHz/Mem +350Mhz / 5800x @ 4620MHz 1.28v all cores och 3600MHz CL16.

Utöver detta skulle jag rekommendera att lägga in ReShade & köra CAS.FX samt Curves.FX eller DPX.FX för att få ytterligare kontrastskärpa/skärpa samt få bort det gröna diset/gråa skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag har inte spelat RDR2, och jag har inte spelat CP heller. Har lite tid över nu för 1 spel. Vilket borde jag satsa på?

Kör Red Dead Redemption 2 nu och vänta minst ett år med Cyberpunk 2077 och hoppas på att dom har lyckats att fixa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Spelade igenom Cyberpunk på två dagar, min rastlöshet gör att jag sällan kan sitta och spela mer än 2-3 timmar åt gången innan jag måste göra något annat. Testade Cyberpunk, fastnade inte. Dagen efter var jag arbetsbefriad, tänkte vi prövar igen.. Började vid 10 tiden slutade vid 24, satt som limmad vid skärmen.. Dagen efter kom jag hem runt 16 efter jobb, satt som limmad igen vid skärmen till 24 tiden. Hade det inte varit för kisspauser och ett behov av att intaga föda hade jag inte rest mig från stolen.

Många år sedan jag fastnade så hårt. Flyter inte bäst på min burk i 1440p, 30-50 fps, buggar här och där, halvdöd värld där det mesta som man gör är att följa storyn. Men oh lord det var ett bra spel. Spelade igenom storyn och jag har aldrig någonsin gråtit eller känt mig emotionell till serier film eller spel, men jag fällde en tår i slutet av detta.

Jag gjorde inte många sidequest och kom till punkten där man får piller och en pistol, trodde inte det var möjligt men valde att istället för piller skjuta mig själv i huvudet. När credits rullar och man hör inspelade meddelande från karaktärerna och.. Kraftfullt slut, så så bra. Satt som förfrust och lyssnade med en tår i ögat. Så fort jag samlat mig laddade jag om sparningen och valde andra vägen, inte piller då utan att gå upp mot Arisaka och se det slutet.. Då hamnar man ju på någon farkost och får valet att bli "en dator" eller att dö inom 6 månader och spawna i världen. Tror credits är samma där? Nu återstår det att komma till dom andra sluten

Dold text

Samma här, otroligt bra slut, side missions kunde vara riktigt bra också med bra karaktärer. Njöt ordentligt. Visst finns det utrymme för en hel del fixar, har stött på en del buggar, inget game breaking. Brukar inte förbeställa spel men denna gång gjorde jag det via gog för jag ville stötta cdpr, var lätt värt min väntan.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Många intressanta punkter.

Det jag tänkte mest på är det där med att karaktärerna inte är så sympatiska. Jag tycker det passar ganska väl in. Egentligen alltså.
För man är ju trots allt en ganska samvetslös psykopatisk massmördare. Ja schizofren är man också större delen av spelet. På nå sätt kanske det är helt OK att inte känna att den karaktärstypen är helt reko hehe.
Med det sagt - massmördare är man väl även i... ja de flesta äventyrsspel. Utöver GTA så passar det väl in på tomb raider, uncharted, witcher och de andra spelen också ;).

Athletics ja. Roligt skillträd! Jag satsade på brawler vilket gör att man får mindre problem med stamina. Och ja - just att ta slut på stamina gör att denna skill levlas fortare. Så min karaktär som behöver athletics lite mer - ja den har alltså penalty på att levla upp denna skill. Hehe. Har svurit över det nån gång eller två.

Jag har väl också en lista på grejer som inte riktigt lirar. Lite buggar här och där.
Märkligast är kanske craftingen. DPS slumpas fram på vapnen innan man craftar dem. Simply by clicking. Värdet blir random och ändras när jag klickar på vapnen helt enkelt.
Så jag kan på ett baseballträ välja om jag vill crafta det med 700dps - eller 1200dps. Undrar vad man väljer liksom ;).

Aja. Listan kan bli lång om jag ska ta upp alla grejer. I det stora hela är jag ändå rätt så nöjd. Jag har kul i spelet helt enkelt. Och omgivningen är fantastisk!
Det som drar ner det för mig är väl förväntningarna från witcher 3 där jag upplevde att jag fick göra mer val i spelet som hade konsekvenser för handlingen. Jag har inte spelat klart cyberpunk - men det känns lite mer som en story på räls än witcher. Och ja, dialogvalen är lite mer begränsade med "ett rätt val" hela tiden.

Men jag har roligt - helt klart!

Du har helt rätt om karaktärerna i spelen, men GTA t.ex. är ju satir med mycket humor. Enklare att acceptera där än ett storydrivet RPG. Arthur i RDR2 drevs ju mest av lojalitet, vilket är en egenskap man kan respektera även om allt han gör inte är okej. Han kan ju till och med reflektera över vad han håller på med när han sitter i lägret. V drivs ju av att bli en "legend of Night City", även om det ändras till en viss del så är de tankarna kvar. Silverhand är ett rövhål större delen av tiden, de få stunder av annat är inte nog för att rädda honom enligt mig. Vad som motiverar mördandet spelar ändå en hel del roll. Tänk hur välskriven Bloody Baron från Witcher 3 är, antar att vi båda blev lite bortskämd. Har också sett lite knepiga stats när man uppgraderar vapnen, samt när man equippar, ibland har jag dubbelt så hög DPS enligt inventory men tappar det när jag equippar. Rätt skumt.

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag har inte spelat RDR2, och jag har inte spelat CP heller. Har lite tid över nu för 1 spel. Vilket borde jag satsa på?

Konsol eller PC? Rekommenderar att du väntar med Cyberpunk hur som helst. Kontrollerna är lite stela i RDR2, kan du leva med det så är det ett fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Känns väldigt löjligt att folk sitter och gnäller på vad som lätt är ett topp-10 spel de senaste tio åren. Jag tycker folk som lirar Fortnite och CS till ögonen blöder är puckon då jag inte förstår nöjet med det alls men tycker de att det är kul är väl det toppen. Tycker man inte att Cyberpunk är ett fantastiskt spel finns det ett par scenarion:
1: man är för omogen / dålig på engelska för att förstå storyn
2: man gillar bara färgglada explosioner och blipp blopp spel
3: man har spelat det på gamla konsoler eller PC som inte klarar kraven.

För det sistnämnda kan jag bara säga att Stadia regerar!

Låt mig lägga till (saker som gör att spelet inte är fantastiskt, som de flesta borde hålla med om):

4: Oinspirerade och för få bossar.
5: Trist utrustning i ett RPG.
6: Trista fiender och motståndare. Repetitiva också.
7: Trist skilltree och trista skills.
8: De flesta sidouppdragen är skittråkiga förutom typ Judy, Panams och någon till. De presenteras dessutom på ett skittråkigt sätt.
9: Extremt dålig AI på motståndare kombinerat med dålig loot och tråkiga skills leder till att spelet blir rätt trist faktiskt.
10: Rent nonsens med de tre olika livsvalen och det bortklippta materialet som resulterade i en ihopklippt sekvens som ska introducera dig till staden och karaktären. Bläää.
11. Lågt omspelningsvärde eftersom handlingen är lite futtig och kort och spelmekaniken lagom trist.
12. Tillverkningen av prylar är ju astrist också.

Jag kan komma på en hel del anledningar till varför det är ett mediokert spel. 6/10. Mediokra spel kryllar det av, inget speciellt med det här, förutom det uppenbara bedrägeriet på konsolerna framförallt, men även PC-sidan till viss del via marknadsföringen.
Som man bäddar får man ligga och CDPR har bäddat fint för memerna.

PS. Jag spelar inte CS eller Fortnite.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Låt mig lägga till (saker som glr att spelet inte är fantastiskt):

4: Oinspirerade och för få bossar.
5: Trist utrustning i ett RPG.
6: Trista fiender och motståndare. Repetitiva också.
7: Trist skilltree och trista skills.
8: De flesta sidouppdragen är skittråkiga förutom typ Judy, Panams och någon till. De presenteras dessutom på ett skittråkigt sätt.
9: Extremt dålig AI på motståndare kombinerat med dålig loot och tråkiga skills leder till att spelet blir rätt trist faktiskt.
10: Rent nonsens med de tre olika livsvalen och det bortklippta materialet som resulterade i en ihopklippt sekvens som ska introducera dig till staden och karaktären. Bläää.

Jeez... Har du någonsin spelat ett spel som uppfyller dina krav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Jeez... Har du någonsin spelat ett spel som uppfyller dina krav?

Jaja. Absolut. Jag är inte så kräsen. Jag hade ganska kul med Cyberpunk också, men det är för att det är mediokert, inte uruselt liksom. Mediokra spel är ju just det, helt okej. Typ som en McDonaldshamburgare. Helt okej när man käkar den, men efteråt är man inte lika nöjd och inte direkt sugen på en till.

Jämför med Dark Souls III där jag direkt startade ett NG+ för att därefter spela 2 builds till etc. Detsamma gäller Bloodborne men även ett spel som Fallout 3, Fallout: New Vegas, Mass Effect 1 & 2 (dock ej 3). Tom Dragon Age Inquisition startade jag ett NG eftersom jag ville pröva en annan build, en enchanter knight har jag för mig. Sekiro hade jag sjukt höga förväntningar på och det levererade på varje punkt tyckte jag :D. Ace Combat 7, skitfett! Och sen gillade jag Frostpunk & Control också. De var rätt bra. Control är jag ganska sugen på ett NG eller ett NG+ om det finns faktiskt, till skillnad från det här.

Precis köpt Monster Hunter World och det verkar fett faktiskt. Jag är inte så svårflörtad :P.

Min poäng exakt: Cyberpunk är mediokert, helt okej donken-burgare :).

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Har svårt att relatera till gammel/trött Arthur, hade man fått skapa sin egen karaktär i början av spelet så hade jag nog spelat igenom det iaf, nu har jag försökt två gånger, fastnar någonstans runt 15 timmar in vid båda försöken innan jag tappar intresset för spelet.

Tekniskt mästerverk, men Cowboy åldern känns svår för mig, det skulle ha funnits en "Trevor" inspirerad karaktär ifrån start imo.

Cyberpunk fastnade man direkt för, ligger på nästan 70 timmar på hard, har c.a hälften av kartan med sidemissions kvar, och uppskattningsvis 1/3 kvar av main story (är där kartan fryser om man går vidare i mainstory).

Använder inga fasttravel options då jag tycker att det bryter inlevelsen, hade även varit enormt coolt om de hade tagit bort alla utropstecken och markeringar på kartan som visar vart alla questgivers etc finns, hade ju varit enormt mycket coolare om man fick leta och utforska själv imo istället för att ta sig vidare i story och sidequests etc.

Nu upplever folk att det inte finns något att utforska riktigt, och inte många byggnader det går att gå in i etc, men det gör det ju, dock är alla dom nu markerade med utropstecken etc, så det UPPLEVS som det inte finns sådana byggnader etc att utforska när det i realiteten gör det.

Ett tips är att köra utan minimap. Jag älskar det
Men ja ett stort öppet spel utan en karta med massa ! Eller ? På är drömmen. Att bara få utforska och inte veta vad som finns bakom varje hörn. Och sedan höra historier online eller från kompisar om vad dom hittat.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Tänk hur välskriven Bloody Baron från Witcher 3 är, antar att vi båda blev lite bortskämd.

Jo, bloody baron är ju något av det bästa som skrivits till ett spel. Helt magiskt!

Men jag måste säga att jag fick lite samma vibbar av questen där (utan att spoila för mycket) någon har det mentalt jobbigt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

All skit spelet får gäller verkligen inte en pc. Jag kör det rätt bra på en överklockad potatis 2600k med ungefär samma skitbuggar som andra liknande spel. Nästa år fungerar det som det ska precis som med witcher 3 som var skit i början. Även om jag får alla spel gratis så väntar jag alltid ett år innan jag spelar dom i den form dom bör vara i. Har inte alla 37 tusen års backlog vid det här laget?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Är verkligen fysiken så dålig i spelet som man sett på Youtube? Skrämmande att tex gta5 som släpptes för 7år sen är så pass mycket bättre.
Är däremot storyn så pass bra som det sägs så kan det nog bli ett köp när det finns att få tag på under nån rea om ett år eller två. ☺️
Lite trist utveckling rent allmänt att många nysläppta spel är som en beta.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Jo, bloody baron är ju något av det bästa som skrivits till ett spel. Helt magiskt!

Men jag måste säga att jag fick lite samma vibbar av questen där (utan att spoila för mycket) någon har det mentalt jobbigt

Absolut, det finns lite ljusglimtar men jag tycker inte de når ända fram. Tycker att man lär känna karaktärerna i Witcher bättre, gissar att det kan bero på att de kanske skärt ner storyn i Cyberpunk. Sen har ju the bloody baron två (tekniskt sett tre) olika slut, vilket också ger en känsla av att du gör skillnad. Sen att alla slut är hemska på olika sätt är bara amazing =D

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att personer betalade fullpris för detta AAA-early access trots alla lögner och fulknep från CDPR som alla personer påstår de hatar.

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Är verkligen fysiken så dålig i spelet som man sett på Youtube? Skrämmande att tex gta5 som släpptes för 7år sen är så pass mycket bättre.
Är däremot storyn så pass bra som det sägs så kan det nog bli ett köp när det finns att få tag på under nån rea om ett år eller två. ☺️
Lite trist utveckling rent allmänt att många nysläppta spel är som en beta.

Det händer väldigt lustiga saker nån gång i timmen i alla fall, men det är inte så farligt på PC. Ibland kastas man iväg i hundra knyck när man försöker hoppa över en låda, ibland dör man när man sprintar in i en soppåse, ibland spawnar det object under eller strax framför bilen så man katapultas iväg. För det mesta är det lungt eller mindre buggar dock. Vet inte vad du sett på tuben men det klipps säkert ihop videor med massor av olika buggar som inträffat under en lång tid/flera olika spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Helt sjukt att personer betalade fullpris för detta AAA-early access trots alla lögner och fulknep från CDPR som alla personer påstår de hatar.

Helt sjukt att jag köpte spelet på Steam för 60 euro och har älskat varenda sekund jag lirat
45 timmar nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kollade en video som en f.d. tjejkompis spelade in. Verkar som hon också röttnat redan efter någon vecka bara

1 vecka i ett single player spel är precis lagom och rätt normalt, beroende på hur mycket man spelar givetvis. Men om man spelar igenom spelet på en vecka så har man fått valuta för pengarna, samt man kan alltid återvända till spelet igen om ett par månader när mer content har lagts till. Det här är inget multiplayer spel som du behöver sitta flera månader i.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W