Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Vad ska man säga? Christopher Nolan har nästan lyckats lika bra som man kan förvänta sig. Interstellar är fortfarande min favorit men jäklar vilket drag man får uppleva när Tenet ligger i spelaren. Jag anser att detta är den bästa filmen jag sett under skitåret 2020.

Tenet är en vansinnigt smart actionfilm och de som inte fattar grejen (kritiker) läser alldeles för få Sci-Fi böcker.

Filmen kräver dock rätt hårdvara. Kör med 65" LG OLED och ett 5.1.2 system. Tyvärr stödjer inte filmen Atmos men min stärkare (Yamaha RX-A1070) är duktig på att flytta upp rätt ljud till Atmoshögtalarna.

Den var helt ok, kanske lite svårare att förstå än hans tidigare filmer. Ljudet var dock grymt, särskilt basljudet (extra tydligt i musiken när eftertexterna rullade) i mitt 5.2.2 klipsch system (med marantz sr7012).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk

Se upp för Jönssonligan 2020
Släpptes för 1h sedan, som jag har väntat på denna film.

Och min åsikt är, vad är detta för skit?
Inte nog med att filmen saknar humor, de tråkig delarna i filmen är supertrist som tjat om en massa småungar. Filmer innehåller en så otroligt massa götråkiga småscener som inte ger handlingen ett skit.

Filmen har såklart fått superbra betyg från recensenter, jag undrar var i filmen de skrattade?

En recensent som jag gillar skrev:
"Men det är som att Tomas Alfredson eller någon annan person inte förstått vad en Jönssonligan film går ut på. De som ser på denna bryr sig inte om Harry & Doris familjeliv som inte har någonting med någonting att göra. Vi bryr oss inte om Vanhedens pappas företag för det har ingenting med någonting att göra."
https://www.cinetaste.se/2020/12/18/se-upp-for-jonssonligan/

Permalänk
Medlem

Har sett lite filmer med dottern, roligt att dela gamla filmer med dotter.
Tillbaka till framtiden 1,2 och 3. Tredje hade jag inte sett, de har åldrats med värdighet och står sig riktigt bra än idag. Efter vi hade sett första så frågan om det fanns en tvåa, vilket värmde mitt hjärta för då visste jag att hon gillade den.

Efter det så såg vi Ghostbusters, där frågade hon inte om det fanns en två så den kanske inte håller lika bra. Den tappar lite tempo imellanåt så det kan ju vara det som gjorde det.

Passade på att se ännu en klassiker och det blev Gremlings men denna fick jag se själv för den hade nog varit lite för läskig för dottern.

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

Permalänk
Medlem

Kollade om på Ensam Hemma 1 sedan Jony Menhurmannustavar i cyberpunkens ära.
Två gamla klassiker. Även om jag måste säja att jag skäms lite för att jag fortfarande skrattade på den lite mer skadliga bitarna i Home Alown. Samt att man nu som något äldre. Inser faran med nacke, rygradd mmm att ramla baklänges i en trappa.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Har sett lite filmer med dottern, roligt att dela gamla filmer med dotter.
Tillbaka till framtiden 1,2 och 3. Tredje hade jag inte sett, de har åldrats med värdighet och står sig riktigt bra än idag. Efter vi hade sett första så frågan om det fanns en tvåa, vilket värmde mitt hjärta för då visste jag att hon gillade den.

Efter det så såg vi Ghostbusters, där frågade hon inte om det fanns en två så den kanske inte håller lika bra. Den tappar lite tempo imellanåt så det kan ju vara det som gjorde det.

Passade på att se ännu en klassiker och det blev Gremlings men denna fick jag se själv för den hade nog varit lite för läskig för dottern.

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

Gamla hederliga Goonies - Dödskallegänget och ET är väl några av de gamla klassikerna.
Har hon inte sett Harry Potter så kanske det kan vara ett tips även om böckerna är så mycket bättre än filmerna. De hör kanske inte till de årtalen du ville ha tips på men dock börjar de bli till åren.

Jönssonliganfilmerna är ju roliga också om du nu vill ha lite svenskt.

Om dessa finns på netflix har jag noll koll på då jag inte har det själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kör ett halvt Marvel maraton nu så det senaste jag såg va Age och ultron.

Btw, nån som vet vart man kan stream Harry potter filmerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Kör ett halvt Marvel maraton nu så det senaste jag såg va Age och ultron.

Btw, nån som vet vart man kan stream Harry potter filmerna?

C Moore har dem, även med svenskt tal om man har barn som inte läser så snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har sett lite filmer med dottern, roligt att dela gamla filmer med dotter.
Tillbaka till framtiden 1,2 och 3. Tredje hade jag inte sett, de har åldrats med värdighet och står sig riktigt bra än idag. Efter vi hade sett första så frågan om det fanns en tvåa, vilket värmde mitt hjärta för då visste jag att hon gillade den.

Efter det så såg vi Ghostbusters, där frågade hon inte om det fanns en två så den kanske inte håller lika bra. Den tappar lite tempo imellanåt så det kan ju vara det som gjorde det.

Passade på att se ännu en klassiker och det blev Gremlings men denna fick jag se själv för den hade nog varit lite för läskig för dottern.

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

+1 för The goonies!
Stand by me
Indiana Jones Raiders of the lost ark
Top Gun
Karate kid
Dirty dancing lär dottern gilla, frågan är om du står ut dock
Bill & Ted's Excellent adventure
Forrest gump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

Jag har inte sett alla dessa nyligen så vet inte hur de står sig idag:
Den otroliga vandringen
Beethoven
Rädda Willy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kanske inte passar sig i tråden men det vore kul med lite mer filmer om ni hade några tips på som jag kan se ihop med dottern. Tänker då på 80-90tals klassiker. En bonus om det finns på Netflix eller går att få tag på något lagligt sätt.

Den oändliga historien. 😍

Sett den på Netflix, sen hur vida den finns kvar vet jag ej.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Die hard, det är ju bara jul en gång om året

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Greenland - Helt okej film sevärd. Morena Baccarin är bra! Inget fel på henne utseendemässigt heller. Gerard Butler är häftig. 7/10

Honest Thief - Denna va ingen höjdare med Liam Neeson. Handlingen håller tyvärr inte. 5/10

Pusher 1996 - Dansk knarkfilm. Otroligt högt tempo filmen igenom, häftigt filmad. Lite dåligt ljud på sina delar. Bra manus och skådespelare. 7,5/10

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

@Elektron

Fly Away Home / Den långa resan hem (Google Play och iTunes)

Detta är den storslagna berättelsen om en 13- årig flicka och hennes världsfrånvände far. De får lära sig vad det egentligen innebär att vara en familj när de adopterar en föräldralös flock gäss och lär dem att flyga!

https://www.imdb.com/title/tt0116329/?ref_=nv_sr_srsg_4

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Ni bör ju se(om) "V for Vendetta".
Väldigt aktuell i dagens läge.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

De ju jul så Die Hard trilogin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprucetwig:

Sunshine
Blev verkligen positivt överaskad, väldigt snygg och det var roligt att för engångs skull se en ny sci-fi som försöker vara seriös, och lyckas. Lite tråkigt att den började närma sig skräck i slutet annars inget att klaga på. Roligt att slutet är filmat i stockholm också. 6/10

En av mina favoriter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Gremlins förstås, det är ju trots allt jul

Såg också Mank. Den var väl ok men inte mycket mer än så.

Brände också av nya omklippningen av Gudfadern del 3. Den var ju något bättre än originalutgåvan men fortfarande by far den svagaste delen så det räddade knappast filmen. Kändes rätt onödigt att ens peta på den IMHO

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Hittills har jag sett Midway i 4k, mycket bra film.

Sedan tänkte jag plöja ringen och Hobbit 4k extended.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Black christmas 1974 och nu själen på disneyplus!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan jag inte skriva här

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det kan jag inte skriva här

Tomb Raider med Jolie?

Kollade på "Big Lebowski" igår igen så farsgubben, 87 år, fick se den. Han garvade till emellanåt. Hans typ av film. Han älskar "Sopranos", "Ray Donovan" och "Banshee".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Ska titta på Tokyo Godfathers igen tror jag.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Greenland 10/10 för att Morena Baccarin är med, galet porrig.
Filmens betyg i övrigt, helt ointressant, läs ovan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Greenland 10/10 för att Morena Baccarin är med, galet porrig.
Filmens betyg i övrigt, helt ointressant, läs ovan.

Vad betyder porrig? Jag har aldrig förstått det begreppet. Någon som utstrålar sexualitet?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

TENET
7/10

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Lillyhammer säsong 3...missade den när det begav sig 2014
Helt galen serie...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Braveheart!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nya Jönssonligan. Vilken skit!? Så märkligt uppbygd story som inte förklaras förrän framåt slutet. Massa konstiga klipp och plot holes. Värdelös på alla sätt o vis. Hur svårt kan de vara att hitta på en intressant kupp? Nä, låt 2/3 av filmen gå åt till helt random skit som inte för nån historia framåt. 0/5 från mig. Undvik! Se om en gammal jönssonligafilm istället.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Enola Holmes. Ganska mysigt kostymdrama/äventyr på temat kvinnor kan. Kunde ha blivit en väldig flopp, men alltsammans kändes gjort med glimten i ögat. Underhållande men på intet sätt extraordinär. 6,5/10.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Die Hard.

10/10