Rösta fram 2020 års bästa spel

Permalänk
Medlem

Var gång någon röstar på CP2077, mördar Jultomten fem nissar och en katt. Det är SÅ illa.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Det spel från listan jag gillar mest och lagt mest tid på är de finska trollkarlarna. Väldans svårt och oförlåtande helt utan några permanenta unlocks gör det dock svårt för mig att säga att det skulle vara årets spel.

Permalänk
Medlem

Half Life Alyx för egen del

Permalänk
Hjälpsam

Jag röstar på Horizen Zero Dawn.
Inte på listan?
Får fundera på något annat då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Half Life Alyx, det enda spel som visar hur framtidens spel kommer att se ut.
Spelar ingen roll om du har raytracing i ett spel, när du inte befinner dig i spelet.
Det är något du får göra i half life alyx.
+ att grafiken är sjukt snygg och dessutom som sagt i VR.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hades! Herregud, vilket spel...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag röstar på Horizen Zero Dawn.
Inte på listan?
Får fundera på något annat då.

Förmodligen för det släpptes till ps4 år 2017

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Har inte spelat något i år som förtjänar epitetet årets spel, även om Crusader Kings 3 kanske kom nära. Har spenderat mest tid i spel i early access under det här året och ser närmast fram emot spel som är något eller flera år gamla. Det kan vara lika intressant att följa utvecklingen av en bra spelidé, som att avnjuta en färdigställd och putsad upplevelse. Nysläppta halvmesyrer kan jag lätt prioritera bort.

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part II.

Visst inte som 1an men ändå fantastiskt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Att ha 5h på factorio borde vara ett krav för att få rösta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Att ha 5h på factorio borde vara ett krav för att få rösta!

Usch, va yrar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Usch, va yrar du om?

Ja 1h räcker för 75% av befolkningen men alla måste ju få en chans att välja rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ja 1h räcker för 75% av befolkningen men alla måste ju få en chans att välja rätt.

Isåfall kan vi väl lika gärna införa krav att ha spelar samtliga spel på listan innan man får rösta, lol.
(Inte att jag öht skulle förespråka ett sådant krav på långa vägar)

Permalänk
Sötast

Half-Life Alyx utan tvekan.
Ori and the will of the wisps utan tvekan.

De två är så himla bra.
Half Life Alyx är nytänkande och ett helt nytt sätt att uppleva spel på. Det är fullständigt fantastiskt.
Ori är nog det vackraste spelet jag spelat, med fantastisk musik och enormt bra story. Helt klart en favorit för alltid.

Röstade på Alyx då det verkligen är.... fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Många av spelen har jag inte ens hört talas om

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

The Last of Us Part 2 blev mitt favoritspel genom tiderna och självklart fick den min röst.

Half-Life: Alyx och Cyberpunk ligger nära hjärtat också, men TLOU2 har det dära lilla extra.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Jag röstade på ett tidigare spel. Elder scrolls online.
Köpte det vid release men fastnade inte för det utan återgick till WOW ett par år och sen lite casualspelande CS:GO, AC odyssey, valhalla och nu senast Cyberpunk2077. Testade ESO igen för en månad sen och OJ vad det spelet har växt!! Verkligen jättekul nu nä, valhalla och CP2077 får vänta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hades. Finns inte många spel från 2020 som når upp till den nivån.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

har inte hunnit spela något av dessa spel på listan men Yakuza är det självklara valet i alla fall, hela yakuza serien är så jäkla bra gjord så det är bara att hoppa på hype tåget och klicka.

annars tror jag starkt på ac valhalla eftersom jag älskade odyssey också, main storyn var tveksam men sido uppdrag och annat var otroligt roligt och ja la ner mer tid på det spelet än något annat singleplayer spel de senaste 10 åren så är valhalla ens i närheten så är det fantastiskt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Min röst går också på Half life Alyx.

Den som inte har fått uppleva avsnittet "Jeff" i Alyx har inte fått känna på hur det är att verkligen vara inne i spelet när man spelar. Det var nästan så man kände hur fanskapet luktade när han lunka förbi sakta och vilset.
Så äckligt, och så, alldeles, alldeles... underbart!

Det spelet (och VR i övrigt) är IMO det största som hänt i spelvärlden sen 3dfx kom med sina Voodookort och man kunde spela GL Quake.

Permalänk
Avstängd

World of warcraft: Shadowlands. Inget snack. Bästa på väldigt länge

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kakan86:

Förmodligen för det släpptes till ps4 år 2017

Hm...
Jag som trodde att det är PC master race som gäller.
Ja du har nog rätt, det är därför.
Får rösta på något annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Aj attans, missade när spelen nominerades, hade försökt få med hyrule warriors, age of calamity isf! Aja rösten fick gå till ett spel med ungefär samma prestanda istället!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 är det roligaste singeplayerspel jag spelat i år med hästlängder. Cod Warzone är det roligaste multiplayerspelet jag spelat i år. Men slutligen måste Half life Alyx måste dock vara det bästa spelet som släppts under året.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Baserat på den listan så har det varit ett ganska dåligt spelår.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt spelår, Cyberpunk 2077 fet besvikelse, AC: Valhalla var mer av samma ( dvs Origins/Odyssey ) med segaste game play någonsin, tappat allt som gjorde AC ett bra spel att fördriva tiden med, nu är det grind utan någon poäng.

Resten är i princip dynga, inte så förvånande att man går tillbaka till 5-10 år gamla spel som håller måttet än idag.

Permalänk
Medlem

För mig blir valet självklart, Half life alyx är nog den mest unika spelupplevelsen jag någonsin haft, älskade det rakt igenom.

Finns ju ingen chans att det vinner någon slags omröstning dock eftersom så få fortfarande har chansen att spela det

det är inte alla spel man kommer på sig själv med att ligga o krypa på vardagsrumsgolvet för att man titta under en dörr skitfränt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Oj av spelen listade har jag bara spelat Cyberpunk och det blev inte min favvo. WoW: Shadowlands liras flitigt däremot.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Blir Hades för mig.
Helt sinnessjukt bra soundtrack, story, voice acting och art i spelet. Ori & Will of the wisps kommer som nära två, älskade det i sommras.
Cyberpunk 2077 får de fila på ett par månader till samt att man hinner få in ett grafikkort.
I övrigt är WoW:Shadowlands rätt så bra.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

I år för mig har det nog blivit mest Assassin's Creed Odyssey. Har "varvat" det några gånger, men aldrig 100%, så försöker med det nu

Röstade på Hades för GOTY. Det jag gillat mest av de jag spelat på listan.