Assassins Creed Valhalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Prova radera eller flytta undan konfigurationsfilen för att se om en reset av inställingarna hjälper. Den finns i dina "Dokument" och mappen "Assassin's Creed Valhalla" och ska heta "ACValhalla.ini". Spelet ska skapa om den automatiskt.

Det verkar ha funkat! Tack!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Skulle jag njuta av det här spel om jag tycker om vikingkultur? Min favorit del av AC spel var den free-for-all mode var du måste jaga ett mål, men jag såg att de tog bort MP.

Visa signatur

jag är inte svensk, förlåt mig för min dåliga svenska :)))

Permalänk
Medlem

Nu har även jag kommit igång med spelet, har spelat ca 35h och skill 120.
Vid första anblick kändes de segt men nu när man har kommit in i spelet tycker jag det är rätt underhållande ändå, har dock råka ut för buggar och frysningar ett få tal gånger.

Tycker dock det är snålt med vapen, har man bara sina yxor och hammare, skulle vilja ha svärd och spjut också men de kanske kommer senare?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Nu har även jag kommit igång med spelet, har spelat ca 35h och skill 120.
Vid första anblick kändes de segt men nu när man har kommit in i spelet tycker jag det är rätt underhållande ändå, har dock råka ut för buggar och frysningar ett få tal gånger.

Tycker dock det är snålt med vapen, har man bara sina yxor och hammare, skulle vilja ha svärd och spjut också men de kanske kommer senare?

Har du kommit så långt så ska du absolut ha hittat andra vapen eller kunnat köpa i butiken om inte annat. Jag är på power 125 men kör fortfarande med startyxan. Givetvis uppgraderad.
Jag skjuter mycket med bågen och är kung på headshots😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Tycker dock det är snålt med vapen, har man bara sina yxor och hammare, skulle vilja ha svärd och spjut också men de kanske kommer senare?

Det kommer, jag kör just nu med ett 2h svärd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du kommit så långt så ska du absolut ha hittat andra vapen eller kunnat köpa i butiken om inte annat. Jag är på power 125 men kör fortfarande med startyxan. Givetvis uppgraderad.
Jag skjuter mycket med bågen och är kung på headshots😀

Jag spelar också mycket båge och kör stealth metoden så mycket som möjligt, däremot är ju AIn inget att hurra för tyvärr hade hoppats att de skulle filat mer på den.

Som när jag gömmer mig i buskarna och mina vikingavänner yrar runt och fienden står helt stilla och inväntar hur jag rör mig, då är det något som är galet.

Skrivet av tjobbo:

Det kommer, jag kör just nu med ett 2h svärd.

Jag har varit inne i shoppar och där kan jag köpa daggers och ett 2hands svärd, men jag har ändå ca 5 st vapen att välja på... men antar att man är bortskämd med Odyssey där de bara ramla in vapen så de var omöjligt att välja istället.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Jag spelar också mycket båge och kör stealth metoden så mycket som möjligt, däremot är ju AIn inget att hurra för tyvärr hade hoppats att de skulle filat mer på den.

Som när jag gömmer mig i buskarna och mina vikingavänner yrar runt och fienden står helt stilla och inväntar hur jag rör mig, då är det något som är galet.
Jag har varit inne i shoppar och där kan jag köpa daggers och ett 2hands svärd, men jag har ändå ca 5 st vapen att välja på... men antar att man är bortskämd med Odyssey där de bara ramla in vapen så de var omöjligt att välja istället.

Ett tips är att spela på Hard. AI:n blir tyvärr inte smartare av det men man får lite mer motstånd i närstrid.
Det är inga mängder med varken rustningar eller vapen som ligger och skräpar direkt. Går heller inte att sälja av så pengar känns som ett större problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nu får man in-game presenter av Ubisoft

https://register.ubisoft.com/happyholidays2020-day1/sv-SE

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Ett tips är att spela på Hard. AI:n blir tyvärr inte smartare av det men man får lite mer motstånd i närstrid.
Det är inga mängder med varken rustningar eller vapen som ligger och skräpar direkt. Går heller inte att sälja av så pengar känns som ett större problem.

Jag får prova de, jag kör på medium just nu.
Förstår heller inte grejen med hjälmen när den ändå aldrig sitter på eller används, eller går de bara med vissa kläder kanske?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag får prova de, jag kör på medium just nu.
Förstår heller inte grejen med hjälmen när den ändå aldrig sitter på eller används, eller går de bara med vissa kläder kanske?

Man kan välja att visa eller dölja alla delar av rustningen. Tryck på grejen du vill visa eller dölja och tryck på space.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Man kan välja att visa eller dölja alla delar av rustningen. Tryck på grejen du vill visa eller dölja och tryck på space.

Tack för det, har också undrat varför fanskapet inte tar på sig hjälmen, han kan ju få en yxa i huvudet ju😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är det jag eller var Odyssey's värld mer 'breathtaking' än i Valhalla. I Odyssey kunde jag verkligen njuta av utsikter mm. här känns det som man är konstant i en halvgrå skogsmiljö.

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av buurman:

Är det jag eller var Odyssey's värld mer 'breathtaking' än i Valhalla. I Odyssey kunde jag verkligen njuta av utsikter mm. här känns det som man är konstant i en halvgrå skogsmiljö.

Jag har lite samma känsla, helt ärligt. Tycker Valhalla känns ganska instängt och saknar vyerna. Men men, smaksak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag tycker Odyssey är ett bättre spel också. Även om Valhalla har flera detaljer som är bättre än Odyssey och är inte ett dåligt spel. Betygmässigt skulle jag ge Odyssey 8/10 och Valhalla 7/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tycker Odyssey är ett bättre spel också. Även om Valhalla har flera detaljer som är bättre än Odyssey och är inte ett dåligt spel. Betygmässigt skulle jag ge Odyssey 8/10 och Valhalla 7/10.

Håller helt med. Odyssey fick ju kritik för storyn samt att det var repetitivt. Storyn är ganska enformigt i Vahalla med, och jag upplever spelet ganska så enformigt. Odyssey hade något som inte valhalla har, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurman:

Är det jag eller var Odyssey's värld mer 'breathtaking' än i Valhalla. I Odyssey kunde jag verkligen njuta av utsikter mm. här känns det som man är konstant i en halvgrå skogsmiljö.

Odyssey har ju fördelen att utspela sig i Grekland. Lite häftigare område än England kanske men tycker Valhalla är bra mycket snyggare gjort. Antagligen det snyggaste spelet jag spelat.

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Det verkar ha funkat! Tack!

Hmm, fixen funkade kanske 10 gånger. Nu funkar det inte längre å spelet tokfryser så fort man trycker på continue eller försöker loada en save. Funkar skitbra om man väl kommer in men just att få komma in i spelet är en mardröm.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manett:

Hmm, fixen funkade kanske 10 gånger. Nu funkar det inte längre å spelet tokfryser så fort man trycker på continue eller försöker loada en save. Funkar skitbra om man väl kommer in men just att få komma in i spelet är en mardröm.

Det kom ju en uppdatering av spelet för någon dag sen, kanske förstörde din fix?
Tror versionen gick från 1.0.4 till 1.1.0 men är inte säker då jag inte är vid datorn just nu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tog inte lång tid innan det här spelet dök upp på rea. Standardversionen finns för €40 (med kod WELCOME2021) på Ubisoft store. Även Immortals Fenyx Rising och Watch Dogs Legion finns för €40. Hmm, hur länge sedan var det Immortals släppte egentligen? Hela två veckor sedan typ. Ubisoft kör rea så snabbt på sina spel att det börjar kännas dåligt att köpa det på releasedagen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Tog inte lång tid innan det här spelet dök upp på rea. Standardversionen finns för €40 (med kod WELCOME2021) på Ubisoft store. Även Immortals Fenyx Rising och Watch Dogs Legion finns för €40. Hmm, hur länge sedan var det Immortals släppte egentligen? Hela två veckor sedan typ. Ubisoft kör rea så snabbt på sina spel att det börjar kännas dåligt att köpa det på releasedagen.

Ubisoft rear alltid vid julhandeln även på stortitlar. Två veckor efter lanseringen har nog ändå försäljningen märkbart sjunkit.

Funderar själv på Immortals men inte säker på att spelet är riktigt för mig. Gillar förlagan spelet halvt klonat men för runt 300kr på Epic känns det överkomligt. Funderat lite på retail utgåvan till PS5 då jag har en sån med, går alltid sälja vid behov. Men föredrar PC av självklar anledning.

Permalänk
Medlem

40 euro är ju dock ingen rea. De tar alltid ut överpris för day one folket sen sätter de ordinarie efter att försäljningen går ner när desperados köpt sina

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

400 skill och 10 mastery point och tror jag har runt 80 timmar spelat, 80% avklarat. Har försökt plocka alla sidogrejer i varje zon jag besökt. De senaste zonerna har jag dock varit lite latare då jag tycker att jag redan har det jag behöver. Har inte velat "spoila" någon zon ännu, skulle säkert lätt kunna springa runt och döda lite Order gubbar i de senare zonerna men väntar med dessa.
Är riktigt nöjd med spelet än så länge. Har bara stött på en bugg hittills.. ibland när jag springer förbi vargar utan att hoppa av hästen så insta dör jag - vet inte om Eivor blir så rädd att han får hjärtattack men det kan vara lite drygt om man sprungit långt utan att det sparats.

Permalänk

Spelet ser ut som skit i hdr på min xbox med oled. När fixar dom det? Någon som vet?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Fick spelet i julklapp och undrar nu om det är något jag ska ändra eller tänka på när jag startar spelet? Har laddat ner PS5-uppgraderingen hittills bara.

Kommer season pass bli billigare senare? 419kr känns saftigt just nu för lite extra uppdrag endast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Fick spelet i julklapp och undrar nu om det är något jag ska ändra eller tänka på när jag startar spelet? Har laddat ner PS5-uppgraderingen hittills bara.

Kommer season pass bli billigare senare? 419kr känns saftigt just nu för lite extra uppdrag endast.

Det blir säkert billigare om några månader. Första expansionen, Wrath of the Druids kommer i vår. Den andra, The Siege of Paris kommer i sommar. The Legend of Beowulf var roligt men väldigt kort.

Kanske är värt att avvakta.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Uff, får inte igång spelet, tror det är Ubisoft Connect som strular, kan inte heller installera senaste nvidia drivrutinerna då det bluescreenar båda mina skärmar (känt problem för många). Felsökning pågår.

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Medlem

Hur funkar runor?

@Heatmix
Jag har spela oroligt mycket de senaste dagarna så vettetusan om de Ubisoft Connect som bråkar då, däremot får jag fryslag till och från och spelet tabbar ur och alternativ om att skicka kraschrapport dyker upp.

En annan sak jag undrar över är om någon har koll på hur dessa runor fungerar, hur kombinerar man dessa på bästa sätt?
Är det t. ex någon fördel att ha många Health, jag försöker använda så många olika som möjligt, men det kanske är helt fel?

assassins-creed-valhalla-crafting-guide

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Har nu kört drygt 84% av spelet, har två områden kvar att raida i England men alla mainquest är färdiga. Har en del ordergubbar att mörda kvar och inte fixat alla fiskar eller djurdelar.
Har byggt upp allt i byn men lyckas inte komma upp i lvl 6 så frågan är om det kommer mer. Sigge vill ju att vi ska åka till Norge igen och ta hand om det sista där.

Vad krävs för att man ska nå lvl 6 på byn? Kommer man tillbaka till England igen eller lämnar man bara hela sin by?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har nu kört drygt 84% av spelet, har två områden kvar att raida i England men alla mainquest är färdiga. Har en del ordergubbar att mörda kvar och inte fixat alla fiskar eller djurdelar.
Har byggt upp allt i byn men lyckas inte komma upp i lvl 6 så frågan är om det kommer mer. Sigge vill ju att vi ska åka till Norge igen och ta hand om det sista där.

Vad krävs för att man ska nå lvl 6 på byn? Kommer man tillbaka till England igen eller lämnar man bara hela sin by?

Du kommer tillbaka till England efter du har varit i Norge med Sigge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har nu kört drygt 84% av spelet, har två områden kvar att raida i England men alla mainquest är färdiga. Har en del ordergubbar att mörda kvar och inte fixat alla fiskar eller djurdelar.
Har byggt upp allt i byn men lyckas inte komma upp i lvl 6 så frågan är om det kommer mer. Sigge vill ju att vi ska åka till Norge igen och ta hand om det sista där.

Vad krävs för att man ska nå lvl 6 på byn? Kommer man tillbaka till England igen eller lämnar man bara hela sin by?

Du vet att du kan uppgradera vissa byggnader flera gånger? Dom som ger fiest bonus.

Du borde dra tillbaka till norden och göra klart det questet. Passa på att plocka upp två av spelets bästa vapen där 😉
Det driver på storyn en hel del också. Mainquest är nog inte klart förrän man varit i norge, tagit hand om alla ordermedlemmar och uppgraderat byn till level 6.

Det är svårt att fånga alla fiskarna men man får en ganaka rolig belöning för det.
Tycker plattfisken var jobbigast. Svår att hitta och dyker bara upp vissa tider.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |