Vilken film såg du senast?

Permalänk

Såg Tenet precis, förstod ingenting och filmen var så pass tråkig och rörig att jag inte heller ville förstå. Kan inte mäta sig med Inception, Interstellar och co. IMDb-betyget på 7,6 är i mina ögon oförklarligt.. Jisses..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Såg Tenet precis, förstod ingenting och filmen var så pass tråkig och rörig att jag inte heller ville förstå. Kan inte mäta sig med Inception, Interstellar och co. IMDb-betyget på 7,6 är i mina ögon oförklarligt.. Jisses..

Håller med, rörigare film får man leta efter, fattade halv sju.
Riktig skitfilm.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Såg Watchmen nu ikväll. Riktigt bra och mörk film. 9/10

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Robocop (1987)
Kunde inte sluta tänka på "Hur kunde jag kolla på den här filmen som barn?"
7/10

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Robocop (1987)
Kunde inte sluta tänka på "Hur kunde jag kolla på den här filmen som barn?"
7/10

tips på att förstöra dina barndomsminnen mer kolla Judge Dredd med Stallone igen.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

tips på att förstöra dina barndomsminnen mer kolla Judge Dredd med Stallone igen.

Vad gammal du får mig att låta, då hade jag flyttat hemifrån nåt år tidigare, hyrde den på VHS, kommer ihåg det, för va nära få betala avgift för hade glömt spola tillbaka filmen när jag lämnade tillbaka den 😄

Permalänk
Medlem

Såg Själen igår med kidsen (4 och 7 år), fin film ändå! Kanske lite för "svår" för 4-åringen dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfactory:

tips på att förstöra dina barndomsminnen mer kolla Judge Dredd med Stallone igen.

Bättre Dredd film:
https://www.imdb.com/title/tt1343727/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

tips på att förstöra dina barndomsminnen mer kolla Judge Dredd med Stallone igen.

Vad snackar du om!? Tycker den fortfarande är skitbra 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Vad snackar du om!? Tycker den fortfarande är skitbra 🙂

https://youtu.be/wvJiYrRcfQo

Lies!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Bitter Moon
IMDB

Permalänk
Medlem

Screamers - Gammal Sci-fi från 80-talet med en yngre Peter weller som luttrad soldat som krigar mot mördarrobotar. Helt ok dock ngt. åldrade effekter. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Postal (2007). https://www.imdb.com/title/tt0486640/

Uwe Bolls mästerverk. Budade nylighen hem den på dvd och var för trött för att se något vettigt igår kväll, så petade in denna. Underskattad

Permalänk
Medlem

Wonder Woman 1984. Sämsta skräp jag sett på länge. Två och en halv timme av livet bortkastat. Kunde ha spenderat den tiden på något bättre. Typ ryckt ut näshår med pincett.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

tips på att förstöra dina barndomsminnen mer kolla Judge Dredd med Stallone igen.

Hehe ja nå den har inte åldrats väl nej, såg dock att jag det jag skrev kanske kan tolkas fel, syftade mest på att filmen är så brutal att en 7-9 åring inte riktigt kanske är målgruppen (vilket jag var första gången jag såg Robocop), och kan även bekräfta att de är en av få filmer som jag blev påverkad av som barn, inte så att jag inte kunde titta på den igen men Robocop har ett obehag som satte sig i ryggmärgen!
Gäller även tvåan i serien, trean och remaken har aldrig gjorts.

Ontopic:

Åkte på ryggskott från helvetet så blev att kolla på en av historiens bästa filmer igen:
Back To The Future, 10/10, min personliga orubbliga åsikt!
Kan ge den en minusstjärna för att varje gång jag ser filmen och får sådant vill-ha-begär efter en BTTF-preppad Delorean!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Soul

9/10

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KarlieWharlie:

Såg Tenet precis, förstod ingenting och filmen var så pass tråkig och rörig att jag inte heller ville förstå. Kan inte mäta sig med Inception, Interstellar och co. IMDb-betyget på 7,6 är i mina ögon oförklarligt.. Jisses..

Jag såg den också nu. Ganska intressant, men berättandet kanske inte är helt framme. Bra skådespelare, så kanske 6/10 för min del.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Backdraft med Kurtan en Baldwin och en relativt ung DeNiro.

https://www.imdb.com/title/tt0101393/?ref_=nv_sr_srsg_0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Wonder Woman 1984. Sämsta skräp jag sett på länge. Två och en halv timme av livet bortkastat. Kunde ha spenderat den tiden på något bättre. Typ ryckt ut näshår med pincett.

Man ska aldrig ta superhjälte filmer på allvar:

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Man ska aldrig ta superhjälte filmer på allvar:
https://www.youtube.com/watch?v=4_Tm0SxIp6w

Nej, men nån måtta på hur dåligt det är får det vara.
Kollade på Sharknado efter och den var 10 gånger bättre.

Edit; kollade på klippet nu. Ganska spot on 😅
Fast jag visste inte Barbra blev en katt. Jag trodde hon var nån sorts superapa haha.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Man ska aldrig ta superhjälte filmer på allvar:
https://www.youtube.com/watch?v=4_Tm0SxIp6w

hahaha har helt missat Screen rant! Fantastiskt nu slipper jag se filmen, det här var förmodligen mycket mycket bättre.
Hans recension får 10/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Såg Tenet precis, förstod ingenting och filmen var så pass tråkig och rörig att jag inte heller ville förstå. Kan inte mäta sig med Inception, Interstellar och co. IMDb-betyget på 7,6 är i mina ögon oförklarligt.. Jisses..

Såg den igår, och du har helt rätt, filmen var helkonstig och fattar inte att den har fått 7,6 🤨
Den kommer jag aldrig se igen

Tacka vet jag Inception och Batman the dark knight rises

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

blev tvungen att se Wonder Woman 1984 med tjejen, hade inga stora förhoppningar och visste att den precis som de flesta Super Heroes-filmer var kass, men men,,
det finns dåliga filmer och det finns hemska filmer lite längre ner, men få kan göra att du mår illa efter att ha sett filmen,,
och denna tillhör -i bästa fall- senare kategorin.

detta var något utöver det vanliga! sorglig soppa av dålig cgi manus skådespelare mm..
bokstavligen mådde jag dåligt under och efter att ha sett filmen, jag ville bara spy eller slå någon och det får helst bli Gal Gadot,

titta bara på scenen där hon "övermänskligt" springer för att hinna med konvojen och självklart för att rädda några barn på gatan (inte för att nämna att detta måste upprepas i varenda amerikansk film nuförtiden..."medan ni rusar för att rädda världen eller göra något annat kritiskt; se till att rädda något barn helt randomt -men gärna med utländsk bakgrund-)
men detta var ju ingenting jämfört med hela filmen,

känner fortfarande en sådan negativ energi och har under dagen sökt efter vad folk har skrivit om filmen så förhoppningsvis jag skulle må lite bättre men att säga att Gadot är bara "dålig" i filmen räcker ju inte

jag bör väl skriva av mig i tråden "Sur, Ledsen, Galen?!......" ?

Permalänk
Medlem

Håller helt med, sett både nya Wonderwoman och nya jönssonligan.

Båda var helt värdelösa men Jönssonligan var fasen en tiopoängare jämfört med WW84.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

blev tvungen att se Wonder Woman 1984 med tjejen, hade inga stora förhoppningar och visste att den precis som de flesta Super Heroes-filmer var kass, men men,,
det finns dåliga filmer och det finns hemska filmer lite längre ner, men få kan göra att du mår illa efter att ha sett filmen,,
och denna tillhör -i bästa fall- senare kategorin.

detta var något utöver det vanliga! sorglig soppa av dålig cgi manus skådespelare mm..
bokstavligen mådde jag dåligt under och efter att ha sett filmen, jag ville bara spy eller slå någon och det får helst bli Gal Gadot,

titta bara på scenen där hon "övermänskligt" springer för att hinna med konvojen och självklart för att rädda några barn på gatan (inte för att nämna att detta måste upprepas i varenda amerikansk film nuförtiden..."medan ni rusar för att rädda världen eller göra något annat kritiskt; se till att rädda något barn helt randomt -men gärna med utländsk bakgrund-)
men detta var ju ingenting jämfört med hela filmen,

känner fortfarande en sådan negativ energi och har under dagen sökt efter vad folk har skrivit om filmen så förhoppningsvis jag skulle må lite bättre men att säga att Gadot är bara "dålig" i filmen räcker ju inte

jag bör väl skriva av mig i tråden "Sur, Ledsen, Galen?!......" ?

Jag är mest besviken på Pedro. Han kan ju vara ganska bra. Tycker han gjorde sämst ifrån sig i filmen. Han passade inte alls som snygg miljonär eller galen superskurk. Helt fel sorts skådis.
Kristen Wiig passar inte heller som ful nörd. Der räcker liksom inte att sätta ett par glasögon på en snygg tjej och säga att hon är ful.

Förutom det så är hela filmen katastrof och jag känner likadant som du fast det är ett par dagar sen jag såg filmen.
Vet inte om man ska kontakta en psykolog för att komma över traumat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

vänta nu, hur ser ni nya Wonder Woman 84? den har väl biopremiär i Sverige först i februari, och HBO Max finns väl inte i Sverige?

är ni i USA, eller är det ögonlappen på som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

vänta nu, hur ser ni nya Wonder Woman 84? den har väl biopremiär i Sverige först i februari, och HBO Max finns väl inte i Sverige?

är ni i USA, eller är det ögonlappen på som gäller?

Den är kass
Vpn + hbo max konto P

Permalänk
Medlem

Såg om hobbit och LOTR i 4K Blueray format, klart värt uppgraderingen över vanligt BR.
Sinnessjukt stora dock, 60 - 100GB styck

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Permalänk
Skrivet av hakd:

Såg om hobbit och LOTR i 4K Blueray format, klart värt uppgraderingen över vanligt BR.
Sinnessjukt stora dock, 60 - 100GB styck

De är större än så.