Jag har en annan skärm, som passar mig bättre. Valde skärmen för att jag trodde att den skulle ge mest på begagnatmarknaden.
Har sålt den nu för 3600, bra pris för den som köper men också en bra slant in på mitt konto. Win-win.
Ni som tror att ni kommer få 5000 kan jag säga att ni får nog tänka om. Hade inte svårt att sälja min men det var inte folk som kastade sig efter den heller för först 4200 och sedan 3800:- (ville ha en snabb och enkel affär innan det kommer ut massa fler).
Jag kunde inte motstå frestelsen så jag valde att behålla skärmen. Inte hunnit spela än (undrar när det kan tänkas bli...). Upplevde däremot musen i windows som galet smooooth, hann dock inte kolla vilken frekvens skärmen hade i windows, eller uppdatera firmware, men smooth va det oavsett!
Däremot så kändes det galet ovant med att skärmen är välvd, jag hoppas verkligen att man vänjer sig!
Nästan alla säljare jag frågade har fått bud på 4700 kr idag eller nyligen, själv så har jag fått två bud på 4000 kr nu i natt på en liten stund men jag lutar starkt mot att behålla den. Jag har bara en annan datorskärm och den tänkte jag göra mig av med (Philips 4K-skärm, IPS-panel men bara 60Hz) och om Sony fixar 1440p-stöd på PS5 är G7:an ju perfekt! Jag tror inte jag ens vill sälja för 5000 kr längre, den gör nog större nytta hos mig.