3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Mejlade Inet och kollade en update på min köplats på mitt 3080 Tuf oc. Jag hade köplats 149 den 8.e December, Min uppdaterade köplats den 7.e Januari är 94. Så går sakta men säkert :/
Jag beställde mitt 21 September.

Visa signatur

𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥 𝐜𝐨𝐫𝐞 𝐢𝟕 𝟖𝟕𝟎𝟎𝐤 𝐜𝐨𝐟𝐟𝐞 𝐥𝐚𝐤𝐞 𝟓𝐆𝐡𝐳 | 𝐃𝐞𝐞𝐩𝐜𝐨𝐨𝐥 𝐜𝐚𝐩𝐭𝐚𝐢𝐧 𝟑𝟔𝟎 𝐞𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞 𝐞𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 | 𝐌𝐬𝐢 𝐳𝟑𝟕𝟎 𝐬𝐥𝐢 𝐩𝐥𝐮𝐬 | 𝐜𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐯𝐞𝐧𝐠𝐞𝐚𝐧𝐜𝐞 𝟐𝟒𝐆𝐛 𝟑𝟐𝟎𝟎𝐌𝐡𝐳 | 𝐀𝐬𝐮𝐬 𝐓𝐮𝐟 𝟑𝟎𝟖𝟎 𝐎𝐂 | 𝐌.𝟐 𝟐𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐤𝐢𝐧𝐠𝐬𝐭𝐨𝐧, 𝐬𝐬𝐝 𝟏𝟑𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐚𝐧𝐝 𝟐𝟓𝟎𝟎𝐆𝐛 𝐡𝐝𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐑𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬™ 𝐑𝐌𝟖𝟓𝟎 𝟖𝟎 𝐏𝐋𝐔𝐒 𝐆𝐨𝐥𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐜𝐫𝐲𝐬𝐭𝐚𝐥 𝟓𝟕𝟎𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐠𝐥𝐚𝐬𝐬 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞

Permalänk
Medlem

Såg här i tråden en del om EVGA:s step-up program. Betalar man alltså EVGA en liten summa och sedan har man möjlighet att köpa ett nytt EVGA-kort inom 3 månader? Jag undrar också hur det fungerar, köper man det nya kortet direkt från EVGA sedan eller kan man visa kvitto liksom, hur fungerar det?

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Såg här i tråden en del om EVGA:s step-up program. Betalar man alltså EVGA en liten summa och sedan har man möjlighet att köpa ett nytt EVGA-kort inom 3 månader? Jag undrar också hur det fungerar, köper man det nya kortet direkt från EVGA sedan eller kan man visa kvitto liksom, hur fungerar det?

Tack.

Allt står på deras hemsida
https://www.evga.com/support/stepup/

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBM_Hoffman:

Mejlade Inet och kollade en update på min köplats på mitt 3080 Tuf oc. Jag hade köplats 149 den 8.e December, Min uppdaterade köplats den 7.e Januari är 94. Så går sakta men säkert :/
Jag beställde mitt 21 September.

På tisdag presenteras antagligen 3080 Ti. Det ryktas även om Super varianter nu. Korten är gamla innan vi ens hämtat ut dom.

Får ju åtminstone hoppas att dom planerat bättre (kanske styrt om produktionen lite) för dessa nya kort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

På tisdag presenteras antagligen 3080 Ti. Det ryktas även om Super varianter nu. Korten är gamla innan vi ens hämtat ut dom.

Får ju åtminstone hoppas att dom planerat bättre (kanske styrt om produktionen lite) för dessa nya kort.

Jo korten kommer nog vara gamla redan då ja. Vet dock inte om jag kommer vara så ledsen då dessa nya "super" och "Ti" troligtvis kommer kosta mera. Mer än 10000 vill jag inte lägga på ett grafikkort framför allt inte när jag bara spelar på 1440p...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Nja, 10k+ kort som kommer att leveraras till dig om 3-6 månader, när du väl får dessa kort så har 4080 lanserats.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Webhallen

ASUS RTX 3080 TUF

Icke OC: (produktsida uppdaterad nu)
Nästa vecka får vi leverans som kommer börja beta av 15:14 den 17e sept
(har du tid innan detta så har du troligen order i butik och dessa är påväg ut just nu)

OC:
Nästa vecka får vi leverans som börjar peta mer på den 19e sept, svårt att säga exakt just nu, senaste leveransen håller fortfarande på att skjutas ut till butiker.

Kommer för övrigt vara lite mer avlägsen framöver, mycket att ta hand om just nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

ASUS RTX 3080 TUF

(har du tid innan detta så har du troligen order i butik och dessa är påväg ut just nu)

OC:
Nästa vecka får vi leverans som börjar peta mer på den 19e sept, svårt att säga exakt just nu, senaste leveransen håller fortfarande på att skjutas ut till butiker.

Kommer för övrigt vara lite mer avlägsen framöver, mycket att ta hand om just nu

/Patrik

Grymt! Tack för bra kommunikation här!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS RTX 3080 TUF

OC:

/Patrik

Nej du, nu stannar du här! Detta är ditt skötebarn nu!

Permalänk
Medlem

Så är man äntligen på väg hem med ett TUF 3080 OC. Hoppas på mycket myz efter jobbet idag.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Erbjuder ni fortfarande möjlighet att byta kö från tuf 3080 till tuf 3080 OC?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tjofritz:

@Webhallen: Erbjuder ni fortfarande möjlighet att byta kö från tuf 3080 till tuf 3080 OC?

Nix, var dessutom ett missförstånd (mellan oss och ASUS) så det var aldrig ok. Så var ett fåtal lyckliga som kunde byta under en tid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Scan verkar köra på något sånt system, men då kontaktar företaget dom som är aktuella för att bli erbjudna ändringar i beställningar.

Snart bara 3h kvar på kön (till min plats) 😜

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Nja, 10k+ kort som kommer att leveraras till dig om 3-6 månader, när du väl får dessa kort så har 4080 lanserats.

Det låter ju som vanliga 3080?

Först måste dom lura alla Ti reviewers med "introduktionspris". Sedan får vi se skräcksiffrorna.

Lite OnT så kanske det finns en mini-chans att dom öppnar upp köp via Nvidia igen. Gör era botar startklara.

The waiting game har aldrig varit roligare!

Permalänk
Medlem

Gigabyte Vision 3080 oc beräknad leverans 12/1

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/gigab...

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hur ligger det till med leveranser utav ROG-STRIX-RTX3080-O10G-WHITE? Ser på er sida att det skall komma en eventuell leverans under dagen till er. Någon info om hur många den kan täcka? Tror jag är på plats 23-26 själv i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darjart:

@Webhallen Hur ligger det till med leveranser utav ROG-STRIX-RTX3080-O10G-WHITE? Ser på er sida att det skall komma en eventuell leverans under dagen till er. Någon info om hur många den kan täcka? Tror jag är på plats 23-26 själv i kön.

Han skrev info om hur många som kom sedan står det på hemsidan: ingen ETA. Med andra ord vet inte Webhallen mer än så.
Dagens leverans kom igår och jag har fått tilldelning. Dock osäker på om jag kommer hämta ut mitt kort. Kommer troligtvis avboka och låta nästa i kön få den. Har några dagar på mig att bestämma mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tack för infon

Permalänk
Medlem

Jag vet ni har skrivit om det tidigare i tråden. Oss som bokat på Komplett. Så här grönt har en gul bock aldrig varit så nu får man lite hopp... tog bara nästan 4 månander.

Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021

TUF OC 3080

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Tack för tips, jag stod och velade lite för länge och nu är det borta!

Permalänk
Medlem

Nu har mitt Eagle OC från Amazon landat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Tack för tips, jag stod och velade lite för länge och nu är det borta!

haha... jag gjorde samma sak. Väntar på asus tuf oc, men det lär väl dröja månader till eftersom jag beställde 26 september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

haha... jag gjorde samma sak. Väntar på asus tuf oc, men det lär väl dröja månader till eftersom jag beställde 26 september.

Vet du vad du har för köplats? jag beställde 01/10, känns som man kan släppa planerna för något spelande detta år 😜

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Jag väntar på ett asus strix oc, är inte ens bland de 300 första i kön säkert, men är fast där för jag använde sånna rabatterade presentkort vid black friday så fick 10% rabatt. Ber till gudarna dagligen att något mirakel ska ske...

Sedan innan jul fick jag och frugan båda presentkort från jobbet så funderade på att sno hennes och beställa det där kortet som länkades, om inte annat bara för att spela lite och sen sälja det för att få pengarna i fickan istället för på ett presentkort. Men jag är kungen av velande så..

Permalänk
Medlem

Har någon alls som beställt icke OC TUF från NoN fått hem något kort än? Jag var sen på pucken, 24/9 så jag har ju noll förhoppningar inom det närmsta, men det vore intressant om någon alls fått hem ett?

Fyi så var deras kundtjänst inte alls intresserad av att låta mig byta köplats till icke OC och lägga 400kr mellanskillnad, det var isåfall mellanskillnad till dagens pris som gällde, föga förvånande. De gav inte heller köplats eller någon leveransstatus (efter 3½h(!!!) i chattkö).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Har någon alls som beställt icke OC TUF från NoN fått hem något kort än? Jag var sen på pucken, 24/9 så jag har ju noll förhoppningar inom det närmsta, men det vore intressant om någon alls fått hem ett?

Fyi så var deras kundtjänst inte alls intresserad av att låta mig byta köplats till icke OC och lägga 400kr mellanskillnad, det var isåfall mellanskillnad till dagens pris som gällde, föga förvånande. De gav inte heller köplats eller någon leveransstatus (efter 3½h(!!!) i chattkö).

NetonNet använder sig inte av någon kö, det skickar ut korten på måfå, räcker med att du bokat ett kort och har tur att dom väljer ut just dig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

NetonNet använder sig inte av någon kö, det skickar ut korten på måfå, räcker med att du bokat ett kort och har tur att dom väljer ut just dig.

Är det så? Inte för att jag tvivlar på dig, men vad är källan på det? Lite ju ganska oroväckande..

Permalänk

Msi Gaming X Trio 3080 från inet någon? Uppdatering har dom fått in några kort?

Permalänk
Medlem

Ser att 10st msi surpim är på ingång hos webhallen så kanske några får kort snart

Visa signatur

In science we trust!