Hackare kapar kuklås – utpressar kyska män

Permalänk
Medlem

Hahahahahahahaha. Detta gjorde min dag. Sjukt alltså.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Faran med IoT når oanat låga nivåer.

Mmmm. Kylskåp och garageportar är en sak, men låt juvelerna vara offline.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

2020 var ett hemskt år.
2021: hold my balls

Detta fick mig att skratta högt. Hahahahaha.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Cock Locker - värre än cock blocker.

Men allvarligt så känns det ju dels dumt att låsa in smurfen med Smarta-hem grejer, men det är än värre att det saknas manuella upplåsningsmekanismer. Någon har inte riktigt tänkt klart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag förstår att man behöver ha en sån Kina, så att det inte kommer allt för många barn, och så klart så styr staten din leksak.

-"Hej du har kommit till Skatteverket, hur kan jag hjälpa?"
-"Hej, jo det är så att jag tänkte försöka mig på lite barnskapande nån gång mellan den 23e och 27e den här månaden, skulle ni kunna låsa upp mig till dess?"
-"Det är endast tillåtet inom äktenskap, är du gift?"
"Ja, juste. Jo vi har planerat att åka in till rådhuset nu på torsdag och fixa det"
-"Då får jag be dig återkomma efteråt, se till att anteckna registreringsbeviset så kan vi boka in en upplåsning då!"
-"Tack så mycket!"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

Cock Locker - värre än cock blocker.

Men allvarligt så känns det ju dels dumt att låsa in smurfen med Smarta-hem grejer, men det är än värre att det saknas manuella upplåsningsmekanismer. Någon har inte riktigt tänkt klart.

Någon hade tankarna på annat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Tack för denna nyhet! XD

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Bildexpert

Känns som nåt man skulle se i hentai.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ta bort L:et i SweClockers och vad blir det? *mind-blown.gif*

Eller så tar du bort C:et och får SweLockers

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kolla i kalendern, det är inte den första April idag....

Permalänk
Medlem

Jacob när han fick utpressningsbrevet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Spänt läge för bäraren.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Det var nog bland det konstigare jag sett.

Om ens partner har så dåligt förtroende för en så att den vill låsa in (delar av) en ...då är det nog dags att fly. Eller åtminstone avsluta förhållandet.

Eller i och för sig...har den andra funktioner än att bara låsa?

Permalänk
Medlem

När får vi en testpilot?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av CFSsss:

När får vi en testpilot?

@DavidtheDoom och @Dinoman har båda visat intresse!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Gender Bender:

Åter, inga kommentarer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Det var nog bland det konstigare jag sett.

Om ens partner har så dåligt förtroende för en så att den vill låsa in (delar av) en ...då är det nog dags att fly. Eller åtminstone avsluta förhållandet.

Eller i och för sig...har den andra funktioner än att bara låsa?

Jag hade en kollega vars fru låste in honom i garaget på kvällarna för han låg runt så mycket annars.

Annars kan jag tycka det är lite överdrivet med en anordning som kräver bultsax för att öppna, när den bara ska låsa in drulen.

Permalänk
Medlem

Nätverksanslutna sexleksaker, vad kan gå fel? -.-

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Detta va ju bästa nyheten på länge

Permalänk
Avstängd

Asså det var ju det första folk tänkte på när "skämtet" till fjärrstyrt kuklås lanserades och nu har ((mar)drömmen?) förverkligats!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Det var nog bland det konstigare jag sett.

Om ens partner har så dåligt förtroende för en så att den vill låsa in (delar av) en ...då är det nog dags att fly. Eller åtminstone avsluta förhållandet.

Eller i och för sig...har den andra funktioner än att bara låsa?

Om mannen gillar att underkasta sig och partner vill "dominera" så ser jag inga problem med detta. Kan ge lite hetta i relationen

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Ni alla har ju helt missuppfattat detta. Det är ju inte alls tal om utpressning. De män som redan har på sig detta tänder ju något enormt på hela grejen att någon annan har kontroll över din sexualitet. Nu när de sitter inspärrade av en totalt främmande person som dessutom kräver betalt i kryptovaluta kan inte annat än skapa en aldrig tidigare upplevd känsla! Snarare än att avskräcka folk från produkten så kommer de få en hel drös nya kunder vars högsta önskan är att bli kapade

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Cockblockers!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

2020 var ett hemskt år.
2021: hold my balls

1950: We'll have jetpacks in the future
2021:

Permalänk
Medlem

Frågan är väl om de blir mer eller mindre populära nu, med vetskapen att de kan bli hackade när som helst. Kundgruppen för dessa kanske inte har så mycket emot att bli utpressade av hackare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Inga kommentarer.

Det är iaf klass med när Inet lanserade "Kukram" (tagen 2011-06-18 kl.20:50 på en lördag):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Det var nog bland det konstigare jag sett.

Om ens partner har så dåligt förtroende för en så att den vill låsa in (delar av) en ...då är det nog dags att fly. Eller åtminstone avsluta förhållandet.

Eller i och för sig...har den andra funktioner än att bara låsa?

Utan att ha någon statistik på det så handlar det nog nästan alltid om att användaren faktiskt gillar att bli kontrollerad av någon annan. D.v.s. det är först och främst en sexleksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Det var nog bland det konstigare jag sett.

Om ens partner har så dåligt förtroende för en så att den vill låsa in (delar av) en ...då är det nog dags att fly. Eller åtminstone avsluta förhållandet.

Eller i och för sig...har den andra funktioner än att bara låsa?

Har ju säkerligen med BDSM att göra... finns ingen hejd på skruvade saker där.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AplAy:

Det är iaf klass med när Inet lanserade "Kukram" (tagen 2011-06-18 kl.20:50 på en lördag):
https://i.imgur.com/8uFwFG7.png

"I was there Gandalf. I was there three thousand years ago."

Solar Energys Kukram penetrerar den svenska marknaden

Jag och Anton garvade (o)rimligt mycket när han skrev nyheten!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CFSsss:

När får vi en testpilot?

Skrivet av Jacob:

@DavidtheDoom och @Dinoman har båda visat intresse!

Vi testpiloter har tyvärr fullt upp i Cockpitten för tillfället.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin