Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkl:

Jag prisbevakar några portabla skrivare av liknande skäl. Någon som har bra erfarenhet?

Laser eller bläckstråle?

Permalänk
Medlem

Fattar att du inte vill upplåta plats osv för det, men absolut enklaste är att köpa billigaste möjliga svart-vita laserskrivare. Som du skriver bläck torkar, lasern kan klumpa ihop om den inte används, men då tar man ut tonern och skakar så är man redo igen. Har löst släktingars behov på detta sätt, de skriver ut någon gång om året och deras 10+ år laser är fortfarande på första tonern.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Portabla/mindre skrivare verkar onödigt dyra, hur litet bor du? Kan du inte ha en maskin som står i ett skåp eller i en garderob när den inte används?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Portabla/mindre skrivare verkar onödigt dyra, hur litet bor du? Kan du inte ha en maskin som står i ett skåp eller i en garderob när den inte används?

Jag bor i en tvåa men jag har tre cyklar, 10 par skidor, två hundar mm saker som är mycket roligare än en j-a laserskrivare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Jag bor i en tvåa men jag har tre cyklar, 10 par skidor, två hundar mm saker som är mycket roligare än en j-a laserskrivare

Ställ den i en garderob på nån hylla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Jag bor i en tvåa men jag har tre cyklar, 10 par skidor, två hundar mm saker som är mycket roligare än en j-a laserskrivare

Du har inte något förråd med el? Särbo? Familj? Etc i närheten? Canon PIXMA TR150 är inte stor, men jag tror inte du vill ge tre tusen för en skrivare och sen ytterligare något så när ett och halvt tusen för en portabel skanner.

Permalänk
Medlem

1. Garderob
2. Utdragbar hylla/låda
3. Köpa trådlös laserskrivare alt. begagnad med Pi Zero WiFi
4. Dina utskrifter syns inte ens för dina hundar
5. Win

Det är så jag har gjort. Fungerar skitbra.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

bor du i en bostadsrätt kanske styrelsen har en?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

HP Officejet 200/250.

Har själv sneglat lite på denna miniskrivare.
200 är enbart med utskrift, 250 har skanner.
Bläckstråleskrivare.
Lätt att ha en låda eller en garderob och plocka fram vid behov.
Har även batteri, så du behöver inte ens koppla in den.

Sitter själv med en ca 10 år gammal Canon MG 5150, som jag ärvde från förra jobbet, då man avvecklade dåvarande missionen i Afghanistan.
Skriver väl ut en 5 sidor, kanske 10, om året med denna gamla bläckstråleskrivare, och i värsta fall har jag fått skriva ut en testsida för att få igång bläckpatronerna, så det har varit ett ickeproblem för min egen del.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Laser eller bläckstråle?

Jag har bara tittat på bläckstråle, vet inte hur det ser ut med portabla laser

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Jag bor i en tvåa men jag har tre cyklar, 10 par skidor, två hundar mm saker som är mycket roligare än en j-a laserskrivare

Låter ju som att du har plats, men inte vill göra dig av med saker du vill ha för att göra plats åt något du behöver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Låter ju som att du har plats, men inte vill göra dig av med saker du vill ha för att göra plats åt något du behöver.

Cyklar - roliga
Skrivare - tråkig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lgr:

Jag har haft bläckstråle men patronerna torkade mellan varven så (nästan) varje gång jag skrev ut så var jag tvungen att köpa nytt bläck. Har tekniken utvecklats på denna punkt?

Säkert på vissa skrivare, även om min kostade endast 300kr.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lgr:

Cyklar - roliga
Skrivare - tråkig

3d skrivare, skriva ut cykel, jätteroligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.