Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem

Jo jag har ett äldre grafikkort, ett GTX 770 men om jag inte minns fel så har jag kunnat kört 120hz i alla fall med en tidigare skärm för rätt många år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Det låter ju konstigt. vad har du för grafikkort?

Edit: Om du högerklickar på skrivbordet och väljer "bildskärmsinställningar" / "display settings" och klickar på advanced där. Ser du fortfarande bara 60 hz som mest?

Skrivet av Frisell:

Vilken lista menar du btw? I windows eller OSD(on screen display, dvs i skärmen)?

Ja precis i bildskärmsinställningar i windows får jag bara upp 50 eller 60 Hz att välja mellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av speffy:

Jo jag har ett äldre grafikkort, ett GTX 770 men om jag inte minns fel så har jag kunnat kört 120hz i alla fall med en tidigare skärm för rätt många år sedan

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/44kmmg/...

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/discover/223923/g...

Verkar som grafikkortet inte orkar med den upplösningen dessvärre. :/
Kan man inte hitta upplösningen eller Uppdateringshastigheten i Nvidia Kontroll-panelen så är det oftast alltid grafikkortet problemet ligger.
Jag hade samma problem, och då var det grafikkort.
Kabeln är inget problem med, funkar superfint med 3440x1440 144Hz.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat på skärmen hela kvällen så är jag faktiskt otroligt nöjd! bättre färger än min förra MSI 32" VA panel, 144hz funkar fint samt G-Sync. Otroligt mycket skärm för pengarna måste jag säga och jag är glad att jag gjorde valet att beställa en!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/44kmmg/...

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/discover/223923/g...

Verkar som grafikkortet inte orkar med den upplösningen dessvärre. :/
Kan man inte hitta upplösningen eller Uppdateringshastigheten i Nvidia Kontroll-panelen så är det oftast alltid grafikkortet problemet ligger.
Jag hade samma problem, och då var det grafikkort.
Kabeln är inget problem med, funkar superfint med 3440x1440 144Hz.

Tack, så bra eller nej det är de inte men känns som en trolig förklaring så får väl börja spana efter ett nytt grafikkort också då.

Permalänk
Medlem

Någon som kör med en sådan här gasarm till sin Xiaomi och vet om det fungerar och håller?

https://www.inet.se/produkt/2215590/deltaco-arm-534-gasdriven...

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Någon som kör med en sådan här gasarm till sin Xiaomi och vet om det fungerar och håller?

https://www.inet.se/produkt/2215590/deltaco-arm-534-gasdriven...

Borde fungera bra håller för 6.5kg , alt köpa en med 7 kg för att vara safe , är väl vara att beställa annars skulle den inte "orka" är det bara att skicka tillbaka

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Borde fungera bra håller för 6.5kg , alt köpa en med 7 kg för att vara safe , är väl vara att beställa annars skulle den inte "orka" är det bara att skicka tillbaka

Ja, jag funderar på att testa en sån, fungerar det inte, får man skicka tillbaka de

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Min väntar på mig vid lokala ombudet hemma sedan igår. Beställde blixtsnabbt från mistore i torsdags vid re-stock, leveransen tog 5 dagar. Är bortrest men hämtar den asap när jag kommer hem ikväll! Jag sitter nu på en +20 år gammal kombinerad LCD-tv och monitor, typ 18". Så jag vinner nog över alla i uppköp från tidigare monitor haha.
Kör nu tillfälligt ett rx 590 Fatboy i väntan på ett 6800xt. Lär ju dröja innan man får nya GPUn så hoppas att man iaf kan få ut någonting av monitorn under tiden med ett rx590.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Under 10st kvar hos maxgaming😅

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Under 10st kvar hos maxgaming😅

Ja, dom försvinner fort från samtliga sidor när dom kommer in i lager Nu är det 5+ kvar

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Såg det stod en och vänta på Minuthandeln i Ektorp. Nån Sweclockare som beställt ? =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Jag beställde min i söndags eller måndags tror jag. Fick den idag.

En fråga till nån som kan något om hårdvaran. Är det farligt om skärmen får ligga ned platt i sin kartong? Vet ju att man aldrig får lägga en plasma tv ner. Lider dagens skärmar av samma problem?

O kan den även stå i ett par minusgrader ett par dagar?

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Jag beställde min i söndags eller måndags tror jag. Fick den idag.

En fråga till nån som kan något om hårdvaran. Är det farligt om skärmen får ligga ned platt i sin kartong? Vet ju att man aldrig får lägga en plasma tv ner. Lider dagens skärmar av samma problem?

O kan den även stå i ett par minusgrader ett par dagar?

Grattis! Även jag hämtade min idag. Fick notis att den gick att hämta 10:02. Jag var där ca 15 minuter senare och hämtade ut den. Den var fortfarande kall när jag kopplade in den och det gick bra. Gällande liggande så gäller det nog just plasma. Min hade dessutom väldigt bra settings och allt jag har gjort förutom att ändrat till 144Hz är att dragit ner brightness(en hel del).

Testat en del spel och där den verkligen skiner, imo, är FPS där immersion blir FET. Det blir nog att starta en ny runda i CP2077. Tror jag ska vara som Bruce Willis i Pulp Fiction och köra Katana all in!

Permalänk

Fick min idag med. Väldigt fin skärm men jämfört med min gamla (IPS, 160hz, Gsync) så är färgerna lite lite utvattnade tyvärr och betraktningsvinkeln är inte toppen, men inget av det stör direkt. Hade dessutom räknat med det så jag ska inte klaga.

Har däremot problem med Gsync ibland, eller inte att aktivera Gsync men att appar/spel gör att brightness flimrar. Har lyckats lösa det i vissa appar, men tex launchern till Cyberpunk och menyerna i Flightsim 2020 flimrar loss ganska bra. Har inte hunnit prova så många spel än men det är lite oroande ändå.

Sen så har jag en prick eller snarare en liten linje på kanske 1x3 pixlar på ett ställe på skärmen. Det är inga döda pixlar utan verkar snarare vara smuts bakom panelen typ (efter lite googlande). Sjukt störande på en helt ny skärm. Har mailat Maxgaming och hoppas på att de byter ut skärmen utan krångel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Fick min idag med. Väldigt fin skärm men jämfört med min gamla (IPS, 160hz, Gsync) så är färgerna lite lite utvattnade tyvärr och betraktningsvinkeln är inte toppen, men inget av det stör direkt. Hade dessutom räknat med det så jag ska inte klaga.

Har däremot problem med Gsync ibland, eller inte att aktivera Gsync men att appar/spel gör att brightness flimrar. Har lyckats lösa det i vissa appar, men tex launchern till Cyberpunk och menyerna i Flightsim 2020 flimrar loss ganska bra. Har inte hunnit prova så många spel än men det är lite oroande ändå.

Sen så har jag en prick eller snarare en liten linje på kanske 1x3 pixlar på ett ställe på skärmen. Det är inga döda pixlar utan verkar snarare vara smuts bakom panelen typ (efter lite googlande). Sjukt störande på en helt ny skärm. Har mailat Maxgaming och hoppas på att de byter ut skärmen utan krångel.

Det där med flimmer vid Gsync är vanligt i menyer oftast. Brukar vara att dem är i 60 fps medans gsync intervallet är högre, eller vet inte hur jag ska förklara.
Googlar du på Gsync and flicker så hittar du svar

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Skrivet av Don Stroker:

Det där med flimmer vid Gsync är vanligt i menyer oftast. Brukar vara att dem är i 60 fps medans gsync intervallet är högre, eller vet inte hur jag ska förklara.
Googlar du på Gsync and flicker så hittar du svar

Aha ok. Ja tråkigt oavsett att det är så men jag antar att det är för att den officiellt inte har gsync utan bara freesync.

Permalänk
Medlem

Jag har inte stött på det problemet iallafall. För mig funkar det kalas! och inga pixelfel eller nåt Supernöjd!

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrgentleman2000:

Tråkigt att höra ! Dock är dom slut nu så du får nog vänta om du vill ha en ny tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kezzo:

Tråkigt att höra ! Dock är dom slut nu så du får nog vänta om du vill ha en ny tyvärr

Jo såg det. :/

Permalänk
Medlem

De kommer kanske in snart igen

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

synd att webhallen är 500kr dyrare dom har på Lager

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

synd att webhallen är 500kr dyrare dom har på Lager

Ja, jag såg någon på blocket som sålde en ny skärm som bara var testad för samma pris som på mistore

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, jag såg någon på blocket som sålde en ny skärm som bara var testad för samma pris som på mistore

ohfan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Japp, den kunde till och med skickas

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har mailat mi store om när dom får in dom igen o såhär löd svaret:

Hej,

”Tyvärr har vi fått information från Xiaomi att det har varit fabrikationsstörningar för denna produkt. Vi kommer tidigast kunna beställa dessa från Xiaomi i Februari och då tillkommer även leveranstiden hit. Tyvärr vet vi inte mer än detta för tillfället och det kommer dröja ett tag innan vi får in skärmarna igen.

Mvh/Best regards, Mistore Support”

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Jag har mailat mi store om när dom får in dom igen o såhär löd svaret:

Hej,

”Tyvärr har vi fått information från Xiaomi att det har varit fabrikationsstörningar för denna produkt. Vi kommer tidigast kunna beställa dessa från Xiaomi i Februari och då tillkommer även leveranstiden hit. Tyvärr vet vi inte mer än detta för tillfället och det kommer dröja ett tag innan vi får in skärmarna igen.

Mvh/Best regards, Mistore Support”

Okej, ajdå de va ju surt.
Det är en mycket bra skärm

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fungerar Aspect Ratio menyn för er? Jag testade en grej och hade behövt ändra Aspect Ratio då men den menyn var inaktiverad, kunde bara gå in i den om jag disablade Freesync Premium?

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Celleequie:

måste fått in idag / igår trevligt !

Visa signatur