3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan-Anrop82:

Hmm! jag beställde för 8.2k, i början av januari. Ingen bekräftelse här än :(. Hoppet lever nu dock

Permalänk
Medlem

Någon mer som har Swedbank som har problem med att betalning till Amazon inte går igenom?

Jag beställde ett 3080 på faktura, men idag möts jag av att de inte kan dra pengar från mig. Detta har jag aldrig råkat ut för förut. Har dubbelkollat så att pengar finns på kontot.

Swedbank verkar ha tekniska problem, och till och från har det varit svårt att logga in hos dem idag. Hoppas felet ligger på deras sida och att det löser sig inom fem dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Någon mer som har Swedbank som har problem med att betalning till Amazon inte går igenom?

Jag beställde ett 3080 på faktura, men idag möts jag av att de inte kan dra pengar från mig. Detta har jag aldrig råkat ut för förut. Har dubbelkollat så att pengar finns på kontot.

Swedbank verkar ha tekniska problem, och till och från har det varit svårt att logga in hos dem idag. Hoppas felet ligger på deras sida och att det löser sig inom fem dagar.

Hoppas att det löser sig, har du fem dagar på dig att fixa det? Ta kontakt med Swedbank & Amazon.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Låter som du behöver lägga in kortet på nytt igen. Då det har skett ändringar med 2 stegs verifiering vid kortköp.

Permalänk
Medlem

Beställde Asus 3080 TUF OC den 20/9 från Proshop, fick nyss besked om att den skickats

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Följande står på Inet.se:
"Just nu har Swedbank tekniska problem, om du är en Swedbank-kund och försöker betala med en betalmetod som är kopplat till din bank så finns en risk att transaktionen inte går igenom. Testa då istället med ett kort som inte är kopplat till Swedbank eller välj något annat betalsätt som vi erbjuder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag har också en beställning från Amazon på ett 3080 med en misslyckad betalning. Jag har en annan bank och jag provade att lägga in det andra kortet jag har. Får se om det fungerar bättre, man vill ju inte snubbla på målsnöret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag har Länsförsäkringar och det gick svajigt tidigare också, kunde inte logga in under ett par minuter. Och dom hade underhåll/tekniska problem natten som var. DDOS eller nåt kanske, vem vet.

edit - https://www.di.se/nyheter/swedbank-utsatt-for-it-attack-enlig...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

När beställde du samt vilket kort? Asus non oc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Skrivet av steve_e:

Jag har också en beställning från Amazon på ett 3080 med en misslyckad betalning. Jag har en annan bank och jag provade att lägga in det andra kortet jag har. Får se om det fungerar bättre, man vill ju inte snubbla på målsnöret!

Hade samma problem hos amazon och orsaken verkar vara att betalningen går till annat land då de inte är baserade i sverige. Hos Nordea som jag har kan man bara öppna för internetköp till annat land 1 timme åt gången vilket är svårt då man inte vet när amazon vill dra pengar. Lösningen för mig blev att köpa presentkort och använda dem för att betala kortet.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

hoppas 28e stämmer på 3080 suprim x hos Webhallen så några av er får kort iaf 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Skrivkramp:

Aaah! Jag beställde i oktober för 300kr mindre än dig och har inte ens sett nåt ännu

Förmodligen sänder de kort till er som betalat mer först haha (e: argt haha)

Jag tar tillbaka min klagan. Som sagt är min order oförändrad, men jag ser att Amazon.se precis dragit 8300kr just enligt ordern på en 3080 TUF non OC, så jag gissar att den kommer att behandlas och skickas snart. Jag beställde 29 oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Plats 13 i kö för 3080 Strix OC hos Inet, beställt 3 oktober.

Så nära man nästan kan ta på den nu... blev nästan lite glad, tills supporten sa att de inte hade något bekräftat leveransdatum från ASUS för nästa leverans....
@Asus.David har du någon insikt här? =D =D

Oj!

Kön verkar ha rört på sig.

Jag beställde 28 september, kanske finns hopp om att få kortet snart!!!

Permalänk
Skrivet av Skrivkramp:

Jag tar tillbaka min klagan. Som sagt är min order oförändrad, men jag ser att Amazon.se precis dragit 8300kr just enligt ordern på en 3080 TUF non OC, så jag gissar att den kommer att behandlas och skickas snart. Jag beställde 29 oktober.

Har din status "väntar på leveransdatum" ändrats till något annat?

Permalänk
Skrivet av Koolaiden1233:

Har din status "väntar på leveransdatum" ändrats till något annat?

"Levereras nu
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."

Andra raden har stått så i flera veckor. Jag är osäker på om "Levereras nu" är nytt, men jag tror faktiskt det stått så ett tag.

Permalänk
Skrivet av Skrivkramp:

"Levereras nu
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."

Andra raden har stått så i flera veckor. Jag är osäker på om "Levereras nu" är nytt, men jag tror faktiskt det stått så ett tag.

"Levereras nu" är nytt, iallafall för mig. Tidigare stod det "Har inte skickats än".

Permalänk
Skrivet av deviantart:

"Levereras nu" är nytt, iallafall för mig. Tidigare stod det "Har inte skickats än".

Jo fan nu när du säger det så stod det så förut. Bra, tack för synken. Nu när de dragit pengar har jag iofs räknat hem kortet redan, ta i trä.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kittaman:

ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC

12499kr hos inet, korten flyger upp i pris!

Lol. Skönt att man lämnat PC-träsket för tillfället och kör Series X. Inte värt sådana hiskeliga summor bara för att få hög framerate i spel. Kommer uppgradera själv senare i år eller nästa år, men då blir det nästa generations kort istället. Tråkig utveckling dock för alla oss PC-entusiaster. 2020 var kasst 2021 ser inte ut att bli bättre hittills i alla fall.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Fick precis mail om att betalstatusen ändrats och att den nu står som "förbereder för försändelse"

Edit: Nu står det "Levereras nu"

Spännande, första TUF jag läser som Amazon levererar! Vad hade du för beställningsdatum? Beställde själv om kortet när det sänktes från 8.5 -> 8.2k, så ligger på 2/1 jag :/

Permalänk
Medlem

På grund av Swedbanks idioti har jag förlorat min köplats vad det verkar.

Permalänk
Medlem

Skulle inte alla 3-serie kort prishöjas 16 Apr ? Såg något i ett annat forum om att Strix 3090 skulle öka med 350 dollar i USA bl a.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HallonsyltarN:

Hade samma problem hos amazon och orsaken verkar vara att betalningen går till annat land då de inte är baserade i sverige. Hos Nordea som jag har kan man bara öppna för internetköp till annat land 1 timme åt gången vilket är svårt då man inte vet när amazon vill dra pengar. Lösningen för mig blev att köpa presentkort och använda dem för att betala kortet.

What? Are they thinking we live in middle ages?

Another thing for people who got sick of traditional banks is to try is Klarna’s “fake” credit cards.
Klarna allows you to generate temporary card (similar as Revolut) with certain limit exactly for the shop you want. Amazon.se (Inet also ) is supported.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Plats 13 i kö för 3080 Strix OC hos Inet, beställt 3 oktober.

Så nära man nästan kan ta på den nu... blev nästan lite glad, tills supporten sa att de inte hade något bekräftat leveransdatum från ASUS för nästa leverans....
@Asus.David har du någon insikt här? =D =D

Whaaat?!?!
Jag beställde mitt 1 oktober. Mailade i söndags och fick svar på måndag. Fick kö-plats #69
Och #69 har jag legat på sen två veckor tillbaka :/
Måste kolla med Inet imorgon igen

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Skrivet av Stefan-Anrop82:

Ser bra ut nu https://imgur.com/a/g5gACi7
Hoppet har återvänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

What? Are they thinking we live in middle ages?

Another thing for people who got sick of traditional banks is to try is Klarna’s “fake” credit cards.
Klarna allows you to generate temporary card (similar as Revolut) with certain limit exactly for the shop you want. Amazon.se (Inet also ) is supported.

I am trying Klarna Card instead now but it isn't a better solution here because it is a credit card, not debit, so it is possible one's credit score is too low to buy a GPU for example. Also, the Klarna Card is connected to a traditional bank in my case.

Permalänk
Skrivet av Skrivkramp:

"Levereras nu

Står "Leverans på måndag" nu! Jag får tacka Amazon.se för att de fullföljde till slut. Måste erkänna att jag tappade tron och garderade mig med ett 3060ti från Dustin, men blir till att avboka den nu.

Permalänk

Står bara att den kommer in idag när jag försökte beställa vid 17.15

Kollar man nu så står det: Inga i lager Lev.tid ej bekräftad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

I am trying Klarna Card instead now but it isn't a better solution here because it is a credit card, not debit, so it is possible one's credit score is too low to buy a GPU for example. Also, the Klarna Card is connected to a traditional bank in my case.

Klarna is all about credit, you know How do you “connect” Klarna directly to your bank? It is not possible IMO - this is Klarna’s business to pull you to lend some money from them.
Myself, I do not pay taxes in Sweden so Qliro for example has 0 trust of me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrivkramp:

Står "Leverans på måndag" nu! Jag får tacka Amazon.se för att de fullföljde till slut. Måste erkänna att jag tappade tron och garderade mig med ett 3060ti från Dustin, men blir till att avboka den nu.

Härligt! Stort "grattis" Amazonare!

Det verkar som alla med beställningsdatum 26/12 är klara? Min 29/12 order har ännu inte ändrats men skönt att det äntligen händer något.

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Härligt! Stort "grattis" Amazonare!

Det verkar som alla med beställningsdatum 26/12 är klara? Min 29/12 order har ännu inte ändrats men skönt att det äntligen händer något.

Tackar, det rör sig säkert för er också snart. De hade med god marginal lägst pris i sverige på TUF kortet ett par veckor i oktober/november och sedan i december innan de avlistades, så de måste fått väldigt många beställningar och ha skickat ett ganska stort antal nu idag. Bådar gott för dem som väntar fortfarande att de kunnat beta av så många.