3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vi kan bara leverera löpande till våra partners i så rättvis mån det går. Vi får beställningar från återförsäljare och distributörer hur många kort dem totalt önskar köpa av oss men vi kan inte se vilka slutkunds orders som gjorts först. Där får man helt enkelt välja den butik man vill köpa ifrån och hålla en dialog med dem om sin köplats.

Ser ju väldigt konstigt ut att jag som beställt september får vänta medan andra som beställt samma kort i december får leverans.

Ogrundad insinuation raderad. // MOD
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av fintarnn:

Right, inget har förändrats på min beställning(30dec) än men man får lite hopp nu när det börjat röra på sig!

Man får ju hoppas att det inte tar lika lång tid till nästa batch som det gjorde tills dom första korten dök upp...

Har den 29/12 och hojtar till ifall det händer något. Vet inte om det var bra eller dåligt det här. Nu kommer jag att kolla statusen varje dag. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Skillnaden i temps och ljudnivå är minimala mellan dessa kort. Någon fördel till Asus kanske.

Jag hade behållit gigabytekortet och sen sålt Asus-kortet (som har mycket högre efterfrågan) för minst 12k. Du kan nog få mellan 12-14k för det på t ex tradera.

Jag tycker det är fel att förespråka sälja till överpris i detta forum, det finns de som väntat 4 månader på sina kort det bästa hade varit att lämna tillbaka kortet så nästa i kön kan få sitt kort.

Permalänk
Medlem

3070..
https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

EVGA GeForce RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA
12 st
7990:-

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Manboy:

Någon som kan förklara hur Komplett funkar.
Igår stod det att mitt kort förväntas i lager 28e Januari. Idag när jag kollade står det 29e Januari. Flyttar Komplett fram det med en dag hela tiden? Ni med erfarenhet av komplett - vad tror ni?

Nej det gör vi som regel inte. Men nu var det en mindre försening i leveransen från ASUS. Men lastbilen har kommit till oss nu och vi håller på att registrera in korten i vårt lager as we speak Som sagt tidigare så strävar vi efter att hålla korrekta preliminära leveransdatum vi bara kan och det innebär då även att datum kan flyttas fram någon dag när en lastbil blir försenad.

Skrivet av Yasko:

Ser ju väldigt konstigt ut att jag som beställt september får vänta medan andra som beställt samma kort i december får leverans.

Det är VÄLDIGT osannolikt att andra kunder som köpt exakt samma artikel av oss i december, fått leverans före dig.
Återkom med ditt ordernummer via PM så ska jag titta närmare på det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nej det gör vi som regel inte. Men nu var det en mindre försening i leveransen från ASUS. Men lastbilen har kommit till oss nu och vi håller på att registrera in korten i vårt lager as we speak Som sagt tidigare så strävar vi efter att hålla korrekta preliminära leveransdatum vi bara kan och det innebär då även att datum kan flyttas fram någon dag när en lastbil blir försenad.

//Erik

Har ni fått besök av lastbilen med Gigabytes grafikkort också? 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallas C:

Jag tycker det är fel att förespråka scalping i detta forum, det finns de som väntat 4 månader på sina kort det bästa hade varit att lämna tillbaka kortet så nästa i kön kan få sitt kort.

Till och börja med så är det inte scalping bara för man råkat få tag på 2 st kort. Det är inte så att man beställt 10 olika kort och säljer varenda ett i detta fallet.

Och ja, det är väl tråkigt för den som väntat i 4 månader men det har också den som fått kortet gjort och man har all rätt att göra vad man vill med det. Att minimera kostnaden för sitt kort som man väntat på i nästan ett halvår är helt fair.

Givetvis bör man försöka sälja det vidare om man har möjlighet.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Storage Jar:

Har ni fått besök av lastbilen med Gigabytes grafikkort också? 🙂

Oklart, jag har inte den infon just nu. Men i regel så får vi frekvent små leveranser från alla leverantörer. Men det är små volymer och det kommer lite utspritt. Du får kolla på din ordersida och se vad vi har för preliminärt leveransdatum för din beställning.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

såg proshop får in en lite större leverans på 80st 3080 suprim x

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallas C:

Jag tycker det är fel att förespråka scalping i detta forum, det finns de som väntat 4 månader på sina kort det bästa hade varit att lämna tillbaka kortet så nästa i kön kan få sitt kort.

Scalping? Det är ju fakta att marknadsvärdet är högre än inköpspris.

Du kanske vill sälja ditt hus billigt? Eller din bil? För inte kan du väl sälja till marknadsvärde, på grund av scalping?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Ser ju väldigt konstigt ut att jag som beställt september får vänta medan andra som beställt samma kort i december får leverans.

Varför är det konstigt? Det säger väl sig självt att leverantören inte kan säkerställa att någon typ av global kö hålls mellan alla ÅF...

Det är ju samma sak med PS5 som folk verksr ha svårt att förstå, det är sämre att stå på köplats 5000 från 2019-01 än att stå på köplats 5 från 2020-09 hos en annan aktör.

Hur lång tid man stått i en kö är inte relevant, frågan är ju vilken position i kön man har. Det relevanta är ju alltså hur fort man ställde sig i kö efter att den öppnade, inte när den öppnade.

Edit: okej, sorry, läste igen. Är det ordrar från Komplett i bägge fallen är det märkligt. Utgick från att något sånt inte ens kunde hända.
Edit2: okej stryk det, var tydligen från olika leverantörer

Permalänk

Nu när Komplett har fått besök av ASUS-lastbilen hoppas jag att Webhallen också får det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är VÄLDIGT osannolikt att andra kunder som köpt exakt samma artikel av oss i december, fått leverans före dig.
Återkom med ditt ordernummer via PM så ska jag titta närmare på det.

//Erik

Tja, syftade på de som fått samma ASUS kort från Amazon beställt i december medan såna som jag väntat på samma kort sedan september.

Svaret var att jag skulle fråga om kösystem från ÅF...

Här är svaret från kundtjänst, idag:

Citat:

Problemet här sitter att vi inte har fått några kort, det är inte att just ditt kort inte har kommit in här som sagt.
10:14:01 - Kundservice Vi har tyvärr inte ett kö system som vi kan se, vi skickar ut korten fortlöpande i den ordning som dom är beställda

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Scalping? Det är ju fakta att marknadsvärdet är högre än inköpspris.

Du kanske vill sälja ditt hus billigt? Eller din bil? För inte kan du väl sälja till marknadsvärde, på grund av scalping?

Min huvudkommentar var att det är fel forum att föreslå överpris i detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallas C:

Min huvudkommentar var att det är fel forum att föreslå överpris i detta forum.

Min huvudkommentar är att det inte är överpris utan marknadspris.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Insinuation mot återförsäljare utan grund klarar vi oss utan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

vi ger ny info varje vecka när vi vet hur mycket vi kan leverera varje vecka. Nu bör dem t ex veta vad dem kommer få nästa vecka.

Tack för svaret!
Håller tummarna att det är tillräckligt många i nästa leverans då

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Kan vi släppa scalpersdiskussionens att vara eller icke vara? Folk gör som de vill. life goes on, ta det i annan tråd?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dallas C:

Min huvudkommentar var att det är fel forum att föreslå överpris i detta forum.

Om korten säljs för flera tusen över ÅF-pris så är det inte privatpersonerna som har för höga priser. Det är ÅF som har för låga.

Permalänk
Avstängd

Fokusera gärna på lagerstatus och hjälp varandra få tag på kort istället för priser och spekulationer.

Permalänk
Avstängd

Nu har NoN flera 3070 samt strix 3090 bokningsbara, förväntad leverans inom ett par veckor till bara några dagar.

Permalänk

Prod. no. 2876763
Brand ASUS
Model RTX 3080 TUF
Outstanding customer orders 932
Oldest customer order from date (DD/MM/YYYY) 17.09.2020 - ca 400 customer orders not delivered from launch
Incoming cards 5

Haha katastrof år.

Permalänk
Medlem

På fredag blir det 4 månader o 1 veckas väntetid <3 kom igen nvidia, sluta köra maskineriet på 10%

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Nu är mitt TUF skickat. Tackar Revolut, det var den enda lösningen! Skickat enligt appen men bara registrerad enligt fraktinfon.

Permalänk
Medlem

Nu har Komplett "uppdaterat" leveranstiden för Trinity till 3 april. Ett till hittepå-datum.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hört något från NoN gällande TUF 3080 Non OC? Beställde mitt den 29 september och har inte hört ett ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Man får ju hoppas att det inte tar lika lång tid till nästa batch som det gjorde tills dom första korten dök upp...

Har den 29/12 och hojtar till ifall det händer något. Vet inte om det var bra eller dåligt det här. Nu kommer jag att kolla statusen varje dag. =/

Nej det får vi ju hoppas att det inte tar lika lång tid, uppdateringar uppskattas!
Ser det som ett gott tecken, vart tveksam förut på om det blir några TUF från amazon överhuvudtaget men nu ser det ljust ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nu är mitt TUF skickat. Tackar Revolut, det var den enda lösningen! Skickat enligt appen men bara registrerad enligt fraktinfon.

Grattis!
Hade exakt samma problem med Swedbank, men hade inget annat kort. Lånade en släktings kort idag, hoppas det går igenom, men ska nog kolla på att byta bank.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Har länsförsäkringar, fungerar inte att låta amazon ta betalt ifrån, kanske kan ni skriva vilka banker och kort som fungerar? 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Grattis!
Hade exakt samma problem med Swedbank, men hade inget annat kort. Lånade en släktings kort idag, hoppas det går igenom, men ska nog kolla på att byta bank.

Borde fungera igen: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/swedbanks-tjanster-fungera...