3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Klarna is all about credit, you know How do you “connect” Klarna directly to your bank? It is not possible IMO - this is Klarna’s business to pull you to lend some money from them.
Myself, I do not pay taxes in Sweden so Qliro for example has 0 trust of me.

It's selectable in their app for me at least, can set up to which amount I want to pay directly, and when to "swap over" to their credit instead.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Klarna is all about credit, you know How do you “connect” Klarna directly to your bank? It is not possible IMO - this is Klarna’s business to pull you to lend some money from them.
Myself, I do not pay taxes in Sweden so Qliro for example has 0 trust of me.

They charge my bank account if I make a purchase with the card.

Skrivet av Steffe:

It's selectable in their app for me at least, can set up to which amount I want to pay directly, and when to "swap over" to their credit instead.

Exactly. I use instant pay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Lol. Skönt att man lämnat PC-träsket för tillfället och kör Series X. Inte värt sådana hiskeliga summor bara för att få hög framerate i spel. Kommer uppgradera själv senare i år eller nästa år, men då blir det nästa generations kort istället. Tråkig utveckling dock för alla oss PC-entusiaster. 2020 var kasst 2021 ser inte ut att bli bättre hittills i alla fall.

Ja det är synd att det blivit som det blivit. Innan Ampere var bekräftat tänkte jag priserna skulle ligga på vad de gör just nu så planerade konsol för krävande spel sen resten funkar fint med grejerna jag har. 2-3k extra för 3080 kan jag tänka mig för att få en något bättre upplevelse men inte mer än dubbla priset för bara GPU.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kittaman:

Oj!

Kön verkar ha rört på sig.

Jag beställde 28 september, kanske finns hopp om att få kortet snart!!!

Det som oroar mig är att de inte har någon ny leverans bekräftad =/
Bara vi inte behöver vänta till efter kinesiska nyåret liksom...

Skrivet av RageFire:

Whaaat?!?!
Jag beställde mitt 1 oktober. Mailade i söndags och fick svar på måndag. Fick kö-plats #69
Och #69 har jag legat på sen två veckor tillbaka :/
Måste kolla med Inet imorgon igen

De hade kanske inte uppdaterat listan än när de svarade, väldigt konstigt om du skulle ha så hög plats i kön då du beställt före mig

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

Swedbank kan dra åt helvete, tur jag hade ett Revolut-kort! Det löste allt. Alla andra försök nekades men Revolut är tillräckligt utvecklat så att man kan verifiera en redan lagd beställning.

Pengarna drogs och det står "Förbereder för försändelse" nu.

Eventuellt hann jag inte på grund av att Swedbank nekade allt! Vi får se.

Permalänk

Asus tuf 3080 icke OC gick från 2 februari till 3 april så ruttet. Beställt på komplett dag ett

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Yes! Amazon har skickat mitt Asus 3080 TUF. Igår hämtade jag ut Gigabyte Gaming OC från Inet. Frågan är ju vilket av dessa man bör behålla? Betalade ungefär samma pris för dom. Vilken skulle ni valt? Gigabyte Gaming OC eller Asus TUF?

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Yes! Amazon har skickat mitt Asus 3080 TUF. Igår hämtade jag ut Gigabyte Gaming OC från Inet. Frågan är ju vilket av dessa man bör behålla? Betalade ungefär samma pris för dom. Vilken skulle ni valt? Gigabyte Gaming OC eller Asus TUF?

Skulle personligen behållt TUF. Men Gigabyte har dock 4 års garanti. Så om du planerar att ha den i 4 år eller mer så kan gigabyte kortet vara det bättre valet. Oavsett vilket du väljer tror jag dock att du kommer bli väldigt nöjd. Båda två är grymma!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Asus tuf 3080 icke OC gick från 2 februari till 3 april så ruttet. Beställt på komplett dag ett

What was your order time? Mine is still on the 2nd of February. Hopefully, it will not change!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Yes! Amazon har skickat mitt Asus 3080 TUF. Igår hämtade jag ut Gigabyte Gaming OC från Inet. Frågan är ju vilket av dessa man bör behålla? Betalade ungefär samma pris för dom. Vilken skulle ni valt? Gigabyte Gaming OC eller Asus TUF?

Prova båda och behåll det med minst coilwhine.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Yes! Amazon har skickat mitt Asus 3080 TUF. Igår hämtade jag ut Gigabyte Gaming OC från Inet. Frågan är ju vilket av dessa man bör behålla? Betalade ungefär samma pris för dom. Vilken skulle ni valt? Gigabyte Gaming OC eller Asus TUF?

nice, när beställde du ditt tuf?

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Spännande, första TUF jag läser som Amazon levererar! Vad hade du för beställningsdatum? Beställde själv om kortet när det sänktes från 8.5 -> 8.2k, så ligger på 2/1 jag :/

Beställde också den 26/12 så verkar som att det är det datumet som avverkas nu. Rimligen så torde ju ditt kort också skickas snart!

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Asus tuf 3080 icke OC gick från 2 februari till 3 april så ruttet. Beställt på komplett dag ett

Samma här. Detta är den 5:e (?) gången datumet har ändrats. 4 maj näst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Whaaat?!?!
Jag beställde mitt 1 oktober. Mailade i söndags och fick svar på måndag. Fick kö-plats #69
Och #69 har jag legat på sen två veckor tillbaka :/
Måste kolla med Inet imorgon igen

Skrivet av TKD_1337:

I am trying Klarna Card instead now but it isn't a better solution here because it is a credit card, not debit, so it is possible one's credit score is too low to buy a GPU for example. Also, the Klarna Card is connected to a traditional bank in my case.

Jag beställde mitt kort 3:e oktorber och hade köplats 76 för 2 veckor sedan, ska också kolla idag, men uppdatera gärna vad du får,

Tack

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Mitt Asus 3080 TUF blev framflyttat till 30 April igår, beställt på Inet.

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 TUF non OC på Komplett flyttat till April, inget nytt under solen där direkt; OC står kvar på 3 feb, gissar att det med kommer flyttas.

Lade en beställning på ett 3070 TUF för någon vecka sedan hos NoN, men då de igår inte visste när de skulle få in det så lade jag även en beställning på MSI 3070 Gaming X trio som skall komma in imorgon.

Lo and behold; idag på morgonen skickades mitt 3070 TUF. Kan äntligen använda min nybyggda dator som stått ihopbyggd sans grafikkort i 2 veckor

Permalänk
Medlem

Så de flyttar fram TUF beställningar som gjorts i september medan andra som beställt i december får samma kort levererad nu? Trevligt ASUS, blås era kunder bara sådär...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marre610:

Yes! Amazon har skickat mitt Asus 3080 TUF. Igår hämtade jag ut Gigabyte Gaming OC från Inet. Frågan är ju vilket av dessa man bör behålla? Betalade ungefär samma pris för dom. Vilken skulle ni valt? Gigabyte Gaming OC eller Asus TUF?

Skillnaden i temps och ljudnivå är minimala mellan dessa kort. Någon fördel till Asus kanske.

Jag hade behållit gigabytekortet och sen sålt Asus-kortet (som har mycket högre efterfrågan) för minst 12k. Du kan nog få mellan 12-14k för det på t ex tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbbas:

Tack för tips! Lade en beställning på den! Hoppas datumet ej är hittepå bara

Samma kort dök upp den 19-jan med leverans den 26 jan.
Fick mitt kort igår precis som utlovat så det verkar som att 3070 leveransen fungerar bra.
Sjukt stort, kan inte längre ha min H100X i fronten.

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur Komplett funkar.
Igår stod det att mitt kort förväntas i lager 28e Januari. Idag när jag kollade står det 29e Januari. Flyttar Komplett fram det med en dag hela tiden? Ni med erfarenhet av komplett - vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fintarnn:

nice, när beställde du ditt tuf?

26 dec direkt när det listades

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

26 dec direkt när det listades

Right, inget har förändrats på min beställning(30dec) än men man får lite hopp nu när det börjat röra på sig!

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Denna finns i lager nu, ett 3090 för 15 690:-

Edit: försvann inom några minuter. Hoppas någon här plockade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Denna finns i lager nu, ett 3090 för 15 690:-

Edit: försvann inom några minuter. Hoppas någon här plockade det

Haha, jag tipsade om det i Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först.
Det tog slut på någon sekund, känns det som.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Haha, jag tipsade om det i Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först.
Det tog slut på någon sekund, känns det som.

Haha ja det rörde sig nog kanske om sekunder. Jag tog en skärmdump, kopierade länken, skrev inlägget och när jag tittade igen var det borta. Gick riktigt snabbt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrik1891:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Denna finns i lager nu, ett 3090 för 15 690:-

Edit: försvann inom några minuter. Hoppas någon här plockade det

Må aset som knep denna medans jag fyllde i kunduppgifter drabbas av djävulens spoltjut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Det som oroar mig är att de inte har någon ny leverans bekräftad =/
Bara vi inte behöver vänta till efter kinesiska nyåret liksom...

De hade kanske inte uppdaterat listan än när de svarade, väldigt konstigt om du skulle ha så hög plats i kön då du beställt före mig

Väntan snart över!?

”Som det ser ut i dagsläget har du plats 2 på kortet Förhoppningsvis dyker det upp under veckan som det ser ut just nu.

Hör av dig om du har några fler frågor eller funderingar.

Vänligen,”

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neeon123:

Plats 13 i kö för 3080 Strix OC hos Inet, beställt 3 oktober.

Så nära man nästan kan ta på den nu... blev nästan lite glad, tills supporten sa att de inte hade något bekräftat leveransdatum från ASUS för nästa leverans....
@Asus.David har du någon insikt här? =D =D

vi ger ny info varje vecka när vi vet hur mycket vi kan leverera varje vecka. Nu bör dem t ex veta vad dem kommer få nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat så framstår ju sista flyget från Stalingrad som en mer organiserad tillställning jämfört med den grafikkortsjakt som flertalet av oss måste genomgå i nuläget.

Själv sitter jag med en order på en rigg inkl byggnation hos Inet (innehållande ett 3080 fr Gigabyte). I min vildaste, och charmigaste, fantasi hoppades jag att en order på ett helt system skulle innebära viss förtur till, samt flexibilitet kring byte av, 3080. Men icke var beskedet. Så, ni alla med Inetordrar kan ta det lugnt - det synes finnas en ickekorrumperad tillämpning av kön. (-:

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Så de flyttar fram TUF beställningar som gjorts i september medan andra som beställt i december får samma kort levererad nu? Trevligt ASUS, blås era kunder bara sådär...

Vi kan bara leverera löpande till våra partners i så rättvis mån det går. Vi får beställningar från återförsäljare och distributörer hur många kort dem totalt önskar köpa av oss men vi kan inte se vilka slutkunds orders som gjorts först. Där får man helt enkelt välja den butik man vill köpa ifrån och hålla en dialog med dem om sin köplats.