ASUS Sabertooth X58 (Trasigt ljudkort), Xeon X5660, 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

ASUS Sabertooth X58 (Trasigt ljudkort), Xeon X5660, 16GB DDR3

Hejsan!

Har kvar mitt gamla MOBO+CPU+RAM från förra bygget. Tänkte att det kanske skulle komma till använding här hemma men efter nåt år står det fortfarande oanvänt. Cpun är en Xeon x5660 (köptes på ebay som gammal server-cpu) som funkar helt okej att spela med sålänge spelen inte kräver allt för mycket av CPUn. Moderkortets ljudkort ska vara söndrigt enligt vad förra köparen sa för typ 5 år sedan, har själv inte testat det utan ett PCIe-ljudkort. Kan skicka med mitt nuvarande ljudkort asus xonar dgx som jag använder än idag för nån hundring om nån köper hela paketet. Ramminnerna är 4 stycken 2gb stickor + 2 stycken 4gb stickor som jag tror kördes i 1600MHz (Kan dock ha varit snabbare).

Priside har jag ingen direkt aning om, vet om att just de bättre x58 moderkorten var eftertraktade för några år sedan men ingen aning nuförtiden. Just nu ligger komponenterna i mitt nuvarande moderkorts låda och tror jag har slängt boxen till X58 moderkortet, kan försöka hitta en annan moderkortsbox men annars skickas det i den en B450-box eller upphämtning utan boxen.

Kan sätta köp nu på 1500kr men annars går det bra att buda, ser helst att det köps som ett helt paket men bud på enskilda komponenter går även de.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Moderkort + CPU såld. Ram finns kvar (Corsair Vengance LP 2*4GB 1600MHZ CL9) + (Corsair XMS3 6*2 GB 1600MHZ)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk

Är intresserad av ram minnerna och kan hämta, skulle 200 passa? (Corsair Vengance LP 2*4GB 1600MHZ CL9)