Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hittar inte tråden för spelfynd. Här är Ultimate Epic Battle Simulator gratis på Steam nu. Inte världens deal men gratis är gratis.
https://store.steampowered.com/app/616560/Ultimate_Epic_Battl...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-digitala-spelf...

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Tack, jag sökte ändå i forumet efter "fynd" och "spel"... Har sparat den tråden nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gawgizz:

Rekommenderar starkt att skaffa ett (gratis) konto hos UPS, då kan du välja att alla paket till dig ska direkt till närmaste utlämningsställe istället för att "försöka" lämna till dig och sen skylla på att du inte var där.

Det tror du ? Så här skriver UPS >

Du kan ändra leveransen efter att ett leveransförsök har gjorts.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det tror du ? Så här skriver UPS >

Du kan ändra leveransen efter att ett leveransförsök har gjorts.

Haft ca 10 leveranser från UPS det senaste halvåret och alla har varit klockrena. Säger inte att du inte har problem med dem men jag har haft mer problem med Postnord än med UPS. Tycker de får oförtjänt mycket skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Haft ca 10 leveranser från UPS det senaste halvåret och alla har varit klockrena. Säger inte att du inte har problem med dem men jag har haft mer problem med Postnord än med UPS. Tycker de får oförtjänt mycket skit.

Jag har... "fått" fyra levererade.. Dom har struntat i att försöka leverera och droppat hos en access punkt. Har alla uppgifter uppdaterade, portkod finns med mera. Köra 10 minuter enkelresa för att hämta paket, pröjsa parkering , toppen!...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag har... "fått" fyra levererade.. Dom har struntat i att försöka leverera och droppat hos en access punkt. Har alla uppgifter uppdaterade, portkod finns med mera. Köra 10 minuter enkelresa för att hämta paket, pröjsa parkering , toppen!...

Trist att du har sådan erfarenhet från dem. Oerhört beklagligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Trist att du har sådan erfarenhet från dem. Oerhört beklagligt!

Är sällan företaget i sig det är fel på
Lite drygt nu när man håller sig undan samt jobbar hemifrån bara att de som skall köra ut ej orkar anstränga sig. Skulle ha leverans i torsdags, snöat lite under förmiddagen men leverans kunde ej ske fick jag meddelande om innan lunch, inga bilspår fanns i närheten av vår infart 🤷‍♂️ detta händer även andra speditörer man haft. PostNord är väl dem som börjat skärpa till sig och faktiskt orkar vänta mer än 5 sekunder på att man öppnar dörren, men även där är det 1/10 som faktiskt försöker levereras hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det tror du ? Så här skriver UPS >

Du kan ändra leveransen efter att ett leveransförsök har gjorts.

Ja det tror jag!
Antar att det du syftar på är att ändra en redan skickad leverans och det tror jag inte att jag kan göra heller, men om allt som skickas redan följer min ursprungliga anvisning så är det sällan jag behöver gå in och pilla.

Jag har alltså en "default" inställning på mitt konto som gäller alla framtida leveranser i mitt namn till min adress, har funkat galant.

Permalänk
Medlem

UPS är som andra paketleverantörer, beror väldigt mycket på den som kör ut. Tur nog har jag en bra förare nu som alltid kör ut, men när det var en ersättare några dagar så som av en slump så var jag aldrig hemma när paketet skulle lämnas ut.. Dom sa det på utlämningsstället också, i vanliga fall fick dom några enstaka UPS-paket per dag men den dagen fick dom 30.

Aja, jag har i alla fall fått mitt sitta-stå-överlägg nu idag via UPS men har inte packat upp det än, tänkte ha till hemmakontoret. UPS-föraren sa att deras varuhus var helt fullt av sådana och att varje bil idag minst hade en med sig, i sin egen bil hade han min och två till. Var nog några som beställde kan jag tänka mig.. *host* Att dom inte märker att övrigt är mycket same-same är väl för att det då är packat i Amazon-kartonger men det här kom med leverantörens kartong.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Xanrag:

UPS är som andra paketleverantörer, beror väldigt mycket på den som kör ut. Tur nog har jag en bra förare nu som alltid kör ut, men när det var en ersättare några dagar så som av en slump så var jag aldrig hemma när paketet skulle lämnas ut.. Dom sa det på utlämningsstället också, i vanliga fall fick dom några enstaka UPS-paket per dag men den dagen fick dom 30.

Aja, jag har i alla fall fått mitt sitta-stå-överlägg nu idag via UPS men har inte packat upp det än, tänkte ha till hemmakontoret. UPS-föraren sa att deras varuhus var helt fullt av sådana och att varje bil idag minst hade en med sig, i sin egen bil hade han min och två till. Var nog några som beställde kan jag tänka mig.. *host* Att dom inte märker att övrigt är mycket same-same är väl för att det då är packat i Amazon-kartonger men det här kom med leverantörens kartong.

Ja jag har också fått ett av de jag beställde via UPS, Coronråden har det positiva med sig att man är hemma för UPS körde som vanligt ut utan att avisera i förväg men nu var jag hemma och kunde ta emot det, väntar dock på 2 till som de skickade med posten och jag antar att de kommer till utlämningsstället senare idag, lite underligt att de skickas med olika bolag för det var samma företag som sålde dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

[...]lite underligt att de skickas med olika bolag för det var samma företag som sålde dem.

Kan ha varit från olika lager, det kanske tog slut i ett av dom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathanfagell:

Produkt: Reolink RLC-520 PoE Övervaknings Kamra
Länk: https://reolink.com/se/product/rlc-520/
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5479658
Pris: €47.99

priset brukar vara €59.99 men nu är det ett erbjudande där

För kännedom så verkar de ha rullande reor med lite olika procent och lagom stressande countdown timers. Gårdagens kampanj hade nedräkning till midnatt för 47,99. Men idag säljs den för 50.99 med ny timer. Dålig stil. Men bra att känna till.

Permalänk
Inaktiv

Delar tyvärr @mrqaffe erfarenhet av UPS. Bor i södra Norrland, helt hopplösa här. UPS kör inte ut själva utan anlitar någon lokal åkare som sällan är intresserad av UPS. Att försöka få dom att leverera till jobbet har varit effektivast. Krävs i snitt 10 samtal innan de ens lyckas släppa av skiten där.

Undviker att handla från butiker som använder UPS, övriga företag fungerar det bra med. Bor man i södra Sverige eller i en storsdag lär det nog inte skilja mycket från de andra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr pewpew:

Fyller på Svive produkter:

Svive Styx RtP Gaming Musmatta XXL
Länk: https://www.komplett.se/product/1018650/gaming/spelutrustning...
Kategori: Musmatta
Pris: 99kr
Prisjakt länk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5175811
ordinarie pris ca 299:-

Bra tips, tror det blir att köpa några. Perfekt att bunkra upp med, billiga och diskreta. Kör två stycken motsvarande Steelseries idag och de har hållit bra de 2-3 år jag haft dessa.

En till på köksbordet och en extra som reserv eller ta med till jobbet kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Delar tyvärr @mrqaffe erfarenhet av UPS. Bor i södra Norrland, helt hopplösa här. UPS kör inte ut själva utan anlitar någon lokal åkare som sällan är intresserad av UPS. Att försöka få dom att leverera till jobbet har varit effektivast. Krävs i snitt 10 samtal innan de ens lyckas släppa av skiten där.

Undviker att handla från butiker som använder UPS, övriga företag fungerar det bra med. Bor man i södra Sverige eller i en storsdag lär det nog inte skilja mycket från de andra.

Bor i Göteborg och har aldrig varit med om att jag fått min leverans från UPS utan minst 4 telefonsamtal. Tydligen har inte chaufförerna någon telefon i bilen så de är "omöjliga att få tag på" av kundtjänstpersonalen. Säger att de ringer på dörren när man suttit utan hörlurar i soffan hela dagen och väntat på att de skall ringa på porttelefonen..

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Bor i Göteborg och har aldrig varit med om att jag fått min leverans från UPS utan minst 4 telefonsamtal. Tydligen har inte chaufförerna någon telefon i bilen så de är "omöjliga att få tag på" av kundtjänstpersonalen. Säger att de ringer på dörren när man suttit utan hörlurar i soffan hela dagen och väntat på att de skall ringa på porttelefonen..

Jag delar denna erfarenheten, det är samma nere i Blekinge. Undviker att beställa om jag ser att det är UPS som levererar, har dessvärre alltid krånglat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atraversiamo:

produkt: hp Pavilion Gaming dator i5 9400f& rtx 2060 super.
länk: https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/115...
kategori: gaming dator
pris: 6 496 SEK

Rätt ok pris på den. Bara delarna är värda mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Jag delar denna erfarenheten, det är samma nere i Blekinge. Undviker att beställa om jag ser att det är UPS som levererar, har dessvärre alltid krånglat.

Instämmer UPS är klappruttna. Har fått påstådda leveransförsök men varit hemma hela dagen, kollar övervakningskameran och nog fan har de inte ens varit inne på tomten. Sista leveransen från UPS idag blev ett skämt som varnligt. Frakten var bokad till närmaste leveransställe men lika förbannat försökte dela ut hemma hos mig. Märkligt att företaget överlever..

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Instämmer UPS är klappruttna. Har fått påstådda leveransförsök men varit hemma hela dagen, kollar övervakningskameran och nog fan har de inte ens varit inne på tomten. Sista leveransen från UPS idag blev ett skämt som varnligt. Frakten var bokad till närmaste leveransställe men lika förbannat försökte dela ut hemma hos mig. Märkligt att företaget överlever..

UPS = Utan Post Sörru'?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seziuo:

Bor i Göteborg och har aldrig varit med om att jag fått min leverans från UPS utan minst 4 telefonsamtal. Tydligen har inte chaufförerna någon telefon i bilen så de är "omöjliga att få tag på" av kundtjänstpersonalen. Säger att de ringer på dörren när man suttit utan hörlurar i soffan hela dagen och väntat på att de skall ringa på porttelefonen..

Lite skrämmande med tanke på att det är Sverige näst största (tredje största?) stad till och med.

Men samtidigt, ingen tycker om dom:
https://se.trustpilot.com/review/www.ups.com
https://se.trustpilot.com/review/ups.com/gb
https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se

Skrivet av arvcop:

Instämmer UPS är klappruttna. Har fått påstådda leveransförsök men varit hemma hela dagen, kollar övervakningskameran och nog fan har de inte ens varit inne på tomten. Sista leveransen från UPS idag blev ett skämt som varnligt. Frakten var bokad till närmaste leveransställe men lika förbannat försökte dela ut hemma hos mig. Märkligt att företaget överlever..

Det där med att försöka dirigera paket fungerar sällan bra heller. Den åkare som levererade de två senaste beställninarna gick att ringa. Men att de fejklevererar så man är inne på sista leveransförsöket och allmänt krånglar åker man på varje gång.

Har dock inte provat att muta, kanske så man får bra service? Nästa gång jag gör missen och får UPS som leverantör så får jag helt enkelt försöka fråga om muta krävs för vettig service...

Permalänk
Rekordmedlem

Best verkar också vara ett "seriöst" fraktbolag, har den pesten spritt sig utanför Stockholm så att man behöver hålla utkik så man kan undvika de som använder dem ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq4Mar/budbilsbolagen-bo...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

PostNord, DHL, och tom. FedEx fungerar att leverera till dörr i 95% av fallen.

UPS nästan aldrig. Skulle säga att vart fjärde paket så försöker de en enda gång. Dvs. de lyckas i max 25% av fallen.

I de övriga 75% av fallen så har jag varit hemma nästan samtliga gånger, men de hävdar att de försökt leverera. Nu i Corona-tider när jag jobbar hemma till 100% blir det uppenbart vilket fejk- och lurendrejeriföretag UPS är. Att de ens försöker nu i Cv19-tider? De måste ju förstå att de gör bort sig helt med att blåljuga oss mottagare rätt upp i ansiktet.

Dessutom till på råga på allt så är den service point som UPS har i närheten av oss helt värdelös. Stänger kl 18 vardagar, kl 14 lördagar och helt stängt på söndagar.

Att jag hatar UPS med det djupaste förakt och avsky som finns, är att uttrycka det hela på ett ytterst diplomatiskt och civliserat sätt. 🤬

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

PostNord, DHL, och tom. FedEx fungerar att leverera till dörr i 95% av fallen.

UPS nästan aldrig. Skulle säga att vart fjärde paket så försöker de en enda gång. Dvs. de lyckas i max 25% av fallen.

I de övriga 75% av fallen så har jag varit hemma nästan samtliga gånger, men de hävdar att de försökt leverera. Nu i Corona-tider när jag jobbar hemma till 100% blir det uppenbart vilket fejk- och lurendrejeriföretag UPS är. Att de ens försöker nu i Cv19-tider? De måste ju förstå att de gör bort sig helt med att blåljuga oss mottagare rätt upp i ansiktet.

Dessutom till på råga på allt så är den service point som UPS har i närheten av oss helt värdelös. Stänger kl 18 vardagar, kl 14 lördagar och helt stängt på söndagar.

Att jag hatar UPS med det djupaste förakt och avsky som finns, är att uttrycka det hela på ett ytterst diplomatiskt och civliserat sätt. 🤬

Man får lite empati med Ove när man får det där meddelandet från UPS:

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Tillbaka till fyndtips-relaterade diskussioner. Vill man diskutera usla fraktbolag är man välkommen att leta upp en mer lämplig forumtråd alt. skapa en ny

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Produkt: Xiaomi Mi TV 4S 55"
Kategori: Tv
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5091832
Pris: 1999kr

På Ica maxi i borås, hittar inte erbjudandet på nätet men kanske gäller andra maxibutiker med...
Kostar 5500:- på netonnet.

Någon som vet om den finns runt uddevalla, trollhättan eller götborg?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Någon som vet om den finns runt uddevalla, trollhättan eller götborg?

Undrar samma sak fast runt Linköping!

Permalänk

Ring och hör..
Eller åk till Borås, fanns ett gäng kvar!
https://pasteboard.co/JMv8H18.jpg

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Produkt: Xiaomi Mi TV 4S 55"
Kategori: Tv
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5091832
Pris: 1999kr

På Ica maxi i borås, hittar inte erbjudandet på nätet men kanske gäller andra maxibutiker med...
Kostar 5500:- på netonnet.

Fanns det många?

Edit: Never mind. Såg inte ut att vara ett misstag med priset heller.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu trillade min "FITUEYES Stående skrivbordsomvandlare" in i en nätt kartong.
EVGA 3060 Ti XC for scale.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu trillade min "FITUEYES Stående skrivbordsomvandlare" in i en nätt kartong.
EVGA 3060 Ti XC for scale.
https://i.imgur.com/z3Lcpkg.png

Min är på posten. Får se om den funkar som jag vill.
Ifall du öppnar den, skulle jag vilja veta hur högt kan den höjas från "mark".

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.