Permalänk
Medlem

Färdig gamingdator runt 10K

Tja

Tänkte att jag skulle börja spela lite igen efter flera års uppehåll. Hade först tänkt att använda inets datorbyggare men då det knappt finns grafikkort att köpa löst har jag börjat kolla på färdiga gamingburkar. Och frågan är finns det ens nåt bra för runt 10 000? På t.ex elgiganten eller netonnet. Är inte nödvändigt för mig att kunna spela på absolut högsta inställningarna eller nått bara det är laggfritt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk i 4k 75 fps gaming ? Eller CS i 1080p 60 fps ?

Permalänk
Medlem

För budgeten jag har det senare skulle jag tro

Permalänk
Medlem

För 1080p över 60FPS så är den här nog ett bra val:
Lenovo
Annars om du vill spela lite mer RPG och strategispel kanske i 1440p samt ev. streama:
HP

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Tack för det, finns det nått dugligt i butik eventuellt? Tänkte ta en sväng till elgiganten och netonnet imorgon.

Permalänk
Medlem

Antar att de affärerna inte har mycket att erbjuda för min budget, he he. Men den där Lenovon tycker jag verkar intressant, läst på lite om CPU och grafikkort där, verkar vara bra grejer för priset (jag är dock inte särskilt kunnig). Finns det bra möjligheter att uppgradera Lenovon? Kanske ett bra mycket kraftigare grafikkort om ett par år och lite mer RAM?

Permalänk
Medlem

La in en beställning på Lenovon, har haft flera Lenovo laptops (har en nu också) som jag alltid varit nöjd med så fick en bra känsla. Kommer inte spela så mycket jättenya spel framöver ändå. Har 5-6 år med spel att ta igen på ändå