Permalänk
Medlem

17" laptop för underhållning?

Vill köpa en 17" laptop för vardagligt bruk och för att se på film/streaming. Vill ha bra bild, och den får helst vara sval och tyst.

Vill inte spendera mer än 10-11k, min budget tillåter det icke.

De jag spanat in mest hittills är dessa
https://www.komplett.se/product/1139187/gaming/speldator/barb...
https://www.komplett.se/product/1171010/gaming/speldator/barb...

Vilken av dem skulle ni rekommendera? Eller skulle ni rekommendera någon annan runt samma prisklass?

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag tror ingen av de kommer vara speciellt sval eller tyst, då det är "gaming"-datorer. De brukar tumma på ljudnivåerna.
Tyvärr tror jag inte att du hittar någonting annat än just "gaming"-datorer, om du måste ha 17''. Evenutellt att du kan hitta någon workstation, men då är det åtminstone dubbla priset. Det är en ganska liten andel datorer som har så stor skärm.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hej,
Jag tror ingen av de kommer vara speciellt sval eller tyst, då det är "gaming"-datorer. De brukar tumma på ljudnivåerna.
Tyvärr tror jag inte att du hittar någonting annat än just "gaming"-datorer, om du måste ha 17''. Evenutellt att du kan hitta någon workstation, men då är det åtminstone dubbla priset. Det är en ganska liten andel datorer som har så stor skärm.

Ja, det är väl så. Funderar på om jag borde prioritera RAM eller processor. Den enda datorn som jag länkade är lite billigare och har en bättre processor, men den andra har dubbla RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodd0:

Ja, det är väl så. Funderar på om jag borde prioritera RAM eller processor. Den enda datorn som jag länkade är lite billigare och har en bättre processor, men den andra har dubbla RAM.

Att byta ut RAM är ju inga konstigheter. Frågan är ju om du drar nytta av 120Hz-skärmen på TUF:en.
Annars verkar ju i5 bättre.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Att byta ut RAM är ju inga konstigheter. Frågan är ju om du drar nytta av 120Hz-skärmen på TUF:en.
Annars verkar ju i5 bättre.

Okej. Jag chattade med kundservice där och de sa att även Acer:n har 120-hz skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodd0:

Okej. Jag chattade med kundservice där och de sa att även Acer:n har 120-hz skärm.

Du blir nog nöjd med den. Men som sagt, ljudnivån kan vara lite sisådär på sådana datorer. Men hårdvaran är väldigt bra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.