LG OLED 2020 (BX/CX/GX/WX/ZX/RX), samlingstråd

Permalänk
Medlem

Någon som satt upp sin 48" på en ny fot eller rent av monitorarm? Kikar lite på reddit och det verkar görbart. Skulle vilja utnyttja utrymmet under en aning (skjuta undan tgb osv).

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Typ EDID som inte kommuniceras korrekt? Vad är troliga skäl till det?

Skrivet av Lagerlöf:

Har du testat rulla tillbaka nvidiadrivarna till någon äldre som du vet fungerade?

Fick det bekräftat att Nvidia sabbat det i sina nyare drivrutiner. Varför det inte funkar att rulla tillbaka är en bra fråga, kan vara så att min "äldsta" drivrutin är för ny. Förhoppningsvis får vi tillbaka valideringen i en framtida uppdatering. Nu kan jag äntligen sluta tappa hår över detta.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macmann1:

Någon som satt upp sin 48" på en ny fot eller rent av monitorarm? Kikar lite på reddit och det verkar görbart. Skulle vilja utnyttja utrymmet under en aning (skjuta undan tgb osv).

Jag drog upp den på väggen. Men en monitorarm skulle ju också fungera sålänge den klarar vikten.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag drog upp den på väggen. Men en monitorarm skulle ju också fungera sålänge den klarar vikten.

Väggen hade nog varit mitt val om jag inte haft höj- och sänkbart skrivbord. Det känns bara lite osäkert att hänga nåt så jäkla stort på en arm. Samtidigt som jag hade min Alienware 34" ultrawide på en arm, men den vägde å andra sidan bara 7-8 kg.

Det är iofs inte så mycket justering jag vill åt, så nåt åt det här hållet kanske är rätt stadigt ändå
https://www.amazon.com/gp/product/B07GFRP5HT/ref=ppx_yo_dt_b_...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX

Permalänk
Medlem

Överväger att använda CX som datorskärm, således finns det viss risk för inbränningar. Har någon här på forumet fått det och finns det en tilläggsförsäkring på netonnet som täcker inbränningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag köpte en Ergotron HX Desk Monitor Arm som jag kör med. Fungerar utmärkt! Dock aningen dyrt för syftet kanske. Jag ville mest kunna flytta den lite längre bakåt vilket jag åstakommer. Dock hade jag nog lyckats med samma med lite träbitar och lite jobb i verkstan för en tiondel av priset. Dock med 10 års garanti kändes det ändå rätt värt det då man förhoppningsvis kan ha den i 10+ år.

Skrivet av Karate Taco:

Det verkar krävas att man bockar i den rutan för att få G-sync aktiverat. I alla fall om man får upp det som icke-validerad som jag får nu. Testa t.ex. nvidias Gsync pendulum så ser du att det inte funkar alls att sätta igång gsync där utan den ikryssad. TV:n sätter också på ”Instant Game Response” då vilket jag antar är ALLM.

I mitt fall så har jag alltid fått fram rutan "Instant Game Response" även innan jag nu bockade i den rutan. Dock har jag som sagt bara TVn ansluten så det är nog bara meny systemet som är helt förvirrande där och borde nog inte visas när man bara har en skärm som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle också rekommendera att ha automatiskt byte av bakgrundsbild/låsskärm och sådant.

Inbränningar på oled handlar om att vissa subpixlar tappar färg när de används, vilket tar mycket tid (1000-tals timmar).

På plasma och andra tekniker har det ju varit att man överhettar fosfor och andra saker som går mycket fortare och dessutom kan gå tillbaka via vissa metoder.

Oled är helt enkelt lysdioder som slits över tid och tappar ljusstyrka. Efter X timmar vid full effekt har de kvar Y% ljusstyrka helt enkelt, om de andra närliggande pixlarna har använts mindre kommer den svagare sticka ut i jämförelse. Ju lägre ljus du använder desto bättre för dioderna. Visar du något med en stark vit/magenta/cyan/gul/röd/grön/blå fält statiskt kommer dessa pixlar slitas snabbare än omgivande och därmed tappa ljusstyrka snabbare och efter ett tag kan dessa pixlas se lite ut som en skugga när man visar en film eller så.

Det är alltså inte alls frågan om samma sak som Plasma/CRT som kunde förstöras på några timmar om man gjorde fel. På OLED är det en process som är gradvis degradering över tusentals timmar och är nog jämförbart med apparatens förväntade liv.

Skrivet av medbor:

Du har helt rätt om målet är att få så många pixlar som möjligt att överleva länge, absolut.

Det som händer är ju att varje pixel sakta efter många timmar tappar ljusstyrka allt eftersom och inte längre kan lysa lika starkt som sina grannar, så får man en skugga som kallas burn-in.

Med en svart bakgrund så minskar du slitaget på så många pixlar som möjligt, och det är bra för dem.

Problemet är att vissa pixlar slits oavsett och det framförallt är skillnaden i slitage som skapar problem. Hade alla pixlar slitits lika snabbt harr inga skuggor varit synliga. Finns dock inget bra sätt att försöka slita jämnt, utan de flesta försöker slita mindre bara (lägre ljusstyrka, minska statiska/starka element etc)

Skrivet av terras:

Överväger att använda CX som datorskärm, således finns det viss risk för inbränningar. Har någon här på forumet fått det och finns det en tilläggsförsäkring på netonnet som täcker inbränningar.

Jag citerar några av mina tidigare inlägg i tråden. Inbränningar (eller ljussvagare/slitna pixlar) händer över lång tid. Hög ljusstyrka och statiskt kontrastrikt innehåll är inte optimalt.

Inget man behöver oroas över inom normal användning och över flera år.

Se till att skärmen stängs av vid inaktivitet och ha den inte i direkt solljus eller för ljusa rum (kräver för hög ljusstyrka i snitt), eller använda den dygnet runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ett stativ för 399 kr på Komplett som på min LG 50" plasma har 600 mm mellan benen nedtill:
https://www.komplett.se/product/1153435/tv-ljud-bild/tv-video...

Vesa 400 på tv'n.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag citerar några av mina tidigare inlägg i tråden. Inbränningar (eller ljussvagare/slitna pixlar) händer över lång tid. Hög ljusstyrka och statiskt kontrastrikt innehåll är inte optimalt.

Inget man behöver oroas över inom normal användning och över flera år.

Se till att skärmen stängs av vid inaktivitet och ha den inte i direkt solljus eller för ljusa rum (kräver för hög ljusstyrka i snitt), eller använda den dygnet runt

Tack för svar! Om man mot förmodan skulle få inbränningar på skärmen täcker LG:s garanti det eller finns det någon butik som har en tilläggsgaranti som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Tack för svar! Om man mot förmodan skulle få inbränningar på skärmen täcker LG:s garanti det eller finns det någon butik som har en tilläggsgaranti som gör det.

Elgiganten har det med extraförsäkring, men problemen uppstår nog senare än vad den gäller skulle jag gissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Jag köpte en Ergotron HX Desk Monitor Arm som jag kör med. Fungerar utmärkt! Dock aningen dyrt för syftet kanske. Jag ville mest kunna flytta den lite längre bakåt vilket jag åstakommer. Dock hade jag nog lyckats med samma med lite träbitar och lite jobb i verkstan för en tiondel av priset. Dock med 10 års garanti kändes det ändå rätt värt det då man förhoppningsvis kan ha den i 10+ år.

Ouch, ja det var lite väl dyrt kanske

Skrivet av MatteN:

Ett stativ för 399 kr på Komplett som på min LG 50" plasma har 600 mm mellan benen nedtill:
https://www.komplett.se/product/1153435/tv-ljud-bild/tv-video...
https://i.postimg.cc/1zqbdfgS/50-plasma-1.jpg
Vesa 400 på tv'n.

Det skulle kunna vara något, det skulle ju ge lite utrymme under den iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det skulle kunna vara något, det skulle ju ge lite utrymme under den iallafall.

Skulle tro att det går att få underkanten på min tv ca 250 mm över underlaget.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

I mitt fall så har jag alltid fått fram rutan "Instant Game Response" även innan jag nu bockade i den rutan. Dock har jag som sagt bara TVn ansluten så det är nog bara meny systemet som är helt förvirrande där och borde nog inte visas när man bara har en skärm som sagt.

Det är när rutan är *urbockad* som varken G-sync eller ALLM/Instant Game Response går igång. Kan krävas en reboot. Rutan ibockad is the way.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inbränning är ett problem efter tusentals timmars drift på maximal ljusstyrka, och om du har extremt kontrastrika element på samma ställe alltid/väldigt ofta. Det kan uppstå, men man måste nästan aktivt försöka. Lägre ljusstyrka försenar uppkomsten, och att inte låta skärmen stå på i onödan hjälper också. Jag skulle inte vara orolig.

Jag sitter väldigt mycket framför skärmen och allt som oftast i en webbläsare. Är alltjämt orolig över att det övre fältet i webbläsaren ska brännas in.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQueQue:

Jag sitter väldigt mycket framför skärmen och allt som oftast i en webbläsare. Är alltjämt orolig över att det övre fältet i webbläsaren ska brännas in.

Skippa att ha fönstret maximerat
Flytta fönstret litegrann varje vecka
Släck skärmen efter 3 minuter
Inte maximal ljusstyrka
Tänk över andra statiska element (startmeny, ikoner på skrivbord...)

Hela risken utgörs av att vissa pixlar lyser hela tiden och att de sedan tappar ljusstyrka. Sedan när de ska visa samma färg som grannen när man visar en film eller så, först då ser man en skugga av det statiska.

Inte alls svårt att slippa de värsta effekterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fick det bekräftat att Nvidia sabbat det i sina nyare drivrutiner. Varför det inte funkar att rulla tillbaka är en bra fråga, kan vara så att min "äldsta" drivrutin är för ny. Förhoppningsvis får vi tillbaka valideringen i en framtida uppdatering. Nu kan jag äntligen sluta tappa hår över detta.

Finns en hotfix som fixar detta sedan ett par dagar. Funkar.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Finns en hotfix som fixar detta sedan ett par dagar. Funkar.

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

Tack!! Letade länge på nätet innan jag såg detta. Höll på att driva mig till vansinne, även om det kanske egentligen inte spelar roll. Bra ändå att få bekräftat att allt funkar som det ska.

Permalänk

Har några snåriga frågor om LG CX, jag får blandade svar när jag letar info. Jag använder TV:n som skärm till PC:n och vill kunna spela 60hz/4K/HDR. Mitt grafikkort är RTX 2070 Super.

- Jag är ju begränsad till HDMI 2.0. Men 60hz/4K/HDR ska vara möjligt med RTX 20XX-kort om jag ha förstått rätt?

- HDR-ikonen lyser upp i hörnet när jag aktiverar HDR i Windows 10, så det verkar ju fungera även om jag inte ändrar något. Har dock hört att man ska ska ändra output color depth till 10 bpc i Nvidias kontrollpanel. Detta val kommer dock inte upp förrän jag sänker upplösningen till 2560x1440? Vilket output colour format ska i så fall väljas? Vilket också leder mig till nästa punkt:

- Att spela med upplösning 2560x1440 vore helt ok, 4K-upplösning är mycket mindre viktigt än alla andra otroliga egenskaper denna TV har, viktigt dessutom att jag kan kan få jämn 60 fps i alla spel. MEN är det bättre att ställa in 3840x2160 som upplösning i Windows/NVCP och sen ställa in 1440p-upplösning i själva spelen?

- Forza Horizon 3 spelar jag helst med mer än 60 fps, är det möjligt att med mitt grafikkort spela 4K/120hz/Gsync om jag offrar HDR (FH3 stöder ändå inte det)?

- Jag har även två vanliga datorskärmar kopplade till PC:n. Verkar fungera smidigt än så länge, men finns det något som är viktigt att tänka på?

Tacksam för svar!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hazelgrouse86:

Har några snåriga frågor om LG CX, jag får blandade svar när jag letar info. Jag använder TV:n som skärm till PC:n och vill kunna spela 60hz/4K/HDR. Mitt grafikkort är RTX 2070 Super.

1) Jag är ju begränsad till HDMI 2.0. Men 60hz/4K/HDR ska vara möjligt med RTX 20XX-kort om jag ha förstått rätt?

2) HDR-ikonen lyser upp i hörnet när jag aktiverar HDR i Windows 10, så det verkar ju fungera även om jag inte ändrar något. Har dock hört att man ska ska ändra output color depth till 10 bpc i Nvidias kontrollpanel. Detta val kommer dock inte upp förrän jag sänker upplösningen till 2560x1440? Vilket output colour format ska i så fall väljas? Vilket också leder mig till nästa punkt:

3) Att spela med upplösning 2560x1440 vore helt ok, 4K-upplösning är mycket mindre viktigt än alla andra otroliga egenskaper denna TV har, viktigt dessutom att jag kan kan få jämn 60 fps i alla spel. MEN är det bättre att ställa in 3840x2160 som upplösning i Windows/NVCP och sen ställa in 1440p-upplösning i själva spelen?

4) Forza Horizon 3 spelar jag helst med mer än 60 fps, är det möjligt att med mitt grafikkort spela 4K/120hz/Gsync om jag offrar HDR (FH3 stöder ändå inte det)?

5) Jag har även två vanliga datorskärmar kopplade till PC:n. Verkar fungera smidigt än så länge, men finns det något som är viktigt att tänka på?

Tacksam för svar!

Satte siffror på frågorna så att det blir lättare:

1) HDR och 4K/60 vid 18 Gbps innebär att du antingen väljer 10-bitars YCbCr 4:2:2 eller väljer RGB med 8 bitar och dither/halvtonsprocess i Windows. Det senare kan leda till en brusigare/grynigare bild. Men testa och jämför. Svaret ligger alltid i kombinationen av prylar och vad man jämför.

2) Du behöver ändra till YCbCr 4:2:2 för att 18 Gbps-bandbredden ska räcka till 10 bitars 4K/60. Se ovan

3) Ah, den eviga frågan! Ska jag skala i skärmen eller i grafikkortet? Svaret ligger alltid i kombinationen av prylar, vad man jämför och vad som passar din situation. Här är det också en fråga om signal. Fördelen med att skala i TV:n är att du minskar bandbreddskravet på signalen. Se frågan nedan.

4) Med 18 Gbps kan du köra 4K/120 och 8-bitars 4:2:0. Men du kan också köra 1440p/120 eller 1080p/120 utan att ändra inställningar i kontrollpanelen varje gång du ska byta spel. Om det fungerar för spelet i fråga vill säga. Återigen en sådan sak som måste avgöras per situation, i ditt fall om du tycker Forza 3 i 4K är överlägset 1440p-rendering så har du ett svar. Ett annat spel – eller Forza 3 hos en annan person – kan tycka att det för grafiken är sak samma och istället vill mjölka så höga FPS istället och därför föredrar 1080p eller 1440p-rendering.

5) Snubbla inte på sladdarna?

Permalänk

Stort tack för svar! Det klarnade upp mycket.

Permalänk
Medlem

Miracast (eller jag tycker om att retas med din tv inom räckhåll) går INTE att stänga av?!?
hur fan tänkte dom där? 77GX & 55CX webOS 5.2.0

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Så fick jag äntligen hem min 48CX igår, som jag längtat. Och satan vad stort det är Jag fick dessvärre inte chansen att testa kablarna jag beställde då 2080ti blev utbytt till ett 3070, men får se om jag kan testa med min Macbook Pro sen när kablarna kommer, dom är fast i tullen just nu.

I förväg trodde jag att jag skulle vilja ha upp den från bordet en aning, men höjdmässigt så funkar det nog ganska bra. Däremot skulle jag vilja ha den lite längre bak, samt få mer utrymme att lägga saker under den. Så får se om jag skaffar ny fot eller arm till den. Min gamla 27" passade perfekt bredvid. Inte alls hunnit pilla med så mycket, men det kommer nog. Än så är det gansak stor wow-effekt. Får nog bli ett licensköp av DisplayFusion också

Det enda negativa jag märkt såhär långt är att den är väldigt glansig. Det visste jag i förväg och det är ingen deal breaker, men det är väldigt märkbart. Ljus från tgb, mus osv speglar sig lätt. Även det vita bordet om jag har en lampa tänd.

En av sakerna jag tänkt testa var att ställa in upplösningen till ultrawide i spel. Tanken var att OLED-panelen skulle vara perfekt för det eftersom den släcker pixlarna i black barsen. Hittils har jag bara testat PUBG eftersom det är det jag spelar mest, och det jag har spelat mycket ultrawide tidigare. Funkar klockrent!

@lighisse Du hade funderat i liknande banor. Något speciellt spel du skulle vilja ha testat? Mitt spelbibliotek är inte enormt, men lite finns ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Så fick jag äntligen hem min 48CX igår, som jag längtat. Och satan vad stort det är Jag fick dessvärre inte chansen att testa kablarna jag beställde då 2080ti blev utbytt till ett 3070, men får se om jag kan testa med min Macbook Pro sen när kablarna kommer, dom är fast i tullen just nu.

I förväg trodde jag att jag skulle vilja ha upp den från bordet en aning, men höjdmässigt så funkar det nog ganska bra. Däremot skulle jag vilja ha den lite längre bak, samt få mer utrymme att lägga saker under den. Så får se om jag skaffar ny fot eller arm till den. Min gamla 27" passade perfekt bredvid. Inte alls hunnit pilla med så mycket, men det kommer nog. Än så är det gansak stor wow-effekt. Får nog bli ett licensköp av DisplayFusion också

https://i.imgur.com/uCNMQT3.jpg

Det enda negativa jag märkt såhär långt är att den är väldigt glansig. Det visste jag i förväg och det är ingen deal breaker, men det är väldigt märkbart. Ljus från tgb, mus osv speglar sig lätt. Även det vita bordet om jag har en lampa tänd.

En av sakerna jag tänkt testa var att ställa in upplösningen till ultrawide i spel. Tanken var att OLED-panelen skulle vara perfekt för det eftersom den släcker pixlarna i black barsen. Hittils har jag bara testat PUBG eftersom det är det jag spelar mest, och det jag har spelat mycket ultrawide tidigare. Funkar klockrent!

https://i.imgur.com/by8Neje.jpg

https://i.imgur.com/hBD2PXZ.jpg

@lighisse Du hade funderat i liknande banor. Något speciellt spel du skulle vilja ha testat? Mitt spelbibliotek är inte enormt, men lite finns ju.

Fan va nice och tack för du kom ihåg mig

inga mer spel du behöver testa räcker gott med pubg och intrycken du ger.
Ställer du in i spelet UW eller via windows? Inga problem med 120hz när du justerar upplösning?

Går det att på något sätt justera var du vill få dina black bars dvs flytta spelbilden upp eller ner?

Vad som skulle vara nice är att "virtuellt" skapa fler skärmar i skärmen så du får en UW skärm + istället för black bars få discord webbläsare etc samlat på en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lighisse:

Ställer du in i spelet UW eller via windows? Inga problem med 120hz när du justerar upplösning?

Lägger till en egen upplösning i Nvidia-kontrollpanelen, ställer in så att den inte skalar upp i fullskärm eller annat dumt, och sen väljer jag upplösningen inne i spelet. Inga problem alls med 120hz.

Skrivet av lighisse:

Går det att på något sätt justera var du vill få dina black bars dvs flytta spelbilden upp eller ner?

Inte som jag känner till. Hittar inga inställningar för det i Nvidia-kontrollpanelen och en snabb googling hittade inget heller. Men det kanske går om man gräver ner lite.

Skrivet av lighisse:

Vad som skulle vara nice är att "virtuellt" skapa fler skärmar i skärmen så du får en UW skärm + istället för black bars få discord webbläsare etc samlat på en skärm.

Jag kör displayfusion för att dela upp skärmen i flera små, tyvärr fungerar det inte med spel, varken i mina tester eller enligt tillverkaren. Så alternativet där misstänker jag är att köra i windowed-mode i spelet. Då kan du ju lägga det vart du vill och ha andra saker runt om, men tappar väl lite prestanda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Lägger till en egen upplösning i Nvidia-kontrollpanelen, ställer in så att den inte skalar upp i fullskärm eller annat dumt, och sen väljer jag upplösningen inne i spelet. Inga problem alls med 120hz.

Inte som jag känner till. Hittar inga inställningar för det i Nvidia-kontrollpanelen och en snabb googling hittade inget heller. Men det kanske går om man gräver ner lite.

Jag kör displayfusion för att dela upp skärmen i flera små, tyvärr fungerar det inte med spel, varken i mina tester eller enligt tillverkaren. Så alternativet där misstänker jag är att köra i windowed-mode i spelet. Då kan du ju lägga det vart du vill och ha andra saker runt om, men tappar väl lite prestanda.

ställer du in den upplösningen på 3440x1440 för att få UW då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

ställer du in den upplösningen på 3440x1440 för att få UW då eller?

Kör 3840x1600, så det är inte riktigt 21:9 men nära inpå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Väljer du att all skalning ska ske på grafikkortet eller väljer du att ingen skalning ska ske alls?
(för du väljer väl inte att TV:n ska skala? den klarar inte såna här "custom" upplösningar såvitt jag läst)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Väljer du att all skalning ska ske på grafikkortet eller väljer du att ingen skalning ska ske alls?
(för du väljer väl inte att TV:n ska skala? den klarar inte såna här "custom" upplösningar såvitt jag läst)

Väljer att inte skala alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Väljer att inte skala alls.

Får du 10 bit att funka i den custom 21:9 upplösningen? Hade problem med det själv, väljer jag det så slås det automatiskt tillbaka på 8 bit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Får du 10 bit att funka i den custom 21:9 upplösningen? Hade problem med det själv, väljer jag det så slås det automatiskt tillbaka på 8 bit.

Den står kvar på 10bit iallafall. Läste om någon på reddit med samma problem, han hade också ett 3080. Ska ju inte spela någon roll kan man tycka. Tror inte han hade lyckats komma fram till någon lösning.

Visa signatur